Модератори: Форум модератори, Voting
on tошко не ги разбира он ги е измислил и живее сред тях
кво се пулиш ве?
Anonymous написа:Ниската температура на изгорелите газове може да означава много неща. Като цяло EGT в днешни дни не се смята за достатъчно надежден източник за тунинговане на сместа и запалването. Това е така, защото температурата на изгорелите газове се влияе от доста неща и процеси в двигателя - гориво-въздушна смес, аванс, степен на сгъстяване на мотора, вид гориво.. Гледайки само EGT без lambda например не дава сигурност дали сме нацелили оптималните смес и аванс за макс пауър мотора.
Чета в интернет, че понижаване на температурата по-скори ни показва, че се отдалечаваме от "оптималните" настройки.
Примерно ако сместа е "бедна" в цилиндрите след изгарянето остава въздух, който охлажда изгорелите газове. Същата работа ако пък е богата остава бензин, който също я охлажда.
Също прочетох, че е популярен метод за тунинг при системите с по-прости engine management системи - напр. картинги , RC колички с бензинови двигатели..
Чакат ме да ходим да се черпим има повод в офиса, така че сега тръгвам. Като се прибера ако съм в състояние ще отговоря и на другия въпрос.
.... Изложи подробно плана си за действие, каква електроника и защо е избрал, какви измервания смята да прави в процеса на настройване и с какви уреди и сонди и какви проблеми очаква.
on tошко не ги разбира он ги е измислил и живее сред тях
кво се пулиш ве?
EXHAUST CONSIDERATIONS
The WEGO IID system may give inaccurate
results in certain situations:
[b]Excessive exhaust back pressure[/b]. Wide-band
sensors are affected by back pressure. Excessive back
pressure causes exaggerated AFR indications under
rich and lean conditions, but has little effect at 14.7
AFR (stoichiometric). Race vehicle exhaust systems
are free flowing and problems with exhaust back
pressure are not likely.
[b]Exhaust reversion[/b]. Reversion is the term for a
negative pressure wave that can suck ambient air back
into the exhaust and cause an erroneous lean AFR
indication. Open “drag pipes” usually suffer from
reversion effects and may not be suitable for use with
the WEGO IID except near wide open throttle.
Reversion effects will be most noticeable at idle, part
throttle low RPM, and decel.
[b]Excessive scavenging[/b]. Tuned exhausts in
combination with a high overlap camshaft profile can
pull unburned air and fuel mixture through the cylinder
into the exhaust and cause an erroneous rich AFR
indication. The same effect can occur with high boost
turbo/supercharger applications.
[b]Misfiring[/b]. If the AFR is so rich that the engine
misfires, high levels of oxygen will remain in the
exhaust gas and result in an erroneous lean indication
paco написа:Не, няма за какво да се хвана
РАСО
п.п. Защо само аз открито съм против?!?!
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)
Аз съм съгласен да гласувам ЗА ако Борислав изложи подробно плана си за действие, каква електроника и защо е избрал, какви измервания смята да прави в процеса на настройване и с какви уреди и сонди и какви проблеми очаква.
блазаров написа:... и един вариянт, който сам си го измислих (сигурно съм го чел някъде не помня): ако поддържаш двигателя известно време на твърде богата смес в един момент можеш да "наводниш" сондата от горивото което минава неизгоряло и съвсем да я ошашкаш в показанията.
а възможни причини да не измерваме правилно въздуха са загуба на вакуум, повредени МАП, дебитомер...
хехе сетих се и още нещо - параметрите във сметките да са ни грешни - например да си мислим, че караме с 300цц инжектори а те всъщност да пикаят по 400
Тошко кефи как си го обобщил.. от "инсталации, цветови кодове и софтуер" - разбирам много много
anastas83 написа:Тоше тука ся немисля да си задаваме гатанки , щото нета е пълен с инфо и веднага мога да ти отговарят ..... не е коректно да изпитваш някои колко е запознат , а какво е направил , и аз знам как се ходи до луната ама немо правя совалки не че имам нещо против колегата
on tошко не ги разбира он ги е измислил и живее сред тях
кво се пулиш ве?
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта