Кандидатура - fixxer - ПРИЕТ

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

ВОТ

Да
26
100%
Не
0
Няма гласували
 
Общо гласове : 26

Кандидатура - fixxer - ПРИЕТ

Мнениеот Гост » 19 Дек 2007, 13:21

Пускам първия си проект (който ме запали по силовия тунинг) за кандидатура, който вече е на улицата 3 години и постоянно се доработва. Общо взето това са нещата писани в тунинг.бг.

Ето профила ми там: http://tuning.bg/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=4700

Да поопиша моят тунинг проект на Renault Clio 1.8 16v 1992
Колата като цяло излиза с усилени части от завода заедно с клио уилиамс 2000 кубика. Разликата им като цяло е пластмасовия таван на уилямса и главата на мотора, както и допълнително олекотяване на някои части по мотора (бутала, биели,вал). Като цяло 1.8 мотора е по надежден за турбо конверсия. (това е мнението на повечето хора които са хванали да тунинговат клио).

Ето я биелата и буталото което видимо са му свалили някой грам отстрани. Допълнително челата на буталата са свалени с 1 мм.

Изображение

Тук ще видите едно предимство което е доста полезно при турбо конверсия (почти всички по-нови коли са така, както и по старите с по-големи мотори) а по-конкретно малките тръбички в долния край на цилиндъра които пръскат масло от вътрешната част на челото на буталото и по този начин го охлаждат.

Изображение

Освен челата на буталата мотора е разреден с по-дебела гарнитура (дебелината=заводска+1мм). Оттук се получава разреждане на мотора 8.53:1 тъй като търсим максимален бууст 1 - 1.1 бара

Междувременно сменихме сегменти(маслените бяха тотална фира), гумички на клапани и биелни лагери, за които специално ще посъветвам всеки захванал се с такава конверсия задължително да смени, тъй като цялата тяга на мотора блъска пръво тях.

Тук вмествам офтопик снимка:
Изображение

Дотук нещата бяха ясни. Дойде време за правене на изпускателен колектор. В интернет се продава стоманен турбо колектор насипен с иноксово покритие за 350 евро и еквивалента му сглобен и заварен за 700 евро с възможност за избор на фланец за турбо гарет Т25 или гарет Т3. Продава се и колектор от чугун който е 500 евра. Изобщо гадна работа откъм цени защото повечето фирми които тунинговат рено са в Англия. Оттам започнахме да правим колектор от стомана по модел на чугунения колектор, защото е доста по-къс (а и по-лесен за изработка), а и в тази кола мястото е дефицит. За съжаление немога да намеря снимката му. Колектора стана много красив благодарение на приятеля ми, който свърши черната работа по колата ми (Главата).

Турбо: Нормално по света на клиото слагат гарет Т25, но пък аз си взех IHI VF24 което всъщност май се оказа VF12. Турбината е от класа на гарет Т3.

Изображение

За турбо пътища изполвахме алуминизирани тръби за ауспуси фи 55 и силиконови съединения samco.

Изображение

Интерклуера е от някакво ауди А6 уж, ама не се знае точно произхода му :P

Ето и сглобени снимки и да не се смеете на гадния чорапогащник, че ще ме подсетите как трябва да си местя акумулатора в багажника за да имам приятно местенце за въздушен филтър.

Изображение

Изображение

и като краен резултат:

Изображение

Изображение

Тунинг проекта ми не е завършен тъй като в момента съм на фаза ECU програмиране за което специално ще питам Фил относно Apexi-то дали е имал трудности с fiat-a че нали го дават за японски варели.

Понеже пропуснах да спомена за дюзите - бош от рено 21 турбо. Сега карам с фабричния мап сензор защото нещо тези от 21-ца са дефицит. Надувах турбото до 1.3 бара но няма файда. За момента с бууст над 0.4 колата единствено съска повече и върви по-малко.

Ето някои нови "екстри"

Съединението прави силата...
Завзех си Sachs Racing съединител и притискател

Изображение

Плана е колата да се надуе на 1.5 бара за което си трябват и по-големи инжектори - в моя случай Bosch 803 (400cc)

Изображение

В крайна сметка реших да използвам фабричната електроника на колата и тъй като главно се снабдявам с части от Холандия взех чип от там и съответния мап сензор MPX4250

Изображение

За да е пълна идиотщината се снабдих с XRD - дисплей за R21 Turbo,Clio 16v, R19 16v който в реално време чете всичко от еку-то през порта за диагностика. Ето и простотийките които показва рефрешвайки се по 3 пъти за 1 секунда като и тази джаджа си помни максималните стойности достигнати в процеса на каране.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Общо взето си мери доста работи и най-важното че директно от еку-то:

Revolutions / minute
Manifold air pressure
Coolant temperature
Intake air temperature
Throttle position sensor percentage %
Battery voltage
Vehicle speed
Idle air control valve percentage opening %
Ignition advance in degrees
Knock correction in degrees
Knock signal from knocksensor
Duty injection time
Injection time in us or ms
Lambda voltage in millivolt
Mixture correction

Ето едни нови екстри Wossner ковани буталца. Не че на фабричните бутала им има нещо, но реших да се застраховам. Буталата са с диаметър и сегменти за Уилиамс, но компресионното им разстояние си е за 1.8 16в (купих ги малко на сляпо от Англия), и избегнах конверсията към двулитров мотор. С тези бутала мотора отива на 7.5:1. В момента ги качвам на изцяло нов мотор и си чакам иноксовата гарнитура от spesso

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ето го и новият интеркулер:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Гост
 

Мнениеот dido » 19 Дек 2007, 13:39

Не знам защо бях останал с впечатлението, че вече си член на форума :roll: . Пускам ти анкета, от мене имаш един глас. Успех!
Изображение
Аватар
dido
 
Мнения: 654
Регистриран на: 10 Яну 2006, 12:46
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Joreto » 19 Дек 2007, 14:39

За ! :lol:
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот COSWORTH-2 » 19 Дек 2007, 18:33

За
COSWORTH-2
 
Мнения: 16777214
Регистриран на: 07 Яну 2010, 14:29

Мнениеот Cordoba16vt » 19 Дек 2007, 18:53

ЗА
Fünfzylinder-20Ventil-Turbo-Reihen-Ottomotor
Аватар
Cordoba16vt
 
Мнения: 1037
Регистриран на: 08 Яну 2007, 10:37
Местоположение: София

Мнениеот nikolai_cosworth » 20 Дек 2007, 00:57

за
Аватар
nikolai_cosworth
 
Мнения: 428
Регистриран на: 22 Ное 2006, 21:05
Местоположение: plovdiv

Мнениеот street_force » 20 Дек 2007, 04:26

ЗА и успех :twisted:
street_force
 

Мнениеот Гост » 28 Дек 2007, 14:03

някакво развитие ще има ли в кандидатстването ми за "Европейския съюз" :twisted:
Гост
 

Мнениеот j1v » 28 Дек 2007, 14:05

Anonymous написа:някакво развитие ще има ли в кандидатстването ми за "Европейския съюз" :twisted:


Ами като гледам резултата си приет

пускай си юзър
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 29 Дек 2007, 01:00

пуснах потребител - fixxer
Гост
 


Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron