Fiat Tipo HF Integrale

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Fiat Tipo HF Integrale

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 01:46

Ето го и моето занимание, започнало преди около година с някакви идеи за тунинг. Колата я купих за да си поиграя малко върху едни дизайнерски виждания, но...
Мотора леко погоряваше масълце и го отворих със съвсем невинната идея да му сменя маслообирачите...добре, но след 500 км пак започна да го гори...и тогава се появи книгата на Гай Крофт (благодарение на Еньо), отворих мотора за втори път, смениха му водачите а аз си доработих клапаните и леко загладих портовете.Всичко това плюс леко сгъстяване, иридиеви NGK и K&N конусен филтър с дължина 270 мм накараха колата да прави ниски 15-ки...Бях започнал и с дизайна лекичко...купих джанти RH 17 цола х 8 широчина-съставни с гуми 235/40, проектирахме едни интересни фланци 38 мм със Н сечение, преход от 5 към 4 отвора. Взех и пружини H&R снижаване 40 мм.Амортисьорите са Монро Рефлекс - нови, така я взех колата. Много ме кефи как се държи колата - много плавно започва хлъзгане и плавно се връща в сцепление. Много по-лесна е за каране. Само едни Полиуретанови тампони на предните носачи ще има по - нататък...Но понеже атмосферата в Русе е много надъхваща, тоест въобще не е атмосферна...реших да правя турбо-конверсия...
Нещата пак започнаха много невинно като идеи - Гарет Т3 втора употреба, после Т3 рециклирано и накрая си казах, абе я по - сериозно...и се почна...
Прикачени файлове
engine 001.jpg
така изглеждаше под капака. Тука и сменям съединителя на място с много заклинания
engine 001.jpg (286.96 KiB) Прегледано 132388 пъти
glava & klapani 001.jpg
първото отваряне - цвят и полиране на клапани - само
glava & klapani 001.jpg (221.11 KiB) Прегледано 54882 пъти
2005_01_14_004_999.jpg
Наскоро купена
2005_01_14_004_999.jpg (168.55 KiB) Прегледано 123275 пъти
Последна промяна ICI на 04 Авг 2008, 00:24, променена общо 1 път
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 01:56

...
Прикачени файлове
IMGP1115.jpg
второто отваряне заради смяна на водачите, вече с пипнати клапани по Гай Крофт
IMGP1115.jpg (196.88 KiB) Прегледано 132377 пъти
IMGP0753.jpg
и трийсетина метра термолента на 4в1 колектора
IMGP0753.jpg (189.43 KiB) Прегледано 132376 пъти
DMC_0609.jpg
новите джанти и пълно окастряне на всичко пречещо им
DMC_0609.jpg (257.1 KiB) Прегледано 132375 пъти
11_739.jpg
хаха тука пробвам новите фарове
11_739.jpg (179.65 KiB) Прегледано 123272 пъти
1_158.jpg
изглед от коша без К&Н филтъра, просто защото калника липсва...
1_158.jpg (108.17 KiB) Прегледано 123272 пъти
Последна промяна ICI на 04 Авг 2008, 00:27, променена общо 1 път
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 02:13

...
Прикачени файлове
DMC_0607.jpg
новите пружини отпред...
DMC_0607.jpg (116 KiB) Прегледано 132355 пъти
DMC_0604.jpg
и отзад.
DMC_0604.jpg (131.17 KiB) Прегледано 132355 пъти
Picture 001.jpg
Главният обект - Гарет ГТ 2860 РС , поръчка по опция с Т3 фланец и външен уейстгейт
Picture 001.jpg (218.07 KiB) Прегледано 54849 пъти
Picture 009.jpg
опцията е Т3/Т4 Форд стайл А/Р компресор 0.6 , турбина 0,63
Picture 009.jpg (178.28 KiB) Прегледано 132355 пъти
Picture 012.jpg
The Disco Potato
Picture 012.jpg (227.69 KiB) Прегледано 132354 пъти
IMGP1935.jpg
Турбосмарт 38 мм с горно и долно подаване на управляващо налягане
IMGP1935.jpg (222.05 KiB) Прегледано 54848 пъти
IMGP1936.jpg
с променяща цвета си на температура боя на клапана
IMGP1936.jpg (207.22 KiB) Прегледано 54848 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 02:22

...
Прикачени файлове
Picture.jpg
Picture.jpg (182.38 KiB) Прегледано 132346 пъти
Picture 0011.jpg
Iasa pistones forjados - Iasa racing components
Picture 0011.jpg (277.11 KiB) Прегледано 132346 пъти
Picture 006.jpg
Picture 006.jpg (147.77 KiB) Прегледано 132346 пъти
Picture 007.jpg
Picture 007.jpg (164.99 KiB) Прегледано 132346 пъти
Picture 0091.jpg
Picture 0091.jpg (158.9 KiB) Прегледано 132345 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 02:42

...
Прикачени файлове
Picture 004.jpg
още интеркулер 600х300х.. блоуофче, вентилче, помпа, буустметър...
Picture 004.jpg (194.24 KiB) Прегледано 132326 пъти
Picture111.jpg
ЕКУ от Фиат Купе 16ВТ
Picture111.jpg (201.44 KiB) Прегледано 132326 пъти
Picture 002.jpg
ще му поръчвам чип за моя сетъп, като заработи
Picture 002.jpg (308.86 KiB) Прегледано 132326 пъти
Picture 025.jpg
необходимите за него двойни бобини и двоен комутатор
Picture 025.jpg (197.05 KiB) Прегледано 54820 пъти
Picture 023.jpg
Заводски болтове за главата.Изкарват 4 цикъла на затягане-отвиване. Исках АРП, но понеже нямат серийно за Фиат щяха да струват по 25$ за бр. Писах на Гай Крофт за негови, той каза че няма нужда - заводските ще издържат.
Picture 023.jpg (224.9 KiB) Прегледано 132326 пъти
Picture 024.jpg
всичките лагери - стандартен размер, също оригинални, няколко пъти по-скъпи, надявам се да изкарат по-дълго. Разбрах че имало и гр.А лагери в последствие.
Picture 024.jpg (210.45 KiB) Прегледано 132326 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 03:00

...
Прикачени файлове
Picture 017.jpg
двигателят е отдавна навън , барабар със скоростната кутия.
Тук се заиграх с формата на маслените отвори за по-добро подкачване на масло към мотовилковите лагери
Picture 017.jpg (238.23 KiB) Прегледано 132312 пъти
Picture 022.jpg
блока шлайфан и хонингован на размер 84,5 - нестандартно за Фиат, но такива са сегментите
Picture 022.jpg (203.68 KiB) Прегледано 54806 пъти
Picture 020.jpg
буталото влиза със съответната хлабина
Picture 020.jpg (236.67 KiB) Прегледано 132311 пъти
Picture 021.jpg
на тая плочка никакво обяснение не можах да си дам ?
Picture 021.jpg (192.58 KiB) Прегледано 132311 пъти
Picture 026.jpg
ето така излиза всмукателния колектор - заедно с главата. Изпитва се "леко" неудобство ако примерно трябва да се сменят инжектори...
Picture 026.jpg (239.95 KiB) Прегледано 54805 пъти
Picture 043.jpg
повърхността на главата е мината на шлайф само 0,04 мм бяха нужни за изравняване.Новата тривалка ! Два изпускателни и един всмукателен вал
Picture 043.jpg (244.13 KiB) Прегледано 132310 пъти
Picture 045.jpg
Изпускателен от Интеграле, изпускателен от Типо и всмукателен от Типо
Picture 045.jpg (224.01 KiB) Прегледано 54801 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 03:18

...
Прикачени файлове
Picture 027.jpg
буталата ще претърпят малко дообработка - вдълбаване на легенчето до 2 мм и макс. дълбоки врязове за 4-те клапана. Ще задам на един приятел нужния ми обем в главата на буталото и той ще ми го моделира на "Солид" после ще ги реализираме.
Picture 027.jpg (206.75 KiB) Прегледано 54792 пъти
Picture 030.jpg
грубо оформяне на всмукателните портове, тия стужки са само от тях
Picture 030.jpg (313.35 KiB) Прегледано 132298 пъти
Picture 032.jpg
ето ги оформени с "жълъдообразен" фрезер
Picture 032.jpg (262.97 KiB) Прегледано 132298 пъти
Picture 046.jpg
Пробно сглобяване, трябваше да бодна филтъра на турбото, щеше да изглежда по-пищно :)
Picture 046.jpg (202.37 KiB) Прегледано 54792 пъти
Picture 049.jpg
Picture 049.jpg (240.93 KiB) Прегледано 132298 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот jamie » 01 Ное 2006, 11:13

empty
Последна промяна jamie на 02 Мар 2007, 14:48, променена общо 1 път
jamie
 

Мнениеот hf hpe » 01 Ное 2006, 20:08

колко коня предвиждаш

защото биелите на турбо моторите и на атмосферката са различни
мисля и изпускателните клапани не са с пълнеж за по добро охлаждане
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот 75 turbodelta » 01 Ное 2006, 22:29

доста по по добре се справяш с тоя форум :wink: кога мислиш че ще му чуем гласа на звяра захапал диско картофче :lol:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 22:51

jamie написа:Добре ! Гледам и че следваш Бай Крофт доста стриктно.

Изпускателен колектор ще сменяш ли ?
Колко време мина от началото на проекта ?
Буталата за ковани ли ти ги продадоха ? Как са южноамериканските фирми с цените ?

Крофт е много точен, писах му и веднага ми отговори.
Ами честно казано леко ми писна давам пари вече, че отидоха към 8 до момента :? А ще се вкарат поне 2 още...иначе можех да взема този колектор :arrow: за много добра цена от Даниел, ама взех чугунения. Може би след време сам ще си разкроя.Ами от преди 4 месеца съм почнал с поръчките, а от около 2 работя по мотора.
Буталата са ковани, не ме шашкай :) За 1200 лв са и 2 месеца за изпълнение.Определено не им е била ясна чинийката и сега аз ще трябва да се занимавам.
Прикачени файлове
Picture 009.jpg
Покрай това Интеграле просто ми се взе акъла :)
Picture 009.jpg (170.49 KiB) Прегледано 132236 пъти
Последна промяна ICI на 01 Ное 2006, 23:08, променена общо 1 път
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 23:01

hf hpe написа:колко коня предвиждаш

защото биелите на турбо моторите и на атмосферката са различни
мисля и изпускателните клапани не са с пълнеж за по добро охлаждане

Ами към 330 к.с. някъде, точно заради биелите и ск. кутия се ограничавам, дюзите ще са 440цц и те ще са тавана, ако някой знае такива на добра цена?
Биелите са еднакви, както и всички останали "железа", освен разпр. валове. Имат натриев пълнеж атмосферните изп. клапани - същите са и на турбо версиите.И лагерите са еднакви за всички, интересното е ,че се ползват и във Фиат Дукато 2,5 ТД :D
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 23:06

75 turbodelta написа:доста по по добре се справяш с тоя форум :wink: кога мислиш че ще му чуем гласа на звяра захапал диско картофче :lol:

Ще го чуем, ама още колко занимавка имааа... утре чакам съединителя и се почват едни мерения, АутоКАД, Солид, после ходене на баланс...сняг ще затрупа докато запали и няма да мога да покарам :?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот jamie » 01 Ное 2006, 23:08

empty
Последна промяна jamie на 02 Мар 2007, 14:48, променена общо 1 път
jamie
 

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 23:19

Ето.Какво мислиш? И това тъмно покритие не съм сигурен какво е. Направо прозира на светкавица. Иначе на дневна светлина е графитено сиво. Гледах на JE - правят такова на вид покритие 0,025мм дебелина електрохимично и пази от агресивното влияние на нитрометанола върху алуминия. Май съм си купил драгстерски бутала 8) ?
Прикачени файлове
Picture 003.jpg
със светкавица
Picture 003.jpg (122.5 KiB) Прегледано 132197 пъти
Picture 008.jpg
на стайна светлина
Picture 008.jpg (185.63 KiB) Прегледано 132196 пъти
Последна промяна ICI на 02 Ное 2006, 00:01, променена общо 2 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот jamie » 01 Ное 2006, 23:34

empty
Последна промяна jamie на 02 Мар 2007, 14:48, променена общо 1 път
jamie
 

Мнениеот ICI » 01 Ное 2006, 23:48

Само знам, че Iasa са излагали на тазгодишното СЕМА автошоу. И аз ги сравнявах с много други снимки на ковани. Дъната са идентични, разлика виждам само в завършването на обема на ухото за буталния болт. При другите е фрезовано, а при Iasa е тяхна технология директно формовани. Пък и ламерското обяснение е , че навсякъде пише forjados - forged
Прикачени файлове
je-under.jpg
je-under.jpg (60.19 KiB) Прегледано 132270 пъти
Wiseco-under.jpg
Wiseco-under.jpg (58.62 KiB) Прегледано 132270 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот VGZ » 02 Ное 2006, 00:22

ñèãóðíî çàãîòîâêàòà å ïîëóòå÷íî ùàìïîâàíà(êîâàíà) è ïîñëå ÖÍÖ îôîðìåíà ... ìàêàð ÷å äîêîëêîòî çíàì òîçè âèä ãî ïðàâàò ïðè äîñòà åäðîñåðèèíî ïðîèçâîäñòâî
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот hf hpe » 02 Ное 2006, 01:04

размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 02 Ное 2006, 01:08

Ще е интересно да се разбере какви са разликите в технологиите. Засега в моите виждам малко по олекотен дизайн на ухото за буталния болт, понеже е заоблено. Държат до към 600 к.с. друго незнам...
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 02 Ное 2006, 01:11

hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Когато си поръчвах лагерите и болтовете проверих и другите неща и излязоха с еднакъв парт. номер в е-пер. Виж им обновения номер, един и същ е, иначе старите номера са различни.
Това е на Фиат Купе 2000 N/A и Турбо, в графата MODIF. мотовилката(горна и долна част) с болтовете е една и съща.
Линк
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Bobo » 02 Ное 2006, 15:05

Аве тва с тия бутала не е ли прекалено сложен филм - първо сипваш сума ти пари за тях, после шлайфаш блок на ебати размера и накрая за капак требе да изкопаш тия мнооо фешън бутала и да им се ебе мамата :shock:

Аз имам и едно въпросче на колко ще разредиш мотора :roll:
These crazy italian horses!
Extreme Service Ltd.
0888 232 484 - Bobo
Аватар
Bobo
 
Мнения: 23
Регистриран на: 30 Ное 2009, 09:11
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 02 Ное 2006, 17:59

Bobo написа:Аве тва с тия бутала не е ли прекалено сложен филм - първо сипваш сума ти пари за тях,
после шлайфаш блок на ебати размера и накрая за капак требе да изкопаш тия мнооо фешън бутала
и да им се ебе мамата :shock:

Аз имам и едно въпросче на колко ще разредиш мотора :roll:

Taka излиза наистина, но ще стане
както трябва. Цилиндрите имаха износване в ГМТ 0,04мм в повече, сравнено с размера в ДМТ. Можеше
да стане задоволително със стари стандартни турбо бутала, ама нямаше да ми е кеф да го правя.
Така със шлайф всичко е перфектно новичко, сегментите ще дадат максимално уплътняване и съответно
налягане с минимум blow-by.Все
пак перформанса идва от перфектното взаимодействие на "железата"
едно с друго на първо място.
А взех тези бутала, защото нови ляти магазински излизаха почти 800 лв. За изкопването и аз съм си виновен,
защото се предоверих и не пратих чертеж на челото на буталото. Викаше един приятел дай да направим
чертежа с чинийката и врязовете, ама аз - не, ония си знаят какви трябва да бъдат. Пък и малко спешно
заминах тогава и нямаше и време. Реално не е проблем да се доработят на стуг и фреза, по принцип
доста бутала се поръчват така и чак като се пуснат в цилиндъра се бележат центровете на клапаните за
врязовете. При къстъм клапани и валове само с такива бутала - заготовки става най - коректно.
Степента мисля да си е стандартна 8:1, а ще копам чинийката, защото е с дълбочина 3,3мм и обем 12,5цц.
На Интегралето доколкото приблизително съм мерил е към 5 мм дълбока и обема и май е 20цц.
Днес гарнитурата ми (Кометик 1,9мм) е дошла и като довърша главата (зарязах работата тия дни)
ще пусна проект на чинийката и врязовете. Но първо трябва да балансирам обемите на горивните камери.

--------------------------
Едит бай Ценко.
П.С. Бате слагай по някой ентър, че иначе е тегаво за четене.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 02 Ное 2006, 23:02

hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Биелите са енакви,лагери се ползват от 1.9 ТД и клапаните също са еднакви.Събираш и пееш :D Разликата е в разпределителните валове, водната помпа и маслената помпа :)
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 03 Ное 2006, 03:16

Lukan написа:
hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Биелите са енакви,лагери се ползват от 1.9 ТД и клапаните също са еднакви.Събираш и пееш :D Разликата е в разпределителните валове, водната помпа и маслената помпа :)

Тука ме заинтригува доста.
Тъкмо се чудих дали да вдигам налягането на маслената помпа и точно как да стане ?
Интегралето с каква маслена и водна помпи е?
Май беше със сух картер? Ако можеш да дадеш съвет за тези неща ? А и изобщо като цяло ?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Следваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron