Страница 2 от 6

МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 22:33
от paco
Мисли и прави каквото искаш, но аз така съм решил и така и ще го направя. В карайна сметка нали това дето правим е индивидуална дисциплина и всеки решава сам как да си потроши колата. :D
Ако все пак турбото ти беше финиширало на първите 1000км май друго щеше да кажеш :o

РАСО

МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 22:34
от j1v
LordDigital написа:
paco написа:За съжаление тоя оил филтър си е задължителен и за нормалните втулкови турбини и то почти на 100%. Проблема е че никога не е ясно какво остава по маслените магистрали след отварянето на един мотор а при ребилдване придружено с хонинговане и т.н. гаранция, че дори и след щателно измиване с препарат винаги оставя по нещо. След подобна процедура се слага задължително филтър поне за първите "критични" 1000км.
Още един начин да си прецакаш успешно турбината е ако в процеса на мапване се одави здраво няколко пъти, което води до разводняване на маслото. Вискозитета драстично спада дори и на 20W60 :shock: .

РАСО


Tva za feed filter na Ftulkovite turbini mi zvuci kato meko kazano brutalno preigravane:) Ako beshe verno ,moita turbina da e stanala na neuznavaem GYZ sled kato si lap-osvah bloka sys kamyni za ostrene na nozove ,i celia bokluk poznai kyde otide ;) - a tva beshe predi pone godina i 10 000km...


Недей разваля търговията бре, някой щеше напраи гуша покрай таз ралта :P :lol: :D

МнениеПубликувано на: 22 Юни 2007, 22:43
от Lukan
Нещо май се поразширихте в тез коментари.Аз имах предвид ,че е есенциално за лагерниците да има филтърче,а за втулковите не че не е хубаво,но не толко фатално явно.Аз никога не съм имал филтърче досега на втулканяците :D ,пак чак такива грижи ,наистина не съм имал.

МнениеПубликувано на: 23 Юни 2007, 08:39
от |CL|NIKI
Lukan написа:Нещо май се поразширихте в тез коментари.Аз имах предвид ,че е есенциално за лагерниците да има филтърче,а за втулковите не че не е хубаво,но не толко фатално явно.Аз никога не съм имал филтърче досега на втулканяците :D ,пак чак такива грижи ,наистина не съм имал.

И аз не съм имал проблеми с втулковите, виж за лагерница наистина си требе!
И аз мога да се поогледам и да поръчам от USA.

МнениеПубликувано на: 23 Юни 2007, 09:51
от LordDigital
paco написа:Мисли и прави каквото искаш, но аз така съм решил и така и ще го направя. В карайна сметка нали това дето правим е индивидуална дисциплина и всеки решава сам как да си потроши колата. :D
Ако все пак турбото ти беше финиширало на първите 1000км май друго щеше да кажеш :o

РАСО


Колега ,мноо навътре го приемая нещо? Ти пиешеш ,че видиш ли филтърите били ЗАДЪЛжИТЕЛНИ почти на 100% за Втулкоши турбини - аз те предизвикшам не защото тУнинга не е индивидуална дисциплина ,а защото би било Бенефитно за всички тука ако се обосношеш понеже сигурно ке научим нещо ново. Тва кое аз знам е ,
че ни съм виждал ни чувал некои некога да слага филтър на фтулкарка...

Понеже съм щел друго да кажа ,даи да ти дам един по-интересен пример от практиката. Не знам примерно Доктора колко точно фтулкови турбини е слагал без филтър ,ма примерно тука на един сервиза за камиони прават поне по една глава на седмица. Главата са вдига със ЕЛЕКТРОКАР ,и блока естествено не се мърда - търка са преди новата гарнитура ... и то не малко. Тва всичко са праи за супер кратко време що всеки час престой на камиона е огромна загуба ,на края по некога не сменят и маслото "оти е много пари" ,а до ден днешен не съм дочул некои да му се е прецакало турбото след ремонт... сигурнос са късметлии де или не смеят да са оплакват :wink:

И обратно към темата ,аз също не знаех до началото на миналата година че на лагерниците требе филтър ,разбрах го когато SP преди година обявиха лагерна версия на SP61GT ,и гледам във кита идва вече със филтър... та тогаз са зачетох за какво е и така нататъка.

И друго интересно едно от най-големите MKIII Guru-та ,един друг доктор всъщност (DrJonez) преди неколко месеца си прееба 3540R турбина ,точно след Rebuild на мотора ,а чoвека чете много още от средата на 90-те когато си взима първата Супра - всеки са учи дока е жив:idea:

МнениеПубликувано на: 23 Юни 2007, 09:57
от LordDigital
j1v написа:
LordDigital написа:
paco написа:За съжаление тоя оил филтър си е задължителен и за нормалните втулкови турбини и то почти на 100%. Проблема е че никога не е ясно какво остава по маслените магистрали след отварянето на един мотор а при ребилдване придружено с хонинговане и т.н. гаранция, че дори и след щателно измиване с препарат винаги оставя по нещо. След подобна процедура се слага задължително филтър поне за първите "критични" 1000км.
Още един начин да си прецакаш успешно турбината е ако в процеса на мапване се одави здраво няколко пъти, което води до разводняване на маслото. Вискозитета драстично спада дори и на 20W60 :shock: .

РАСО


Tva za feed filter na Ftulkovite turbini mi zvuci kato meko kazano brutalno preigravane:) Ako beshe verno ,moita turbina da e stanala na neuznavaem GYZ sled kato si lap-osvah bloka sys kamyni za ostrene na nozove ,i celia bokluk poznai kyde otide ;) - a tva beshe predi pone godina i 10 000km...


Недей разваля търговията бре, някой щеше напраи гуша покрай таз ралта :P :lol: :D


Az narochno bre ,poneze znam che ti kato Dyrt Mushennik stese da izkas 15% ot dalaverata ,uzkim da ima za podryzka na foruma da sa vikne specialist nai-nakraq da slozi Kirlicata :wink:

МнениеПубликувано на: 24 Юни 2007, 21:26
от cosworth
Закъснях ли вече за поръчката? Ако не,аз искам 1 брой!!!

МнениеПубликувано на: 25 Юни 2007, 10:34
от Misho 605 SVti
Тук колективна покупка ли се заформя? Да ме включите и мен с една бройка.

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 00:44
от nikolai_cosworth
и ас искам един брой.по възможност син :lol:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 01:22
от KILLER GTI
и о6те малко инфо за една ГТ35 стнала на ДРЕП
стаа дума за на Тифомир форда, всичко на всичко има няколко дулйини на божура дакато го настройвахме, и един манш на Лозана
Оста е крива студената перка е задрала в охлюва и сега заминава за рекламация.

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 09:54
от j1v
ебем ти лагерните турбини :x :(

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 10:42
от paco
kilara ne kaza dali e imala filtyr taia turbina. :roll:
kakvi moje da sa prichinite

paco

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 11:17
от cosworth
Леко се припотявам,като си помисля,че може да ми пръдне новото турбенце :? интересно на Тихомир от какво ли е родило толкова рано,доколкото разбрах антилаг не е и помирисвало :? Възможно ли е причината да е,че няма филтър :roll: Ако е така,дайте сериозно да си спретнем груп бай,че няма да мина и метър повече без това филтърче :(

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 11:46
от Misho 605 SVti
А дали ключовите думи не са две за лагерниците - филтър + рестриктор?!

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 12:39
от REMUS
До тук са 13бр.

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 13:05
от ludiagsm
az iskam 2 br ako moje

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 13:10
от rosen.kolarov
Хайде ме пишете и мен с 2 броя та да заткръглим бройката на 15 :D
.... опс с тези двете на лудия стават дори 17 :lol:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 13:57
от cosworth
сега остава някой да се ангажира да ги внесе :mrgreen:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 14:36
от Lukan
tabakoff написа:А дали ключовите думи не са две за лагерниците - филтър + рестриктор?!

Така е ама специално за наште момчета с Кослортите :lol: е важно отде си взимат мазането на турбината,щот стандартно е от главата и там дебита е по-малък,т.е. тряя да мерят кво остава кат налягане след рестриктора.А ако е като при TZ :wink: тогава си требе рестриктор и филтърче.За филтърчето съм сигурен ,че не го е имало на туй гр.А страшилище :twisted:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 14:48
от Misho 605 SVti
Дайте линк, ако някой има, аз бих могъл да се ангажирам със закупуването. Ще се разровя из ebay да видя там какво се предлага.

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 14:58
от cosworth
Lukan написа:
tabakoff написа:А дали ключовите думи не са две за лагерниците - филтър + рестриктор?!

Така е ама специално за наште момчета с Кослортите :lol: е важно отде си взимат мазането на турбината,щот стандартно е от главата и там дебита е по-малък,т.е. тряя да мерят кво остава кат налягане след рестриктора.А ако е като при TZ :wink: тогава си требе рестриктор и филтърче.За филтърчето съм сигурен ,че не го е имало на туй гр.А страшилище :twisted:


Наплаших се аз с тия турбота и да се застраховам ще си изместя мазането да е от блока а не от главата :wink:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 15:20
от rosen.kolarov
Мойто мнение е че от eBay най-вероятно няма да набараме добра
цена, аз гледах преди няколко дена и като цяло няма асортимент а
и цените бяха около 100 долара.
В началото на темата имаше линк за около петдесетина долара,
може там да опитаме.

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 15:38
от Lukan

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 15:51
от Misho 605 SVti
Хайде сега ново шест.

Предлагат се филтри за частици до 8 мкм, 60 мкм, 75мкм, 100 мкм, 165 мкм, 180 мкм, 250 мкм.

Някой има ли и макар и бегла идея кой чешит е нужен за целта? :shock: :roll:

МнениеПубликувано на: 26 Юни 2007, 16:23
от Misho 605 SVti
Намерих интересно запитване в нета:

http://autorepair.about.com/library/a/1g/bl916g.htm

Questions and Answers
Oil Filters And Turbochargers

Q. I've an SUV turbocharged vehicle, 1.9 liter Diesel. Lately the turbocharger has been giving problems related to pick-up and wear. The turbocharger manufacturer says that the oil filter should be 99% efficient for particles of dust 20 microns size at rated oil flow of 47 lpm.

Need to know:

If there exists any specs concerning the oil filter particulate efficiency for the smooth performance of turbocharger?
Make and part number of the oil filter that meets above specifications.
Thanks!!!!
Sharad
India


A. You can get specifications for a particular oil filter at the filter manufacturers web sites.m Fram, AC Delco etc.

If there is doubt, get your oil filters from the dealer.


Което според мен означава, че филтърчето на Лукан е най-удачното.

От друга страна и Earl's, и Peterson, и Moroso предлагат филтри от 60 мкм нагоре. Изключение правят 8 мкм на CM и тези 25 мкм на Лукан ... да, но последните са предназначени за Cosworth, а както стана ясно те се смазват от маслото в главата, което във всички случаи съдържа метални частици. :shock: :roll: :?