Renault 5 1.7t

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 30 Юли 2013, 22:12

Здравейте колеги :) Откакто получих право да съм член на този форум не съм писал просто защото си знаех,че едвали ще са ви интересни безинетерсните неща с които започнах да правя 5-ката :) Сега вече в един доста по напреднал стадий по развитиетно на колата реших,че може и да има нещо интересно за някой фен на "Франсетата"(а тук май те са доста малко :? ) ...Скоро се надявам да започна да ви подпитвам за помощ относно някои неща с които се сблъсквам за пръв път като например - Мегата. :) Сега по същество.Колата е R5 GT turbo с двигател B18FT от VOLVO.По колата има доста доработени неща от предишният и собственик,НО когато я взех реших че има още доста работа и неща за подмяна по нея за да стане това което аз искам :P ...Та ето докъде съм стигнал.


Първото нещо което реших да понаправя докато събирах пърформънс частите бе да правя каквото мога и започнах с допълнителни уреди от ИСУЗУ ТРОПЕР: Изображение Изображение

Второто нещо което ми изпадна бе това прекрасно МОМО: Изображение Хубаво е човек да има телоподаващо,защото естествено не всичко пасва :D Изображение И за мое учудване този волан бе бая по малък от иначе спортния оригинален такъв Изображение

После дойде ред и на джантите.Взех ги от "баба настя" понеже и без друго тя бая търкаше гумите поставени на тях :D 7J,ET25.Определено "стъпва" по широко с тях... Изображение Изображение

Задницата и липсваше нещо според мен и това беше спойлерчето тип "интеграле" което нагласих ;D Изображение Изображение

Е започна се и със същественото: Изображение

Намерих си така търсеният "атмосферен: вал от EP Изображение

Намерих си и колектор от 2.0 със желаният "голям дросел" Изображение Изображение Е,в последствие се разбра,че дросела ще ми свърши идеална работа но самият колектор трудно...Но,това е друга тема за която тепърва ще пиша...

Взех инжектори ROVER 220 turbo 380куб на 3 бара (старите бяха 300куб.) Изображение

Идеята ми беше за TD05,но в последствие след доста размисли и най-вече това че тази TD04-ка(Subaru Impreza WRX) е в перфектно състояние се спрях на нея : Изображение

Тъй като вече си завършвах една голяма мечта(гараж в който да си ровя по цяяяллл ден :D ) реших че е време да бъде "сефтосан" точно с този малък кашон ;D Изображение Изображение

Вече сме готови за баш тунинг :P Изображение

И се започна естествено със системата "всичко вън" Изображение Изображение

Започнах от главата.Ревизия и каквото е необходимо - ремонт и замяна.Пасване на клапани(гумичките нарочно не съм ги сменил но причината ще я запазя за себеси ;D )и много търкане се получи това : Изображение Изображение тук монтиран "атмосферния вал" като ме шокира колко близо минава гърбицата ??? Изображение и накрая... Изображение

Започнах и двигателя.Който наистина се оказа отличен.Работата му също е била отлична което е благодарение на правилната му настройката.Един от малкото позитивни отзиви но за щастие можеби и най-важен към предишният и собственик :D Не открих никакви следи от детонации или каквито и да било механични поражения по буталната група и цилиндрите и всичко това без свързан Кнук сензор при работно налягане от около 1.6+ бара(при стокови 0,25 :lol: ).Браво ;) Изображение ...След обстоен преглед и бая търкане... Изображение Изображение ...проверих всичко и от долу... Изображение Е,нямаше гарнитура там но пък затова имаше силикон колкото искаш :D ...Едвали някой ще ми гледа двигателя от долу но все пак поизправен и поосвежен Изображение

И понеже ще се гони максимално ниско тегло,НО разбирасе без да се прекрачва границата на лудостта(всмисъл - "парник с двигател") изрових от архивите тази седалка която ще стане черна де и и липсват малко възглавнички де но тежи около 1,7-1,8 кг :P Изображение

В бързината си го представих така и така реших да бъде Изображение ...Само се чудя дали да надупча бронята с онези големи отвори сещате се...Но ще помисля.

Тръбичката за изходящото масло влизаща в двигателя от турбото.Странно е защо е толкова тясна(горната) след като препоръчват да е няколко пъти по широка от тази за входящото масло,но намерих по-подходящ заместинк Изображение
Последна промяна stanio.turbinata на 30 Юли 2013, 22:53, променена общо 2 пъти
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 30 Юли 2013, 22:37

Боядисах седалката

Изображение

Малко лентичка(е не е от скъпите ама за такава имам :? )

Изображение

Изображение Изображение

С две думи двигателя е ревизиран,нагласен като по часовник и затворен отвсякъде! :)

Остана всреме и за колектора... Изображение

И накрая взе да добива вид почи като истинските :P :D .. Изображение

Реших да си направя и всмукателен колектор първо защото дросела на оригиналния се пада от другата страна и второ най-вече че нямам аргон и каквото и да ми хрумне за доработка по колектора ще трябва да тичам до един приятел а взех да му досаждам :x

Изображение Изображение Изображение

Когато взех колата погледнах между скоростите и мотора съединителя и ми стана лошо.Имаше луфт и то немалък между маховика и притискателя :shock: Еми конструктора и добре е бил взел здрави болтове,ама да беше премерил колко точно дълги трябва да са понеже тези които е сложил са лееко по-дългички и лееко не затягат до край притискателя към маховика :D :D :D ...

Изображение

Скъсих ги,направих си щифтове от стебла на боркорони(изглежда добър материала),понеже оригиналните липсваха и всичко стана супер :) ...

Изображение

И такааа...Малко "окачване" на турбината :lol:



Изображение ИзображениеИзображение
Изображение

колектора завършен(почти)

ИзображениеИзображениеИзображение

380 куб на 3 бара

Изображение Изображение

Преправих и инсталацията цял ден ми отне егати а уж лесно изглежда ама докато я разбера :?

Изображение

направих си и разпънка,че леко нямаше такава и имаше разбирасе известни последици които оправих де :?

Изображение Изображение Изображение

намерих си и това

Изображение Изображение

Тая броня докат я изрязах щях да се отровя блях...

Изображение Изображение

А бях решил да си правя стойки с лебедки и незнам си какво за сваляне и качване на двигател...Но благодарение на всевишния който ме е дарил поне с малко ум и то навреме(и с подемник де :D ) намерих решението което ще ползвам винаги и занапред живи и здрави ;D ...

Изображение

И всичко си дойде на мястото като работата по тази манипулация бе удоволствие и почти сам си се справих(е с малко помощ от брат ми който натискаше копчетата :D :) ) ...

Изображение Изображение

Май засега е това.Лошото е че при правенето на инасталацията когато хванах да запоявам кабелите на сензора за оборотите на маховика единият от трите кабела(тоест той е опетка около белия и червения и е увит в станьол) се издърпа и сега ми трябва такъв.

Изображение

(тук го няма третия кабел).Работата е че излиза само за ВОЛВО и го нямаше в тези магазини в които търсих.Има на всякъде ето този:

[img]width=800%20height=533]http://www.getprice.com.au/images/uploadimg/2433/l_renault-20crankshaft-20crank-20angle-20sensor-20cas-121.jpg[/img]

Той обаче е с два кабела и сега въпроса е дали ще стане такъв или трябва да си търся такъв с три кабела :?

ПС - "Joreto" Помня,че имаше заигравка с този мотор който беше на едно клио(бяло) и ако се сеща нещо повече което да ми каже отново ще съм му много благодарен! :)

Това е засега :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот dido » 31 Юли 2013, 01:08

Тва на Йоши петичката ли е?
Изображение
Аватар
dido
 
Мнения: 654
Регистриран на: 10 Яну 2006, 12:46
Местоположение: Пловдив

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 31 Юли 2013, 20:46

dido написа:Тва на Йоши петичката ли е?


Да,точно тя е. :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 22 Фев 2014, 01:18

Здравейте.Беше ми малко неудобно да пиша след неприятната случка с моя приятел,но какво да ви кажа.Немога да върна нещата. :( ...И така малко да UP-дейтна(все на някой може и да е интересно знам ли :? )

Маслен радиатор от "Волга" (СССР нема как да ме пропусне :supz: )

Изображение Изображение

Имам си и "седалка" вече :P

Изображение

Понеже броните незнам защо така увисват на тия стари рена(често срещано,нещо не е доизмислено)Реших да си направая домашни буфери :lol: ...

Изображение Изображение

Дойде време за водния радиатор...Този мааалко ми малнееше(оригиналният си 5-ков)

Изображение

Иии така се стигна до този "Монстер"(За ткашончето разбирасе) радиатор от Съни N14 GTI(не от моето :mrgreen: )

Изображение Изображение

Е малко голямичък излезна,но с малко рязане и заваряване тук и там влезна на милиметри от всякъде :)

Изображение Изображение Изображение Изображение

Понеже единият вентилатор липсваше взех от "Лада".Пасна страхотно :)

Изображение

Стигнах до задния мост.Исках да я сваля,защото беше дразнещо висока.Е да ама тия торсиони са мнооого кофти раота...Свалих ги едвам едвам и състоянието им беше отчайващо...
Реших,че няма да е с торсиони вече :mrgreen:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Иии вече заприлича на "бегачка" :mrgreen:

Изображение Изображение

Е хубаво стана отзад,ама след като я смъкнах още малко ъгъл "Алфа" от снимката изчезна почти и сами се досещате какво беше действието на амортисьорите :o ZERO!Задницата започна да се люлее се като гондола...Тия Франсета понякога са много смахнати(оригинално пак са така самоче огледално напред,тоест не е заради моята намеса).

Изображение

Иии трябваше да взема експресно решение :lol: ...

Изображение Изображение

Резултата беше :shock: Задницата заспа!Явно тези амортисьори са били замислени за малкия ъгъл и са доста твърди.Сега използват твърдостта си на 100% :lol:

Малко рязане за турбо пътищата(няма грам откъде другаде да минат :( )

Изображение Изображение Изображение

От другата страна-съвсем културно...

Изображение Изображение

Разбирасе големият радиатор и всмукателен колектор си имат цена-именно капака!(в процес на доработка е все още)

Изображение

Някакъв филтър

Изображение

И нещо с което имах намерение да експериментирам,но все още се чудя в коя посока да поема :lol:

Изображение

Датчика за включване на перките реших да е точно след двигателя посока радиатора(направих да могат да се включват и принудително с копче,за всеки случай)

Изображение Изображение

Разширително съдче(Исузу Трупър)

Изображение

Една добра идея на предишния собственик(Йош)-преместил е бубината извън двигателния отсек

Изображение

Малко се заиграх с CAI система :mrgreen:

Изображение Изображение Изображение

Иии коша взе да се понапълва :P

Изображение

Сглобих броните и предницата,свалих стъклата(мисля кейдж да сложа ама се чудя още) иии има още довършителни работи по предния капак(предницата ще е изненада,-шока трябва да е голям! :mrgreen: )...Общо взето днес приключих с това..

Изображение Изображение

Иии така ще продължа да пиша за развитието на колата :wink: ...А само да попитам нещо,-има ли смисъл според вас от екранирането на кабела на VR-сензора? :? Благодаря.
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот paco » 23 Фев 2014, 22:59

Задължително , че са капризни към ефира.
Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата :!:
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот alpine » 26 Фев 2014, 08:15

Карал съм такова рено леко надуто. Вътре е много интересно :D 8)
Успех със паленето.
rallye golf 1H G60
rallye golf G60
190 2.3 16v Cosworth
Аватар
alpine
 
Мнения: 75
Регистриран на: 30 Юли 2006, 15:38
Местоположение: Варна

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 09 Май 2014, 12:46

alpine написа:Карал съм такова рено леко надуто. Вътре е много интересно :D 8)
Успех със паленето.


Благодаря :)

Доста малко напреднах в последно време но то си има и причини :(

Тоя капак ми взе здравето(все пак почти не съм пипал подобна работа :? )

Изображение Изображение

Но не за това всъщност исках да пиша ами за две други неща да попитам:

1-во.Един пич ме навести преди време иии като видя всмукателния колектор ми каза "Махай го веднага защото ще стопиш мотора моментално с него.Железен е и се нагрява невероятно много всравнение с алуминиевият!"...Имаше нещо вярно в думите му(само около загряването според мен).Той самият има една сериозна количка и можеби затова се замислих но все пак ми стана доста странно :rolleyes: Та има ли някой опит с подобни опасни метални колектори? :?

2-ро.Вярно още не съм довършил возилото но съвсем случайно се развроих из софта ии авансовата таблица ми се видя малко странна? :? Какво ще кажете вие?

Изображение
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот 1040 » 09 Май 2014, 14:24

Здрасти, не съм голям капацитет, но мога да споделя виждането си по двата въпроса.

1: Алуминият сравнен с желязото се загрява по - бързо и се охлажда по - бързо. Температурният коефициент на топлопредаване е по - добър на алуминия.
2: За картите знам едно нещо е и то е да няма големи скокове от клетка в клетка. Всичко да е максимално плавно.
Последната ти клетка на оборотите ти скача прекалено рязко и интерполацията няма да е плавна.
Поздрави!
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот bratq_varvari1 » 09 Май 2014, 22:15

Можеш да си промениш колонките на мап-а и оборотите ,пример


https://www.google.bg/search?q=%D0%BC%D ... B518%3B314


За да са що годе равни разликите между клетките.
P.S. Да не забравиш да оправиш и VE таблицата :D
bratq_varvari1
 
Мнения: 125
Регистриран на: 25 Юни 2012, 13:47

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 10 Май 2014, 01:40

Ами гледам повечето таблици започват от 10-12 за оборотите на празен ход.Моята започва от 26 :? За къде ми е толкова аванс за 800 оборота нещо не схващам :? Колата е работила така но имаше доста висок празен ход(можеби от други настройки де).Има ли изобщо някакво "правило" за писането на тая таблица?Виждал съм неща от рода на 1 градус на всеки 10 kpa(или нещо такова беше :-k ) ама нещо не ми е много ясно.Трябва ли да има някаква завийсимост между началните стойности и крайните?И защо е сложено 8000 об/м след като се върти до 6500(даже сега мисля и на 6250 да я оставя).Така ли се прави попринцип? :-k Ако някой може да ми обясни ще съм му много благодарен.Знам,че сигурно на вас ви е адски досадно но аз тепърва се сблъсквам с тези неща иии ми трябва насока :( Благодаря на всички ви! :)


П.С Ааа нищо не казахте за колектора?(освен разбира се за коефициента на топлопроводимост който спомена колегата :) )
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот bratq_varvari1 » 10 Май 2014, 07:31

Стокова карта на 8 клапанов мотор с степен 8.1

Изображение
bratq_varvari1
 
Мнения: 125
Регистриран на: 25 Юни 2012, 13:47

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот leonardo_vd » 12 Май 2014, 21:33

Струва ми се че авансите реално са ти -10° стрелна ли я тая кола да видиш какво показа мегата и как е реално?
Изображение
Аватар
leonardo_vd
 
Мнения: 619
Регистриран на: 07 Яну 2009, 13:53
Местоположение: Видин

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот bratq_varvari1 » 13 Май 2014, 07:03

leonardo_vd написа:Струва ми се че авансите реално са ти -10° стрелна ли я тая кола да видиш какво показа мегата и как е реално?



Колата е вървяла на 1,6 - 1,7 налягане(по думи на колегата)а картата му е до 1,3
извън картите би трябвало да интерпулира с 0
Което е около 12 градуса над 1,3 бара при пална газ
За по на надолу и на мен ми е в повече
bratq_varvari1
 
Мнения: 125
Регистриран на: 25 Юни 2012, 13:47

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 13 Май 2014, 15:11

leonardo_vd написа:Струва ми се че авансите реално са ти -10° стрелна ли я тая кола да видиш какво показа мегата и как е реално?


Ами още не съм понеже има нещица за довършване.Съвсем случайно ровнах и видях таблицата и ми се строи нередна гледайки подобни. :rolleyes:

bratq_varvari1 написа:
leonardo_vd написа:Струва ми се че авансите реално са ти -10° стрелна ли я тая кола да видиш какво показа мегата и как е реално?



Колата е вървяла на 1,6 - 1,7 налягане(по думи на колегата)а картата му е до 1,3
извън картите би трябвало да интерпулира с 0
Което е около 12 градуса над 1,3 бара при пална газ
За по на надолу и на мен ми е в повече


:rolleyes: май ще трябва да преразгледам цялата настройка на мегата да не излязат още доста неща съдейки по това което вече видях :rolleyes:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот tonkata » 19 Май 2014, 22:08

аз на мойто м42 карах с неръждаем колектор и няма никви ядове и говорим за около 350 коня , да не говорим че има фабрични метални колектори...
BMW Power
Аватар
tonkata
 
Мнения: 79
Регистриран на: 25 Мар 2010, 09:38
Местоположение: Sofia

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот anastas83 » 19 Май 2014, 23:41

Да не кажа че е по добре с хромникел от колкото с алумин точно заради ниския коефицент на топлопроводимдст
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 21 Май 2014, 13:49

Дам благодаря ви.Ще "рискувам" и аз с този опасен колектор тогава! :D По въпроса за аванса май колегата "leonardo_vd" ще се окаже прав за ~10+ в това което показва мегата.Поговорихме със предишния собственик ии той каза,че те също са се съмнявали в това което показва,защото нещо не се връзвало с толкова аванс да работи толкова добре :? Намерил съм "джандак" ще я гърмя все пак 8) ...
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот Joreto » 03 Юни 2014, 14:31

Гледам ,че доста хора допускат една и съща грешка......при монтаж на мега (или като купите кола с мега) винаги се проверява аванса със стробоскоп, това е единствения начин да сте сигурни ,че това което показва мегата горе-долу отговаря на това което се случва при мотора :mrgreen: .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 07 Юни 2014, 00:12

Имах малко премеждия с кабели-мабели,помпи момпи,делка-мелка но накрая успях! :rolleyes: (помеждодругото реших помпата да НЕ минава през мегата.Това проблем ли е?)

https://www.youtube.com/watch?v=3W-dmlv ... e=youtu.be
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот Joreto » 07 Юни 2014, 08:53

Не, моята никога не минавала през мегата.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот j1v » 07 Юни 2014, 08:56

Като цяло е добра идея помпата да се управлява от ECU-то, защото то трябва да я изгаси при изгасване на мотора ( инцидент )
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот j1v » 07 Юни 2014, 09:07

Излъгах, скуирта не го прави това, нужна е допълнителна модификация :

You might want to consider a safety switch in the fuel pump circuit when installing an electric fuel pump. Holley has one (12-810, ~$20) that will ensure the fuel pump will not run unless the engine has oil pressure. It stops the pump from running if the motor stalls with the ignition on. Wiring the switch through the starter solenoid circuit energizes the pump on engine start-up. Once the engine has started, the switch continues to provide power to the pump as long as there is oil pressure to keep the switch turned on.

Note: An inertial safety shut off switch should be installed and used to kill power to the pump upon significant impact to vehicle.
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот 1040 » 07 Юни 2014, 13:43

Тая тема няма ли да се мести на втора страница вече, че докато ми зареди всички снимки и минават 5 мин.

Отностно темата да попитам с каква скорсотна кутия ще се кара колата?
Карал съм рено5 с 1.7 атмосферен мотор и дизелова кутия и беше нещо страшно.
На първа вдигаше 80 и на втора 140. Пък може и да ми е дошъл в повече адреналина тогава :mrgreen:
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Renault 5 1.7t

Мнениеот stanio.turbinata » 08 Юни 2014, 00:16

Хаха да това със страницата вярно и аз незнам защо ми е отпуснало толкова аванс :lol: ...

Ами скоростната кутия си е от 1.4 турбо.Около 230 и нещо излизаше по сметки прекъсвач на 6500 на 5-а тааа мисля и е идеална.Въпреки че повече от 200 май си е недосмислица с тази количка :shock:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Следваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта

cron