BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Хйде и аз станах малко BMW-ист
Покрай приятелите дет караме се позапалих малко по тия дърти баварци иии не след дълго ми изпадна това нещо за цена близка до подарък/то си личи че тря е подарък направо де
/ Ей така ми го оставиха пред нас...

Накратко за него,Е30 седан троен стоп ясно но е с насаден М50Б20. Изглежда като от скрапа, но всъщност се оказа че изобщо не е толкова зле.Има си всичко но е разглобена защото е планувано да се прави из основи.Салона е перфектен и си има всичко както е излязла от завода!Учудващо как е толкова запазен!
Накратко,започна да не ми харесва да я гледам така в градината ии понасложих някои неща като тези пластмасови вежди от Голф отпред и отзад,спойлера от Жигата джанти RH(много рядки) иии взе да ми харесва
Купих прагове нови калници предни и т.н. ама по натам вида, че имаме малко драми с прехвърлянето

Започна се с "пърформънса"
Имах си един М30Б35 и имах идея да го суапна в 30-ката и да го подкарам турбо.

Започнах с каквото можех и като заначло исках да преработя леко архаичното му запалване...Всички знаете този кит предполагам ->

ТОй е за преминаване към М50-> електроника на М20,М30 и незнам още кои стари мотори...Тия две три железца струват 200+ лв...Е реших да си направя като реших и малко да го модифицирам да не се сваля капачката

След малко мислене обаче реших да направя нещата още по удобни за работа

Стана отлично.ОБАЧЕ всички ми казваха да зарежа тоя дърт туч М30 и да правя М50-то.Викам добре ама 20-ката с 80мм цилиндри не е с голям потенциал.Да ама не!Приятел БМВ-ист ме светна за рецепта която става само на 20-ков блок точно защото само той е на 80мм.ТДС бутала+биели+колянов вал.Разгледах в чужди форуми и наистина срещнах няколко такива проекти.С корекции по челата на буталата/мнооого яки и може да се сваля доста от тях за да се докара няква степен прилична/видях един пич с вал от 2.5 обаче/по сметки към 2,3 го е докарал с 80мм блока/ на 2.1 бара бууст с такава сглобка и турбо мисля HX 40 - 417 коня на колела...Е това ми стигаше да почна и аз тая идея...Иии намерих веднага перфектни чаркала за пари от скрапа

Мисля вижда се за какви железа става въпрос
Взех турбо К27 от някакво волво 4,7-5 литрово камионче
Нещо такова трябваше да стане...Целта беше около 400 коня с добър спул...не повече...

Воден радиатор от Мерцедес...Еее бая ше поорежа ама има за какво...
Иии общо взето плана беше с минимум средства да си кътам едни 400- коня я има я няма без да се вкарвам във филмим ОБАЧЕ
...същият БМВ ист дет ме запали и ми каза за рецептата ми каза как маперът му и негов приятел занимаващи се с БМВ та направили същата сглобка с HX 50 и на 2.6 бара по непотвърдена информация изкарали ~740 коня и малко над 900нм при почти 6000 оборота
...Колата си я карали и нема яд
Дали е точно така незнам но пак казвам и по чужди форуми виждах не малко коне от този сет иии тогава и аз барабар Петко с мъжете започнах филма хахах....Айде изпадна мноооого тънкана тази чистак нова по-големичка турбинка/със същата К27 иначе моя приятел от М50Б28 изкара 360 на колела при 1.2 бара/
Нямаше вече как да се задоволя със само 400 коня хахах

Еее вече ще имам проблем с мястото под капака

Започнах нещата за "сериозния" тунинг
Намерих за без пари глава от М50Б20 без ванус! Клапаните и са 7мм срещу 6 на ваносовата и тази е с двойни пружини на клапаните!Препоръчителна доработка казаха БМВ-истите!

Започнах със заигравките...

Фланците за всмукателя и изпускателя

Започнах всмукателен колектор

Има още доста шлайфане и работа по него и засега съм до тук, че и по другите се работи ииии




Накратко за него,Е30 седан троен стоп ясно но е с насаден М50Б20. Изглежда като от скрапа, но всъщност се оказа че изобщо не е толкова зле.Има си всичко но е разглобена защото е планувано да се прави из основи.Салона е перфектен и си има всичко както е излязла от завода!Учудващо как е толкова запазен!

Накратко,започна да не ми харесва да я гледам така в градината ии понасложих някои неща като тези пластмасови вежди от Голф отпред и отзад,спойлера от Жигата джанти RH(много рядки) иии взе да ми харесва



Започна се с "пърформънса"

Имах си един М30Б35 и имах идея да го суапна в 30-ката и да го подкарам турбо.

Започнах с каквото можех и като заначло исках да преработя леко архаичното му запалване...Всички знаете този кит предполагам ->


ТОй е за преминаване към М50-> електроника на М20,М30 и незнам още кои стари мотори...Тия две три железца струват 200+ лв...Е реших да си направя като реших и малко да го модифицирам да не се сваля капачката




След малко мислене обаче реших да направя нещата още по удобни за работа



Стана отлично.ОБАЧЕ всички ми казваха да зарежа тоя дърт туч М30 и да правя М50-то.Викам добре ама 20-ката с 80мм цилиндри не е с голям потенциал.Да ама не!Приятел БМВ-ист ме светна за рецепта която става само на 20-ков блок точно защото само той е на 80мм.ТДС бутала+биели+колянов вал.Разгледах в чужди форуми и наистина срещнах няколко такива проекти.С корекции по челата на буталата/мнооого яки и може да се сваля доста от тях за да се докара няква степен прилична/видях един пич с вал от 2.5 обаче/по сметки към 2,3 го е докарал с 80мм блока/ на 2.1 бара бууст с такава сглобка и турбо мисля HX 40 - 417 коня на колела...Е това ми стигаше да почна и аз тая идея...Иии намерих веднага перфектни чаркала за пари от скрапа





Мисля вижда се за какви железа става въпрос



Нещо такова трябваше да стане...Целта беше около 400 коня с добър спул...не повече...

Воден радиатор от Мерцедес...Еее бая ше поорежа ама има за какво...

Иии общо взето плана беше с минимум средства да си кътам едни 400- коня я има я няма без да се вкарвам във филмим ОБАЧЕ








Еее вече ще имам проблем с мястото под капака


Започнах нещата за "сериозния" тунинг

Намерих за без пари глава от М50Б20 без ванус! Клапаните и са 7мм срещу 6 на ваносовата и тази е с двойни пружини на клапаните!Препоръчителна доработка казаха БМВ-истите!

Започнах със заигравките...


Фланците за всмукателя и изпускателя




Започнах всмукателен колектор














Има още доста шлайфане и работа по него и засега съм до тук, че и по другите се работи ииии

