Първо здравейте на всички и искам като за начало да благодаря отново на "Joreto",че ми обърна внимание и изобщо
благодарение на него сега пиша тук. Не познавам никого от вас за съжаление и ще гледам да съм по изчерпателен
с представянето си.Искам да съм част от този форум главно защото ми предстоят неща в които нямам опит и всеки
един съвет ще ми пъде полезен.Надявам се и аз дъм полезен на някого с нещо.Абсолютно всичко сам си правя и
искам все така да е занапред.Затова искам да науча от вас неща които няма къде другаде да ги науча.Ника по
форумите(лада форума,рено форума,тунига...е все "stanio.turbinata" или там където неможе
с "." е просто "stanio turbinata".Та казвам се Станко Борисов.На 27 години съм,работя - да кажем държавен
служител(така е по-добре,че не ни обичат много хората )и уча във СУ "Климент Охридски" Физически факултет
специалност физика втора година.Не помня от кога точно съм започнал да си падам по колите но съм бил доста
малък.По тунинга(какво ли съм пък разбирал от тунинг тогава хаха) се запалих най-вече от ходенията по "Писта
София".Бърза Лада ми беше мечта.Първата ми/ни кола беше Форд Фиеста МК1 1.1.Желязна кола,но бях още малък и
правено по нея е било само брони лепенки и т.н.Около 9и-10 ти клас(не помня точно) кака ми ми подари Жигула
която беше предвидена за скрап(нормална избушена жигула с багажник за сено на тавана и от тия никелираните
тасове.С две думи пенсионерска жигула 1.2 литра)След известни усилия успях да я превърна в това(снимките са от
Сименс ц65 хаха)->
За двигателя,с тогавашните ми разбирания освен,че го направих да харчи 20+ друго особено не постигнах...Дойде
време за по-нова кола и малко по-мощна кола.Vectra C20XE-това ми беше идеала!Обаче тази която исках беше
продадена.Така по стечение на обстоятелствата се сдобихме(аз и братми имам впредвид.Общо ни е всичко затова
казвам сдобихме) с това ->
Рено 21 турбо J7R 756 2.0 8v 163 коня(с катализатор) FWD.100% сток в чудесно състояние.Отначало си мислех,че
колата е просто Рено 21 със монтирано турбо(до този момент не обичах много-много френските коли),обаче се оказа
че турбо варианта няма много общо със другите модификации...От там всъщност започват по сериозните ми интереси
към тунинга и жаждата ми за знания.От Фиеста 1.1 и от бръмчаща и не вървяща жигула 1.2 сещате се сами колко ми
се струваше,че върви това Рено .Е да обаче скоро след една случка разбрах че не е нищо особено.Тогава се
започна с промените по нея.Сложих и бууст контролер и вдигнах малко налягането(фабрично е около 0.9)и се усети
разлика(но започна да грее под капака)направих това->
Следващата стъпка беше кулера.Оригиналните нещо не се справяха и се сдобих с това->
и се стигна до това(тук е със 17 джанти които нещо не ми харесаха)->
По чуждите форуми пишат,че колата само със налягане около 1.2-1.3 бара ставала около 210 коня без други
намеси(имало запас за това).Колко беше вярно незнам но продължих да вдигам бууста докато не се стигна до това->
Т3-ката се предаде. Тогава си казах като съм тръгнал докрай да е. Сдобих се с това ->
К26 от ауди. Ето я сравнена с К24 7000 ->
Трябваше колектор за нея и започнах работа по него.Изрязаха ми фланците на лазер и си купих парнаджийски
колена.
Понеже имам само телоподаващо а и исках както всичко и това сам да си направя ето какво се получи ->
Като за пръв колектор мисля не е зле .Трябваше да взема и това->
Нещата вече сглобени
Намерих си това ->
200SX турбо 370куб./3 бара(оригиналните са 284куб).Айде и филтърче
За маслото
Оригинално си има такъв с водна риза но викам и тоя няма да е излишен.Тук вече качени някои работи(ХКС реплика клапан си намерих междувременно)
(не се смейте на абсурбаторната тръба.След доста които смених тази се държеше най хладка затова я оставих нея).Такааа..
Започнах даунпайпа
Редуктора съвпадна точно с изхода на турбината а назад става 76мм.Ето го готов
Цялата генерация съм я направил на 76 навсякъде с колена но нямам снимки засега.Така изглежда всичко качено
преди да сложа "абсурбатора" и ХКС-а
Реших да пробвам(пожарогасител)
И се получи това(пълно с вата)
Добре е според мен(като за нещо от боклука хаха)
В края на краищата колата изглежда така(много от по дребните неща ги пропускам,ч емного ще стане...)
И в момента с уж "ремапната" карта на горивото и бууст около 1.5 върви горе/долу така -> http://www.vbox7.com/play:2f76de69 .
Толкова за 21-цата...Междувременно се бях сдобил с Лада "бегачка".2105 с двигател фиат 131 2.0 113 коня.
Беше сгъстена с бутала с изпъкнали чела и нищо повече по мотора.Скоростите са си фиатовите 5-степенни
КОлата бе с пълен интериор и АГУ.Работех и по нея.(задното си е кеф няма какво).Доста по-дребни неща правих и по
нея(разпънки,филтри,снижаване на окачването),но вървежа не ме устройваше.Вървеше с една идея повече от Голф 3
ГТИ 115 коня."Лада с фиатов мотор,-голяма бегачка!"...Дрън-дрън та пляс...Просто на баирите не трябва да всръщаш
скорости иначе си е Лада.Отворения Диф не се траеше.Нещеше да мръдне грам настрани в завоите(освен на
мокро).Общо взето минах през доста неща по нея(Заварени дифове,карбове,двойни радиаториолекотяване...мале
мале) ...
...Докато не стана мизерия с отхлабената маслена помпа,колата се разглоби и след бая бая труд(тук има всичко
описано и снимано по работата около нея) -> http://forum.ladaclub-bg.com/viewtopic. ... 22&t=16018 се превърна в
този 2105 турбо ->
...Толкова и за ладата(чието купе тотално взе да се предава.Неможа да избяга от ръждата ) Реших да си взема и
някаква евридейка с която да се возим(а имаме още няколко МПС-та като мотори,малолитражка кола...хахах)И
Понеже винаги се старая да сме различни попаднах на това ->
...Sunny GTI SR20DE 143 к.с.Колата беше невероятно запазена технически.Карана от възрастен човек(наистина
лекар от 1-ва градкса хаха)който и е втори собственик след първият и от Германия(или австрия беше)124 000 реални
км.Работи като нова!Непомирисвала никакъв тунинг.Реших и аз да не я пипам.Просто не го заслужаваше .Затвоа
исках само да си я понаглася като за мен.И започнах.Най-голямия и проблем бе това,че времето я е съсипало от
висене.Вдигнах мокета и
Как не съм изпаднал някъде незнам.Ще се науча и да кърпя си казах и почнах
Винкела си е винкел.Никога повече няма да поддаде(чудех се преди защо като я вдигна на крик вратата не се
отваряше).Тук вече сглобена,заварена,боядисана(дори прага си сгънах аз от някаква позинкована дебела ламарина)
Краен резултат задоволителен като за не-майстор
Започнах да си я догаждам по мой вкус.Купих и филтър JR
Бях му направил и кутия.Звучеше страхотно но реших да го сваля и да си върна оригиналния с кутията.Направих
предна разпънка,махнах куката за теглене(седеше грозно) и сложих халогени
Не съм фен на музика,но реших че ще сложа в тази и сковах тоя "саркофаг"(Около 45 кг тежи това)
Намерих и спойлер от GTI-R,15' джанти и малко свалих окачването отпред.Краен резултат ->
И така стана евридейката която исках.Карам си я сега с усмивка на лице.Върви доста приятно и засега не мисля да я
барам под капака(ама до кога ще е така незнам хаха).Можеби само ГИ ми се върти сериозно в главата
засега.Толкова и за Нисанчо...Края на лятото приятел ме повози в проекта си който бе решил да продава а именно
Рено 5 турбо с B18FT мотор.Колата е с правен плетен колектор,турбо ТД04 от импреза,305 куб.
дюзи,мегаскуирт,керамика съединител,регулируемо окачване...И още доста неща(Някои може да я знаят тази кола от
Видин-Йосиф се казва момчето)...Та впечатли ме много с тогавашните си около 180-190 коня(предполагаеми
естествено)и реших да я взема и нея (щяха да ме изгонят от нас хаха).Когато я взех изглеждаше така ->
Веднага и смених джантите и сложих този "Интеграле стайл спойлер"(о'боже)
за да ми стане по приятна за гледане.По колата има много-много работа.Вътре изглежда така
Общо взето всичко беше вързано на магия,болтовете доста от тях на ръка се отвиваха(някои от труднодостъпните
пък ги нямаше)Тук там някоя скоба нямаше,всичко плаващо,скоростите течат,единият ботуш в коша се е разцепил
понеже няма разпънка за твърдото окачване,датчици не свързани,колектора беше тръгнал да се къса понеже той и
турбината не беше подпряна...Страшна какафония..Все едно всичко бе "сглобено" за един час..Казвал съм му го и
преди на Йосиф,че е много "нахвърляно" изпалнение и дано не се сърди ...Започнах работа по нея като естествено
първо разглабяне.Ето ги основните възли
Изчетох доста а и Йосиф ми казваше,че тези мотори държали до над 250 коня спокойно.Разрових се и бях учуден.Има
доста проекти по чужбина сток мотора,колектора,електроника(само мапа и се сменял) с Т28,дросел на 55 от
2.0л(оригиналния е 45),р.вал от атмосферния B18EP и дюзи 360 куб от сааб с бууст около 1.5 изкарват около 230
коня на мотора.Казах си като ще е гарга да е рошава.Започнах нов всмукателен колектор
Обаче се отказах от него защото си намерих това
И голямия дросел
Попадна ми и така търсеният B18EP р.вал
Междувременно попренаредих колектора(имаше не добри напасвания) и го подсилих(изглежда съмнително но е доста
добър.Просто го е правил с електрожен затова изглежда така)
Едно ново Момо(дали е момо незнам,ама ми беше почти подарък хаха) пасна с малко заварки
И нови уредчета(Isuzu trooper)
Плана за 5-ката е ТД05,440 дюзи и голям челен кулер.Докато не ги набавя няма да я работя повече.Ииии засега
толкова с колите,защото работя и по една друга моя мечта а именно да си имам гараж пълен със необходимата
техника и инструменти за да си рова денонощно по машините и скоро се надявам да го завърша(почти е готов)
И сигурно щеше да е готов отдавна,ако не го правехме само аз,брат ми и този от дясната ми страна(и някой друг
приятел отвреме на време)който далеч не е майстор хаха...Ами толкова засега от мен.Знам,че повечето тук не
обичате нещата да се правят "от нищо нещо" и "старт от скрапа",но за съжаление толкова са ми възможностите
които дори ме затрудняват доста.Лишил съм се отдавна от дискотеки,кръчми и жени(не семеен съм и няма изгледи
скоро да стана хах) само и само единствено да мога да си понаправя някоя друга кочинка Държа си ги сега
всичките(без жигата и баба фиеста.Поеха вечните ловни полета неотдавна ) и съм щастлив.Според някои лошото
ми е че "играя на няколко фронта" и от това страдат нещата вместо да играя само на един ама силно,но съм си
такъв.Сантиментален.Колата за мен е нещо повече от машина.Ами това е от мен засега.Благодаря на тези които са
имали нерви и време да прочетат всичкото ми писание(което ми отне доста време хаха).Поздрави на всички!