Тошко

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

Мнениеот Гост » 13 Фев 2009, 14:31

Manta2005 написа:и пак въвъ връзка с кулера ситроенския от 2.5 дизел на XM, на морга може да се намери за безпари по принцип а питата му е трепач. не всяко ТНТМ е най доброто, защо не се огледа по готовите решения първо.

и преди те питах ама сега пак ща питам, как мислиш да охлаждаш чугуня кат се напече ( за главата говоря).


Не съм знаел даже че има ситроенски чардж кулер... но бях силно ограничен от към място и форма... виж че съм направил нещо дето едвам се е събрало въпреки че е по точен размер... и предполагам че все пак не е толкова голям колкото моя...

Да все ме питаш за чугуня наистина...

Ами аз имам малко по-друго мнение по тоя въпрос - блок - чугун, глава - чугун, бутала АЛУМИНИЙ... Въпрос: Къде отива топлото?

В буталата... Проблема на главата е че не отвежда топлина и съответно не я поглъща кой знае колко... А детонациите стават от нагар - тоя мотор много обича да си прави нагар при това го прави не от масло а от бензин - когато харчи масло свещите хващат едни кристали - много са интересни... при напълно керемидени свещи съм отварял мотора и вътре на втория ден "Йофката" се е надигала - прави нагар дори по смукателния клапан... абе навсякъде - това е защото дюзите му пръскат както им скимне и има лошо управление! И освен това няма нито една гладка повърхност в него, което още повече благоприятства нагара...

Много лоши детонации стават от много голям скушбанд, защото точно този мотор има голяма плоска част на главата и там се получава не просто ъглов отражател а цяло огледало-призма при това доста обемна! при това точно срещу свеща!!!

Когато го разредиш с гарнитура отдалечаваш главата от бутала още повече - така разваляш топлообмена който иначе би протекал между тях посредством гориво-въздушната смес и благоприятстваш детонициите още повече...

На втората глава с Фантазията вече сме измислили какви подходи да направим за скушбанда и кое как да стане... :)

Налягането на горивото също има много важна роля за борба с детонациите...

Не искам да ти правя забележки, но ти имаш лош опит с детонации защото си бил избрал много малка турбина, а този мотор обича да диша свободно! - ако ми е вярна информацията де... тоест Т04Е е доста по-добра изходна позиция от гледна точка на затапване...

! - допълнение: от портовете на 2 и 3 цилиндри може да се види през изпускателите, през турбото и през перката чак навън в даунпайпа... - нещо такова - поне ясно се виждат перките... може да ми е грозен "хедърса" (щот не е баш хедърс) но поне е доста съобразен и относително доста пропусклив и бърз...

ОХЛАЖДАНЕТО:

Радиатора ми е най-големия който може да се намери за Сенатор-А - с три реда тръбички вместо два и е изцяло меден..., Водната ми помпа не помня от какво я намерих, но е с поне два пъти повече лопатки от оригиналната - води се с повишен дебит, имам темостати на 87 и 69 градуса...

Водата от турбото минава през радиаторчето на парното от там през второ радиаторче за парно под дупката в капака от шофьорската страна и тогава се връща обратно... като целия този кръг се движи от допълнителна електрическа водна помпа с която електрическите ми водни помпи стават общо 3 на брой : )))

Не ми е чужда идеята и да впръсквам водно-метоноло-ацетонова смес... звучи малко гадно, но колата така и така е безцелна и за удоволствие и правя по нея всичко което ми дойде в акъла... може да го програмирам при подаване на газ да пръска примерно 2 секунди и при отнемане още 0.5-1... може да го вържа към спортния режим на автоматика и при налягания над 0.5 да работи постоянно - но това вече са подробности...

Основната причина да искам сгъстяване над 9:1 е именно борбата с лошата форма на камерата и джобовете...
Гост
 

Мнениеот Гост » 13 Фев 2009, 14:35

Тодор Василев написа:Тодоре що не си измислиш някъкъв друг псевдоним че като те приемат ще настане объркване :lol: ако искаш мога да ти помогна с това .
Искаш да те поткрепя :shock: Аз съм зелена краставица у тоя форум и надали някои ще обърне внимание на мнението ми .
Ти си адвокат и обстоятелстването ти е професия ма в които и да е форум (освен някои литературен) постове като твоите биха се прочели единствено ако са хипер интересни и изпълнени със безплатни рецепти за успех или с неща които никои не знае.
Ако се стигне до гласуване и ми бъдат предоставени права да гласувам да ще гласувам в твоя полза. Но ще ти дам съвет синтезираи постовете си ако искаш хората да ги четат. :wink:

П.С. видях кола която се мереше на диното в хеед чито колектор беше направен от теобразни колена и колата извади доста добри коне за това което беше направено по нея :wink:


Колега благодаря!

И аз смятам че от към функционалност колктора ми не е чак толкова зле - поне има централно-осева симетрия и е доста бърз... изглежда външно все едно средните 4 цилиндъра ще бият направо в стената отсежа, но не е така - има пряка видимост от всеки един от тях към лопатките на топлата перка (охлюва е доста разстърган) и както знаем тока на водата и тока на газовете тече по най-малкото съпротивление... а налягането е еднакво в целия обем в който има флуид... тоест да го разглеждаме не като хедърс а като преливник... малко по-хубав от 99% от фабричните чугуни... бе доста е по-хубав според мен ама...
Гост
 

Мнениеот Гост » 13 Фев 2009, 14:43

manta2005 написа:
maggkrabar написа:
Manta2005 написа:и преди те питах ама сега пак ща питам, как мислиш да охлаждаш чугуня кат се напече ( за главата говоря).


ми решението е елементарно - степен на сгъстяване 6.5:1, разход 20 на 100 на празен ход и ще пее в хора щото е играч :D нещо като при бигачките от 1939г с щемпел на хитлер :D


краси не защитавам Тодор но той има някой проблясъци във вярна посока, проблема е че още от начало ги смята всички за абсолютна истина, което не винаги е така. Иначе му се кефя на ТНТМ ентусиама при положение че решенията обикалят около него а той доста често ги търси в невярна посока.

А иначе проблема е че чугуна се напича още на първото даване на газ (а той иска да надува на 1 бар в бъдеще :) ) а кат се напече тва нещо почва да прави детонации когат си поиска...


Има такова нещо - загрява и после много бавно се охлажда - поне така беше когато бях без маслен радиатор и с термостат на 93 градуса...

И като не е в ред също загрява и като му е много аванса или е с бензин 95 също...

След това като минах на 87 градуса термостат, допълнителна електрическа перка с датчик на 87 градуса, маслен радиатор - челен... и му оправих настройките и всичко се оправи... дори с пълна газ на 35 градуса по магистралата стоеше на горния край на синьото...

И искам да подчертая че тази кола я имам от 12 години и съм я карал много време - вярно че последните 4-5 не съм я карал... но преди това не съм слизал от нея... просто трябваше да я довърша като студент защото имах време, но ако го бях направил тогава вече нямаше да я имам... тоест - така е по-добре...

Върти ми се една мисъл за керамично покритие на буталата... - това добре - има го като опция за JE при това не много скъпа... но ми се върти и една идея за керамично покритие на камерата...

Вече съм получил мнение което не е много положително, но ми се иска да чуя и вие какво ще кажете, а аз после ще развия моето мнение и отрицателното което са ми дали...
Гост
 

Мнениеот Гост » 13 Фев 2009, 14:49

Cordoba16vt написа:ако му се пусне анкета и аз бих гласувал за , поне на теория е силен а и се бори там, с каквото има. не виждам причина да се му се откаже че проекта му е калпав, важен е ентусиазма.

наистина трябва да си оправи тона и начина на писане което дразни всички и в тунинга :wink:


Благодаря колега!

За начина на писане и тона вече разбрах... И смятам че мога да се справя.

Все се чудя как да се изразя като искам да кажа че много обичам колите при това всички коли и затова се натискам за тук... Ще ми бъде много приятно да съм член особено ако съм си го заслужил и сте ме приели... И много ми харесва че за да влезеш трябва останалите да те приемат... Но май проблема е че има много грешни впечатления...

А на Владо искам да му се извиня специално защото дори да е вероломен унищожител на бутала, той също се е опитвал нещо да направи с тия допотопни мотори, а аз имах лошо отношение към него под влияние на мой мриятел който е негов бивш приятел...

И всъщност осъзнах колко е несправедливо това именно тук... някой с някого се скарал и изведнъж и аз съм причислен към групата "няма да стане бате" ама без да имам нищо общо - много е гадно! Още веднъж се извинявам!
Гост
 

Мнениеот Manta2005 » 13 Фев 2009, 15:37

тоше надявам се че не си мислиш че аз и владо мантов сме един и същи човек...

оня се пише "4око"

аз турбинни "чугуни" на опел не съм правил (имах близки срещи с такива и знаех още тогава че това е загуба на време) опитите са ми с други масови "чугуни" и проблема на всичките е че ПОЧВАТ ДА ДЕТОНИРАТ ЩОТО НЕМОГАТ ДА СЕ ОХЛАЖДАТ надуй го и покарай в зоните около 1 бар и ще говорим :)
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Гост » 13 Фев 2009, 18:17

Manta2005 написа:тоше надявам се че не си мислиш че аз и владо мантов сме един и същи човек...

оня се пише "4око"

аз турбинни "чугуни" на опел не съм правил (имах близки срещи с такива и знаех още тогава че това е загуба на време) опитите са ми с други масови "чугуни" и проблема на всичките е че ПОЧВАТ ДА ДЕТОНИРАТ ЩОТО НЕМОГАТ ДА СЕ ОХЛАЖДАТ надуй го и покарай в зоните около 1 бар и ще говорим :)


Всъщност така си мислех...

Както и да е... Какви чугуни си правил? Защото специално 3.0Е е перформанс двигател...

1:1 с L82-5.7 само дето е 6-редови... камери, ъгли на клапани - всичко е еднакво с тази разлика че портовете са от едната страна и всичко е правено от германци...
Гост
 

Мнениеот Manta2005 » 13 Фев 2009, 18:43

Anonymous написа:
Както и да е... Какви чугуни си правил? Защото специално 3.0Е е перформанс двигател...

1:1 с L82-5.7 само дето е 6-редови... камери, ъгли на клапани - всичко е еднакво с тази разлика че портовете са от едната страна и всичко е правено от германци...



основно фордови 4 и 6 цилиндрови но са трагедия като дойде жегата, и за това ти казвам 0.5-0.6 добре за ежедневно каране, минеш ли ги нещата стават ненормални, чугуня завира кат чайник.

а в голямата планина няма нищо перформанс.. айде да не се заблуждаваме (сори но е самата истина) все още ти се чудя що не откраднеш една 24 клапанова кратуна от Косьо и не си сФиркаш а се мъчиш като грешен дявол, и те моля недей ми копира доводите ти за портовете и флола чел съм ти ги и не съм съгласен с част от нещата изложени от теб там, може и да греша не знам.

а и още нещо никак не е гот да топлиш смукателните канали със съседни турбо безумия. замислял ли си се че ще имаш 2 "топли точки" в главата ?
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот paco » 13 Фев 2009, 18:55

Тошко този чугун ще те завлече на дълбоко и просто ще си загубиш и времето и парите. Минавай овреме към друг мотор а не се занимавай да бориш всеобщо ясни и нелечими проблеми. Не малка част от пърформънса е точно замяната на неподходящи железа в една кола. Колата си е кола..сърцето и е друга работа. Никой не ти оспорва упоритостта с която си подкарал да правиш този чугунен "радиатор" на турбиниран такъв, но няма нищо велико и забавно в това.
РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот toshko » 13 Фев 2009, 19:18

Знам всечки тези неща! Просто си обичам колата - все пак я имам от 15 годишен... Буквално! Ходил съм на училище с нея...

Аз ще я направя по всички канони на тунинга, красиво с хубави части - виждате че полагам усилия да изглежда изпипано поне...

А тя да дава каквито ще коне - да докопам 300 коня при 5800 оборота ще съм доволен... има теоретична възможност за 350 и малко повече при 6400... - ОК... За тази кола това е пре-достатъчно...

Познавам доста хора които са "болни" от същото като вас :) и примерно си говорим за вървене - аз казвам че Корвет С4 ZR-1 е супер и върви като луд, те ми казват, че от 180 му правят ластик като спрял при това само с 1.5 бара надуване :lol: а колите им можели да понесат до малко над 2 бара :lol:

Мен ме привлича мисленето и масторенето и карането на нещо направено от самият теб... числата са без значение... докато може да си запали гумите и ме натиска в седалката и това е съпроводено с готин звук съм щастлив...

Всичко под 6 секунди до 100 ми се струва пре достатъчно... все пак говорим за кола за по улиците на която да и отвориш шибидаха и да се кефиш...

Ако говорим за кола за писта тогава измеренията стават съвсем различни - тръгването от място е само веднъж, всяка писта си има някакво темпо и тогава наистина ти трябва много мощност, високи технологии, ниско тегло и т.н.... и понеже аз съм човек който може да бъде безкрайно щастлив в тунингован Запорожец нямам такива предразсъдъци...

С две думи: ще взема от 3.0Е всичко което може да даде като коне - ако са 300 Ок ако струва много - ОК... но не е невъзможно - има турбо китове за 280 коня без отваряне на чугуняка... има Атмоферен тунинг на 3.0Е до към 330+ коня с тази същата глава... - това ме обнадеждава доста...

поздрави!
toshko
 

Мнениеот Mad Max » 13 Фев 2009, 20:11

Наистина под 6 сек. до 100 си е бърза стрийт кола съдейки по нашите гадни настилки :lol: и естествено ако не попаднеш на заводко Суби или Ево всичко ще е ок :lol:

п.с. Евала Тошко, дано да продължите с този тон всичките дискусии занапред [-o<
Аватар
Mad Max
 
Мнения: 305
Регистриран на: 11 Яну 2006, 01:09

Мнениеот maggkrabar » 13 Фев 2009, 23:38

Mad Max написа:Наистина под 6 сек. до 100 си е бърза стрийт кола съдейки по нашите гадни настилки :lol: и естествено ако не попаднеш на заводко Суби или Ево всичко ще е ок :lol:

п.с. Евала Тошко, дано да продължите с този тон всичките дискусии занапред [-o<
не е нужно да попада на ево или суби. семейно комби аутбек, автоматик, двигател 2.5 турбо - само малко го пипам по компа и прави 0-100 за 6 секунди - без каквито е да е претенции да е пърформънс автомобил :D тествано е с КОББ стейдж 2 - а това не е особено агресивна карта, към 270кс на 1.2 бара.

смукатели и изпускатели от една и съща страна е отдавна отречена схема, много неефективна. още повече на чугун, още повече с турбо. абсолютно безнадеждно е. 80% от силата на двигателя идва от дизайна на главата.
maggkrabar
 

Мнениеот maggkrabar » 13 Фев 2009, 23:40

maggkrabar написа:
Mad Max написа:Наистина под 6 сек. до 100 си е бърза стрийт кола съдейки по нашите гадни настилки :lol: и естествено ако не попаднеш на заводко Суби или Ево всичко ще е ок :lol:

п.с. Евала Тошко, дано да продължите с този тон всичките дискусии занапред [-o<
не е нужно да попада на ево или суби. семейно комби аутбек, автоматик, двигател 2.5 турбо - само малко го пипам по компа и прави 0-100 за 6 секунди - без каквито е да е претенции да е пърформънс автомобил :D тествано е с КОББ стейдж 2 - а това не е особено агресивна карта, към 270кс на 1.2 бара. но прави страшен старт с въртене на 4те колела

смукатели и изпускатели от една и съща страна е отдавна отречена схема, много неефективна. още повече на чугун, още повече с турбо. абсолютно безнадеждно е. 80% от силата на двигателя идва от дизайна на главата.
maggkrabar
 

Мнениеот VGZ » 14 Фев 2009, 01:15

Anonymous написа:Âúðòè ìè ñå åäíà ìèñúë çà êåðàìè÷íî ïîêðèòèå íà áóòàëàòà... - òîâà äîáðå - èìà ãî êàòî îïöèÿ çà JE ïðè òîâà íå ìíîãî ñêúïà... íî ìè ñå âúðòè è åäíà èäåÿ çà êåðàìè÷íî ïîêðèòèå íà êàìåðàòà...

ãîëÿìà ãðåøêà ! àêî áëîêèðàø íàöÿëî òîïëîîáìåíà ìåæäó ãîðèâíèÿ ïðîöåñ è îêîëíàòà ñðåäà (êàìåðà áóòàëî êëàïàíè) çàïî÷âàò ÿêèòå äåòîíàöèè ! êåðàìè÷íîòî ïîêðèòèå âëèçà â óïîòðåáà íà ÷åëàòà íà áóòàëàòà êëàïàíèòå è èçï. ïîðòîâå , íî òîâà â ïîâå÷åòî ñëó÷àè å ïðîäèêòóâàíî îò èíæåíåðíè ãðåøêè â ìîòîðà è å âàðèàíò çà îïòèìèçèðàíå íî íå è ðåøåíèå íà ïðîáëåìà êàêòî ìó êàçâàò íàâúíêà band aid solution :wink:
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот Monster Performance » 14 Фев 2009, 03:08

Aз не разбрах сега :shock: това анкета ли е или :?:
все пак ако е анкета аз мисля да драсна 2-реда :lol:
аз не мисля че ТОШКО има място тук,не мисля че има какво да научим от него,нито ми се четат фермани и научни фантастики,нямам нищо против него и тн..не ме е кефил тонът му никога както и расъжденията му / казвам причините си,мисля че Тунинг.бг. си е баш за него,има хора дет му се кефят според мен/..
Тошката според мен трябва да бачка повече по-колата си и по-малко да расъждава в нета,и когато постигне някакви реални резултати /и да измине поне 5хил.км.без да се потроши :lol: :lol: ще може да каже че е направил нещо,в момента той си кара по-инерция и говори за в бъдеще и тн..и тн..
не мисля че е фигура която може да се сравни със знания и опит като на адаша си примерно, че да правим някакви теми и тн...
не случайно намесвам Тошко-цунамито :!: защото е пресен пример за фигура пожелала да членува тук и която може да допринесе знания и опит и за която дори не се налагаше да се пускат анкети и тн..за разлика от Тошко-сенаторски които се е оаквал не един път тук...
това е мнението ми по-темата... :wink: от мен НЕ..
Моnster performance

ти и ти покара, заееби ... :-/
Monster Performance
 
Мнения: 508
Регистриран на: 15 Яну 2006, 01:05

Мнениеот mds » 15 Фев 2009, 00:12

Съжалявам, че ви се намесвам в темата, но видях нещо нередно тук :)
Някои от форума ме познават, някои не. Тук сте се събрали хора, който разбират. Обаче съгласете се с мен, че (малко са) има и тук таме някой кибик :)
Тошко го "познавам" от тунинг.бг и няколко пъти съм си писал с него на Л.С. и смея да твърдя, че поне има мерак и се опитва да обясни на хората.. опитва се да мисли (без значение дали му се отдава или не).
Ще ви дам един пример. :)
сет16в
Момчето знам, че доста "слуша" тунинг-а, обаче в повечето мнения, които съм му чел, мисля, че е кофти тип :)
ето един пример: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=9&t=103389

1: Обясни ни защо е така?
сет: Няма.. просто е така.

Тошко поне се опитва да обясни :) било то дали е в грешка или не ;)
съжалявам, че ви се на месих в темата. Няма да го правя отново. Живак ако искаш бастисвай мнението.
mds
 

Мнениеот Monster Performance » 15 Фев 2009, 02:38

mds написа:Съжалявам, че ви се намесвам в темата, но видях нещо нередно тук :)
Някои от форума ме познават, някои не. Тук сте се събрали хора, който разбират. Обаче съгласете се с мен, че (малко са) има и тук таме някой кибик :)
Тошко го "познавам" от тунинг.бг и няколко пъти съм си писал с него на Л.С. и смея да твърдя, че поне има мерак и се опитва да обясни на хората.. опитва се да мисли (без значение дали му се отдава или не).
Ще ви дам един пример. :)
сет16в
Момчето знам, че доста "слуша" тунинг-а, обаче в повечето мнения, които съм му чел, мисля, че е кофти тип :)
ето един пример: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=9&t=103389

1: Обясни ни защо е така?
сет: Няма.. просто е така.

Тошко поне се опитва да обясни :) било то дали е в грешка или не ;)
съжалявам, че ви се на месих в темата. Няма да го правя отново. Живак ако искаш бастисвай мнението.




муахахахха :lol: :lol: виждаш ли каква е разликата Ботче :D
аз като незнам нещо не пиша бла-бла и тн..и да се правя че знам,просто имам приятели на които мога да звънна и да разчитам на подкрепа....
искам да ти кажа че ТОШКО чисто и просто развива неприложими,непрактични и отчаяно грешни идей на някого доста по-объркан от него :lol: :lol: все пак е чул в офиса нещо или прочел нещо в нета и оттам се хваща да мисли на глас... :lol: :lol:
със сигурност съм имал доста по-глупави идей от неговите /твойте де Тошка :D /но бързо някой ми ги е избивал от главата за което съм благодарен на доста приятели, :idea: ето там е проблема според мен,на Тошката няма кой да му показва пътеката .....а тук не е даскало :idea:
Моnster performance

ти и ти покара, заееби ... :-/
Monster Performance
 
Мнения: 508
Регистриран на: 15 Яну 2006, 01:05

Мнениеот Гост » 15 Фев 2009, 16:25

Evgeni,

Tvurdeniqta ti sa proizvolni!

Mnogo hubavo znaesh che "proekta mi" ne e edinstvenata kola po koqto sum rabotil.

Specialno po senatora vuprosi nqmam! Ima mnogo neshta po nego koito ne sum pokazal i nqma kude da se vidqt, prosto zashtoto sashtestvuvat samo v moqta kola...

Smqtam che v tuninga do 150-200 konq ot litur neshtata sa qsni i sa vapros na orazmerqvane i zdravina... Natatuk trqbvat fantaziq, znaniq i tehnologii... I trqbva da si podbirash bazata na koqto rabotish!

Tova koeto potrebitelite shte vidqt ot men e moq maistorluk i tvorchesko vijdane i rezultatite pri takuv podhod. Tova koeto az shte polucha e obshta kultura i kefa da vidq drugite puk kak rabotqt... Za men tezi zanimaniq sa chist kef i daje nqmam na kakvo da priloja reshenie za Q4 primerno.

Ne e vqrno che nqmam s kogo da obsujdam ideite si! Kosio mi e mnogo blizuk priqtel! S Fantaziqta i Mitko sme stoqli do sred noshtite da pravim imenno tova - chertaem, sporim obmenqme opit...
Smeq da tvurda che kolkoto az sum poluchil tolkova sum i dal!

Ne iskam da se sravnqvam s Genata zashtoto vpechatleniqta mi za nego ot godini sa ednostranni, no negovite za men sa NULEVI prosto ne druji s hora koito me poznavat i ot kak go nizvergnahme ne e poluchaval nito uroci nito suveti nito chasti i janti na avanta...
Sori!
Гост
 

Мнениеот toshko » 15 Фев 2009, 21:31

VGZ написа:
Anonymous написа:Върти ми се една мисъл за керамично покритие на буталата... - това добре - има го като опция за JE при това не много скъпа... но ми се върти и една идея за керамично покритие на камерата...

голяма грешка ! ако блокираш нацяло топлообмена между горивния процес и околната среда (камера бутало клапани) започват яките детонации ! керамичното покритие влиза в употреба на челата на буталата клапаните и изп. портове , но това в повечето случаи е продиктувано от инженерни грешки в мотора и е вариант за оптимизиране но не и решение на проблема както му казват навънка band aid solution :wink:


Това е второ мнение със същите аргументи и извод... пък и аз самият си мислех нещо такова...

И без друго ако сте разгледали линковете в едно от първите ми мнения сте видели че съм написал едва ли не статия по въпроса с топлообмена между бутало-смес-глама посредством самия заряд (сместа) и затова мисля че клиренса между буталото и главата трябва да е теоретично възможния минимален такъв...

Ето част от написаното по въпроса със скуишбандовете - в момента тази тема много ме интересува - нека да четат само тези на които им е интерено, пък и нали сега се представям:

"
Няма да задълбавам повече в екзотики и огромни двигатели! Нас ни интересува какво да правим с двигател с обем на отделните цилиндри около 500 сс той ще има ход по диаметър от 69Х95 до 86Х86 и най-много 90Х84.

Двигател с такива пропорции за да има степен на сгъстяване 9:1 или повече и относително плоско бутало (ние харесваме плоските бутала ) ще трябва да има горивна камера която заема по-малко място отколкото е площта на главата, тоест част от горивната камера на мотора ще е на една плоскост с гарнитурата и ще стърчи в камерата.

Буталото на такъв двигател по периферията ще има кръгъл пръстен повтарящ точно формата на плоската част от главата, а между вътрешната част на буталото и вдлъбнатата част на главата се заключва горивната камера.

Защо Хеми не е добре? - защото е сърповидна никой обем с формата на чиния за супа не позволява бързи турбулентни движения на газовете - обратното той ги гаси - ето защо всички съвременни двигатели имат възможно най-плоско бутало, колкото по-късо ходов е един двигател толкова по-плоско е буталото му и камерата заема по-малка част от главата. - москвича и м10 на БМВ имат т.н. хеми камера - сърповидна в разрез а буталата са издути - т.е. подлагат по-голяма площ на нагряване.

Това за което става въпрос през цялото време е т.н. Squish Band - най-недоглежданото нещо при тунинг и най-най-най-недоглежданото нещо при тунинг на турбо двигател!

Работата е там че атмосферния мотор се пълни по поне три начина във всеки такт - първо с вакуум създаден от инерцията на отиващите си изгорели газове, после с вакуум от отварящият се свободен обем при движението на буталото надолу и накрая по инерция (принудително) когато вече буталото отива нагоре, но въздуха продължава да постъпва по инерция...

Турбо мотора се пълни само принудително - той има постоянно налягане пред смукателния клапан което чака да го освободим - тоест има само един вид вихри в много случаи доста скромни.....

Първата работа на всички които тунинговат турбо мотор или правят турбо конверсия е да раздалечат главата от буталото като по този начин намаляват степента на сгъстяване до "безопасни" нива

Да ама фабричните мотори имат такъв безобразно голям клиренс между буталото и главата който е такъв само за да е сигурен производителя, че колкото и да си разтропаш мотора луфта на лагерите и буталния болт никога няма да е достатъчен за да се плесне буталото в главата - тоест по начало всеки двигател си има склонност към детонации - има прекалено големи джобове между буталото и главата около горивната камера - идеално място за образуване на детонации и това става веднага щом променим нещо така че оригиналното ЕКУ да неможе повече да си върши работата адекватно.

Нормалния двигател има скуш банд (клиренс между буталото и главата) между 0.8 и 1.4мм

Състезателните двигатели имат клиренс от порядъка на 0.3мм а Формула 1 при загрял двигател 0.1 до 0.01

Колко е минимума? ами 3 стотни в биелния лагер, 3 стотни в основните лагери (всичко се случва и така или иначе не знаем кое на къде вибрира), още 6 стотни в пълно плаващите бутални болтове до тук 1.2 десети, добавяме една десета за разпъване на биелата 2.2 десети и още малко за нагар стават 3 десети - тези 3 десети от милиметъра до към 5.000 оборота ще са все толкова и после ще започнат да намаляват, като целта ни е при максималните проектни обороти ако може да са 0 - аз самият мразя толкова точни неща... ако може всичко да е едно към гьотере ще съм по-спокоен в сметките

Почнах малко отзад напред, но който е внимавал по-нагоре печели!

Защо всъщност е толкова важно клиренса между буталото и главата да е малък?

Защото освен, че "джобовете" са предпоставка за детонации те могат да бъдат и способ за създаване на високи скорости на сместа точно в началото на горенето.

Тоест малкия клиренс освен че неутрализира зони създаващи детонации, създава и много силни турбуленции, които помагат за по-бързо горене, тоест можем да намалим аванса и така да намалим загубите от сгъстяване на газове с високо налягане.

Колкото и бавно да се движат газовете в камерата, ако 5-10 градуса преди ГМТ в камерата бъдат изхвърлени 20 сс горивна смес с висока скорост това значително подобрява нещата

Има положителен ефект и от обратната страна - ако имаме скуш банд 0.3-0.5мм в ГМТ той е бил почти нула а при започването на обратното движение на буталото обема на камерата рязко се увеличава, като горенето става доста по-плавно

Още един положителен ефект е че много малкия скуиш банд оказва много голямо съпротивление при такта изхвърляне - тоест забавя буталото като по този начин помага на биелата и коляновия вал при много високи обороти - а това е много-много важно - знаем, че биелите не обичат да ги дърпат за косата

Друго положително нещо е постигането на 1% по-добро пълнене - това са 5-10 конски сили безплатно за по-силните мотори...

Още едно хубаво нещо е че когато буталото много наближи главата и между тях останат някакви си 2-3 десети или по-малко преноса на топлина между горещото бутало и студената глава става много интензивен - охлаждаме буталата

Двигател със скуш банд ефективно над 0.6мм - тоест буталото никога не е по-близо има съвсем малки ползи единствено от лекото засилване на вихрите в ГМТ и никакви други ползи от тук изброените, а двигател със клиренс над 1мм няма никакви ползи, има детонации, горещи бутала и най-лошото буталото е на практика в свободен летеж през цялото време - т.е. осланя се само на здравината на биелата.

Да повторим още веднъж кое знание е от полза на хората каращи колите си до 6500 оборота! В ГМТ буталото рязко издухва всичката останала смес в камерата като създава предпоставки за по-добро и плавно горене на по-читави смеси - т.е. не прекалено богати + охлажда се буталото!
- Това позволява по-малък аванс във всички режими и повече въртящ момент в ниски + естествено повече мощност и по-добро ВЕ (волуметрик ефишънси)

Скуиш Банд (клиренс бутало - глава) за нормален мотор независимо от пълненето следва да е 0.4 до 0.5мм а за по-смелите експериментатори 0.3мм
"

Това го писах докато още се информирах по темата - после се оказа че при големи хлабини буталото може да стърчи до около 5 десети... - мисля си че при първа възможност ще окълцам някое бутало леко на конус за да е винаги равно... :)

С Гената не ми се спори - нито търся даскало нито даскали... както вече може би сте разбрали колите за мен са хоби и удоволствие и нито искам да ме поучават нито да поучавам - докато ми е интересно съм щастлив! Ако споделя нещо интересно се радвам и така...
toshko
 

Мнениеот toshko » 15 Фев 2009, 22:15

http://www.performance-bg.org/forum/vie ... 6430#36430

В тази тема искам да пусна следното мнеие:

Пастата за която говори колегата е разновидност на флюкса и други помощни материали за запояване.

Същият ефект при калайдисване на черни метали има и когато обработим с ръждопреобразувател - и двете са киселина - веднага след третирането с киселина докато е още влажно се награвя повърхността която ще се калайдисва и се прилага калай - опитно всеки ще установи дали със или без колофон (тинол или направо от блокче)

Методите за калайдисване на повърхности които имат голямо топлоотдаване в околната среда са три:

1. Голям поялник - става основно за ръбове като например сглобка на прагове

2. Горелка - нагрява се от обратната страна

3. Пистолет за горещ въздух - върши прекрасна работа...

Калая се топи около 180-200 градуса, но при колите трябва да се внимава със самия калай! Опасноста е да не попаднете на прекалено чист калай, защото тогава идва Калаената Чума!!! Става крехък и прахообразен при температури около и малко под нулата...

Нормално калая за запояване е смес от калай, олово и сребро - усреднената проводимост на трите е малко по-добра от тази на чистия калай, но тази сплав не страда от калаена чума!

- Това обяснение е за тези които ще си купят някакви едрогабаринти калъпи калай за да си калайдисват заварките... и след като им кажа, че това е метод за репартура на класически автомобили - вместо кит след изчукването и опъването с оксижен обезателно се ползва калай - първо се калайдисва метала след третиране с флюкс или киселина и после с пистолет за горещ въздух се награвя и се добавя пълнеж от калай на мястото на вдлъбнатината...

Много лесно можем да определим къде и колко точно да калайдисаме - просто третираме с киселина само там където искаме и калая остава само там...

Поздрави!
toshko
 

Мнениеот SENNA » 15 Фев 2009, 22:33

no comment
www.commonrail.bg
Аватар
SENNA
 
Мнения: 148
Регистриран на: 06 Фев 2006, 13:18
Местоположение: VIDIN

Мнениеот Гост » 15 Фев 2009, 22:37

SENNA написа:no comment


Ама с какво наклонение? :P
Гост
 

Мнениеот VGZ » 15 Фев 2009, 23:18

òîøêî çà ñêóèø áàíäà èñòèíàòà íå å òî÷íî òàêàâà .. ñàìî ïîãëåäíè ïîâå÷åòî ÷èòàâè ìîòîðè äàëè èìàò ïîâå÷å îò 10% òàêàâà çîíà? ô1, ñóïåð áàéê âñå âúðõà íà ìîòîðñïîðòà íÿìà òàêèâà ôèëìè 8) è äà èìà ìàëêè òàêèâà çîíè ñà çà âäèãàíå íà ñòåïåí íà çãúñòÿâàíå ... ãîëåìèÿ ñêóèø ïîäîáíî íà êåðàìè÷íîòî ïîêðèòèå å îïèò çà îïðàâÿíå íà êîíñòðóêòèâíè áúãîâå â ìîòîðèòå íàé ÷åñòî 2 êëàïàííè ñ îãðîìíè ïî äèàìåòúð áóòàëà , è òî çà îïòèìèçèðàíå íà ãîðåíåòî â íèñêè è ñðåäíè îáîðîòè :wink: ïðè òóðáî àâòîìîáèëèòå ïðè ÿê íàäóâ òåçè çîíè ÷åñòî ñòàâàò "èçâîð" íà äåòîíàöèè è áèâàò ïðåìàõâàíè ...
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот anastas83 » 15 Фев 2009, 23:25

toshko написа:http://www.performance-bg.org/forum/viewtopic.php?p=36430#36430

В тази тема искам да пусна следното мнеие:
Нормално калая за запояване е смес от калай, олово и сребро - усреднената проводимост на трите е малко по-добра от тази на чистия калай, но тази сплав не страда от калаена чума!
.................
Поздрави!

В калая за запояване няма сребро (калаи олово и бесмут )
а за поправка на автомобили се използва специална сплав с повече олово и незнам още какво. Лично съм се мъчил с обикновена но нищо нестава прекалено е течлива после като си купих спецялната стана много по лесно като се нагрее става като пластелин и с едно дръвче се "тъпче" и наглася
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот VGZ » 15 Фев 2009, 23:27

ïðåñåí ïðèìåð îò åäíî 4ã63 íà èñïàíñêèÿ òóíåð 8)
Прикачени файлове
cimg7774vp7 (Medium).jpg
cimg7774vp7 (Medium).jpg (110.02 KiB) Прегледано 25909 пъти
cimg8599li2 (Medium).jpg
cimg8599li2 (Medium).jpg (84.38 KiB) Прегледано 25909 пъти
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот anastas83 » 15 Фев 2009, 23:28

п.п. бикновения калаи става само за спояване на елементи като добавки за калници примерно
Другия се продава от ротенбергер с комплект едра пила :D
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

ПредишнаСледваща

Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron