ВАЗ 2101 1,3 турбо

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот stanio.turbinata » 18 Авг 2017, 21:31

Здравейте.От известно време се занимавам с това нещо като един заклет Лада-джия та затова съм поизоставил другите машини.Незнам дали е интересно,но все на някого може да е :) със сигурност съм пропуснал неща но общо взето....

Таа....Колата в началото я взех така...

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Колата е замислена добре,но серия съсипници след създателя и са довели до крайно лошото и състояние в което я взех :( Инак мотора бе от Фиат 1,6 105 коня,скоростната кутия също от Фиат 131 5- степенна,двойни пружини отзад,предни по твърди,амортисьори Каяба,кормилна рейка от Голф,двигателя е с модифицирано електронно запалване и други доработчици.Обаче когато взех да възстановявам колата(имаше и удар отпред в ляво,колелото бе доста настрани застанло) и запалих мотора за първи път(защото я взех на дърпане тотално неработеща) се оказа,че издава звук на изчукал биелен лагер :-[ Е викам край с тоя мотор няма да се занимавам

Изображение

Идеята бе 1,3 ремък мотор(ремъка некакси ме кефи най-много че изглежда по модерен хаха и по тих де),турбо на 1 бар,на ГАЗ ;D със скоростната кутия и маховик от Фиата.сдобих с така желаният 1,3 ремък ЛАДА мотор.Идеята беше да е от 1,3 към 1,7,но няма да се връщам на дискусията около прослувутата рецепта -> колянов вал 2103(от лада 1500/1600) + Биели от Фиат 1,6TC и така към 1600+++ кубика защото това НЕ РАБОТИ!Така колата на хартия става около 1650 куб.,НО както казах това не работи а иначе всички казват,че става само че не казват,че трябва по-специален колянов вал.Е аз го разбрах по трудния начин като купих обикновен вал от 1500 и видях,че не става така >:( Има цяла дискусия по въпроса но не е важна сега.Та ето го моторчето 1,3

Изображение

на около 32 000км тотален сток.След около 1 час и малко вече изглеждаше така ->

Изображение

Идеята беше да пробвам и вариант 2 за повече кубици а именно пак дългият 1500 вал с "къси" бутала(вместо биели като вариант 1)иии намерих бутала от БМВ М20Б50 с които попринцип става!

Изображение

сравнени с Ладово(ляво) бутало колко по-ниски са(с около 5мм).Дългия вал е с ход 80мм късия(1,3) е 66мм.Демек ми трябват бутала по-ниски с около 7мм(точно толкова са по-ниски ФИатовите биели с които не стана!).А и БМВ буталата са здрави "Мале" бутала

Изображение

ОБАЧЕ се оказа,че елата на БМВ буталата са 5мм дебели И ако се изпилят с 2мм ще стане едва 3мм буталото което за турбо ИЗОБЩО не ме кефи >:( Това се прави на атмосферка и там няма ядове ->

[img width=450 height=600]https://forum.ladaclub-bg.com/download/file.php?id=60622&t=1[/img] [img width=450 height=600]https://forum.ladaclub-bg.com/download/file.php?id=60624&t=1[/img]

Иии тоя вариант 2,отпадна и той НО разбирасе след като бях купил И бутала,защото никой не ми бе казал за дебелината на буталото >:( .ТА отказах се от строукването на 1,3 моторчето.Казах си 1,3 ще се надува.Пък и какво като е 1,3?Уно-то 1,3 да не е с по-добър двигател като конструкция пък знаем какви резултати дава?Иии така се почна 1,3 турбо :)

Намерих изпускателен колектор от Уно турбо.Портовете знам,че пасва 1:1 обаче се забелязва видимо,че са по-малки от Ладовите.Нещо което ме изненада ::) Фиатовите(горните) са 28мм а Ладовите са 30мм.Не е малко.

Изображение

Казах си няма да е той и намерих изпускателен колектор от Пунто турбо

Изображение

Портовете са 1:1 с Ладовите,по добър като дизайн от Уно колектора,портове точно 30мм и друга благинка,че е с Т25 фланец а не с "изчанчения" на Уно-то :) След това изпадна тази Т2-ка от Волво 1,7 турбо която пасна идеално :)

Изображение

По захващането обаче има доста работа,защото далеч не е същото като Ладовото.Междувременно намерих и всмукателен колектор от Пунто турбо чиито портове също пасват 1:1 с Ладовата глава :) Там и захващането се преправя сравнително по лесно

Изображение Изображение Изображение

Тоя мотор все едно си е правен за тоя колектор ;D (забележете вдлъбнатото на капака на клапаните.Точно за турбо пътят.При сток маторя тая вдлъбнатина няма никаква функция :D ).Започнах работата по мотора.Оригинално тоя мотор(ремъка) има проблем с оттичащото се масло,заради липсата на канала за веригата както е при другите и се задържа много масло в главата.Затова от оригинален отвор в блока ->

Изображение

стана такъв ->

Изображение

Направих се на О-рингвач и с една примитивна домашна технология постигнах това ->

Изображение Изображение

Идеята е само канали да останат с "вкопаване" на гарнитурата в тях за по-голяма устойчивост.Пробвано е и има ефект.Обаче най-голямият проблем на Ладата за "духване" на гарнитури е липсата на т.н "подпиране на главата".Нещо с което и аз се запознах обстойно благодарение на колеките от Лада форума.Та в какво е идеяата.Над горивните камери на оригиналната глава са оставени много голями "джобове" за охлаждаща течност които не са подпряни към основата на главата.В сток вариант няма яд,защото работното налягане не е голямо,но когато я "напомпаш" камерата почва да поддава и духва гарнитура всеки път на едно и също място.Новите глави след мисля 95-та казаха са фабрично подпряни,но за тази трябваше да се направи това ->

Изображение Изображение

Като я свалих и с 1мм за да постигна степен около 9,5-9,6 при оригинално 8,5.Започнах напасването на колекторите.

Изображение

Взех решение.Отрязах фланеца от Ладовия колектор

Изображение Изображение Изображение [img]http://Вече напаснат и заварен на фланеца

Изображение

И след доста труд вярвайте ми напсването и захващането е изпълнено! :)

Изображение Изображение Изображение

Поръчах гарнитура от Горна оряховица със идеален О-ринг(оригиналната е с една странна и неразбрана за мех форма)заради О-ринговането и е малко по ниска и по-здрава :) .Много добро изпълнение.Препоръчвам фирмата!

Изображение Изображение Изображение Изображение

Иии нещо което невярвах,че има,гумички за клапани Елринг! ???

Изображение

Щуцер за обратното масло

Изображение Изображение

Пристъпих към миене(много мръсен многооо) и сглобяване на мотора

Изображение Изображение Изображение Изображение

Иии малка ревизия на турбото

Изображение


Електронно запалване от Голф

Изображение Изображение

Имаше преправяне,но няма да коментираме не е важно.Нарязах си резба в колектора и сложих тези 10мм шпилки

Изображение Изображение

Подпиране и заздравяване на колекторите

Изображение Изображение

Притискател от F7P(ето и Рено има ;D ).Да оказа се,че пасва на Фиатовия и на Ладовия маховик идеално.Само едни шайбички съм подложил,защото феродовият е от Делта 1,6 турбо и е малко по дебел.

Изображение Изображение

И след още много труд и чистене

Изображение Изображение

мотора в кошаа

Изображение

Всичко си пасва идеалка

Изображение Изображение

Понеже ползвам Фиатовата скоростна кутия,стартера се пада от другата страна и затваря изхода на датчика за налягането на маслото.Затова трябваше да измисля нещо и го измислих като и пререзбовах датчика от 14 на 10мм

Изображение Изображение Изображение Изображение

Напасване местене на щуцери на трубото и хоум мейд бууст контролера

Изображение Изображение

Преправяне подаването на газ

Изображение Изображение

Намерих кулер

Изображение

Хахах :D Шега е.Този ще си го пазя когато един ден реша да сложа ей това(което е в градината ми ;D ) в баба Лада :D

Изображение

Шегата на страна..Ето какво намерих

Изображение

Обаче заради перката(Мерцедес 124) и радиатора(отново F7P ;D ) опираше и неможеше да се сложи хубаво решетката и взех решение

Изображение Изображение

Резнах няколко реда(и без това бе ненужно голям) ии си дойде всичко на място

Изображение

Резнах си гарнитурка от мед(Малко материала ми е дефицит затова не е много симетрична хахах)

Изображение Изображение

Коша вече понареден с ново казанче за вода от скутер ;D

Изображение

Маслен охладител.изглежда малък,но всъщност по обем е колкото прилично радиаторче.

Изображение Изображение

"Финален" вид на коша

Изображение Изображение

Около мотора е това засега,пропускам много неща които не са толкова важни но много труд вложих :( Скоростната кутия ревизирах и т.н.Малко от другата част на доработките.

Взех мост със задни дискови спирачки и се заех с ревизията на апаратите

Изображение

Трябваше малко преправяне на едни фланци които седят под дисковете и ползвах "домашният ми струг" :D

Изображение Изображение Изображение Изображение

малко подсилване на напречната щанга

Изображение

иии

Изображение

Малко нямаше какво да правя

Изображение Изображение

Даа междувременно смених и джантите забравих да кажа :) Попрекроих и спойлера точно както си го представях

Изображение Изображение

Заех се с направата на хидравлична ръчна с материали от гаража.Ползвам помпа от Тико.Някои от другите неща може да ги познаете,като например планките от колектор,лоста от крик ;D

Изображение Изображение

и след напасване,търкане и боядисване..

Изображение Изображение

Лъскави огледалца от мотоциклет

Изображение

Фланци за широка стъпка ;D

Изображение

"Нож" от пластмаси от интериор от Рено 19 ;D Доста преработени де

Изображение


Таа засега съм до тук.Ще продължавам да пиша при развитие :) Тази кола няма къде да пипнеш и да не се налага да преправяш нещо :(
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот 1040 » 19 Авг 2017, 19:03

Поздравления за труда и за подробната тема. Ти за мен си майстой Тричко знае всичко в добрия смисъл :)
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот stanio.turbinata » 20 Авг 2017, 00:57

:) Благодаря колега.Ами като няма възможност(финансова),то поне въображение да има :)

П.С Няма да ъпвам с малките промени,като се натрупат повече ще драсна пак да не досаждам :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот 1040 » 20 Авг 2017, 12:56

Снимай няколко клипчета примерно старт на мотора, старт от място, подаване на пълга газ от втора ако има сила да ги запали естествено.
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот leonardo_vd » 01 Сеп 2017, 20:03

Човече ти ме приби.. Евала за креативноста която имаш. Всеки може с пари, а някои и с пари не могат.. Ще следя с интерес... И не е бегачка ако няма части от Голф :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Изображение
Аватар
leonardo_vd
 
Мнения: 619
Регистриран на: 07 Яну 2009, 13:53
Местоположение: Видин

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот stanio.turbinata » 30 Дек 2017, 23:21

https://m.youtube.com/watch?v=g2WSLPfGX04

Днес запалих и покарах :D Въпроса обаче е,че турбото не върти като е на обороти колатаа :? Всичко е ОК обаче некакси тегаво върти,но не е и като да затяга...Било седяло много време...дали ще се оправи? :roll: Водата през турбото нещо завира яко хаха и май ще пренареждам водата.Иии накрая ЛАДА баце...протече масло от капака на клапаните,малко от делкото иии още незнам.от къде...ебати лейката е верно тоя мотор :axe: Нищо чудно,че едвам го измих като беше целият в масло...ИНАЧЕ колата с неизвестен бууст и настройки на смес засега ме зарадва много :D Общо взето втора като буустне и тръгва с вратите та даже и на 3-та на по лигав хасфалт :D Вярно са е студено и гумите са едниии,но и бууста не мисля,че е повече от 0,5-0,6...Това.е засега.Като я понаглася още ще пусна и снимки и клипче :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот stanio.turbinata » 07 Май 2018, 14:30

Не съм писал от доста време ...Междувременно сложих ново турбо К16 от Алфа 2.4 тд

Изображение Изображение Изображение

Перфектна за 18 лв от скрапа :mrgreen: пак Т25 фланец,съвпаднаха входа и изхода с гаретските..направо чудесно.И резултата е супер.Спулва много повече от Волво турбото което май нещо му имаше защото едвам вдигаше бууст :geek:

Ето я монтирана

Изображение Изображение

Малко по тунела...

Изображение

иии време за малко тестове...Лънч тестове :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=7jOE8JlX5Oo

Иии тук на около 0,75 бара(тря погледна гейта) с гуми 205/40/17 от 1275 куб. архаично 8 клапаново моторче на газ ...толкова :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=VQjWilyFDHw

Ето я красавицата ми (heart)

Изображение Изображение Изображение

Таргета е 1 бар/тествах я на 1++ със старата,държи мотора! (hiro) / иии мисля ще тръгне и по-добре а и с по хубав старт,че още не съм свикнал,че съм със 100% шпер и пестя от газта :lol: 17-ките определено и тежат но кефи на вид а и няма да е драгаджийка такачеее...Обаче лошото е че и дрифтаджийка няма да е като гледам,защото колата в момента върви като яка атмосферка...Никаква я няма в ниски обороти и изобщо съм разочарован честно казано :( ...Нещо не се получи това дето исках....Толкова засега...
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот skydiver » 10 Ное 2019, 19:09

Завиждам ти за времето, което имаш за всички тези коли :D...
И нищо не каза за Сънито...
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 185
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03

Re: ВАЗ 2101 1,3 турбо

Мнениеот stanio.turbinata » 13 Ное 2019, 21:04

skydiver написа:Завиждам ти за времето, което имаш за всички тези коли :D...
И нищо не каза за Сънито...


Да...Наистина намирам време...Някакво..Работата ми го позволява,но ще видим до кога :axe:

Сънито толкова ми е жал за него,че с такова желание си го бях взел,но ако ти кажа че не съм го и палил от миналата зима :( ...Няма плащани данъци,няма плащано нищо...Не е в това състояние в което беше :( ...Мотор и кутия.перфе,ама те не правят колата :(
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30


Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 11 госта

cron