кандидатура toto

Представяния от нови потребители, желаещи регистрация

Модератори: Форум модератори, Voting

Прием

Да
24
89%
Не
3
11%
 
Общо гласове : 27

Мнениеот anastas83 » 26 Апр 2009, 23:21

тотооо луд ли си :shock: :shock: :shock: много работа те чака брато , слагй яки спирачки аз засега съм 300мм на 280мм и мисля че ше спира на тоя гси кви са мо паниците
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Гост » 27 Апр 2009, 13:59

Работата не ме плаши :)
Спирачките мисля да ползвам отзад тези които са си стандартните предни от аудито те са ф 257 със спирачен апарат от шкода рапид преден, тези 4-буталните.
За отпред задължително трябва да е нещо над 300 мм но още несъм стигнал дотам, все нещо ще изскочи.
:)
Искам да попитам колко още гласа трябва да събера и имам ли шанс да бъда приет? :)
Гост
 

Мнениеот paco » 27 Апр 2009, 14:33

Аз викам да се ресетне анкетата и да се пусне на ново защото тя е с гласове от преди година и не е актуална.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Гост » 27 Апр 2009, 16:55

Както кажете
Гост
 

Мнениеот Tzenko » 27 Апр 2009, 17:10

Готово :wink:
Изображение
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Изображение
Аватар
Tzenko
BMW Секта
 
Мнения: 818
Регистриран на: 10 Фев 2006, 15:28

Мнениеот COSWORTH-2 » 27 Апр 2009, 18:09

Пак ЗА :lol:
COSWORTH-2
 
Мнения: 16777214
Регистриран на: 07 Яну 2010, 14:29

Re: кандидатура toto

Мнениеот toshko » 27 Апр 2009, 19:39

totoNG написа:Здравейте, ето моето проектче, скромно е но все пак надявам се да ме приемете във вашият форум защото има много неща, които мога да науча от вас http://www.snimka.bg/album.php?album_id=81529&view=1&photo=49
а това е последното с което се сдобих
Изображение
Изображение
и искам да ви питам по какъв начин да изчисля всмукателният колектор


Виждам че въпроса ти е от отдавна, но ще се опитам поне да те ориентирам.

По отношение на смукателите има два варианта за оптимизиране на пълненето, по-скоро два ефекта които се наблюдават в смукателите (всъщност са поне 4 ама за това после)

1. Инерциално пълнене - това го знаят всички поне от обща култура.

- инерциалното пълнене има отношение към максималния въртящ момент в най-голяма степен предвид факта че на него най-много може да се разчита в относилетно ниски обороти (под 5000 например или дори под 4000-4500)

- как се постига - най-простото нещо и най-достъпно - дълги тръби, колкото по-дълги, толкова по-голяма маса ще има въздуха който пътува към порта и цилиндъра и съответно толкова по-голяма инерция и възможност за пълнене след ДМТ. Много дългите тръби позволяват ВЕ>100% в ниски обороти.

- недостатъка на прекалено дългите тръби е тяхното съпротивление и времето за ускоряване на въздуха в тях, тоест ефекта ще се набрюдава до момента в който оборотите станат такива че двигателя ще създава в тях за по-дълго време вакуум от колкото ускорен поток...

2. Резонансно пълнене - тук се използват звуковите вълни и ударните такива (двете понятия частично се припокриват) които се получават когато ускорения по тръбата въздух се сблъска с вече затворения клапан и тръгне наобратно

- Резонансно пълнене означава още и използване на естествената честота на трептене на системата цилиндър-смукателна тръба, което пък се казва резонатор на Хелмхолц - това е явлението което можеш да наблюдаваш когато духаш в бутилка - системата пулсира и издава характерен бучащ до свирещ звук :wink:

Х. Другите две свойства на смукателната система както разбра са нейното съпротивление и обем.

+ Като казах обем, мисля че тук е момента са спомена т.н. обединител (пленум) - това е кутията която обединява входовете на смукателите на всички цилиндри - защо да използваме резонансите и инерцията на всяка тръба по отделно щом можем да използваме всички пулсации едновременно за всеки отделен цилиндър.

***********************************************************

Практиката обаче е нещо безценно :wink: - така написано дори да ти дам формулите можеш да прекараш няколко месеца в смятане без да си сигурен в крайния резултат на изчисленията си.

Обаче понеже почти винаги има някой който е минал по същия път можем да се опрем на практиката :lol:

Аз правя следното нещо

Намирам естествената честота на трептене на системата цилиндър-порт-смукател до дросела (порта участва в сметките в качеството си на тръба със своето средно сечение, а на цилиндъра се присвоява не пълната стойност на обема а такава намерена като е съобразена продължителноста на смукателната фаза и нейните начален и краен момент - тук се изисква известен опит в стъкмистиката) - тази честота ако не се лъжа се дели на 4 така че да уцелиш доле-горе средата на оборотния диапазон на двигателя или съвсем малко над нея :wink: - така си сигурен че ще имаш пълнене когато искаш да имаш максимален момент...

+ естествено се върви наобратно по формулата или се смята по 10 пъти докато се уцели

+ предварително се избира диаметър на дросела и тръбата който е способен да пропусне желаното количество въздух за желаната мощност - тук практиката е безценна - казват ти и четеш колко мм дросел за колко коня е... - тук нямаш проблем защото вече си имаш дросели...

Като направиш сметката до дросела си наполовина готов - през 99% от времето дросела е в някакво междинно положение и сега ти остава по опитен път да намериш колко тръба ти трябва след дросела... примерно 5-7% по-голямо сечение или дори същото щото дросела е загуба на сечение - вземаш ПВЦ тръба слагаш и караш като режеш по малко докато ти хареса как върви :wink:

+++ не се притеснявай ако резонанса по сметки ти дойде примерно на 3500 :wink: защото 1-во дросела е леко стеснение :wink: и честотата така се качва и 2-ро на междинна газ честотата пак се качва... няма как да имаш голяма система и да караш с абсолютно пълна газ от ниско на спортен двигател...

Като нацелиш дължината след дросела - това са режимите на съвсем отворен дросел - т.е. честотата на системата след дросела пада (максимално средно сечение) но имаме удължаване което качва честотата... - сещаш се... Та като я нацелиш започваш борбата с обединителя - някои казват обема на двигателя + 1/2-ра други по две, а трети плюс само 1/3-та , но правило няма - този обем служи за две неща - да има достатъчно въздух в него за да не се налага да ускоряваш такъв през входа му в първия момент и за да лови пулсациите за да си помагат отделните цилиндри - тоест не трябва да е прекалено голям, но е абсолютно задължителен!

Последното нещо са диаметъра и дължината на входа на обединителя - като си избереш диаметър лесно се намира дължината отново опитно :wink:

На много места ще забележиш че има стъкмистика и това е така защото резонаторите на Хелмхолц се смятат с три неща - обем, дължина на тръбата към обема и сечение на тръбата... докато тръбата надхвърля нуждите за дебит или е точна можем спокойно да променяме опитно нейната дължина :wink:

С удоволствие ще отговарям на уточняващи въпроси и ще изровя формулата, която я има и в интернет...

Поздрави!
toshko
 

Мнениеот Гост » 27 Апр 2009, 20:05

Много изчерпателен пост :)
Доста от тези неща трябваше да ги науча блъскайки си главата.
Гост
 

Мнениеот Alfons » 27 Апр 2009, 21:14

и от мен ЗА
Изображение
Аватар
Alfons
 
Мнения: 208
Регистриран на: 23 Фев 2008, 18:02
Местоположение: София

Мнениеот Toshko » 27 Апр 2009, 21:17

Anonymous написа:Много изчерпателен пост :)
Доста от тези неща трябваше да ги науча блъскайки си главата.


Между другото се хванах да ти пиша по малко друга причина ама виж на къде ме изби :lol:

Ако снимките не ме подвеждат, ми се струва че след дроселите нямаш нищо, тоест ти трябва да си правиш тръбите между дросела и главата...

Другото което се сещам е много готино :P - как се прави обединител от "композитни материали" 8)

Намираш си някакво обемно пърче стиропор - оформяш го да пасва на представата ти за обединител, обличаш го с домакински найлон за опаковане (от оня много тънкия) след което обличаш с някакъв тънък плат - примерно някакви големи парчета марля, може и рехав лен, и мажеш с епоксидна смола :lol: - 2-3 пласта, при желание пръскаш с филер, шкуриш и вапцаш с цвят по вкус.

Стиропора се измива с бензин, найлона се изскубва и става суперски обединител :P

- Тая рационализация я въведохме от както пристигнаха два обединителя от Англия :? - пълна порнография със стърчащи конци... и тогава аз си спомних как съм правил криле на самолетчета с дистанционно от кевлар... (в моделния клуб си имахме един топ като за пердета от кевлар)

мечтата ми е да направя композитен калник по тая технология ама няма достатъчно лек и подходящ плат (с изключение на кевлара) а кевлар не ми се ще да разхищавам за тази цел... може би някаква парашутна коприна (същата работа като кевлар, когато не е за конструктивни елементи)
Toshko
 

Мнениеот Toshko » 27 Апр 2009, 22:26

п.п. абе, аз вместо да се обяснявам за тромпети и композити тука да бях взел да прочета на Живко темата :lol: - на последната страница особено :lol:

:shock: - изкефен съм и май верно ще трябва да прочета поне отворения форум тука :lol:

ай нема да казвам с какво казано от Живко ще взема да се съглася...

... да мога и да спамя...
Toshko
 

Мнениеот anastas83 » 27 Апр 2009, 23:11

тоше с трици маимуни не се ловят :!: с парцали само раце се бършат
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот paco » 28 Апр 2009, 02:04

ЗА :wink:

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 28 Апр 2009, 09:50

ЗА
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Гост » 28 Апр 2009, 18:53

anastas83 написа:тоше с трици маимуни не се ловят :!: с парцали само раце се бършат


:roll: лен и коприна се използват и за направата на спирачни дискове да Ф1, като за лен съм абсолютно сигурен :lol:

Колкото до направата на кухи обемни предмети, може да се използва и гранулирана пластмаса (PVC, ABS) и пистолет за горещ въздух, но не трябва да се излага на температури над 180 градуса за дълго...

Стъкломата не ми харесва много за смукател защото при счупване отделя много твърди частици...

п.п. само да се коригирам като удължаваме смукателя сваляме честотата и обратно, че нагоре гледам че съм написал обратното...

Формулата е следната F=(С/2П)*Корен от S/(V*L)

F - резонанс

С - скорост на звука 343 метра в секунда при морското равнище и 333 в София

S - площ (в случая става въпрос за сечението на дроселите, а най-точно за средното сечение на тръбата като почнем от отвора на клапана та чак до дросела)

V - обема на цилиндъра - при много дълги валове може да се взема целия, може да се взема и обема на цилиндъра при максимално отворен клапан, или обема на цилиндъра при определена площ на отвора, според зависи от преценката и опита...

L - дължина - това което обикновенно търсим :wink: както виждате мястото на L във формулата е съвсем накрая :lol: поради което на хора с недостиг на знания по математика (като мен) им трябва половин молив и два-три листа докато натъкмят стъкмистиката...
Гост
 

Мнениеот Гост » 06 Май 2009, 20:05

Има малко раздвижване по проекта :)
През изминалите няколко дена се работеше по предницата.Гредите под калниците бяха доста изгнили и се наложи старата предницата да бъде премахната изцяло:
Изображение
Подът също си замина, целият:
Изображение
Целият праг е от 2мм ламарина, наред беше изграждането на основните стабилни точки, които ще държат предницата:
Изображение
След доста дълго измерване, ама наистина много дълго предницата си дойде на мястото:
Изображение
Продължи се с уякчаването на предницата:
Изображение
И дойде заветният миг :)
Колата си стъпи на гумите:
Изображение
Изображение
В момента предницата е доста височка но чакам едно спортно окачване о жси :) и предницата ще заспи.
Конструкцията се получи доста лека и много здрава.
Ето и една снимка на мен и човекът без, който нямаше да мога да се справя :)
Изображение
Предният и задният мост са фиксиране, остава да се запълват доста получили се дупки от присаждането.Трябва да изглежда така все едно всичко е едно цяло.
:)
Гост
 

Мнениеот anastas83 » 12 Май 2009, 08:36

колеги още колко месеца да мъчим приятелчето :D :D :D :D
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Мнениеот Гост » 28 Май 2009, 10:34

Ето малко нови снимки:
Изображение
Сложих Eibach окачване отпред, обаче тея пружини се оказаха бая твърди.Колата стана като картинг.Когато я натисна надолу, единственото което отдава е гумата.Този проблем ще го решавам като трагне колата.
Изображение
Вече са монтирани и щангите, с които ще регулирам успоредността на колелата и няма да позволяват на задните колела да завиват.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Гост
 

Мнениеот INTEGRALE » 28 Май 2009, 21:51

Адски труд хвърляш-евала за което ама като завършиш проекта имаш ли представа като го качиш на кантар кво ще покаже.
Според мен като видиш колко кила е ще се уплашиш :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :shock: :shock: :shock: :shock:
Аватар
INTEGRALE
 
Мнения: 359
Регистриран на: 10 Мар 2007, 14:08
Местоположение: София

Мнениеот j1v » 28 Май 2009, 21:53

Абе а тука не чакаме ли регистрация ?
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Гост » 29 Май 2009, 11:39

Колата не е много тежка, спокойно си дигам предницата на ръце, мен ме притеснява да не стане обратното да е прекалено лека но ще видим.
Гост
 

Мнениеот Toshko » 29 Май 2009, 14:33

Здрасти, не съм правил такава конструкция, но като я гледам и се питам къде са деформационните зони.

От снимките виждам една между гредата, която държи странично макферсона и долната част от рамката на предното стъкло :?

(сега се сетих че излъгах - правил съм, поръчвал съм ролбар за кадет ако това се брои...)

Аз бих отрязал профила плътно до предния край на макферсона... И бих добавил един диагонал между вертикалната и хоризонталната част, понеже там има само опън няма нужда от нещо повече от Ф25-30 неръждавейка :wink:

Другото, което бих направил ако го правех от нула е кутии те за макферсона (същите дето го държат ляво-дясно) щяха да са по-триизмерни примерно издължени неправилни пирамиди...


Поздрави =D>

п.п. за гредичката напред от макферсона съвсем сериозно защото най-леките закачания отпред ще ти местят ъгъл алфа... (страничния наклон) а за диагонала също, защото шкодата оригинално лежи на под рама която е и носещ елемент и горе се държи само амортесьора...
Toshko
 

Мнениеот Гост » 29 Май 2009, 15:10

Toshko за слабите места бъркаш, защото:
1.Предницата не е довършена, двата профила, които стърчат напред, ще бъдат свързани помежду си и оттам към най-предната точка на магарето.
2.От снимките не се вижда всичко, профилчето, което е под предното стъкло продължава и се свързва с този профил. който стърчи напред, но това което не се вижда един сериозен профил, който се пада под таблото и изпълнява няколко важни функций.Да не позволява на профилите отляво и отдясно да се събират и раздалечават и освен това при евентуален удар отпред да предпазва шофьора (отделно ще правя и кейдж).Един вид не разчитам на здравината на астрините ламарини,защото при конструкция тип "купе" всеки елемент е натоварен и всъщност както вече астрините ламарини са прихванати към профилите всичко става едно цяло и не се натоварват само профилите.
Освен това снощи направихме няколко теста на предницата.
За целта използвахме една тежест приблизително равна на 1,2 KN , (тежестта се казва Георги :) ) та тетста представляваше ударно натоварване посредством тежестта Георги на лявата част на предницата, на дясната част и последно на двете едновременно.
Искахме да проверим здравината на предницата и как ще се държи (данеби да поддаде някоя заварка или да се предаде някой профил).
След този опит се включи и още една тежест приблизително 1 KN (тежестта Тодор, аз :) ) и общото натоварване стана около 2,2 KN , предницата се представи добре на този първи тест.
След като тръгне колата ще видим как се държи конструкцията и тогава ще мога да кажа със сигурност дали съм прав.Но колата трябва да мине много тестове, все пак ще си поверявам живота на нея.
Гост
 

Мнениеот Гост » 29 Май 2009, 16:13

Така съм съгласен, но по-скоро ме обезспокои липсата на слаби места като цяло.

Принципно при коли които оригинално са макферсон тежеста на купето отново ляга върху долните греди посредством една усилваща лента между бомбето и гредите - обикновенно 2-3 мм дебела...

Страничния ъгъл на шенкелния болт (не на колелото!) е винаги положителен за да насоли усилието навътре където държи въпросната усилваща лента, а също и за да остане място за широки гуми и джанти... външната греда/кутия служи главно да държи бомбетата да не се събират и съвсем малко държи нагоре.

След като ще е празна предницата може да пресъздадете една обемна подрама (все едно под рама на москвич или друго с двойни носачи) която да се свързва с купето само вътрешно... така ще се спасите от външните греди които са слабо място по начало...
Идеята тук е вертикалните и надлъжни усилия в бомбетата да се съсредоточат между тях а колата само да се подпира на предната под рама, без върху купето да се пренасят усилия от окачването...

Това може да ви позволи малко по-къса предница и линия на калниците с връх само над макферсоните...

ама май взех да философствам...
Гост
 

Мнениеот toto » 30 Май 2009, 10:38

j1v
Абе а тука не чакаме ли регистрация ?

Неразбрах да се регистрирам ли? :-k
toto
 

ПредишнаСледваща

Назад към За нови потребители

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта