Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 03 Яну 2015, 19:59

Здравейте :) Знам,че повечето необичате подобни сътворения,но все на някой може да е интересно затова реших да го постна :?

Та ето за какво става въпрос.Имам си и Clio 2 1,6 16v K4M мотора със 107 коня оригинално.10:1 степен и всъщност се оказа доста правен по света и "корав" мотор. Самоче нещо сток мощността му не ми бе достатъчна като всъщност си пърпореше прилично за всекидневна количка с която се возиш :?

Изображение

Изгониха ме в отпуск(27 дни :D ),неможех да работя по другите коли(най вече по 5-цата)защото един колега(неискамд а казвам имена :oops: ) ме подведе като ме излъга,че ще ми прати Широколентова сонда с контролер от Англия които той прави...Но уви чаках 3 месеца и нищо :oops: ...

Както и да е.Викам ето идеалният момент да направя нещо по въпроса с Clio-то.И започнах да търся части за турбинизацията му(която помеждодругото щеше да е първата популярна в БГ,поне на феновете на Рено които пишат по форумите :) )като идеята не бе за някаква супер бегачка а за добре вървящо такова клио,на газ с приличен разход(имам си достатъчно бензинки :lol: ),всичко да се постигне с възможно минимум средства и на последно място(но не по важност) - да е дори с една броня на 400м пред топ варианта на това купе - Clio RS 172 :lol: ... .Което имах ползвах другото от приятел със склад за скрап взех :D ...

Първо да кажа,че не отдавна му правих ревизия и сложих хубава(до колкото мога да си позволя) метална гарнитура Елринг(незнам дали има неметална за този модел) както и усилени болтове на главата - Елринг. :)

Изображение

Ето и с какво започнах...

Изображение Изображение

Взех турбо от Крайслеr вояджър 2.5тд(IHI RHB5).Доста прилично на размер ми се видя а и след основното му почистване се оказа,че е в супер състояние(а бе захвърлено за скрап). :) другите неща си ги имах като кулера беше беше идеята да е с принудително охлаждане(перка парно от Лада,пасна му перфектно).Страхотен ефект имаше направо не вярвах! :o Но по надолу ще се разбере че всъщност не го сложих този кулер защото всякакък го мислих но не ставаше добре :? Джантите реших да мина на 15' защото 17' малко тежички му идваха(а и гумите са скъпи :D ) Дюзите са от БМВ някакво нещо около 220 кубика бяха но и те не влезнаха в употреба по нататък де.И така работата започна :D

Изображение

Първото нещо което ме учуди бе този странен за мен колектор на атмосферка която се има за "бегачка" :o ...

Изображение

Тва все едно си беше готово за турбо само да му заваря фланец и готово,но уви нямаше място за турбото и започнах съвсем компактен колекторо защото нямаше грам място за друг :?

Не че неможех да си поръчам фланец но исках да е възможно най ефтино защото такава бе идеята на начинанието :) Купих парнаджийски коленца.Намерих това в парче метал в гаража(дебело около 4,5мм,взех флекса и бормашината и започнах да го оформям.Малко е тънко да но взех впредвид,че се падат по три точки на порт за захващане и се надявах че няма да има проблем)

Изображение Изображение

Идеята бе за нещо такова ->

Изображение

Е,не се получи баш така,но като се има навпредвид че е почти безпари и ще върши сходна работа мисля е добре! :)

Изображение Изображение Изображение

и на двигателя вече...

Изображение Изображение Изображение

(Не снимах даунпайпа който е на около 60мм и след него става на 55 и после на около 50мм до края само с едно проходно крайно гърне :) )

Започнах да мисля за захранването на турбото с масло и ето от къде щях да го хвана(датчик за лампа налягане масло)

Изображение

И точно когато си мислех,че ще трябва да свалям картера да го дупча за щуцер за изходното масло от турбото,погледнах под духалката и какво да видя?Някакъв нивомер който даже и небеше свързан а най вероятно и неработеше :D Решението бе налице!

Изображение

След като разбрах,че кулера няма как да стане зад бронята без да се скрива от него около 35-40% (понеже е висок) а и въпроса с терморегулацията на включване на перката ме бе замислил - реших,че ще се ходи до тунинг шопа на моя приятел(склада за скрап :D ) да търся друго решение. :D И то дойде след около час ровене...

Изображение

Даже и маслено радиаторче сбарах(от няква Алфа или Фиат е)

Ето го решението за кулера.БМВ 318 ТДС.Пасва перфектно зад бронята!(както ще се види нататък) :)

Изображение

Имах си радиатор от 19 16V с перката и реших да сложа и него.Ето разликата между двата.(от ляво - 19 16V)

Изображение

Не е кой знае колко по голям,но каточели по ефективен а перката е значително по големичка.Ето само какво преправих за да пасне.

Изображение

Ето и малко по сглобени нещата

Изображение Изображение Изображение


Дросела е захванат супер тъпо(на О-ринги с две 6мм болтчета от долу които го държат да не падне :? ) ,но засега ме устройваше и ето само как го пилнах да стане за турбо пътя...

Изображение Изображение

Ходих за нипели за маслените пътища и по специално това малко железце(беше без дупката) струваше почти 15 лв :rolleyes:

Изображение

Но както и да е.Неможе от всичко да се пести все пак :)

Изображение Изображение Изображение

Стигнах до изпарителя при който избрах пробвана схема(при Ладата работеше безупречно) с БРЦ АТ 90 Е 140кв (за 8мм тръба.100кв не е същият и е за 6 мм тръба)Който е почти 1:1 с турбо варианта(или поне от това което знам).Ето само как го модифицирах за да работи с турбо.

Изображение Изображение Изображение

Смесителя нищо по специално освен това,че по знания трябва да се виждат отворите за газта само от едната страна(към дросела).Можеби и с друг ще работи но това знам че работи и не съм пробвал с друг :) 38mm е(който се оказа големичък в края на краищата де)

Изображение Изображение

Изпарителя си е доста големичък и малко трудно открих подходящо място за него но с малко рязане стана :D

Изображение Изображение Изображение

Избрах и друг блоу оф(и него си имах) понеже онзи бе малко по обемист а и за това налягане не ми трябва нещо особено.

След първото палене и подкарване обаче се оказа,че колектора е изметнал явно от заварките и изпускаше от тук от там :? Гарнитура дебела не се предлагаше и започнах да мисля решение.След като разбрах,че оригиналният колектор е доста подходящ за заваряване с CO2(явно с малко по-ниско въглеродно съдържание и е по-близко до стомана отколкото до чугун) измислих и сътворих това :D

Изображение

Стана перфектно!Лепна като оригинален :)

Интейка понеже нямаше място никакво вече за него го сътворих така,че филтъра идва над дясната полуоска(предполагам си го представяте от вида на маркуча и разположението на трубото :) )

Изображение

След поредното кръгче и забравен вързан гейт,един бууст на 1+ и в комбинация с газта стана това :rolleyes: ->

Изображение

Колеги ми казваха да не се занимавам с тоя пластмасляк а да си направя метален щом искам газ но аз викам не няма да има проблем.Това беше моя грешка и си мислех,че няма да се повтрои и намерих нов колектор. :rolleyes:

Изображение Изображение

И нещо Руско разбирасе :)

Изображение

Този път бях закачил гейта и покарах.Но явно фабричният гейт на ИХИ-то е на повечко от търсеното от мен налягане от около 0,5 И на тези пикове от около 0,7-0,7++ силата явно му идеше повечко и съединителя започна да поизтърва на от 3-та нагоре :rolleyes:

https://www.youtube.com/watch?v=9e_vOc4 ... e=youtu.be

Викам си добре засега става да се кара лекичко,но какво се случи?Ами просто като взе да ми свършва газта,обедни и стана пак БУМ! :rolleyes: Но този път и по лошо.Обърна дросела и му потроши всички лигави пластмасови лостчета които му бяха насадили Франсетата :evil:

Изображение

Викам си ааа тая няма да я бъде и вдъхновен от този тип

Изображение

Реших,че не е нужно да правя колектор подобен на оригиналният който щеше да е и по сложен за изработка и се спраях на този вариант.Започнах пак с подръчни материали и собствена изработка :)

Изображение Изображение

Сложих и истински дросел от Волво B18FT с 45 мм диаметър (55мм оригиналният) и се получи това

Изображение Изображение

Оказасе имаше нещо проблем с риспонса и си мислех,че е от по малкия дросел и затова взех пак от Волво но 2.0 който е на 55мм.Сложих и гейт на около 0,5 бара и смесител на 30мм(38мм определено беше големичък) и като финализиране се получи това

Изображение Изображение Изображение

Колко място се освободи след направата на новият колектор :)

Изображение Изображение

И за финал

Изображение Изображение

Ето как се представяше на около 0,45 бара(съединителя спря да боксува) със смеси до към 5500 оборота(но след 5000-5200 усезаемо спираше)и зимни гуми 205/50/15(при оригинален размер 175/60/14) на газ :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=YJVwJRTcXUg

Мисля добре е като се има навпредвид,че сток му дават 9,8 до 100 а реално трудно под 10 ги прави.За нагоре лошо :rolleyes: И с това вървене постигнах и целта си.Сипах с около 1-1,5 коли не на Clio RS 172 а на малко по силничкото Clio RS 182 :D като това беше на около 320-350 метра(булгар-плода София) като от 3-та нагоре започвам да го разтягам значително :D (приятел ми е и вика брат и аз ще слагам турбо! :D )Всичко това на ГАЗ и разход ...с 20 литра газ около 150 км.МИШЪН КАМПЛИЙТ! :D

И ето колко ми излезе "тунинга" :lol:

Турбо+кулер+пътища+маслен радиатор и тръбичките за него = 90лв от вторични суровини :)
Дросел Волво 55мм = 21лв
Колена за изпускателният колектор = 23лв
Нипели за маслени пътища=19лв
Скоби за маркучи = ~ 7лв
Буустметърче = 4лв от битака :D
Материалите за фланците си ги имах но не са повече от 10 лв като цена

Нещата които имах са:
тръби генерация от 19 16в за около 30-40 лв според мен могат да се намерят(не са задължителни)
Радиатор с перка 19 16в(не е задължителен) около 35лв може да се намери
блоу офф - може и за 40лв да се намери добър
Някой друг "турбо път" от аспо и някое съединение на обща стойност около 30лв
Изпарител БРЦ АТ90Е 140кв за около 50 лв се намира
За останалите неща по газовата ясно там нещата се знаят :)

Дискове за рязане,борчета за шлайфане и някоя друга бургия за пробиване и там са ясни цените.Може и да пропускам нещо но то е дребно и незначително ;)

Цялата работа по колата ми отне около две седмици всеки ден по средно около 5 часа работа и мислене :)

Това е засега.Карам си я всеки ден като бая километри навъртях(готова е от около 20+ дни),няма течове,няма шумове всичко е ОК.Единствен проблем ми е,че пригръмва от време на време в колектора като я нагазя рязко.Моля ако някой има опит от подобни сътворения нека даде някой съвет кое не е добре и кое е добре да се преправи,защото това,че върви добре в момента незначи че е добре колата :? Благодаря! :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот leonardo_vd » 03 Яну 2015, 20:33

Това момче със сондите да не се казва Йордан и да е от Видин. Моята сонда е от него и съм доволен. А колата с каква електроника е? на бензин кара ли се или е настроена само от газовата.?
Не виждам смисъла от цялата гимнастика... Бегачка на ГАЗ с цел икономия. Или е икономична или бегачка. Аз не бих си барал ежедневката.
Аз имам голф 4 1.8т и вече 8години го карам сток :mrgreen: и никой не ми вярва.
Изображение
Аватар
leonardo_vd
 
Мнения: 619
Регистриран на: 07 Яну 2009, 13:53
Местоположение: Видин

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 03 Яну 2015, 20:49

Ами Незнам как се казва(не стигнахме до там),но ника му е "Megasquirt" ии мисля,че точно за него става на въпрос.Попринцип не съм чул лоша дума за него и значм че са му хубави нещата затова и исках да купя от него,но защо ме подведе тъй незная :oops: ...Иначе идеята за колата е просто заради опияняващото усещане от турбото :rolleyes: И 15 разход газ като икономия е съвсем съвсем различно от 10-11 бензин например нали? :rolleyes: Електрониката си е оригинална.Само на газ я карам.На бензин щом надуши бууст и на около 3000 оборота започва да прекъсва.Сигурно ще я направя и на бензин да работи,но засега ме устройва така А и знаеш,че с газта проблемите са доста по -малко защото с това 10:1 май няма да издържи много и то особено ако вдигна както е възможно да направя налягането на около 0,8 като сменя съединителя :roll: ...А що се отнася до ежедневката,аз ти вярвам защото другата ми ежедневка(Нисана :lol: ) не съм я барнал с пръст :) освен по външният вид предстои малко промяна де ...
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот Andrei » 06 Яну 2015, 00:50

Сичко добре, ама как стават тия за заварки по колектора...и аз имам теларка...пълен аматьор съм...обаче като подготвиш детайлите и си настроиш теларката, стават поне красиви заварки.
муткер фускер!
Andrei
 
Мнения: 570
Регистриран на: 17 Дек 2007, 01:12
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 06 Яну 2015, 01:48

Е аз да не съм професионален заварчик? :roll: Ако исках перфектно изглеждаща заварка щях да ида при приятел с аргон който е идеален заварчик и щеше да ми ги направи без пари :wink: Не беше това целта обаче...Аз преди всичко търся надеждност и вярвате или не я постигам :wink: Поне за нуждите които ми трябва :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот 75 turbodelta » 06 Яну 2015, 15:44

Надеждност е последната дума с която бих квалифицирал този проект ! Съжалявам ,че ти го казвам , но този проект ако го изкараш на една магистрала и след 20-30 км на цялата газ ще се разпадне :wink: Но пък сам казваш , че е достатъчно надежден за твоите нужди и това е най важното . Поздрави и успех с другият проект :wink:
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)

_______________________
[-|O|___TOYOTA____|O|-]
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 06 Яну 2015, 18:55

:lol: Да напълно съм съгласен...За толкова километри на цялата газ вероятността да се разпадне е голяма да не кажа сигурна :lol: ,НО целта е да ме вози всеки ден за по 100+км най-вече градско с даване на газ тук-там и засега се справя отлично :) Мерси за пожеланието.Скоро го продължавам а и съм замислил едно "извръщение" че ми седи един F7P ама за него по нататък :rolleyes: ....
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот Joreto » 07 Яну 2015, 10:45

Евала Станьо, мен пък ме кефи проекта, по-различен е от отъпканата пътека на VW/AUDI/BMW и т.н. , където в повечето случай се купуват готови части и само се развиват и завиват болчета . Може да не е перфектен ама се движи, явно върви прилично и те КЕФИ, това е основното.

А за тия 20-30 км, ми е интересно къде има магистрала в България дето може да ги караш на пълна газ (без някой да ти се изпречи и т.н.) и реално колко проекти от форума ще ги издържат на заварка , независимо дали са с лъскач или с клошарски части .... :twisted:
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 07 Яну 2015, 16:51

Благодарско Жорко! :) Обичам различните неща,затова реших да го направя.Всички казваха,че тоя мотор бил адски калпав и атмосферен не държал камоли турбо(та и самият аз мислех така),но след четене тук там реших да пробвам :) И в друго нещо се убедих,че най важно за "живота" на един "проект" е целта и начина на експлоатацията му.За 100% товар наистина нещата трябва да са коренно различни и в това няма грам съмнение :)

Спирам да спамя,че само UP-вам темата :?
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот 1040 » 08 Яну 2015, 12:36

Мен ми харесва проектчето. Най--много ми харесва , че е завършен , с което аз немога да се похваля с моя :)
Най-важното в един проект е да има цел и бюджет, според които да се работи.
При теб всичко това е спазено и нещата са се получили точно, както ти искаш.
Поздравления!
Чакаме нов проект :)
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот skydiver » 09 Яну 2015, 10:11

1040 написа:Мен ми харесва проектчето. Най--много ми харесва , че е завършен , с което аз немога да се похваля с моя :)

Мда...,не си единствен.Гледаме, правим , смятаме чарколяци, събираме едно по едно, във времето, пък колегата си джитка през това време...
Да, надали е надежден сетъпа, но за градски условия явно върши работа.
Успех с другото Рено и дай най-после да засилим Сънито :wink: !
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 185
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 05 Мар 2015, 03:18

Понеже и аз се заиграх от известно време с "perfexpert"-a ето какво измерих за клиото :rolleyes:

Изображение Изображение

Мерено с таблет Сасмунг галакси ноут 8 ГТ5100.Незнам колко има истина в него но е и факт,че замервахме няколко сток коли и конете варираха +/- няколко коня около заводските такива(повечето пъти в "-" :lol: ) :) Единствено въртящият момент на всичките излизаше с около 25 вповече,но бе констатнтно(незнам на какво се дължи) такаче се надявам и тук да е нещо подобно.Няколко опита направих и аз като показанията варираха около 168-172 коня и веднъж тази графика която избрах да покажа :) ...Аа за 400-те метра имате ли впечатления с колко ги "лъже"? :rolleyes:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот Krum » 05 Мар 2015, 09:12

Миналата година я тествахме на Кондьо и беше с ~0,2 сек по-песимистична от техниката на пистата.
Krum
 
Мнения: 44
Регистриран на: 05 Юни 2014, 11:35

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот Joreto » 05 Мар 2015, 10:32

Perf-a вече многократно е доказано (с динографики) ,че при правилно въведени параметри дава много близки резултати до истинско дино, нямам идеа защо при теб НМ се различават толкова, при мен такъв ефект до сега не съм наблюдавал. Между другото (гледайки 1013hpa и 20 градуса), ако не коригираш за атмосферните условия го прави , тъй като атмосферното налягане и температура оказват голямо влияние на резултата, а при правилно въведени, мерения на -5 и +30 градуса (примерно) и различно атмосферно налягане дава много близки резутати.


П.П. Крум е прав за меренето на 402м, мерих ме няколко пъти успоредно с два тел-а и разликата и на двата беше ~0.2, най-близко като време в този ден беше racechrono-то с 10hz gps .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 11 Мар 2015, 17:59

Може нещо при самото мерене да грешим,че май не превключваме от 1-ва на 2-ра когато трябва? :roll: Знам ли :roll:

Иначе малко офф топик...Знам,че не си падате много по-тези работи но днес братовчеда с возеше с едно ауди А4 B8 2.7 TDI седан автомат с някакъв ремап заради премахнати катализатори и ми вика така леко с надсмешка "искаш ли да видиш колко върви печката с бързото клио а"? :twisted: ...Викам му еми айде да видим колко па върви...Ама вика от летящ да не тормозим автомата :twisted: викам добрее...Иии на около 50 км/ч от неудобната ми 3-та настъпваме и на около 180 км/ч вече беше с няколко коли зад мен и се отказа :mrgreen: ...Вика ми после... е"бати и клиото :shock: "..се си виках че към 160 ше спре ама нъцки :mrgreen: ....Таа прилично си върви количката явно :) Доста съм доволен от "газовото котлонче" :P
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот paco » 11 Мар 2015, 21:52

stanio.turbinata написа:...Доста съм доволен от "газовото котлонче" :P


Like!

Това е най важното, че си доволен.
Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата :!:
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 24 Яну 2016, 21:13

Малко "ЪП" ....След около 10 000 безпроблемно минати км с даване на цялата газ :axe: ,реших че мааалко може да побутна всеикдневката :D ...Този път нещата ще ги правя колкото се може по "изпипани",но все пак ще гледам да е с минимум средства,защото и да искам няма повече :rolleyes: ...Таа...

Така изглеждаше до последно колата...

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Започнах разглобяване на мотора ще видите по надолу защо...

Изображение Изображение

Нещото което ми хареса е наличието на пръскалчици :)

Изображение

Цилиндрите не са мръднали(160 000+ км) а не им е правен ремонт,защото е с оригиналният размер :shock:

Изображение

След много ровене бях стигнал до резултат,че биелите от Рено 5 турбо са същите...На размери само...Ии бях намерил такива :)

Изображение Изображение

Ето ги сравнени с оригиналните na които им дават около 200-210 коня макс и можеби около 260-270нм торк,а Р5 турбо има проекти с по 340 коня и 400+ нм и държат! :shock: Сигурно защото са само 128мм знам ли...Май има разлика обаче :rolleyes:

Изображение

След бая труд(много трудно излязоха болтовете) успях.Буталата помеждодругото са "КолбенШмит" и казват че били много здрави пък ще видим :roll:

ИзображениеИзображение

Болтовете странно оригиналните бяха по дебели от на турбото...но все пак сложих тези от турбото :roll: ...

Изображение

Турбо намерих някаква "шантава" Т25-ца,втулкова е а е с керамична турбинна перка не бях виждал такава :?

Изображение Изображение Изображение Изображение

Сравнена с ТД04 13Т от БМВ ТДС ...

Изображение

Междувременно взимах каквото намеря за по натам...Кулерче 550/14/65 входове на 50 или 57 май беше..

Изображение

BSA Racing 15'...Взех ги много тънкана,защото май и този дето ги продаваше незнаеше какви са а и аз си мислех,че това е някаква супер менте марка,ноо когато ги хванах...

Изображение Изображение

Колектор от Ауди 5-так със идея да го ползвам за турбото...

Изображение Изображение

Стигнах до поредната олигофрения на тия франсета...Шайбите на валовете(колянов и разпределителни) освен,че нямат шпонки си мислех,че поне на конус.НО това се оказа,чве не е така а шайбите се държат само на притискащата сила на болта с шайбата :shock: А аз се чудех защо има толкова превъртяли и размляни мотори...Добре че поне на вала са направили канал за шпонка...

Изображение Изображение

Направих "захапка" и щифтче за масленият венец(че той пък се стиска от шайбата :shock: ) ии си направих канал за шпонка...

Изображение Изображение Изображение

Осигурих и разпределителите ...

Изображение Изображение Изображение

Разредих малко мотора с метална добавка 0,6мм която поставих между иначе трипластовата метална гарнитура и мисля стана добре

Изображение

Маторя готов за продължаване...

Изображение

Иии нали си взех евтината плазма та викам ще си резна някaкви фланци ии като за начало мисля добре стана :rolleyes: 8мм...

Изображение Изображение Изображение

Ето и колектора който сглобих с тръбите от Ауди-колектора...

Изображение Изображение Изображение Изображение

Всмукателният колектор реших да си ползвам старият който бях вече направил като само му смених мястото на дросела най-вече заради новите турбо пътища които съм запланувал...Иии малко го очовечих де :rolleyes:

Изображение Изображение

После стигнах до съединителя който се очертаваше проблемммм....Оригиналният 200мм на 0,6 започваше да изтърва стабилно.А плана сега бе за 1+ бара :? Реших да пробвам да си направя "двоен" притискател и се получи нещо....

Изображение Изображение Изображение Изображение

Пробвах го на кутията,работи си нормално(уж) но доста твърдичък ми се струва особено за всекидневка :? Другият вариант е за 215мм от Турбо дизелите а и разбрах,че явно маховика ми е същият...

Изображение

Тааа засега съм стигнал дотук...ТОзи дето го сглобих е много твърд.215мм от дизела пък ми се струва,че също ще изпуска :? ...Засега мисля още :?
Последна промяна stanio.turbinata на 24 Яну 2016, 23:50, променена общо 1 път
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот 1040 » 24 Яну 2016, 23:25

Ако имаш място до кутията може да направиш един двойнодисков. Виж ми темата нещо подобно е. 14мм по - дебел стана пакета при мен. Ползваш си същия притискател и капацитета на въртящия момент се увеличава двойно със същата сила на натиск или опън на притискателя.
Прикачени файлове
IMG_1701.JPG
IMG_1701.JPG (144.24 KiB) Прегледано 65300 пъти
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 25 Яну 2016, 15:57

Идеята е страхотна,ноо кой и къде ще ми направи този диск? :-k Чудесно решение е наистина. :rock:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот 1040 » 25 Яну 2016, 19:24

Имам човек в София за такива неща. Само трябва да си направиш много точно чертежа, че моя го преработвахме веднъж и сега ще се прави още веднъж, че опира притискателя леко в кутията и ще се наложи да поъне целия пакет в маховика поне 2мм.
Дадох 50лв за два диска от циркуляр и още 60лв да ми ги изрежат. След това по 65лв за феродо на двата диска. И дадох 110лв за плочата между дисковете. 350лв като всяка грешка си остава за твоя сметка. Дисковете ги ковахме 2-ри път при мен от недоглеждане и това са си 130лв назад и няколко часа загубено време.
Ако имаш вариант от дизел направо целия пакет с маховика да сложиш, навярно ще е по - евтино.
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 25 Яну 2016, 20:15

Да ама днес мерих сглобен съединителя и макар,че сега диафрагмата е с около 1,5 мм по прибрана от оригинално както беше,криво ляво има място само за още около 0,6см увеличение по аксиалното направление на вала на скоростите :( С две думи ако искам нещо подобно ще трябва сериозно "дълбаене" и на маховика и на притискателя,а първият е само за дълбаене с неговите незнам дали има и 10мм дебелина :( А за разправиите не ми се мисли...Чакам един колега от Рено форума да ми пише колко горе-долу държи съединителя от турбо дизела,че той прави един такъв понапомпан дизел ии имаше дилеми с тоя съединител таа ще чакам :roll: Ако превърти и той ща,не ща ще слагам "творението" си :axe:
Последна промяна stanio.turbinata на 27 Яну 2016, 10:23, променена общо 1 път
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот anastas83 » 25 Яну 2016, 20:37

Сложи от дизела всичко със 4 плочки хубава керамика и карай , хората карат по 30 40 хиляди километра градско
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот hf hpe » 25 Яну 2016, 21:00

по-късата биела, не означаваше ли по-висока линейна скорост на буталото
също така сега не може да си играеш с фазите на газоразпределението
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 25 Яну 2016, 21:16

Ами дизеловият притискател ще е да.Реших го.Ама за керамиката да ви питам възможно ли е когато е студена да приплъзва и като загрее да почва да държи? :shock: Не съм карал със керамика освен 5-ката ам нея много малко я карах и така беше при нея.Като я изкарам отначало приплъзваше и като сгрееше след няколко полусъединителя и започваше да държи(повече де не напълно).Освен да е имало масло по нея и просто да се е "изпичало" като загрее :shock: ....


hf hpe написа:по-късата биела, не означаваше ли по-висока линейна скорост на буталото
също така сега не може да си играеш с фазите на газоразпределението


Нее май не съм се изразил правилно...Новите биели са 1:1 по размери с оригиналните.Имах впредвид,че новите са "толкова" здрави можеби заради малката им дължина от 128мм понеже не са и кой знае колко масивни на вид.Това имах впредвид :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: Renault Clio 2 1,6 16v K4M + turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 05 Мар 2016, 03:24

Малко ъп...

Драмите ми със съединителя...Намерих ЛУК от 1.9 ДТИ...

Изображение

има разлика определено с оригиналният...

Изображение

Обаче ГРЕДА!Оказа се че дизеловият е за "издълбан" маховик.

Изображение

Вариантите бяха два.Или да го стругна или да поставя голями дистанционни втулки.Спрях се на първият най-вече и да поолекне,защото си тежеше значително повече от оригиналния :?

Браво на стругаря ми,направи го перфектно!

Изображение

Обаче дистанционни втулчици пак се наложи да има,защото този притискател си е замислен за такъв маховик и като го пилнах сега му намалих хода на диафрагмата ако го залепя директно за маховика.Затова...

Изображение Изображение

Дано не се разлети само нещо! :axe: Междувременно пробвах и 215мм съединител от клио РС.Еми да ви кажа дизеловият ми се строи с едно 30-35% по твърд и заложих на него пък ще видим :? .Междувременно се заех с така исканите задни дискови спирачки...Търсих търсих,нещо да е плъг енд плей,НО или много(за мен)пари искаха или не намирах нищо.Затова реших аз да си ги сътворя.И започнах...

Изображение Изображение Изображение

Намерих подходящите дискове(предни от Туинго 1,2) и не се мина без стругар де.Също така имах предни апарати от Тико които мисля щяха да свършат работа.Е да ще кажете,че нямам ръчна така е тъпо е,ама и до сега нямах че от зад нищо не работеше :(

Изображение Изображение

И стругнати главинките...

Изображение Изображение Изображение Изображение

Айде и съпорти от винкело :axe:

Изображение Изображение Изображение

И вече имах задни дискове и апарати...без накладки :lol: ...засега...

Изображение

Същевременно си пуснах маторя в коша.Всичко бе почти перфектно...

Изображение Изображение

всмукателният колектор,по точно дросела закачаше капака в края му...Реших проблема с малко прекройка...

Изображение Изображение

Интеркулера и орязаната броня...

Изображение Изображение

Намерих си маслено радиаторче от Форд Проуб 2.2 турбо...

Изображение Изображение

Ето тази сглобка ми струваше близо 50 лв! :shock: Ама така е като първо купувам а после питам за цената...Поне стана прилично според мен...

Изображение

Термо щитче от катализатора на колата :rolleyes:

Изображение

Резнах си и едно фланче за да мога да "делна" гейта от турбинното колело.Мисля да го пусна далеч по напред в генерацията.Турбината го позволява защото са си делнати под фланеца,но оригиналният изход за даунпайпа си е общ :?

Изображение Изображение

Малко по сглобена вече...

Изображение

Иии дойде момента на палене... :rolleyes: Викам ако ще изтропва нещо дано да е сега,че да се отказвам навреме! :P

https://www.youtube.com/watch?v=ADJY50idcyY

Малко един цилиндър беше на собствено мнение и работеше когато си иска затуй огньове ама ше го оправя не ми е сега той на главата :P ...Толкова от мен засега
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Следваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron