Страница 1 от 81

Fiat Tipo HF Integrale

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 01:46
от ICI
Ето го и моето занимание, започнало преди около година с някакви идеи за тунинг. Колата я купих за да си поиграя малко върху едни дизайнерски виждания, но...
Мотора леко погоряваше масълце и го отворих със съвсем невинната идея да му сменя маслообирачите...добре, но след 500 км пак започна да го гори...и тогава се появи книгата на Гай Крофт (благодарение на Еньо), отворих мотора за втори път, смениха му водачите а аз си доработих клапаните и леко загладих портовете.Всичко това плюс леко сгъстяване, иридиеви NGK и K&N конусен филтър с дължина 270 мм накараха колата да прави ниски 15-ки...Бях започнал и с дизайна лекичко...купих джанти RH 17 цола х 8 широчина-съставни с гуми 235/40, проектирахме едни интересни фланци 38 мм със Н сечение, преход от 5 към 4 отвора. Взех и пружини H&R снижаване 40 мм.Амортисьорите са Монро Рефлекс - нови, така я взех колата. Много ме кефи как се държи колата - много плавно започва хлъзгане и плавно се връща в сцепление. Много по-лесна е за каране. Само едни Полиуретанови тампони на предните носачи ще има по - нататък...Но понеже атмосферата в Русе е много надъхваща, тоест въобще не е атмосферна...реших да правя турбо-конверсия...
Нещата пак започнаха много невинно като идеи - Гарет Т3 втора употреба, после Т3 рециклирано и накрая си казах, абе я по - сериозно...и се почна...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 01:56
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 02:13
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 02:22
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 02:42
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 03:00
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 03:18
от ICI
...

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 11:13
от jamie
empty

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 20:08
от hf hpe
колко коня предвиждаш

защото биелите на турбо моторите и на атмосферката са различни
мисля и изпускателните клапани не са с пълнеж за по добро охлаждане

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 22:29
от 75 turbodelta
доста по по добре се справяш с тоя форум :wink: кога мислиш че ще му чуем гласа на звяра захапал диско картофче :lol:

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 22:51
от ICI
jamie написа:Добре ! Гледам и че следваш Бай Крофт доста стриктно.

Изпускателен колектор ще сменяш ли ?
Колко време мина от началото на проекта ?
Буталата за ковани ли ти ги продадоха ? Как са южноамериканските фирми с цените ?

Крофт е много точен, писах му и веднага ми отговори.
Ами честно казано леко ми писна давам пари вече, че отидоха към 8 до момента :? А ще се вкарат поне 2 още...иначе можех да взема този колектор :arrow: за много добра цена от Даниел, ама взех чугунения. Може би след време сам ще си разкроя.Ами от преди 4 месеца съм почнал с поръчките, а от около 2 работя по мотора.
Буталата са ковани, не ме шашкай :) За 1200 лв са и 2 месеца за изпълнение.Определено не им е била ясна чинийката и сега аз ще трябва да се занимавам.

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:01
от ICI
hf hpe написа:колко коня предвиждаш

защото биелите на турбо моторите и на атмосферката са различни
мисля и изпускателните клапани не са с пълнеж за по добро охлаждане

Ами към 330 к.с. някъде, точно заради биелите и ск. кутия се ограничавам, дюзите ще са 440цц и те ще са тавана, ако някой знае такива на добра цена?
Биелите са еднакви, както и всички останали "железа", освен разпр. валове. Имат натриев пълнеж атмосферните изп. клапани - същите са и на турбо версиите.И лагерите са еднакви за всички, интересното е ,че се ползват и във Фиат Дукато 2,5 ТД :D

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:06
от ICI
75 turbodelta написа:доста по по добре се справяш с тоя форум :wink: кога мислиш че ще му чуем гласа на звяра захапал диско картофче :lol:

Ще го чуем, ама още колко занимавка имааа... утре чакам съединителя и се почват едни мерения, АутоКАД, Солид, после ходене на баланс...сняг ще затрупа докато запали и няма да мога да покарам :?

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:08
от jamie
empty

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:19
от ICI
Ето.Какво мислиш? И това тъмно покритие не съм сигурен какво е. Направо прозира на светкавица. Иначе на дневна светлина е графитено сиво. Гледах на JE - правят такова на вид покритие 0,025мм дебелина електрохимично и пази от агресивното влияние на нитрометанола върху алуминия. Май съм си купил драгстерски бутала 8) ?

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:34
от jamie
empty

МнениеПубликувано на: 01 Ное 2006, 23:48
от ICI
Само знам, че Iasa са излагали на тазгодишното СЕМА автошоу. И аз ги сравнявах с много други снимки на ковани. Дъната са идентични, разлика виждам само в завършването на обема на ухото за буталния болт. При другите е фрезовано, а при Iasa е тяхна технология директно формовани. Пък и ламерското обяснение е , че навсякъде пише forjados - forged

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 00:22
от VGZ
ñèãóðíî çàãîòîâêàòà å ïîëóòå÷íî ùàìïîâàíà(êîâàíà) è ïîñëå ÖÍÖ îôîðìåíà ... ìàêàð ÷å äîêîëêîòî çíàì òîçè âèä ãî ïðàâàò ïðè äîñòà åäðîñåðèèíî ïðîèçâîäñòâî

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 01:04
от hf hpe
размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 01:08
от ICI
Ще е интересно да се разбере какви са разликите в технологиите. Засега в моите виждам малко по олекотен дизайн на ухото за буталния болт, понеже е заоблено. Държат до към 600 к.с. друго незнам...

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 01:11
от ICI
hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Когато си поръчвах лагерите и болтовете проверих и другите неща и излязоха с еднакъв парт. номер в е-пер. Виж им обновения номер, един и същ е, иначе старите номера са различни.
Това е на Фиат Купе 2000 N/A и Турбо, в графата MODIF. мотовилката(горна и долна част) с болтовете е една и съща.
Линк

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 15:05
от Bobo
Аве тва с тия бутала не е ли прекалено сложен филм - първо сипваш сума ти пари за тях, после шлайфаш блок на ебати размера и накрая за капак требе да изкопаш тия мнооо фешън бутала и да им се ебе мамата :shock:

Аз имам и едно въпросче на колко ще разредиш мотора :roll:

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 17:59
от ICI
Bobo написа:Аве тва с тия бутала не е ли прекалено сложен филм - първо сипваш сума ти пари за тях,
после шлайфаш блок на ебати размера и накрая за капак требе да изкопаш тия мнооо фешън бутала
и да им се ебе мамата :shock:

Аз имам и едно въпросче на колко ще разредиш мотора :roll:

Taka излиза наистина, но ще стане
както трябва. Цилиндрите имаха износване в ГМТ 0,04мм в повече, сравнено с размера в ДМТ. Можеше
да стане задоволително със стари стандартни турбо бутала, ама нямаше да ми е кеф да го правя.
Така със шлайф всичко е перфектно новичко, сегментите ще дадат максимално уплътняване и съответно
налягане с минимум blow-by.Все
пак перформанса идва от перфектното взаимодействие на "железата"
едно с друго на първо място.
А взех тези бутала, защото нови ляти магазински излизаха почти 800 лв. За изкопването и аз съм си виновен,
защото се предоверих и не пратих чертеж на челото на буталото. Викаше един приятел дай да направим
чертежа с чинийката и врязовете, ама аз - не, ония си знаят какви трябва да бъдат. Пък и малко спешно
заминах тогава и нямаше и време. Реално не е проблем да се доработят на стуг и фреза, по принцип
доста бутала се поръчват така и чак като се пуснат в цилиндъра се бележат центровете на клапаните за
врязовете. При къстъм клапани и валове само с такива бутала - заготовки става най - коректно.
Степента мисля да си е стандартна 8:1, а ще копам чинийката, защото е с дълбочина 3,3мм и обем 12,5цц.
На Интегралето доколкото приблизително съм мерил е към 5 мм дълбока и обема и май е 20цц.
Днес гарнитурата ми (Кометик 1,9мм) е дошла и като довърша главата (зарязах работата тия дни)
ще пусна проект на чинийката и врязовете. Но първо трябва да балансирам обемите на горивните камери.

--------------------------
Едит бай Ценко.
П.С. Бате слагай по някой ентър, че иначе е тегаво за четене.

МнениеПубликувано на: 02 Ное 2006, 23:02
от Lukan
hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Биелите са енакви,лагери се ползват от 1.9 ТД и клапаните също са еднакви.Събираш и пееш :D Разликата е в разпределителните валове, водната помпа и маслената помпа :)

МнениеПубликувано на: 03 Ное 2006, 03:16
от ICI
Lukan написа:
hf hpe написа:размерите на лагарите са еднакви
но формата им не
биелите също не са еднакви :wink:

Биелите са енакви,лагери се ползват от 1.9 ТД и клапаните също са еднакви.Събираш и пееш :D Разликата е в разпределителните валове, водната помпа и маслената помпа :)

Тука ме заинтригува доста.
Тъкмо се чудих дали да вдигам налягането на маслената помпа и точно как да стане ?
Интегралето с каква маслена и водна помпи е?
Май беше със сух картер? Ако можеш да дадеш съвет за тези неща ? А и изобщо като цяло ?