Става въпрос за един приятел, много свестно момче с много мерак.Ей тука е написал нещо за себе си.
Здравейте! Казвам се Иван. На 22 години от София. Тази есен завършвам общо машиностроене на немски език със специалност Двигатели с вътрешно горене и Автомобилостроене в ТУ София.
Автомобилите са моята детска страст. Интересите ми винаги са били насочени основно към двигателите, а в последните години – принудителното пълнене
Не мога да кажа, че съм почитател на определена марка автомобили, но досега с изключение на един опел кадет всички коли, които съм карал са били Volkswagen. Основно съм чел и съм се интересувал за тази марка, но както казах обичам автомобилите като цяло!
Пиша в vwclub-bg.org и v clubgti-bg.com. Профилите ми там: 1) vwclub; 2) clubgti. Регистриран съм и в много други форуми, но в тези двата съм най-активен.
Сега за проекта...
След няколко неуспешни опита да съчетая всекидневната кола и някакъв проект стигнах до извода, че този вариант не е подходящ за мен и за българските пътища и условия. Освен това идваше време за бакалавърски проект в университета. Успях да представя ситуацията подходящо на съветващия професор и така се получи много приятна комбинация от два проекта – университетския и моя – този, който чакам от доста време да стане реалност – свръхпълнене с турбокомпресор на атмосферен мотор.
Колата очевидно трябваше да е VW, а основната цел на бъдещото начинание да започна най-сетне да прилагам всичко прочетено и научено през последните години върху нещо мое!
След сравнително дълго търсене попаднах на Голф МК2 1,8 8V PF 107 к.с. (демек същото като РB, но с катализатор). Най-неочаквано получих въпросната кола като подарък за рождения ми ден от моята приятелка. Искам на това място да и благодаря още веднъж, че даде началото на така чакания проект.
След като колата вече беше налице определихме концепцията с професора, така че да отговаря и на моите и на неговите изисквания. Тогава беше момента да взема някой важни на този етап решения, а именно: колата остава със стандартната глава (освежена, почистена и ревизирана; проблема е, че всмукателните и изпускателните портове са от една и съща страна и то отзад) и със стандартни скорости. Сменил съм само бутала и биели с такива от G60. Гарнитурата на главата също е от G60. Всичко останало остава непроменено на този етап.
Турбото е ККК К16-2467. Електрониката ще е Megasquirt. Набавил съм всичко нужно за нея. Дюзите са 380 см3/мин. Широкобандова ламбда сонда INNOVATE LC-1 също съм купил. Колектора е почти готов. Фланците за колектора са рязани по мои чертежи на водоструйна машина. Колектора е от колена и тръба неръждавейка и е заварен с аргон.
В момента съм на 3 месечна практика в Германия, но след около 10 дни се връщам в София и ме чака още доста работа – турбо пътища, интеркулер, маслени линии, downpipe-a е готов, трябва да измисля подходяща генерация, електрониката и трябва да се преработи изхода към турбото на изпускателния колектор. Това е по двигателя. Иначе ме чакат още – окачване и спирачки от Голф МК3 GTI 16v. След като съм готов с всичко ще се мисли и за външния вид J
Нямам кои знае какви очаквания от двигателя. Искам да запали и бавно, учейки се, да го бутам нагоре. Освен работата, за която нямам нужното оборудване всичко правя сам, докъдето ми стигат знанията. Не се страхувам да питам, да моля за помощ, а и се уча от грешките си. Но в крайна сметка това е и смисъла на проекта – да се науча.
Доколко бих могъл да бъда полезен тук, не мога да кажа. Аз знам, че имам още много да уча, но ще се радвам наученото да го споделям тук!
Ето линкове към темите за проекта в двата форума, които съм посочил горе: 1) vwclub; 2) clubgti.
Снимки...
Колата такава каквато я взех:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 1011442130
Гаража, където я правя (сложихме един телфер до 500 кг специално за тази цел, на някой, ако му трябва да да вади мотор, упражнението е детска песенJ):
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0313858674
Турбото:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0453121890
Колектора:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 3915995186
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0663694242
Проби:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 4923020914
Ламбдата:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0111846946
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 4669611698
Дросел с ТPS, който по чудо пасва на фабричния всмукателен колектор без никакви преработки:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 9884227154
Ако някой се интересува тук има повече снимки:
http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... rboProject
Общо взето това е от мен. Надявам се да съм бил изчерпателен! Ще се радвам на всякакви въпроси и критика J
Поздрави!
Иван