Кандидатура itni

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

ВОТ

ДА
19
90%
НЕ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Кандидатура itni

Мнениеот Kozunak » 17 Юни 2008, 00:51

Става въпрос за един приятел, много свестно момче с много мерак.Ей тука е написал нещо за себе си.

Здравейте! Казвам се Иван. На 22 години от София. Тази есен завършвам общо машиностроене на немски език със специалност Двигатели с вътрешно горене и Автомобилостроене в ТУ София.

Автомобилите са моята детска страст. Интересите ми винаги са били насочени основно към двигателите, а в последните години – принудителното пълнене
Не мога да кажа, че съм почитател на определена марка автомобили, но досега с изключение на един опел кадет всички коли, които съм карал са били Volkswagen. Основно съм чел и съм се интересувал за тази марка, но както казах обичам автомобилите като цяло!

Пиша в vwclub-bg.org и v clubgti-bg.com. Профилите ми там: 1) vwclub; 2) clubgti. Регистриран съм и в много други форуми, но в тези двата съм най-активен.



Сега за проекта...

След няколко неуспешни опита да съчетая всекидневната кола и някакъв проект стигнах до извода, че този вариант не е подходящ за мен и за българските пътища и условия. Освен това идваше време за бакалавърски проект в университета. Успях да представя ситуацията подходящо на съветващия професор и така се получи много приятна комбинация от два проекта – университетския и моя – този, който чакам от доста време да стане реалност – свръхпълнене с турбокомпресор на атмосферен мотор.



Колата очевидно трябваше да е VW, а основната цел на бъдещото начинание да започна най-сетне да прилагам всичко прочетено и научено през последните години върху нещо мое!



След сравнително дълго търсене попаднах на Голф МК2 1,8 8V PF 107 к.с. (демек същото като РB, но с катализатор). Най-неочаквано получих въпросната кола като подарък за рождения ми ден от моята приятелка. Искам на това място да и благодаря още веднъж, че даде началото на така чакания проект.



След като колата вече беше налице определихме концепцията с професора, така че да отговаря и на моите и на неговите изисквания. Тогава беше момента да взема някой важни на този етап решения, а именно: колата остава със стандартната глава (освежена, почистена и ревизирана; проблема е, че всмукателните и изпускателните портове са от една и съща страна и то отзад) и със стандартни скорости. Сменил съм само бутала и биели с такива от G60. Гарнитурата на главата също е от G60. Всичко останало остава непроменено на този етап.



Турбото е ККК К16-2467. Електрониката ще е Megasquirt. Набавил съм всичко нужно за нея. Дюзите са 380 см3/мин. Широкобандова ламбда сонда INNOVATE LC-1 също съм купил. Колектора е почти готов. Фланците за колектора са рязани по мои чертежи на водоструйна машина. Колектора е от колена и тръба неръждавейка и е заварен с аргон.



В момента съм на 3 месечна практика в Германия, но след около 10 дни се връщам в София и ме чака още доста работа – турбо пътища, интеркулер, маслени линии, downpipe-a е готов, трябва да измисля подходяща генерация, електрониката и трябва да се преработи изхода към турбото на изпускателния колектор. Това е по двигателя. Иначе ме чакат още – окачване и спирачки от Голф МК3 GTI 16v. След като съм готов с всичко ще се мисли и за външния вид J



Нямам кои знае какви очаквания от двигателя. Искам да запали и бавно, учейки се, да го бутам нагоре. Освен работата, за която нямам нужното оборудване всичко правя сам, докъдето ми стигат знанията. Не се страхувам да питам, да моля за помощ, а и се уча от грешките си. Но в крайна сметка това е и смисъла на проекта – да се науча.



Доколко бих могъл да бъда полезен тук, не мога да кажа. Аз знам, че имам още много да уча, но ще се радвам наученото да го споделям тук!



Ето линкове към темите за проекта в двата форума, които съм посочил горе: 1) vwclub; 2) clubgti.



Снимки...



Колата такава каквато я взех:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 1011442130



Гаража, където я правя (сложихме един телфер до 500 кг специално за тази цел, на някой, ако му трябва да да вади мотор, упражнението е детска песенJ):

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0313858674



Турбото:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0453121890



Колектора:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 3915995186

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0663694242



Проби:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 4923020914



Ламбдата:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 0111846946

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 4669611698



Дросел с ТPS, който по чудо пасва на фабричния всмукателен колектор без никакви преработки:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... 9884227154

Ако някой се интересува тук има повече снимки:

http://picasaweb.google.com/ivan.st.ili ... rboProject

Общо взето това е от мен. Надявам се да съм бил изчерпателен! Ще се радвам на всякакви въпроси и критика J

Поздрави!

Иван
Kozunak
 
Мнения: 65
Регистриран на: 12 Юли 2007, 01:24
Местоположение: София

Мнениеот paco » 17 Юни 2008, 01:09

Добавих анкета :)
Ще береш ядове с тоя тип изпускателен колектор.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот j1v » 17 Юни 2008, 02:49

paco написа:Добавих анкета :)
Ще береш ядове с тоя тип изпускателен колектор.

РАСО


Чак пък ядове ... че е най-простия изпускателен колектор спор няма, и няма да е особенно ефективен, ама пък ядове ?
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 17 Юни 2008, 08:49

Знам, че не е най-доброто, но няма много място отзад. А и като за първи опит решиж да е малко по-простичко, но да работи!

РАСО какви ядове имаш предвид?
Гост
 

Мнениеот Cordoba16vt » 17 Юни 2008, 09:40

paco написа:Ще береш ядове с тоя тип изпускателен колектор.

РАСО


Аз съм все още с този тип изпускателен колектор , и Козунака също .

ядовете почват след 6 000 об при мен ( тапи се мотора ) , ама така торкавица ми харесва.





:wink:
Fünfzylinder-20Ventil-Turbo-Reihen-Ottomotor
Аватар
Cordoba16vt
 
Мнения: 1037
Регистриран на: 08 Яну 2007, 10:37
Местоположение: София

Мнениеот fixxer » 17 Юни 2008, 14:45

Аз съм за. И човека трябва да завърши с 6-ка :)
Аватар
fixxer
 
Мнения: 489
Регистриран на: 28 Дек 2007, 18:32

Мнениеот itni » 17 Юни 2008, 19:08

Видях, че някои от линковете не работят...
Профил:
vwclub-bg.org; clubgti-bg.com

Темите за проекта:
vwclub-bg.org; clubgti-bg.com

Благодаря на всички, които гласуват!
itni
 

Мнениеот The_Machine » 17 Юни 2008, 23:47

За! :)
Привет, Ванка :)
Бордюр racing team!
Аватар
The_Machine
 
Мнения: 78
Регистриран на: 09 Окт 2006, 00:24
Местоположение: София/Слатина

Мнениеот paco » 18 Юни 2008, 10:03

Историята познавва скъсани(отсечени) шпилки на глава от този тип колектор и склонос да се цепи. Как де е решил ..направил

ЗА :wink:

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот nikolai_cosworth » 18 Юни 2008, 10:06

za
Аватар
nikolai_cosworth
 
Мнения: 428
Регистриран на: 22 Ное 2006, 21:05
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Manta2005 » 18 Юни 2008, 10:35

paco написа:Историята познавва скъсани(отсечени) шпилки на глава от този тип колектор и склонос да се цепи. Как де е решил ..направил

ЗА :wink:

РАСО


по принцип си прав освен ако не се направи човек на хитър и не "освободи" отворите за шпилките на по голям размер това помага да се поемат частично разширенията.
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот paco » 19 Юни 2008, 15:04

Да...става, но трябва да се оставят поне два отвора със точна широчина за да са центриращи за рънерите на колектора а тогава има още по-голяма жероятност да ги скъса тея двете шпилки. Другото е , че гарнитурите се предават по-бързо заради приплъзването на което са подложени. Колектора не е грешен в никакъв случай, но не е най-удачния...все пак много хора карат с такъв..значи има защо.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот gad3n » 20 Юни 2008, 00:17

моя на пунотото беше същата работа ядове не съм имал никога ама тоя е много широк и ще се гъне яката работа иначе отворите ми бяха доволно по широки :) имах си белези да си го центрирам че шаваше по 3мм :) ... иначе съм за
PuntoPower :)

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination.
Аватар
gad3n
 
Мнения: 291
Регистриран на: 10 Юли 2006, 22:38

Мнениеот itni » 20 Юни 2008, 00:45

gad3n написа:моя на пунотото беше същата работа ядове не съм имал никога ама тоя е много широк и ще се гъне яката работа иначе отворите ми бяха доволно по широки :) имах си белези да си го центрирам че шаваше по 3мм :) ... иначе съм за


И аз мислих да оставям отворите по-широки, но колектора е отзад и заради това реших да са си нормално по-широки, за да не стане така че нещо някъде да се размести и да не успея да го центрирам хубаво. Следващия път ще знам вече горе-долу с колко място разполагам и ще мога да го правя колектора докато главата не е на двигателя. Тогава ще имам по-голям фронт да действам!

Благодаря още веднъж на всички за коментарите и за гласуването!

Поздрави!

Иван
itni
 

Мнениеот j1v » 20 Юни 2008, 02:48

itni написа:
Благодаря още веднъж на всички за коментарите и за гласуването!

Поздрави!

Иван


Добре дошъл, чакам регистрация ...
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 20 Юни 2008, 11:36

j1v написа:
itni написа:
Благодаря още веднъж на всички за коментарите и за гласуването!

Поздрави!

Иван


Добре дошъл, чакам регистрация ...


Благодаря! :) Регистирах се!
Гост
 

Мнениеот The_Machine » 22 Юни 2008, 13:29

...И пусни голфа в "Проекти" ;)
Бордюр racing team!
Аватар
The_Machine
 
Мнения: 78
Регистриран на: 09 Окт 2006, 00:24
Местоположение: София/Слатина


Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта

cron