Кандидатура Борислав Лазаров b2

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

Вот

Да
5
22%
Не
18
78%
 
Общо гласове : 23

Кандидатура Борислав Лазаров b2

Мнениеот REMUS » 28 Сеп 2009, 22:30

Пускам кандидатура на този фен, моля някой да направи анкета а той ще напише няколко думи за себеси
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Изображение
Аватар
REMUS
 
Мнения: 564
Регистриран на: 11 Яну 2006, 20:32
Местоположение: Русе

Мнениеот blazarov » 28 Сеп 2009, 22:48

Здравейте,
Казвам се Борислав. От Сливен съм, живея в София. Занимавам се с ИТ.
Преди 5-6 години си взех първото БМВ - Е30 320, което разбира се се оказа в плачевно състояние. За 3-те години, които го имах почти не остана нещо несменено по него. Направих го 2.3, сложих му Megasquirt с EDIS 6 запалване, като всичко съм си правил и настройвал сам.
След това я смених с Е36 320 - карах я около година и минах на Е39 520 , което карам до момента.
Това е профила ми в БМВ форума: http://bmwpower-bg.net/forums/memberlis ... file&u=306

В момента с мои близки се занимаваме с този проект:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 1&t=134036
, който е и повода да кандидатствам тук. Излизат доста интересни задачки и въпроси, както и има материал за споделяне с други фенове. Досега всичко /освен първоначалния подбор на частите/ си го правим ние - казвам ние, защото зад моя ник всъщност стоят няколко човека - непрофесионалисти, но пък големи фенове. Аз имам най-малко участие, но пък най-добре се оправям с компютрите и интернета :)


Поздрави!
Борислав.
blazarov
 

Мнениеот Tzenko » 29 Сеп 2009, 11:52

А какво ти е участието все пак ?
Изображение
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Изображение
Аватар
Tzenko
BMW Секта
 
Мнения: 818
Регистриран на: 10 Фев 2006, 15:28

Мнениеот blazarov » 29 Сеп 2009, 13:25

Ще инсталирам и настроя piggyback-a и бууст контролера - или поне ще се пробвам.
blazarov
 

Мнениеот Tzenko » 29 Сеп 2009, 14:58

Ясно :wink:
Изображение
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Изображение
Аватар
Tzenko
BMW Секта
 
Мнения: 818
Регистриран на: 10 Фев 2006, 15:28

Мнениеот ludiagsm » 30 Сеп 2009, 08:35

От мен за;) Дай малко инфо докъде стигнахте запали ли колата?
Изображение
LUDIAGSM PERFORMANCE TUNING
ludiagsm
 
Мнения: 1019
Регистриран на: 10 Яну 2006, 04:00
Местоположение: София

Мнениеот Alexander_Burdin » 30 Сеп 2009, 14:59

A e39 за какво го ползваш?
Аватар
Alexander_Burdin
 
Мнения: 246
Регистриран на: 20 Апр 2009, 21:24
Местоположение: Исперих

Мнениеот anastas83 » 30 Сеп 2009, 15:23

Не , не че съм сторил нещо кой знае какво ,ама тука не се приеха хора дето са направили нещо как да се приемат такива който смятат да се опитат да направят нещо на някой с неясни задачи и участия :shock: :shock: :shock: :shock:
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Гост » 30 Сеп 2009, 15:55

Снимките от края на темата в БМВ форума са актуални. Механично е сглобен целия двигател с новите части с колектора, турбината, уейстгейта и е в коша. Монтиран е и кулера на бронята. Остават всички въздушни пътища - мястото е доста кът и всичко се намества много прецизно. Интериора е разпилян целия заради обръщането на волана и има довършителни работи по инсталацията пак заради обръщането. Идеята е първо да сглобим и запалим колата да сме сигурни, че върви и няма грижи най-вече с СМГ-то и след това да почнем с електрониката. Т.е. да не смесваме евентуалните проблеми от обръщането на инсталацията с проблеми от piggyback-a.

Е39 го използвам за придвижване. Нямам планове за тунинг на него.

Анастасе, Определно моето участие в този проект е минимално - затова споделих за "екипа", който се занимава с него. Нито един от другите, които пипат по тази кола няма да тръгне да се регистрира тук, особено с този пропускателен режим с доказване и т.нат. Затова реших аз като "онлайн личност" и все пак част от екипа да го представям като споделим опита и евентуално съберем някой акъл.

Поздрави!
Гост
 

Мнениеот Tzenko » 30 Сеп 2009, 16:11

Колата е с СМГ1 нали ? Намерихте ли си вече ръчни скорости ?!
Изображение
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Изображение
Аватар
Tzenko
BMW Секта
 
Мнения: 818
Регистриран на: 10 Фев 2006, 15:28

Мнениеот Гост » 30 Сеп 2009, 16:36

Да и с керамичния съединител въобще не е ясно как ще върви и потегля, ама живи и здрави скоро ще научим :)
Има още едно резервно SMG, а за ръчни решим ли да сменяме не вярвам да е проблем при тоя масов внос в момента кутията.. по скоро може ЕКУ-то да се сърди ако му махнем СМГ-то, но и това е поправимо сигурен съм. Готино е със СМГ, нека го видим може да се окаже кораво :lol:
Гост
 

Мнениеот anastas83 » 30 Сеп 2009, 16:52

Аха начи ние тука сме някви шматки щото едва ли не сме се молили да влезнем :wink:
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Toshko » 30 Сеп 2009, 17:37

По принцип мнението ми е нещо средно между въздържал се и за.

Обаче такава кандидатура е против правилата по начало, защото на потребителите тук е забранено да преотстъпват потребителското име и паролата си. Забранено е дори да показват съдържанието на форума на външни хора. Втората забрана е декларативна, понеже е недоказуема без донос или самопризнание. Въпреки това е забранено.

Не може ли кандидата да формулира по някакъв друг начин желанията си за влизане. Да каже, че се явява лично в качеството си на човек способен на това и това и с едикакво си участие в такъв и такъв проект.

Принципа е членовете вече да са понаучени и да са готови да споделят. Дали оригинални идеи или опит или майсторство във вграждането на детайли или изпозването на някакви похвати и технологии няма значение. Трябва да имат определена стойност.

Кандидата казва, че ще се опита да инсталира и настрои допълнителна електроника, което поне на мен ми говори, че най-малко разбира от инсталации, цветови кодове, софтуер и т.н. и не на последно място познава добре работата и устройството на ДВГ за да зададе адекватни стойности в картите.

Аз съм съгласен да гласувам ЗА ако Борислав изложи подробно плана си за действие, каква електроника и защо е избрал, какви измервания смята да прави в процеса на настройване и с какви уреди и сонди и какви проблеми очаква.

Задавам въпроси.

Какво може да означава ниската температура на изгорелите газове?

И един по-лесен.
Какво може да означава ако отчитаме богати смеси (да речем под или около 11.5:1), а това не се връзва, защото измерените МАП (заедно с ВЕ и ТПС) или стойност на дебитомера и дължината на впръскването подсказват, че теглото на горивото спрямо въздуха е в съотношение например 13:1.

Поздрави.
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод Кремиковци не сме придирчиви!
on tошко не ги разбира :-$ он ги е измислил и живее сред тях Изображение
кво се пулиш ве?
Аватар
Toshko
 
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Юни 2009, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Гост » 30 Сеп 2009, 18:52

Ниската температура на изгорелите газове може да означава много неща. Като цяло EGT в днешни дни не се смята за достатъчно надежден източник за тунинговане на сместа и запалването. Това е така, защото температурата на изгорелите газове се влияе от доста неща и процеси в двигателя - гориво-въздушна смес, аванс, степен на сгъстяване на мотора, вид гориво.. Гледайки само EGT без lambda например не дава сигурност дали сме нацелили оптималните смес и аванс за макс пауър мотора.
Чета в интернет, че понижаване на температурата по-скори ни показва, че се отдалечаваме от "оптималните" настройки.
Примерно ако сместа е "бедна" в цилиндрите след изгарянето остава въздух, който охлажда изгорелите газове. Същата работа ако пък е богата остава бензин, който също я охлажда.
Също прочетох, че е популярен метод за тунинг при системите с по-прости engine management системи - напр. картинги , RC колички с бензинови двигатели..

Чакат ме да ходим да се черпим има повод в офиса, така че сега тръгвам. Като се прибера ако съм в състояние :lol: ще отговоря и на другия въпрос. :)
Гост
 

Мнениеот Toshko » 30 Сеп 2009, 19:06

Anonymous написа:Ниската температура на изгорелите газове може да означава много неща. Като цяло EGT в днешни дни не се смята за достатъчно надежден източник за тунинговане на сместа и запалването. Това е така, защото температурата на изгорелите газове се влияе от доста неща и процеси в двигателя - гориво-въздушна смес, аванс, степен на сгъстяване на мотора, вид гориво.. Гледайки само EGT без lambda например не дава сигурност дали сме нацелили оптималните смес и аванс за макс пауър мотора.
Чета в интернет, че понижаване на температурата по-скори ни показва, че се отдалечаваме от "оптималните" настройки.
Примерно ако сместа е "бедна" в цилиндрите след изгарянето остава въздух, който охлажда изгорелите газове. Същата работа ако пък е богата остава бензин, който също я охлажда.
Също прочетох, че е популярен метод за тунинг при системите с по-прости engine management системи - напр. картинги , RC колички с бензинови двигатели..

Чакат ме да ходим да се черпим има повод в офиса, така че сега тръгвам. Като се прибера ако съм в състояние :lol: ще отговоря и на другия въпрос. :)


Добре, да не забравиш и това
.... Изложи подробно плана си за действие, каква електроника и защо е избрал, какви измервания смята да прави в процеса на настройване и с какви уреди и сонди и какви проблеми очаква.


:wink:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод Кремиковци не сме придирчиви!
on tошко не ги разбира :-$ он ги е измислил и живее сред тях Изображение
кво се пулиш ве?
Аватар
Toshko
 
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Юни 2009, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот paco » 30 Сеп 2009, 20:09

Не, няма за какво да се хвана :|

РАСО

п.п. Защо само аз открито съм против?!?!
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот anastas83 » 30 Сеп 2009, 22:15

Тоше тука ся немисля да си задаваме гатанки , щото нета е пълен с инфо и веднага мога да ти отговарят ..... не е коректно да изпитваш някои колко е запознат , а какво е направил , и аз знам как се ходи до луната ама немо правя совалки :) не че имам нещо против колегата
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот блазаров » 30 Сеп 2009, 23:21

Да продължим с изпитването, чак стана забавно и се амбицирах :D
По втория въпрос:
За да не ни излизат тези сметки значи или не измерваме АФР-то правилно или постъпващия въздух.
За да бъркаме АФР-то значи или ламбдата ни е сдала багажа или така да се каже имаме принципен проблем с измерването му, например:

Код: Избери целия код
EXHAUST CONSIDERATIONS
The WEGO IID system may give inaccurate
results in certain situations:
[b]Excessive exhaust back pressure[/b]. Wide-band
sensors are affected by back pressure. Excessive back
pressure causes exaggerated AFR indications under
rich and lean conditions, but has little effect at 14.7
AFR (stoichiometric). Race vehicle exhaust systems
are free flowing and problems with exhaust back
pressure are not likely.
[b]Exhaust reversion[/b]. Reversion is the term for a
negative pressure wave that can suck ambient air back
into the exhaust and cause an erroneous lean AFR
indication. Open “drag pipes” usually suffer from
reversion effects and may not be suitable for use with
the WEGO IID except near wide open throttle.
Reversion effects will be most noticeable at idle, part
throttle low RPM, and decel.
[b]Excessive scavenging[/b]. Tuned exhausts in
combination with a high overlap camshaft profile can
pull unburned air and fuel mixture through the cylinder
into the exhaust and cause an erroneous rich AFR
indication. The same effect can occur with high boost
turbo/supercharger applications.
[b]Misfiring[/b]. If the AFR is so rich that the engine
misfires, high levels of oxygen will remain in the
exhaust gas and result in an erroneous lean indication


следва изпит по технически английски :)

из http://www.daytona-sensors.com/download ... ctions.pdf - ръководство на някакъв wideband kit.


.. и един вариянт, който сам си го измислих (сигурно съм го чел някъде не помня): ако поддържаш двигателя известно време на твърде богата смес в един момент можеш да "наводниш" сондата от горивото което минава неизгоряло и съвсем да я ошашкаш в показанията.

а възможни причини да не измерваме правилно въздуха са загуба на вакуум, повредени МАП, дебитомер...

хехе сетих се и още нещо - параметрите във сметките да са ни грешни - например да си мислим, че караме с 300цц инжектори а те всъщност да пикаят по 400 :lol:

Тошко кефи как си го обобщил.. от "инсталации, цветови кодове и софтуер" - разбирам много много :D
блазаров
 

Мнениеот 75 turbodelta » 01 Окт 2009, 11:35

paco написа:Не, няма за какво да се хвана :|

РАСО

п.п. Защо само аз открито съм против?!?!


споделям мнението на Пацо :idea: и съм открито не :!: а те не са на зор момчетата просто така си чешат он лаин крастата :wink:
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)

_______________________
[-|O|___TOYOTA____|O|-]
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Гост » 01 Окт 2009, 11:37

Аз съм съгласен да гласувам ЗА ако Борислав изложи подробно плана си за действие, каква електроника и защо е избрал, какви измервания смята да прави в процеса на настройване и с какви уреди и сонди и какви проблеми очаква.



Електрониката е подбрана от признати майстори на тунинга :)
AEM Power F/IC piggyback + AEM Power wideband
Apexi AVC-R boost controller
Phormula KS-3 knock analyser

Няма предвиден EGT уред, но в процеса на тунинга ако почувствам, че е необходим ще го набавим :)
Инжектори са купени 750цц, оригиналните доколкото намирам в интернет са ~245 ама не е ясно при какви условия са мерени. Затова мисля да закарам на тест старите и новите за да сметна при еднакви условия отношението на дебита им и да го задам първоначално във всички режими в aem-a за да не удавим зверски колицата отначало - видях, че софт-а си има функция reset injector size така че даже не е нужно да си голям математик :) В Бууст режимите ще гоня консервативни АФР - (11-11.5) поне за начало. Горивото ще го докарам лесно със сондата, за аванса е по-тъмна индия - нямам никакъв опит с knock sensor системи и не съм убеден 100% в ефективността му - ще си покаже. Затова мисля също да действам консервативно - да не търся "ръба" на детонациите, а първоначално да съм "от сигурната страна". Идеята е като подкараме колата нормално и всичко върви и е сигурно я караме в София на дино за донастройка спрямо пауъра.
АЕМ-a също има контролер за актуатор, т.е. може да свърши работата и на boost controller, но apexi-то има повече функции - например карта спрямо предавката, и най-вече изглежда куул :lol: , а и така и така е купено ще го ползвам.
Гост
 

Мнениеот Гост » 01 Окт 2009, 11:42

Също забравих да напиша, че единствено piggyback се търсеше като вариянт защото държим всички фабрични системи в колата да продължат да работят - най-вече скоростите.
Гост
 

Мнениеот paco » 01 Окт 2009, 12:30

блазаров написа:... и един вариянт, който сам си го измислих (сигурно съм го чел някъде не помня): ако поддържаш двигателя известно време на твърде богата смес в един момент можеш да "наводниш" сондата от горивото което минава неизгоряло и съвсем да я ошашкаш в показанията.

а възможни причини да не измерваме правилно въздуха са загуба на вакуум, повредени МАП, дебитомер...

хехе сетих се и още нещо - параметрите във сметките да са ни грешни - например да си мислим, че караме с 300цц инжектори а те всъщност да пикаят по 400 :lol:

Тошко кефи как си го обобщил.. от "инсталации, цветови кодове и софтуер" - разбирам много много :D


Какво значи твърде богата :roll: може би AFR 9-10 ?!? Ми то ако така се скапваще сонда значи всички много сме го закъсали :idea:

Мап-а ако се е предал то как няма да го видиш при логването?!

Инжекторите.... как слагаш нещо дето не го знаеш какво е като параметри?!

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот drigata » 01 Окт 2009, 14:36

и от мен НЕ,нищо същественно само разбрах че яко търка бутоните на клавиатурата,нищо лично :lol:

всеки може да ръси мозък,но дали има нещо вярно в твърденията е друга бира :)
Аватар
drigata
 
Мнения: 336
Регистриран на: 05 Фев 2009, 12:44

Мнениеот Toshko » 01 Окт 2009, 15:05

anastas83 написа:Тоше тука ся немисля да си задаваме гатанки , щото нета е пълен с инфо и веднага мога да ти отговарят ..... не е коректно да изпитваш някои колко е запознат , а какво е направил , и аз знам как се ходи до луната ама немо правя совалки :) не че имам нещо против колегата


Защо да си задаваме гатанки. Въпросите са основни и при положение, че колегата каза, че ще настройва, реших да му дам възможност да се изяви в сферата от тунинга към която се е насочил. А именно, решил е да става Мапер... колко ужасен после ще питаме собственика на колата :lol:

*************************************************************

От това, което прочетох не останах доволен, въпреки че си личи, че колегата разсъждава и има потенциал да овладее материята.

Относно въпросите, които зададох не претендирам, че аз самият съм особено голям специалист но ще се опитам да подскажа малко по-вярна посока. Нещата, които е казал колегата не са грешни, но ако са единственото, което знае, това го прави един опасен Мапер!

ЕГТ за мен е много важен показател, който трябва да се следи и анализира заедно с останалите данни, особено с детонациите и качеството на сместа. Няма да задълбавам, защото няма единно мнение по някои въпроси и не искам да предизвиквам полемики.

Отчитането на богати смеси, които са привидно необясними може да се дължи на няколко неща, които са по-реални.

1. Лош горивен процес, който се дължи да речем на лошо разпрашаване, горенето протича в по-късен момент и не се използва ефективно. Накрая кислорода пак е успял да се свърже поне до СО или СО2.

2. В зависимост от момента на впръскване продухването на свежа смес може да е продухване само на въздух - тогава пък ще отчиташ нереално бедна смес... в крайна сметка сондата е в ауспуха, а не в цилиндрите и ти показва какво има там.

3. Ако ползваш МАП сензор, може в съответния режим ВЕ да е по-ниско от очакваното, а може и да е станало по-ниско в следствие на прегрята горивна камера, което пък се случва обикновенно поради настройките на аванса.

Нахвърлях някакви по-конкретни неща просто...

Колкото и да ми харесва колата от мен също отговора е НЕ. Но ще се радвам да следим развитието на проекта, може даже и някоя тема в отворените дискусии да и направим. Ще питам Живко какво мисли.
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод Кремиковци не сме придирчиви!
on tошко не ги разбира :-$ он ги е измислил и живее сред тях Изображение
кво се пулиш ве?
Аватар
Toshko
 
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Юни 2009, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот j1v » 01 Окт 2009, 17:44

Темата за мен е пълен фарс - първо Ремуса предлага човек, за когото не става ясно от поста му дали наистина мисли, че му е там мястото. Предполагам хората са го тормозили да ги представи им е пуснал тема от зор заман. Аз такива неща, гледам да ги отбягвам, предлагайте кандидатури на хора, които имате намерение да защитите.

Следва вяло и несериозно представяне, за което не желая въобще да говоря, но пък последващия изпит и порицаване прескочиха всекви граници. Хора спрете са, т'ва не е университет по тунинг :!: :idea:

Форума си е нашето място, на което да си драскаме спокойно, като познат с познат, хора маниаци на тема коли, тунинги и сие. Нема нужда от унизителни викторинки.

Моето мнение, в течение на времето на базата на постовете на човека по-скоро клони към ДА (така и гласувах напук на глупавата анкета и в предвид факта, че няма шанс да влезе), но все още не чух от никого, че познава хората и гарантира за тях !!!

Ако се намери съгфорумец, който познава лично кандидата и гарантира за него, последвано с каквото си требе представяне - нова тема и гласуване

Заключ
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52


Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron