Тошко

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

Мнениеот maggkrabar » 15 Фев 2009, 23:41

аз нали ви споменах, че оня испанският тунер ряпа да яде - тошко ще му сцепи гьона :D
maggkrabar
 

Мнениеот ifcho » 16 Фев 2009, 02:38

Кви са тия ужасно дълги постове :shock: и някой чете ли ги :roll:
Аватар
ifcho
 
Мнения: 62
Регистриран на: 24 Юни 2009, 13:00

Мнениеот nikolai_cosworth » 16 Фев 2009, 12:35

ifcho написа:Кви са тия ужасно дълги постове :shock: и някой чете ли ги :roll:
:lol: :lol: не :lol: 8)
Аватар
nikolai_cosworth
 
Мнения: 428
Регистриран на: 22 Ное 2006, 21:05
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Cordoba16vt » 16 Фев 2009, 13:31

nikolai_cosworth написа:
ifcho написа:Кви са тия ужасно дълги постове :shock: и някой чете ли ги :roll:
:lol: :lol: не :lol: 8)



аз пък не мога да ви разбера - някой ви напише малко теория, и вие бягате... между редовете има доста истина и има какво да се научи. явно типа тунинг в бг "слагате DG от XY на D4G5 " ( тези кодове са имагинарни ), ви е повече по вкуса.

Може да не ви харесва ама не виждам и какво во пречи. Това че някой е наведен над книгите, може само да е в помощ.
Fünfzylinder-20Ventil-Turbo-Reihen-Ottomotor
Аватар
Cordoba16vt
 
Мнения: 1037
Регистриран на: 08 Яну 2007, 10:37
Местоположение: София

Мнениеот Гост » 16 Фев 2009, 13:42

VGZ написа:пресен пример от едно 4г63 на испанския тунер 8)


Да тая гнусотия съм я виждал и на живо, но не с толкова едри кратери... дали една част не са от парчета от нещо?

Специално при моя мотор Скушбанда не може напълно да се отстрани особено тази част под и зад свеща...

Но по-голямата част която е зад клапаните и срещу свеща може да се отстрани, като плоскоста на която лежат клапаните се продължи на фреза - таса си отиват към 30-40% от плоската част на главата и се добавят към 2-3 кубика към камерата, останалата част също може да получи известен наклон, като идеята ще е ъгловия отражател* да започне да сочи в друга посока защото сега сочи към свеща...

Следващата стъпка в борбата със скуишбандовете е прехода между плоската част и камерата да се направи объл (Еров) примерно r-2мм - по-малко съпротивление, по-малко загряване и по-висока скорост на издухване...

Възнамерявам също така да направя клиренса 0.5-0.6мм като за целта ще въздействам на буталата с фреза ако на JE им е много сложно да ги скосят в двата края...

Полирането на камерата и портовете май няма кой да се наеме да ми го направи защото всички мразят да полират чугун и било много вредно и затова съм се снабдил с маски и борчета и голяма зъботехническа машинка :lol:

По груби сметки без да се сваля от главата със стандартна дебелина на гарнитура от 1.2мм сгъстяването идва на 9:1 и се чудя дали да поръчам буталата да надстърчат 0.6мм или да използвам по-тънка гарнитура... но 0.6мм гарнитура ми се вижда много тънко... не зная дали ще поема достатъчно при положение че всичко около нея е чугун а гарнитурата ми е стоманена...

п.п. на който му е интересно чете - едното нещо е копи-пейст от мое мнение, другото е опит да обясня как се калайдисва... не всеки се интересува от калайдисване... пък и не държа всички да ми четат мненията...
Гост
 

Мнениеот Гост » 16 Фев 2009, 13:48

* Ъглов отражател имаме винаги когато две равнини сключват помежду си прав ъгъл! - Отразява всички вълни но с една особеност само по ъглополовящата - ако застанете на тази ос и плеснете с ръце ще бъдете изненадани колко силно се връща звука...

Същото важи и за радиовълните - това е и начин да се разпознават изложбени образци от истиснки прототипи на бойни самолети... едните почти винаги имат прави ъгли...

Извод: Ни е не искаме да имаме прави ъгли в горивната камера...

Другата причина да не искаме такива неща е че налягането на газовете винаги е най-високо в ъглите - тоест там е и най-топло :wink:


И никой не може да ме убеди че ако човек си поиграе хубаво с една чугунова глава няма да и извади 350-400 коня при сгъстяване 9:1 :!:
Гост
 

Мнениеот nikolai_cosworth » 16 Фев 2009, 13:54

Cordoba16vt написа:
nikolai_cosworth написа:
ifcho написа:Кви са тия ужасно дълги постове :shock: и някой чете ли ги :roll:
:lol: :lol: не :lol: 8)



аз пък не мога да ви разбера - някой ви напише малко теория, и вие бягате... между редовете има доста истина и има какво да се научи. явно типа тунинг в бг "слагате DG от XY на D4G5 " ( тези кодове са имагинарни ), ви е повече по вкуса.

Може да не ви харесва ама не виждам и какво во пречи. Това че някой е наведен над книгите, може само да е в помощ.
ми super приятно четене :yawinkle:
Аватар
nikolai_cosworth
 
Мнения: 428
Регистриран на: 22 Ное 2006, 21:05
Местоположение: plovdiv

Мнениеот toshko » 16 Фев 2009, 20:23

Хайде Колеги,

Аз очаквах че ще ми се нахвърлите по-ожесточено с въпроси и коментари...

Така не знам какво да кажа за себеси за да добиете представа. Което май е необходимо предвид това че не ме познавате...
toshko
 

Мнениеот koutomanov » 16 Фев 2009, 20:41

samo da pitam za mernata edinica,siguren li si che e mm.?
[/quote][/b]
koutomanov
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Яну 2006, 23:56

Мнениеот koutomanov » 16 Фев 2009, 20:41

Биелата непрекъснато се свива и разпъва - това се опитваше да каже колегата. Да не говорим, че някои биели идват със спецификация за клиренс до края на цилиндъра при 90 градуса преди/след ГМТ от поне 4мм примерно - тоест ако я видиш в действие ще се уплашиш - става на скоба :shock: - двигатели с прекалено малък клиренс могат да не чукат на празен ход и на лек товар и да тропат под товар и големи обороти :shock: - 2-3мм странично измятане на стоманена биела са в норма и не и пречат :shock: - факт!
koutomanov
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Яну 2006, 23:56

Мнениеот VGZ » 16 Фев 2009, 22:25

Anonymous написа:
VGZ написа:ïðåñåí ïðèìåð îò åäíî 4ã63 íà èñïàíñêèÿ òóíåð 8)



Ñïåöèàëíî ïðè ìîÿ ìîòîð Ñêóøáàíäà íå ìîæå íàïúëíî äà ñå îòñòðàíè îñîáåíî òàçè ÷àñò ïîä è çàä ñâåùà...

Íî ïî-ãîëÿìàòà ÷àñò êîÿòî å çàä êëàïàíèòå è ñðåùó ñâåùà ìîæå äà ñå îòñòðàíè, êàòî ïëîñêîñòà íà êîÿòî ëåæàò êëàïàíèòå ñå ïðîäúëæè íà ôðåçà - òàñà ñè îòèâàò êúì 30-40% îò ïëîñêàòà ÷àñò íà ãëàâàòà è ñå äîáàâÿò êúì 2-3 êóáèêà êúì êàìåðàòà, îñòàíàëàòà ÷àñò ñúùî ìîæå äà ïîëó÷è èçâåñòåí íàêëîí, êàòî èäåÿòà ùå å úãëîâèÿ îòðàæàòåë* äà çàïî÷íå äà ñî÷è â äðóãà ïîñîêà çàùîòî ñåãà ñî÷è êúì ñâåùà...

...

àìåðèêàíöèòå ñà ñ ìíîãî ïîäîáíè è òî ÷óãóíåíè ãëàâè è ïîâå÷åòî ðåøàâàò ïðîáëåìà ñ òàÿ çîíà êàòî ïðàâÿò èëè ãëàâàòà èëè áóòàëàòà ñêóèø çîíàòà ñ ëåê íàêëîí , â ïðîôèë èçãëåæäà êàòî êëèí ñ øèðîêàòà ÷àñò êúì êàìåðàòà â äèàïàçîí 2-4 ãðàäóñà , òàêà õåì èìà ïîìîù â íèñêèòå õåì íà âèñîêè íÿìà øîêîâî óâåëè÷åíèå íà íàëÿãàíåòî , êîåòî å ïðåäïîñòàâêà çà äåòîíàöèÿ. øîêîâî íàëÿãàíå=âèñîêà òåìïåðàòóðà= äåòîíàöèÿ íàé îáùî êàçàíî ... ñúùî òàêà ïðè ïðèíóäèòåëíî ïúëíåíå ñà íàëèöå ìíîãî ïðåäïîñòàâêè çà áúðçî ãîðåíå âöèëèíäúðà -> âèñîêî íàëÿãàíå +âèñîêà òåìïåðàòóðà å òóêà óâåëè÷àâàíåòî íà ñêîðîñòà íà ãîðåíå ñúñ íàøèÿ åôåêò çàïî÷âà äà ïðå÷è , òî÷íî è ïî ðàäè òàÿ ïðè÷èíà ñèëíèòå òóðáî ìîòîðè ñà ñ ìàëúê àâàíñ , áîãàòè ñìåñè, íèñêà ñòåïåí íà çãúñòÿâàíå è äî êîëêîò å âúçìîæíî îõëàäåí âúçäóõ ... òà òóêà òîÿ åôåêò ÿâíî ïðå÷è :wink: îòíîñíî ÷óãóíà àìåðèêàíöèòå ïîñòèãàò óäèâèòåëíè ðåçóëòàòè ñ òàêèâà òèêâè ÍÎ íà äðàã ñòðèï êúäåòî íÿìà âðåìå äà ñå íàïå÷å òîëêîâà ..äàæå ÷óãóíà èìà ïðåäèìñòâî ïðè ìåòàíîëîâèòå èçïúëíåíèÿ êúäåòî àëóìèíèåâèòå èìàò òåíäåíöèÿ äà èçñòèâàò ìíîãî áúðçî :lol:
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот toshko » 16 Фев 2009, 23:28

koutomanov написа:Биелата непрекъснато се свива и разпъва - това се опитваше да каже колегата. Да не говорим, че някои биели идват със спецификация за клиренс до края на цилиндъра при 90 градуса преди/след ГМТ от поне 4мм примерно - тоест ако я видиш в действие ще се уплашиш - става на скоба :shock: - двигатели с прекалено малък клиренс могат да не чукат на празен ход и на лек товар и да тропат под товар и големи обороти :shock: - 2-3мм странично измятане на стоманена биела са в норма и не и пречат :shock: - факт!



Kolega,

Izvinqvai no tova koeto si napisal e 99% tochen citat na moe mnenie ot tuning.bg! Moga da go potursq utre...
toshko
 

Мнениеот koutomanov » 17 Фев 2009, 03:01

tova imax predvid.tova e 100 procenta tvoi citat ,niamam pretencii kum nego :D .vuprosa mi e svurzan tochno s nego
koutomanov
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Яну 2006, 23:56

Мнениеот koutomanov » 17 Фев 2009, 03:03

koutomanov
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Яну 2006, 23:56

Мнениеот toshko » 17 Фев 2009, 10:27

Davai vaprosa togava. Shte se radvam da obqsnq...

VGZ, az obshto vzeto sum stignal do sushtite izvodi bez da znam nishto da amerikanskite dragi...

Po princip amerikanskite performance motori sa ili izcqlo aluminievi kato ZIL ili pone s aluminievi glavi kato Cadillac 7.5 (Eldorado, Stingray, Camaro)...

Chugun sa L-48 i L-82 na C-3 Stingray i Camaro prez 70-te... Tochno s kamerata na tezi motori e identichna kamerata na dva motora na Opel - 2.8-GT/E 160 konq i 3.0E-182.5 konq s tazi razlika che klapanite sa pod malko po-golqm naklon i sa CIH i sa po-burzooborotni...

N.B. Tova e i prichinata da podchertaq che sum proektiral chargecoolera da osiguri studen vuzduh s postoqnna temperatura za pone 25 sekundi pulna gaz... Kolata poddurja 200 bez turbo rejim i za tova sa dostatuchni 110-120 konq... Na vtora drifti kato luda s mejdu 2000 i 3000 oborota... Teji s men i gorivoto i vsichko 1530 kg... Bez turbo ot 30 nagore bie Lexsus GS300-2jz-ge do max skorost, koqto pri senatora e malko po-visoka...

... Abe kolata ne e losha...
toshko
 

Мнениеот j1v » 17 Фев 2009, 10:29

toshko написа:Davai vaprosa togava.


koutomanov написа:samo da pitam za mernata edinica,siguren li si che e mm.?
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот toshko » 17 Фев 2009, 13:21

j1v написа:
toshko написа:Davai vaprosa togava.


koutomanov написа:samo da pitam za mernata edinica,siguren li si che e mm.?


Аха Ясно.

В милиметри са но това се отнася само до едни определени биели които ако не се лъжа бяха "Н" и предполагам че не успяват да усвоят всичките 4мм което сигурно е било написано и като 1/8 или 1/7...

Най-здравите биели май са "+" на тях пък им дават 1/16 което е 1.5хх - мм...

Също така в зависимост от приложението и луфтовете в лагера и в буталния болт и луфта на самото бутало предполагам че 0.03 + 2Х0.03 + 0.8 до 1.2 мм под съответния ъгъл правят именно толкова + 1мм да подскочи самата биела и ето ви над 2мм отместване от идеалната траектория при средно положение на всичко...

Предполагам идеята е като се строши маслената помпа само да ти блокира двигателя, а не да се потрошат валове и биели...
toshko
 

Мнениеот Шунката » 17 Фев 2009, 16:12

Ся кво? Приемате ли го Тошко или не? :^o
Шунката
 

Мнениеот paradox » 17 Фев 2009, 16:16

Бате Живко, може ли и на мене да ми пуснеш една кандидатурка :?:
paradox
 

Мнениеот toshko » 17 Фев 2009, 17:28

Само искам да подчертая че Митко (парадокса) е пълнолетен и сам отговаря за действията и злодействията си!

Тоест разграничавам се от него и го моля ако е човек да не ми пише в темата!
toshko
 

Мнениеот toshko » 23 Фев 2009, 12:23

VGZ написа:
Anonymous написа:
VGZ написа:пресен пример от едно 4г63 на испанския тунер 8)



Специално при моя мотор Скушбанда не може напълно да се отстрани особено тази част под и зад свеща...

Но по-голямата част която е зад клапаните и срещу свеща може да се отстрани, като плоскоста на която лежат клапаните се продължи на фреза - таса си отиват към 30-40% от плоската част на главата и се добавят към 2-3 кубика към камерата, останалата част също може да получи известен наклон, като идеята ще е ъгловия отражател* да започне да сочи в друга посока защото сега сочи към свеща...

...

американците са с много подобни и то чугунени глави и повечето решават проблема с тая зона като правят или главата или буталата скуиш зоната с лек наклон , в профил изглежда като клин с широката част към камерата в диапазон 2-4 градуса , така хем има помощ в ниските хем на високи няма шоково увеличение на налягането , което е предпоставка за детонация. шоково налягане=висока температура= детонация най общо казано ... също така при принудително пълнене са налице много предпоставки за бързо горене вцилиндъра -> високо налягане +висока температура е тука увеличаването на скороста на горене със нашия ефект започва да пречи , точно и по ради тая причина силните турбо мотори са с малък аванс , богати смеси, ниска степен на згъстяване и до колкот е възможно охладен въздух ... та тука тоя ефект явно пречи :wink: относно чугуна американците постигат удивителни резултати с такива тикви НО на драг стрип където няма време да се напече толкова ..даже чугуна има предимство при метаноловите изпълнения където алуминиевите имат тенденция да изстиват много бързо :lol:


Сега се сетих да те питам, сигурен ли си че такива скуишове не се отнасят за двигатели с куполовидно бутало и "хеми" камера? Защото при мен буталото е идеално плоско и камерата като палатка малко... При това тия градуси са от h 0.4мм до h 3мм и след това вече се води камера...

Пък и американците нямат чак толкова много чугунени глави! Чероки 4.0 (въобше всичките шестаци на AMC) GM-L48, L82... Форд почти нямат V8 с чугун глава...

Най ми е странно защо всички СОЦ коли са с алуминиеви глави, като Волга е с изцяло алуминиев двигател както и ЗиЛ V8 целия е алумуниев (за сметка на това са компенсирали със съвършенно чугунена скоростна кутия ) :lol:
toshko
 

Мнениеот anastas83 » 23 Фев 2009, 12:51

тошко ти какво си учил :?:
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот toshko » 23 Фев 2009, 13:05

anastas83 написа:тошко ти какво си учил :?:


Право и даже съм го завършил и съм адвокат от година и половина а работя в кантора от 8 години :P занимавам се с инвестиции (строя заводи примерно) интелектуална собственост (техническата грамотност тук ми дава огромно предимство...) всъщност техническата грамотност е много голям плюс почти в цялото търговско право и вече в авторското право и технологиите за пренос на данни :wink:

Обаче от 3-4 годишен не съм изпускал отвертката :lol: изкарал съм всички възможни кръжоци и клубове - електротехника, металообработване, металознание, картинг, авиомоделизъм (действащи модели с двигатели и дистанционно), в училище предавах уроците по физика, абониран съм от 10 години за "Scientific American" и "В Мире Науке" а имам и архив с всички броеве за около 20 години на "Наука и Техника" и старото заглавие на В Мире Науки... на 16-17 години като бях едно лято ми беше много скучно и изчетох за два месеца всички учебници за техникум ДВГ (Карловския ако не се лъжа) и половината за ВУЗ ДВГ... :oops: :wink:

Кола имам от 14-15 годишен (именно сенатора) и докато стана на 20-21 съм карал само коли които сам съм си направил... в това число и москвичи, форд V6 (колон 2.0) Чероки 4.0 и т.н.

А в тоя форум ми е мерак да членувам за удоволствие - да си начеша крастата пък и тук качественото съдържание е много по-наситено...
toshko
 

Мнениеот Гост » 24 Фев 2009, 14:05

Какво мислите по този въпрос: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=118817

Тази идея ми е дошла от доста време - мисля че ще е полезно най-малко за засичане на разлика - Преди/След и да се види какви вихри има - поне ориентировъчно...

Пък и е много лесно изпълнимо :wink:

Нарочно съм пуснал темата с малко обяснения за да видя кой какво ще каже...

Е дайте мнения и вие!
Гост
 

Мнениеот paco » 24 Фев 2009, 14:36

Мисля, че ако си достатъчно упорит и с малко късмет можеш да намериш флоу-а на почти всяка глава в интернет. Това за мен е занимавка за хора без работа...толкова ли няма какво да свършиш по Опел-а та си захванал т'ва.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron