Здравейте казвам се Иван Митев на 20 години от София това е втората ми кандидатура и я пускам на ново тъй като от първата ,проектите за които съм писал са два ,но тъй като едното не може да се каже проект най-вероятно сте се повлиали и за втория резултата пак беше негативен.
Та ето за какво става дума сега .... колата която се опитвам да направя бърза е Hyundai S-Coupe 1.5 Turbo ,но преди това малко предистория .... след като разбрах ,че първият ми автомобил mazda 323 ще е доста труден за какъвто и да било тунинг го смених с Hyundai Scoupe 1.5 Turbo ,но не този който правя сега ,защото 2 седмици след като го докарах от германия претърпях кофти катастрофа и от колата не ставаше почти нищо
това не ме отказа да си намеря същият автомобил и така и стана месец след катастрофата в мобиле.бг изпадна обява за същата кола ,но с проблем с мотора. След като видях колата цената ме устройваше и я взех с мисълта да оправя мотора ,а другата кола да ми остане за части. Още на следващия ден разглобих мотора и се оказа ,че проблема е сериозен ..... стопено бутало и надран блок
Въобще не се замислих и още на следващия ден започнах смяна на моторите ,защото двигателя на първото купе беше идеален и всичко беше сменено ..... последва 1 седмица през ,която успях съвсем САМ да си сменя двигателите .... ето малко снимков материял
тук е първата кола точно след катастрофата
това са снимки по прехвърлянето на моторите
тъй като всичко беше разглобено реших да си изчистя и рециклирам турбинката Garrett T15 ,защото похапваше масло
а това са последиците от счупения мотор вследствие най-вероятно на зациклила дюза защото само 1 бутало беше така
След като мотора вече беше в коша на здравата кола започнах да се замислям за тунинга .... първото нещо което сложих беше механичен боост контролер ефекта беше добър , но не беше това което очаквах .... предполагах ,че сместа е бедна ,но тъй като нямам wideband сонда нямаше как да разбера каква ми е сместа ... и сложих обикновен регулатор за бензин с манометърче от тези в ebay ... ефектът беше дори отрицателен и го махнах ..... след това сложих прогресивен регулатор за горивото OBX 10:1 FMU и вече ефекта в боост беше доста добър ..... ясно беше ,че колата няма как да тръгне много без интеркулер ( фабрично няма ) и просто след всяко даване на гас тръбата която е след турбината преди дросела става едва ли не червена , но и двата интеркулера (2ра ръка) които си взех не станаха
в момента съм си харесал един от Лъчо (topspeed) и като посъбера парички ще го взимам ... тръби вече съм си набавил
Другия проблем от които колата не искаше да върви беше генерацията 45mm
след премахването и колата тръгна още по-осезаемо добре , но е малко шумна по DownPipe така ,че само да ми пристигне гърненцето от USA ще си имам генерация на 63mm ....
В момента колата е с 7.5 :1 степен на сгъстяване което за кола без кулер е добре ,но щом поръчам и кулера ще следва сгъстяване , но незнам доколко ще е безопасно .....
Открих и друг проблем дюзите ми идват вече малко малки , но тъй като нямам сонда да си премеря сместа и няма как да разбера дали ми свършва горивото , колегата 1net ме посъветва да закача един мултицет на някоя дюза и да гледам какво се случва .... така и направих на 3-та при 4000 оборота мултицета се приближава до 12 волта ... което според емо означава край на дюзите
..... сега вече незнам какво да правя .... ясно е ,че ще трябват големи дюзи ,но ще трябва и нещо да ги оравлява .... един познат успя да ме свърже с едни пичове които срещу скромна сума ще ми дадат MegaSquirt и съвсем скоро ще го взимам и него ...... но от тук нататък ще ми трябва помощ и затова се надявам да ме приемете в форума
Ако има нещо което ви интересува по колата моля питайте