BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 14 Яну 2020, 19:34

Хйде и аз станах малко BMW-ист :D Покрай приятелите дет караме се позапалих малко по тия дърти баварци иии не след дълго ми изпадна това нещо за цена близка до подарък/то си личи че тря е подарък направо де :lol: / Ей така ми го оставиха пред нас...

Изображение

Накратко за него,Е30 седан троен стоп ясно но е с насаден М50Б20. Изглежда като от скрапа, но всъщност се оказа че изобщо не е толкова зле.Има си всичко но е разглобена защото е планувано да се прави из основи.Салона е перфектен и си има всичко както е излязла от завода!Учудващо как е толкова запазен! :shock:

Накратко,започна да не ми харесва да я гледам така в градината ии понасложих някои неща като тези пластмасови вежди от Голф отпред и отзад,спойлера от Жигата джанти RH(много рядки) иии взе да ми харесва :) Купих прагове нови калници предни и т.н. ама по натам вида, че имаме малко драми с прехвърлянето :rolleyes:

Изображение

Започна се с "пърформънса" :rolleyes:

Имах си един М30Б35 и имах идея да го суапна в 30-ката и да го подкарам турбо.

Изображение

Започнах с каквото можех и като заначло исках да преработя леко архаичното му запалване...Всички знаете този кит предполагам ->

Изображение Изображение

ТОй е за преминаване към М50-> електроника на М20,М30 и незнам още кои стари мотори...Тия две три железца струват 200+ лв...Е реших да си направя като реших и малко да го модифицирам да не се сваля капачката

Изображение Изображение Изображение Изображение

След малко мислене обаче реших да направя нещата още по удобни за работа :)

Изображение Изображение

Стана отлично.ОБАЧЕ всички ми казваха да зарежа тоя дърт туч М30 и да правя М50-то.Викам добре ама 20-ката с 80мм цилиндри не е с голям потенциал.Да ама не!Приятел БМВ-ист ме светна за рецепта която става само на 20-ков блок точно защото само той е на 80мм.ТДС бутала+биели+колянов вал.Разгледах в чужди форуми и наистина срещнах няколко такива проекти.С корекции по челата на буталата/мнооого яки и може да се сваля доста от тях за да се докара няква степен прилична/видях един пич с вал от 2.5 обаче/по сметки към 2,3 го е докарал с 80мм блока/ на 2.1 бара бууст с такава сглобка и турбо мисля HX 40 - 417 коня на колела...Е това ми стигаше да почна и аз тая идея...Иии намерих веднага перфектни чаркала за пари от скрапа :)

Изображение Изображение Изображение Изображение

Мисля вижда се за какви железа става въпрос :) Взех турбо К27 от някакво волво 4,7-5 литрово камионче

Изображение Изображение

Нещо такова трябваше да стане...Целта беше около 400 коня с добър спул...не повече...

Изображение

Воден радиатор от Мерцедес...Еее бая ше поорежа ама има за какво...

Изображение

Иии общо взето плана беше с минимум средства да си кътам едни 400- коня я има я няма без да се вкарвам във филмим ОБАЧЕ :D ...същият БМВ ист дет ме запали и ми каза за рецептата ми каза как маперът му и негов приятел занимаващи се с БМВ та направили същата сглобка с HX 50 и на 2.6 бара по непотвърдена информация изкарали ~740 коня и малко над 900нм при почти 6000 оборота :shock: ...Колата си я карали и нема яд :shock: Дали е точно така незнам но пак казвам и по чужди форуми виждах не малко коне от този сет иии тогава и аз барабар Петко с мъжете започнах филма хахах....Айде изпадна мноооого тънкана тази чистак нова по-големичка турбинка/със същата К27 иначе моя приятел от М50Б28 изкара 360 на колела при 1.2 бара/ :D Нямаше вече как да се задоволя със само 400 коня хахах

Изображение Изображение Изображение Изображение

Еее вече ще имам проблем с мястото под капака :rolleyes:

Изображение

Започнах нещата за "сериозния" тунинг :D

Намерих за без пари глава от М50Б20 без ванус! Клапаните и са 7мм срещу 6 на ваносовата и тази е с двойни пружини на клапаните!Препоръчителна доработка казаха БМВ-истите!

Изображение

Започнах със заигравките...

Изображение Изображение

Фланците за всмукателя и изпускателя

Изображение Изображение Изображение Изображение

Започнах всмукателен колектор

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Има още доста шлайфане и работа по него и засега съм до тук, че и по другите се работи ииии :rolleyes: :axe:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 115
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 15 Яну 2020, 11:49

Не разбрах, дизеловите бутала ли смяташ да полсваш?
Турбото което смяташ да ползваш с какъв чугун е?
Успех с проекта.
Може ли малко повече инфо за ЦНЦ плазмата, голяма мания е :)
Аватар
toto
 
Мнения: 160
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 16 Яну 2020, 11:21

Да дизеловите бутала се ползват.Сваля им се от челото 2-3мм/имат доста за сваляне хаха/ в завийсимост от гарнитурата да се докара няква прилична степен. Чугуна да ти кажа незнам какъв е.Не съм го и гледал изобщо.Откакто съм я взел е в кашона под леглото :) Иначе плазмата вярно си е играчка за възрастни :D Масата е от Разградските,а плазмения източник е на Hypertherm - Powermax 45 XP. Макар,че е само 45А монофазен реже много :o

Ето 14мм черно

Изображение Изображение

Ако оставаше лъскаво желязото нямаше много да се различава от лазерно отрязано :? Рязал съм доста точни неща с нея иначе.

Изображение Изображение

Има Finecut дюза с която реже по финни неща и се получават добре.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Е, не е като лазер но и няма как да бъде с тази дебелина и разсейка на плазмената струя...Но пък лазер който да реже и 20мм черно/рязал съм и толкова,бавно е но го реже чудесно а в нета има и 30мм как реже вече по зле де но все пак е само 45А/ ще струва майка си и баща си :rolleyes: А да не говорим за Алуминий или неръждавейка...Щот лазер който реже 10мм черно се задъхва на 3-4мм алуминий и неръждавейка...Тук нещата са примерно 10мм черно, 9.5мм алуминий и неръждавейка :D Не я брига много много какво реже хаха...

Ето един по сложен детайл който направи 1:1 с оригинала/някои отвори нарочно ги направих по-малки,те се виждат/

https://www.youtube.com/watch?v=6olacESd9JA&t=9s

Спирам, че май се отнесох :roll: Ако нещо конкретно те интересува около нея - питай :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 115
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 17 Яну 2020, 07:55

Мерси за информацията на плазмата.
Интересно ми е тоя мотор с тея дизелови бутала и биели, какво ще се получи.
Имам същия М50 от е34 без ванос, който си чака реда.
Аватар
toto
 
Мнения: 160
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот skydiver » 20 Яну 2020, 20:03

А разни поръчки приемаш ли , или грешно съм разбрал ,че е твоя ?
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 179
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03
Местоположение: Дупница / София

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 20 Яну 2020, 20:50

Моя е моя е :) Разбирасе ще помагам с каквото мога,само не искам да разочаровам хората,защото неразбиращите го мислят за лазер и очакват мн.повече :) Но вие знам,че не сте такива такаче ако мога да съм полезен с нещо свиркайте :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 115
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот skydiver » 21 Яну 2020, 00:21

Скрита лимонка си ти... :lol:
Дай на лично някакъв телефон.
Нищо спешно няма, ще се радвам да видя някой път Сънито наживо.
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 179
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03
Местоположение: Дупница / София

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот 1040 » 21 Яну 2020, 12:23

Виж преди да започнеш изготвянето на плетения колектор и наместването на турбината нейните характеристики и главно чугуна с каква големина е.
Да не се окаже full throttle today- full boost tommorrow. Слагал съм камионски турбини и аз преди време и затова ти казвам, че осите им са доста тежки.
Аватар
1040
 
Мнения: 448
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 21 Яну 2020, 17:37

1040 написа:Виж преди да започнеш изготвянето на плетения колектор и наместването на турбината нейните характеристики и главно чугуна с каква големина е.
Да не се окаже full throttle today- full boost tommorrow. Слагал съм камионски турбини и аз преди време и затова ти казвам, че осите им са доста тежки.


:P ....Да има го като вариант честно казано :roll: Моя човек с М50Б28-цата с К27-ата дето е бая по малка има фул бууст на около 3800-4000 :roll: ...Тази не изглежда с много голям чугун, но трябва все пак да и видя числата :roll: Тази 2,5-ца дет споменах с "мойта" сглобка е с HX50 и я въртяла без много яд,а тя също е бая "дебела" и чугуна и определено е по-голям от на Гарет-а(имах и HX50)...Така или иначе има бая време до слагането и та ще го мисля и това да :roll:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 115
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30


Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта