Отдавна знам за форума, но едва сега събрах смелост да пусна кандидатура. Може би защото все още не съм стигнал до етапа в който мога да бъда полезен с кой знае какви натрупани практически познания.
Разгледах правилата на форума и може би това най-точно описва причината поради която искам да се регистрирам:
Повечето хора във форума имат конкретни проекти, и този форум е създаден с тази цел - обмяна на опит и информация за по-лесното им довършване, както и реализация на нови.
За да не се повтарям за кой ли път и да не ви тормозя с прекалено много писане - това са нещата които ме описват най-точно и биха ви дали някаква обща представа за мен. Знам че е трудно да се направи преценка зад екрана на компютъра, но съм се постарал максимално да опиша това което мисля и чувствам:
http://www.drifting-bg.com/forum/viewto ... 47&start=0
Профили:
Drifting-bg: http://www.drifting-bg.com/forum/profil ... ile&u=1516
Toйота форум: http://toyotabg.net/profile.php?mode=viewprofile&u=2952
Хонда форум: http://forums.hondabg.com/index.php?showuser=1449
Youtube: http://youtube.com/user/lz2plm, да се види че не съм фантом . lz2plm е профила на брат ми близнак - ама при нас всичко е общо .
Когато имам време ми харесва да превеждам разни неща и да ги поствам в повечето от горните форуми. Това ми помага да вникна по-добре в нещата и да свържа написаното с скромния ми опит, а също чувствам удовлетворение ако по някакъв начин съм полезен и на другите. Основното ми правило е "Дай за да получиш"...
Ето някои от преводите:
Подготовка на купето, Ламарини, Предпазни клетки, Заваряване:
http://forums.hondabg.com/index.php?sho ... ntry178182
Data Logging и Анализ:
http://forums.hondabg.com/index.php?sho ... ntry175562
Професионални техники на каране 2:
http://forums.hondabg.com/index.php?sho ... ntry178766
Перфектният пилот:
http://forums.hondabg.com/index.php?sho ... ntry176072
Разбира се повечето са в процес на довършване, но мисля че съвсем скоро ще продължа. По темата за datalogging скоро ще имам една добра книга, която току що излезе - най-вероятно ще почна да превеждам и нея. Същото важи и за добра книга за гумите - които са толкова пренебрегвана тема, а са основната връзка на колата с пътя...
Ето за какво иде реч:
The Racing and High-Performance Tire: Using the Tires to Tune for Grip and Balance:
http://www.sae.org/servlets/productDeta ... D_CD=R-351
Analysis Techniques for Racecar Data Acquisition
http://www.sae.org/technical/books/R-367
Тези също са на път:
The Carroll Smith Race Car Set:
* Prepare to Win
* Drive to Win
* Tune to Win
* Engineer to Win
* Carroll Smith's Nuts, Bolts, Fasteners, and Plumbing Handbook
http://www.sae.org/technical/books/B-706.SET
Когато имам свободно време с удоволствие отделям по 2-3 часа... Но и пиша и правя това, което ми е интересно на мен самия... Не го правя просто ей така за спорта. Може би понякога се получава малко разпокъсано, но пък разнообразието е добър начин за запазване на мотивацияата...
Май пак се отплеснах, а едно от нещата кото май трябва да кажа е за проекта:
http://toyotabg.net/viewtopic.php?t=4929&start=0
С две думи - нещо което съм искал и не ме е грижа колко трудно и скъпо ще стане...
Това са всички снимки от досегашната работа по колата. Работим си аз и баща ми, т.е. предимно той, защото аз често скитосвам по командировки.
http://picasaweb.google.com/lz2lps/AE86Project
Когато я взех колата - покарах я 1-2 дена и след това в гаража за пълно разглобяване. Преди това обаче записах гласчето и защото скоро най-вероятно няма да го чуя отново:
http://youtube.com/watch?v=WRHJZjhqgD8
Докато бях в 6 месечна командировка в Копенхаген, баща ми ми пращаше редовно отчети
http://youtube.com/watch?v=kb-6n3X_dXk
http://youtube.com/watch?v=SLp2U6F1JxY
Днес най-накрая се наканих, имах и път към София и основния инструмент за следващите N на брой месеца беше закупен:
http://harko.dir.bg/mig_mag.htm
Харко SA150
Остава да направим сухи тренировки и да се научим да работим с него и да почваме...
Основната идея за колата е - първо добра основа и след това ще мисля за всичко друго. Първия етап е кърпене, предпазна клетка, грундиране и боядисване.
За сега смятам да си я правя така, както аз искам - но и евентуално ако реша да е годна за планинско и писта.
Ще си остане амтмосферка. Целта ми не е да изстискам последното магаре от 4AGE-то, а да стане бърза и надеждна кола.
Последователността е:
1: Добра база - купе. Няма смисъл да давам и последния лев за нещо което ще се разпадне на 2рото каране.
2: Сигурност - предпазна клетка, каски, колани, седалки, волан ...
Признавам си - най-много ме е страх от болката. За другото не ми пука.
А и евентуална добра предпзна клетка, би запазила отчасти купето при едно обръщане. Всички знаем как се намира ново купе за АЕ86...
3. Окачване и добри гуми. За сега мисля да бъде с прижини F/R - 8/6 или 6/4.5. Въпреки че досега нямам идея как се държи на писта с текущия сетъп и може би преди да се хвърля към настройваеми амортисьори, пружини и стабилизиращи щанги ще покарам за да я усетя.
4. Datalogging
Хвълил съм око на това: http://www.race-technology.com/dl1_dash ... _7537.html. Въпреки че имам Driftbox, който се справя не зле, ми се иска да бъде малко по добро. Мисля да сложа сензори за положението на спирачката, газта и волана. Това, заедно с акселометрите е достатъчно да се изчисли understeer/oversteer в всеко едно място на пистата - а това всъщност е и критерия за моите възможности, както и тези на окачването и колата като цяло.
5. И чаааак, когато тези неща горе са готови може да се ориентирам към двигателя. 4АGE също не е от най-често срещаните двигатели и целта ми въобще няма да бъде максимална мощност за сметка на издръжливост - обратното. Това което не мога да постигна с двигателя ще се опитам да компенсирам с тегло и баланс на колата. Разбира се и той ще е обект на модификации но на по късен етап. Първоначално ще има ревизия. Може би ще търся и втори, който ще се прави за основен. Мисля че като му дойде реда - има 1-2ма сектанти, които ще помагат . Дотогава и аз се надявам да имам достатъчно свободно време да се подготвя и да си направя необходимите проучвания.
Общо взето проекта ще върви с темпото, което на мен ми е нормално - смятам повечето неща да си ги правя сам в гаража, заедно с баща ми. А моя характер е такъв, че не правя нещата без необходимото проучване. Просто искам да се чуствам готов и да съм убеден че ще избегна грешки поради неинформираност.
Стремя се да използвам само качествени източници на информация - може би и този форум е един от тези източници. Със сигурност е свързан с местната действителност... Трудно е само да вървиш напред, особено с оскъдната информация, която чичко Google ти дава за неща които можеш да купиш от БГ, или къде можеш да свършиш качествена работа.
Това е което мога да кажа за себе си. Знам за правилото че някой от форума трябва да ме препоръча. Не познавам много хора лично, но някои ме знаят от другите форуми и ако намерят за добре могат да кажат кои са.
Въпреки това се надявам това, кето написах да ви доведе до информирано решение и да не е нужно някой да гарантира за мен. Това е целта на дългите ми постове - да ви дам база за решение. Няма да се сърдя на никого ако гласува с НЕ - всеки си има право на избор и мнение. Ако решите че някога бих ви бил полезен ще се радвам да съм един от вас...
П.П. Предполагам че не съм сбъркал и това мнение е за тук. След това вероятно ако някой от модераторите реши ще го отдели в отделна тема. Последвах една препоръка че не трябва да се регистрирам преди кандидатурата ми да е одобрена (което беше с дата 2006г.), а и май си мисля че дори и да се пробвам да се регистрирам ще трябва да чакам одобрение . Дано съм разбрал правилно...