Здравейте.От известно време се занимавам с това нещо като един заклет Лада-джия та затова съм поизоставил другите машини.Незнам дали е интересно,но все на някого може да е със сигурност съм пропуснал неща но общо взето....
Таа....Колата в началото я взех така...
Колата е замислена добре,но серия съсипници след създателя и са довели до крайно лошото и състояние в което я взех Инак мотора бе от Фиат 1,6 105 коня,скоростната кутия също от Фиат 131 5- степенна,двойни пружини отзад,предни по твърди,амортисьори Каяба,кормилна рейка от Голф,двигателя е с модифицирано електронно запалване и други доработчици.Обаче когато взех да възстановявам колата(имаше и удар отпред в ляво,колелото бе доста настрани застанло) и запалих мотора за първи път(защото я взех на дърпане тотално неработеща) се оказа,че издава звук на изчукал биелен лагер :-[ Е викам край с тоя мотор няма да се занимавам
Идеята бе 1,3 ремък мотор(ремъка некакси ме кефи най-много че изглежда по модерен хаха и по тих де),турбо на 1 бар,на ГАЗ ;D със скоростната кутия и маховик от Фиата.сдобих с така желаният 1,3 ремък ЛАДА мотор.Идеята беше да е от 1,3 към 1,7,но няма да се връщам на дискусията около прослувутата рецепта -> колянов вал 2103(от лада 1500/1600) + Биели от Фиат 1,6TC и така към 1600+++ кубика защото това НЕ РАБОТИ!Така колата на хартия става около 1650 куб.,НО както казах това не работи а иначе всички казват,че става само че не казват,че трябва по-специален колянов вал.Е аз го разбрах по трудния начин като купих обикновен вал от 1500 и видях,че не става така >:( Има цяла дискусия по въпроса но не е важна сега.Та ето го моторчето 1,3
на около 32 000км тотален сток.След около 1 час и малко вече изглеждаше така ->
Идеята беше да пробвам и вариант 2 за повече кубици а именно пак дългият 1500 вал с "къси" бутала(вместо биели като вариант 1)иии намерих бутала от БМВ М20Б50 с които попринцип става!
сравнени с Ладово(ляво) бутало колко по-ниски са(с около 5мм).Дългия вал е с ход 80мм късия(1,3) е 66мм.Демек ми трябват бутала по-ниски с около 7мм(точно толкова са по-ниски ФИатовите биели с които не стана!).А и БМВ буталата са здрави "Мале" бутала
ОБАЧЕ се оказа,че елата на БМВ буталата са 5мм дебели И ако се изпилят с 2мм ще стане едва 3мм буталото което за турбо ИЗОБЩО не ме кефи >:( Това се прави на атмосферка и там няма ядове ->
[img width=450 height=600]https://forum.ladaclub-bg.com/download/file.php?id=60622&t=1[/img] [img width=450 height=600]https://forum.ladaclub-bg.com/download/file.php?id=60624&t=1[/img]
Иии тоя вариант 2,отпадна и той НО разбирасе след като бях купил И бутала,защото никой не ми бе казал за дебелината на буталото >:( .ТА отказах се от строукването на 1,3 моторчето.Казах си 1,3 ще се надува.Пък и какво като е 1,3?Уно-то 1,3 да не е с по-добър двигател като конструкция пък знаем какви резултати дава?Иии така се почна 1,3 турбо
Намерих изпускателен колектор от Уно турбо.Портовете знам,че пасва 1:1 обаче се забелязва видимо,че са по-малки от Ладовите.Нещо което ме изненада ::) Фиатовите(горните) са 28мм а Ладовите са 30мм.Не е малко.
Казах си няма да е той и намерих изпускателен колектор от Пунто турбо
Портовете са 1:1 с Ладовите,по добър като дизайн от Уно колектора,портове точно 30мм и друга благинка,че е с Т25 фланец а не с "изчанчения" на Уно-то След това изпадна тази Т2-ка от Волво 1,7 турбо която пасна идеално
По захващането обаче има доста работа,защото далеч не е същото като Ладовото.Междувременно намерих и всмукателен колектор от Пунто турбо чиито портове също пасват 1:1 с Ладовата глава Там и захващането се преправя сравнително по лесно
Тоя мотор все едно си е правен за тоя колектор ;D (забележете вдлъбнатото на капака на клапаните.Точно за турбо пътят.При сток маторя тая вдлъбнатина няма никаква функция ).Започнах работата по мотора.Оригинално тоя мотор(ремъка) има проблем с оттичащото се масло,заради липсата на канала за веригата както е при другите и се задържа много масло в главата.Затова от оригинален отвор в блока ->
стана такъв ->
Направих се на О-рингвач и с една примитивна домашна технология постигнах това ->
Идеята е само канали да останат с "вкопаване" на гарнитурата в тях за по-голяма устойчивост.Пробвано е и има ефект.Обаче най-голямият проблем на Ладата за "духване" на гарнитури е липсата на т.н "подпиране на главата".Нещо с което и аз се запознах обстойно благодарение на колеките от Лада форума.Та в какво е идеяата.Над горивните камери на оригиналната глава са оставени много голями "джобове" за охлаждаща течност които не са подпряни към основата на главата.В сток вариант няма яд,защото работното налягане не е голямо,но когато я "напомпаш" камерата почва да поддава и духва гарнитура всеки път на едно и също място.Новите глави след мисля 95-та казаха са фабрично подпряни,но за тази трябваше да се направи това ->
Като я свалих и с 1мм за да постигна степен около 9,5-9,6 при оригинално 8,5.Започнах напасването на колекторите.
Взех решение.Отрязах фланеца от Ладовия колектор
[img]http://Вече напаснат и заварен на фланеца
И след доста труд вярвайте ми напсването и захващането е изпълнено!
Поръчах гарнитура от Горна оряховица със идеален О-ринг(оригиналната е с една странна и неразбрана за мех форма)заради О-ринговането и е малко по ниска и по-здрава .Много добро изпълнение.Препоръчвам фирмата!
Иии нещо което невярвах,че има,гумички за клапани Елринг! ???
Щуцер за обратното масло
Пристъпих към миене(много мръсен многооо) и сглобяване на мотора
Иии малка ревизия на турбото
Електронно запалване от Голф
Имаше преправяне,но няма да коментираме не е важно.Нарязах си резба в колектора и сложих тези 10мм шпилки
Подпиране и заздравяване на колекторите
Притискател от F7P(ето и Рено има ;D ).Да оказа се,че пасва на Фиатовия и на Ладовия маховик идеално.Само едни шайбички съм подложил,защото феродовият е от Делта 1,6 турбо и е малко по дебел.
И след още много труд и чистене
мотора в кошаа
Всичко си пасва идеалка
Понеже ползвам Фиатовата скоростна кутия,стартера се пада от другата страна и затваря изхода на датчика за налягането на маслото.Затова трябваше да измисля нещо и го измислих като и пререзбовах датчика от 14 на 10мм
Напасване местене на щуцери на трубото и хоум мейд бууст контролера
Преправяне подаването на газ
Намерих кулер
Хахах Шега е.Този ще си го пазя когато един ден реша да сложа ей това(което е в градината ми ;D ) в баба Лада
Шегата на страна..Ето какво намерих
Обаче заради перката(Мерцедес 124) и радиатора(отново F7P ;D ) опираше и неможеше да се сложи хубаво решетката и взех решение
Резнах няколко реда(и без това бе ненужно голям) ии си дойде всичко на място
Резнах си гарнитурка от мед(Малко материала ми е дефицит затова не е много симетрична хахах)
Коша вече понареден с ново казанче за вода от скутер ;D
Маслен охладител.изглежда малък,но всъщност по обем е колкото прилично радиаторче.
"Финален" вид на коша
Около мотора е това засега,пропускам много неща които не са толкова важни но много труд вложих Скоростната кутия ревизирах и т.н.Малко от другата част на доработките.
Взех мост със задни дискови спирачки и се заех с ревизията на апаратите
Трябваше малко преправяне на едни фланци които седят под дисковете и ползвах "домашният ми струг"
малко подсилване на напречната щанга
иии
Малко нямаше какво да правя
Даа междувременно смених и джантите забравих да кажа Попрекроих и спойлера точно както си го представях
Заех се с направата на хидравлична ръчна с материали от гаража.Ползвам помпа от Тико.Някои от другите неща може да ги познаете,като например планките от колектор,лоста от крик ;D
и след напасване,търкане и боядисване..
Лъскави огледалца от мотоциклет
Фланци за широка стъпка ;D
"Нож" от пластмаси от интериор от Рено 19 ;D Доста преработени де
Таа засега съм до тук.Ще продължавам да пиша при развитие Тази кола няма къде да пипнеш и да не се налага да преправяш нещо