Manta2005 написа:и пак въвъ връзка с кулера ситроенския от 2.5 дизел на XM, на морга може да се намери за безпари по принцип а питата му е трепач. не всяко ТНТМ е най доброто, защо не се огледа по готовите решения първо.
и преди те питах ама сега пак ща питам, как мислиш да охлаждаш чугуня кат се напече ( за главата говоря).
Не съм знаел даже че има ситроенски чардж кулер... но бях силно ограничен от към място и форма... виж че съм направил нещо дето едвам се е събрало въпреки че е по точен размер... и предполагам че все пак не е толкова голям колкото моя...
Да все ме питаш за чугуня наистина...
Ами аз имам малко по-друго мнение по тоя въпрос - блок - чугун, глава - чугун, бутала АЛУМИНИЙ... Въпрос: Къде отива топлото?
В буталата... Проблема на главата е че не отвежда топлина и съответно не я поглъща кой знае колко... А детонациите стават от нагар - тоя мотор много обича да си прави нагар при това го прави не от масло а от бензин - когато харчи масло свещите хващат едни кристали - много са интересни... при напълно керемидени свещи съм отварял мотора и вътре на втория ден "Йофката" се е надигала - прави нагар дори по смукателния клапан... абе навсякъде - това е защото дюзите му пръскат както им скимне и има лошо управление! И освен това няма нито една гладка повърхност в него, което още повече благоприятства нагара...
Много лоши детонации стават от много голям скушбанд, защото точно този мотор има голяма плоска част на главата и там се получава не просто ъглов отражател а цяло огледало-призма при това доста обемна! при това точно срещу свеща!!!
Когато го разредиш с гарнитура отдалечаваш главата от бутала още повече - така разваляш топлообмена който иначе би протекал между тях посредством гориво-въздушната смес и благоприятстваш детонициите още повече...
На втората глава с Фантазията вече сме измислили какви подходи да направим за скушбанда и кое как да стане...
Налягането на горивото също има много важна роля за борба с детонациите...
Не искам да ти правя забележки, но ти имаш лош опит с детонации защото си бил избрал много малка турбина, а този мотор обича да диша свободно! - ако ми е вярна информацията де... тоест Т04Е е доста по-добра изходна позиция от гледна точка на затапване...
! - допълнение: от портовете на 2 и 3 цилиндри може да се види през изпускателите, през турбото и през перката чак навън в даунпайпа... - нещо такова - поне ясно се виждат перките... може да ми е грозен "хедърса" (щот не е баш хедърс) но поне е доста съобразен и относително доста пропусклив и бърз...
ОХЛАЖДАНЕТО:
Радиатора ми е най-големия който може да се намери за Сенатор-А - с три реда тръбички вместо два и е изцяло меден..., Водната ми помпа не помня от какво я намерих, но е с поне два пъти повече лопатки от оригиналната - води се с повишен дебит, имам темостати на 87 и 69 градуса...
Водата от турбото минава през радиаторчето на парното от там през второ радиаторче за парно под дупката в капака от шофьорската страна и тогава се връща обратно... като целия този кръг се движи от допълнителна електрическа водна помпа с която електрическите ми водни помпи стават общо 3 на брой : )))
Не ми е чужда идеята и да впръсквам водно-метоноло-ацетонова смес... звучи малко гадно, но колата така и така е безцелна и за удоволствие и правя по нея всичко което ми дойде в акъла... може да го програмирам при подаване на газ да пръска примерно 2 секунди и при отнемане още 0.5-1... може да го вържа към спортния режим на автоматика и при налягания над 0.5 да работи постоянно - но това вече са подробности...
Основната причина да искам сгъстяване над 9:1 е именно борбата с лошата форма на камерата и джобовете...