Renault 5 1.7t
Публикувано на: 30 Юли 2013, 22:12
Здравейте колеги Откакто получих право да съм член на този форум не съм писал просто защото си знаех,че едвали ще са ви интересни безинетерсните неща с които започнах да правя 5-ката Сега вече в един доста по напреднал стадий по развитиетно на колата реших,че може и да има нещо интересно за някой фен на "Франсетата"(а тук май те са доста малко ) ...Скоро се надявам да започна да ви подпитвам за помощ относно някои неща с които се сблъсквам за пръв път като например - Мегата. Сега по същество.Колата е R5 GT turbo с двигател B18FT от VOLVO.По колата има доста доработени неща от предишният и собственик,НО когато я взех реших че има още доста работа и неща за подмяна по нея за да стане това което аз искам ...Та ето докъде съм стигнал.
Първото нещо което реших да понаправя докато събирах пърформънс частите бе да правя каквото мога и започнах с допълнителни уреди от ИСУЗУ ТРОПЕР:
Второто нещо което ми изпадна бе това прекрасно МОМО: Хубаво е човек да има телоподаващо,защото естествено не всичко пасва И за мое учудване този волан бе бая по малък от иначе спортния оригинален такъв
После дойде ред и на джантите.Взех ги от "баба настя" понеже и без друго тя бая търкаше гумите поставени на тях 7J,ET25.Определено "стъпва" по широко с тях...
Задницата и липсваше нещо според мен и това беше спойлерчето тип "интеграле" което нагласих ;D
Е започна се и със същественото:
Намерих си така търсеният "атмосферен: вал от EP
Намерих си и колектор от 2.0 със желаният "голям дросел" Е,в последствие се разбра,че дросела ще ми свърши идеална работа но самият колектор трудно...Но,това е друга тема за която тепърва ще пиша...
Взех инжектори ROVER 220 turbo 380куб на 3 бара (старите бяха 300куб.)
Идеята ми беше за TD05,но в последствие след доста размисли и най-вече това че тази TD04-ка(Subaru Impreza WRX) е в перфектно състояние се спрях на нея :
Тъй като вече си завършвах една голяма мечта(гараж в който да си ровя по цяяяллл ден ) реших че е време да бъде "сефтосан" точно с този малък кашон ;D
Вече сме готови за баш тунинг
И се започна естествено със системата "всичко вън"
Започнах от главата.Ревизия и каквото е необходимо - ремонт и замяна.Пасване на клапани(гумичките нарочно не съм ги сменил но причината ще я запазя за себеси ;D )и много търкане се получи това : тук монтиран "атмосферния вал" като ме шокира колко близо минава гърбицата ??? и накрая...
Започнах и двигателя.Който наистина се оказа отличен.Работата му също е била отлична което е благодарение на правилната му настройката.Един от малкото позитивни отзиви но за щастие можеби и най-важен към предишният и собственик Не открих никакви следи от детонации или каквито и да било механични поражения по буталната група и цилиндрите и всичко това без свързан Кнук сензор при работно налягане от около 1.6+ бара(при стокови 0,25 ).Браво ...След обстоен преглед и бая търкане... ...проверих всичко и от долу... Е,нямаше гарнитура там но пък затова имаше силикон колкото искаш ...Едвали някой ще ми гледа двигателя от долу но все пак поизправен и поосвежен
И понеже ще се гони максимално ниско тегло,НО разбирасе без да се прекрачва границата на лудостта(всмисъл - "парник с двигател") изрових от архивите тази седалка която ще стане черна де и и липсват малко възглавнички де но тежи около 1,7-1,8 кг
В бързината си го представих така и така реших да бъде ...Само се чудя дали да надупча бронята с онези големи отвори сещате се...Но ще помисля.
Тръбичката за изходящото масло влизаща в двигателя от турбото.Странно е защо е толкова тясна(горната) след като препоръчват да е няколко пъти по широка от тази за входящото масло,но намерих по-подходящ заместинк
Първото нещо което реших да понаправя докато събирах пърформънс частите бе да правя каквото мога и започнах с допълнителни уреди от ИСУЗУ ТРОПЕР:
Второто нещо което ми изпадна бе това прекрасно МОМО: Хубаво е човек да има телоподаващо,защото естествено не всичко пасва И за мое учудване този волан бе бая по малък от иначе спортния оригинален такъв
После дойде ред и на джантите.Взех ги от "баба настя" понеже и без друго тя бая търкаше гумите поставени на тях 7J,ET25.Определено "стъпва" по широко с тях...
Задницата и липсваше нещо според мен и това беше спойлерчето тип "интеграле" което нагласих ;D
Е започна се и със същественото:
Намерих си така търсеният "атмосферен: вал от EP
Намерих си и колектор от 2.0 със желаният "голям дросел" Е,в последствие се разбра,че дросела ще ми свърши идеална работа но самият колектор трудно...Но,това е друга тема за която тепърва ще пиша...
Взех инжектори ROVER 220 turbo 380куб на 3 бара (старите бяха 300куб.)
Идеята ми беше за TD05,но в последствие след доста размисли и най-вече това че тази TD04-ка(Subaru Impreza WRX) е в перфектно състояние се спрях на нея :
Тъй като вече си завършвах една голяма мечта(гараж в който да си ровя по цяяяллл ден ) реших че е време да бъде "сефтосан" точно с този малък кашон ;D
Вече сме готови за баш тунинг
И се започна естествено със системата "всичко вън"
Започнах от главата.Ревизия и каквото е необходимо - ремонт и замяна.Пасване на клапани(гумичките нарочно не съм ги сменил но причината ще я запазя за себеси ;D )и много търкане се получи това : тук монтиран "атмосферния вал" като ме шокира колко близо минава гърбицата ??? и накрая...
Започнах и двигателя.Който наистина се оказа отличен.Работата му също е била отлична което е благодарение на правилната му настройката.Един от малкото позитивни отзиви но за щастие можеби и най-важен към предишният и собственик Не открих никакви следи от детонации или каквито и да било механични поражения по буталната група и цилиндрите и всичко това без свързан Кнук сензор при работно налягане от около 1.6+ бара(при стокови 0,25 ).Браво ...След обстоен преглед и бая търкане... ...проверих всичко и от долу... Е,нямаше гарнитура там но пък затова имаше силикон колкото искаш ...Едвали някой ще ми гледа двигателя от долу но все пак поизправен и поосвежен
И понеже ще се гони максимално ниско тегло,НО разбирасе без да се прекрачва границата на лудостта(всмисъл - "парник с двигател") изрових от архивите тази седалка която ще стане черна де и и липсват малко възглавнички де но тежи около 1,7-1,8 кг
В бързината си го представих така и така реших да бъде ...Само се чудя дали да надупча бронята с онези големи отвори сещате се...Но ще помисля.
Тръбичката за изходящото масло влизаща в двигателя от турбото.Странно е защо е толкова тясна(горната) след като препоръчват да е няколко пъти по широка от тази за входящото масло,но намерих по-подходящ заместинк