Разреждане?

За нерегистрирани.
Подлежи на сериозно модериране, без предупреждение ;-)

Модератори: Форум модератори, Voting

Разреждане?

Мнениеот Гост » 03 Дек 2007, 23:42

Имам некой въпроси относно разреждането или по-точно, кой способ?
1-ви вариант - по-лесен алуминиева гарнитура подложка под цилиндрите
2-ри вариант - по-дебела гарнитура м/у цилиндри и глава (кой изработва такива ?)

Мисля мисля и ми се вижда все едно ма по западните форуми твърдят, че второто е по-добре?!?!?
Гост
 

Мнениеот j1v » 03 Дек 2007, 23:45

Къде по-точтно "под" цилиндрите смяташ да я сложиш таз първата ?
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 03 Дек 2007, 23:49

Сори не уточних....става дума за мотор
Гост
 

Мнениеот Lukan » 03 Дек 2007, 23:50

Според мен верния вариант не си го споменал изобщо. Най-лесно е да се отнеме от долната част на биелата и после да се напасне към петата ( тунела),това е ако ще ползваш оригиналните бутала.Иначе с други бутала.Изобщо ,разреждането според мен трябва да става от "долната" част на мотора.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Гост » 03 Дек 2007, 23:50

А и забравих...........повдигането на тиквата ше ми промени ли тайминга на валовете?
Гост
 

Мнениеот Lukan » 03 Дек 2007, 23:53

А щом иде реч ,за мотор няма да е лошо да кажеш двутактов или четиритактов,защото ако е двутактов дали ще сложиш подложка отдолу или отгоре е почти еднакво май :roll: все си има налягане което може да я духне :wink:
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Lukan » 03 Дек 2007, 23:54

Anonymous написа:А и забравих...........повдигането на тиквата ше ми промени ли тайминга на валовете?
Неизбежно
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Гост » 03 Дек 2007, 23:56

Изкопаване на буталата опция ли е?
Гост
 

Мнениеот j1v » 03 Дек 2007, 23:58

Anonymous написа:Изкопаване на буталата опция ли е?


Опция е, както и изкопаването на горивната камера (главата) както и комбинация от двете или повече от всичките дотука :) според зависи колко точно ти трябва да разредиш
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Lukan » 04 Дек 2007, 00:00

Незнам при моторите колко е дебело челото,но май не е разумен вариант.И варианта с биелите май не става ,че те са като карфици.Най-чист вариант ти е или да си поръчаш бутала с по-ниска компресия или да насадиш от друг мотор със същия диаметър ,но с по-ниска компресионна височина на самото бутало.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот j1v » 04 Дек 2007, 00:02

то е ясно, че с бутала е най-правилния вариант. Но при липса на такъв, следват другите и аз лично ако трябваше да правя такава цигания, бих направил точно "навсякъде по малко" вместо на едно място ма много :)

Особенно при мотор, дето всичко е някво много миниатюрно 8)
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 04 Дек 2007, 00:27

Мотора не е много миниатюрен, смисъл буталата са 100мм (ковани - каквото и да означава това) и биелите са ковани също и са с 'автомобилни' размери - което само по себе си не означава нищо!!!
Притеснява ме степента на сгъстяване от 11,7:1 (макар че валовете са бая презастъпени, все пак двигателя започва да диша ефективно от 5000-6000об/мин). По некви калкулатори излиза че първоначално ще мога да надуя с 0,3 бара с 98бензин което ме съмнява ...!??!?
Гост
 

Мнениеот Postman » 04 Дек 2007, 08:51

А с какво ще го надуваш?
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот Cordoba16vt » 04 Дек 2007, 10:40

Anonymous написа:Мотора не е много миниатюрен, смисъл буталата са 100мм (ковани - каквото и да означава това) и биелите са ковани също и са с 'автомобилни' размери - което само по себе си не означава нищо!!!
Притеснява ме степента на сгъстяване от 11,7:1 (макар че валовете са бая презастъпени, все пак двигателя започва да диша ефективно от 5000-6000об/мин). По некви калкулатори излиза че първоначално ще мога да надуя с 0,3 бара с 98бензин което ме съмнява ...!??!?




ясно

с 100мм бутала са Дукати 916 + там производните му, ТЕЛЕ - ТЛ 1000 Сузуки , и ВТР - Хонда ......

двуцилиндров - В образен 90гр мотор.

за чий ти е да го турбинираш изобщо???
Fünfzylinder-20Ventil-Turbo-Reihen-Ottomotor
Аватар
Cordoba16vt
 
Мнения: 1037
Регистриран на: 08 Яну 2007, 10:37
Местоположение: София

Мнениеот Гост » 04 Дек 2007, 14:23

Аз си падам по самозаблужденията - ем знам че примерно нещо не става, обаче си викам...може да минем метър!
мотора наистина е ТЛ, първо си купих най-малкия руутс чарджър от Суби Вивио (само за Япония модел) AISIN AMR300....ма малък, па и мотоциклетните двигатели имат 'гадния' навик ем да са малки, ем да развъртат на много обороти...много въздух иска гадта.
Поради 'пространствени' съобръжения се отказах от турбо и за това чарджъри. Има много компактни и готини на Ротрекс ама 2000евро ... кеф цена нема, ама....затова последната ми придобивка е М45 Итон от СЛК или нещо подобно, но са па е много голем (като размери) и активно му търся място (ехееее ако беше кола). Целта е около 170 коня на задна гума или около 190-200 на вал...поне колеги които са правили нещо подобно нямат проблеми с ресурса....за сега. Та неколко въпроса пак:

1. Начи при моторите увеличение на мощността с 10-20 коня означава преминаване в друг клас 600-750 или 750-1000 та наскоро гледах некви пичове с 318 с М62 и карб от Газ53 примерно, беха докарали прилична кола....въпреки че дроун тру е най-простата и естествено несъвършенна система, немат (засега) проблеми с двигателя. Та и викам дали да не изкубем тротълите и на карб (купих си некъв Вебер двукамерен за секи случай)?

2. Другото което ме блазни е, че колега швед изкара с Ротрекс от Априлиа РСВ на 0,6 бара така желаните 170коня...с поверкомандер (известен пижи бек за мотори), стокови дюзи, намалено сгъстяване 10:1 и нов ФПР. Па и сузуки са оставили вратичка в компютера и на елементарно ниво може да се базика сместа (+/-15% при различни обороти). Дали па да не го надуем през тротълите....?

3.Плаши ме факта че ЕКУ-то следи нетипични за колите неща, като на коя скорост си....има различни карти за 4- от тях...игнишън и фюел картите за преден и заден цилиндър са различни (охлаждат се различно) та дали примерно Мегаскуирта ше се справи (по-скоро настрои)“
Гост
 

Мнениеот j1v » 04 Дек 2007, 15:02

Ти що не вземеш направо да се представиш кой си, вместо да пишеш така анонимно :) с тоя интересен проект

Иначе скуирта, специално за двете таблици за двата цилиндъра няма проблеми (Dual tables при наличи на extra firmware-а), но това с различните таблици според предавките не се сещам да има начин да стане.
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 04 Дек 2007, 15:22

Е аз със същите въпроси заливам и другия форум, ама освен че Тодор ме псува за обиколката на ремъчните шайби не постигнах много. Тука гледам се обръща повече внимание, ама докога (всмисъл четох доста смислени неща едно след друго, което е редко срещано явление) ше се опазите незнам! Информация ценна и полезна, не мога да ви дам много(освен за мотори) ...все пак съм строителен инженер (вар, цимент и керемиди разбириш ли), ма се надявам да ми спестите некой друг час четене и откриване на Америка, топла вода и парното.

Това с предавките действа само на 1-ва и2-ра, като на парт тротъл компа ръга ретард за да не си погръб с всяко потегляне....може и без него ма е полезно. Плюс това повечето съвременни мотори използващи рам еър ефекта се нуждаят от обогатяване, на 6-та се смета че бая си се позасилил, та я отчита и нея и дава по-богато.
Гост
 

Мнениеот Manta2005 » 04 Дек 2007, 17:24

j1v написа:Иначе скуирта, специално за двете таблици за двата цилиндъра няма проблеми (Dual tables при наличи на extra firmware-а), но това с различните таблици според предавките не се сещам да има начин да стане.


има начин, и той е сравнителкно прост в момента е почти готов контролера само че за нитро ситема (да не кашля нитро на 1-ва и втора скорост. пича иска пълна автоматизация :) ) та принципа е много прост поне при конкретната кола е много лесно ЗАЩОТО е със дигитален километраж принципа е следния следим импулсите от джиджавката на километража (диффа) и оборотите на мотора това нящо влиза в процесора и със 100-тина реда сорс и платка за 15-тина кинта ралтата става :) само че веместо да пали мосфета тука ще пуска сигнал на мегата за Дуал тейбъл ключ :)
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Manta2005 » 04 Дек 2007, 17:46

Гост написа:
1. Начи при моторите увеличение на мощността с 10-20 коня означава преминаване в друг клас 600-750 или 750-1000 та наскоро гледах некви пичове с 318 с М62 и карб от Газ53 примерно, беха докарали прилична кола....въпреки че дроун тру е най-простата и естествено несъвършенна система, немат (засега) проблеми с двигателя. Та и викам дали да не изкубем тротълите и на карб (купих си некъв Вебер двукамерен за секи случай)?

2. Другото което ме блазни е, че колега швед изкара с Ротрекс от Априлиа РСВ на 0,6 бара така желаните 170коня...с поверкомандер (известен пижи бек за мотори), стокови дюзи, намалено сгъстяване 10:1 и нов ФПР. Па и сузуки са оставили вратичка в компютера и на елементарно ниво може да се базика сместа (+/-15% при различни обороти). Дали па да не го надуем през тротълите....?



видях го наживо това нящо (бмв-то) и да ти кажа не съм очарован от някой неща но като цяло концепцията си е изпълнила задачите мега ефтино и просто преминаване в чарджер групата :)

а относно системата карб компресор конкретно при роотс комресорите е ужасно валиднна постигаш някой големи предимства (ако могат така да се нарекат) подобряваш с не-малко характеристиките на компресора поради това че гориво въздушната смес "уплътнява" допълнително роторите и освен това ползваш бензина за охлаждане и при малки налягания 0.3-0.5 е по-смисления вариянт ако си с карб.
единствения недостатък е че нямаш шанс за кулер. но на 0.3-0.5 като цяло и нме ти те чак толкова необходим :)


НО мен ме притеснява едно нещо дано си го помислил мисля че 45-цата ще ти е малко големичка! пак си прегледай сметките относно обема на мотора и обема на компресора предавателни чискла.

мнооого груба сметка (не твърдя да е вярна :) ) 1000кубсм. мотор на оборот има нужда рпи ВЕ100% (невъзможни проценти в реалноста) 500кубсм. въздух еатона на оборот бута 750куб см., не съм запознат с конкретния мотор но не вярвам да ходи на повече от 11-12К оборота, ЕАТОНА е до 14500 оборота приемаме че искаш да имаш запас в компресора и за по лесно смятане 14000 значи макс. предавателно число 1:1.16 което е чудесно но тогава еатона на един оборот на мотора ще премести 870куб.см. което е почти 0.75 бара и това при ВЕ 100% а от там при по-ниско ВЕ налягането ще се вдигне и компресора ще почне да генерира мнооого топлина и механични загуби.
ако свалиш предавателното число на компресора ще го преместиш много нагоре в оборотите руутс компресорите имат нужда от поне 3500-4000 оборота за да почнат да са ефективни.

лично мое мнение не ангажирам никого с него

Гост написа:
3.Плаши ме факта че ЕКУ-то следи нетипични за колите неща, като на коя скорост си....има различни карти за 4- от тях...игнишън и фюел картите за преден и заден цилиндър са различни (охлаждат се различно) та дали примерно Мегаскуирта ше се справи (по-скоро настрои)“


скуирта с 4 карти няма как да се справи по простата причина че няма толкова :) отделно пък различни карти за различните цилиндри също, така че тука незнам какво да ти кажа.
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Гост » 04 Дек 2007, 19:41

Значи колега прав си за доста неща...мотора развърта 10000об/мин като макс.повер би трябвало да се достигат около 9000.
Изображение
и
Изображение

Като се има предвид че искам 10Пси си става жежко май....не мога да намеря (безплатно) това та май ше требе да си я купя.
Изображение.
Намирам само стара литература и в нея се казва ,че е задължително или крайно наложително компресора да е по-голям от мотора като обем. В което не видях защо...ма казва човека и аз купувам.[/img]
Гост
 

Мнениеот Гост » 05 Дек 2007, 19:49

Хм....тука по моторджийските турбо сайтове открих некъв 'мъдър ход'...приорити бридър или голема клапа с пружина на пленума, та пичовете твърдят, че буста почва да се билдва около 1000-1500об/мин по -рано и по-лесно поема от ниски. Това не съм го виждал/чувал по коли!!!
Гост
 


Назад към Отворени дискусии

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron