Страница 1 от 1

E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 03 Авг 2011, 21:33
от Пачо
Проекта е е30 318ис 2 литра.
Двигателя е със по-дългоходов дизелов вал, по-къси биели и стандартните бутала ревизиран и разреден на 8.5 степен.
Схемата е каскадно пълнене а турбините са
Borg warner bv50 vgt от 997 турбо- 44мм компресор
Изображение
Изображение
и Holset h1c/hx40 60мм компресор.
http://www.album.bg/e30turbo/images/28162722/
Изображение

изпускател
Изображение
Изображение
всмукател
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
малкото турбо засега го разтоварва само вгт-то а голямото един 50мм гейт.
Само да поясна схемата е следната изгорели газове :arrow: малко турбо :arrow: голямото :arrow: генерация а другателя се помпи през компресора на голямото :arrow: малкото :arrow: всмукател.
Генерацията е на 76мм.
Днес беше първото каране на колата доста интересно е със вгт турбина,
но си трябва заигравка с управлението на соплата тъй като при порша е със
ел. моторче а тук разчитам лостчето на вгт-то до го бута актуатор и едих хкс буст контролер да управлява последния.
Буста 0.7-1бар може да идва и на 2-2.5к оборота 2-3та предавка
и на около 3.5 почва да катери големия компресор но обратното налягане става
изрудско 2.5бара още след 4к оборота.
Последва заигравка със началното положение на лоста на соплата и отпуснах буст контролера за по-малък буст 0.5 и да отпуска актуатора по рано.
Колата тръгна много по-добре с 1.5 обратно налягане при 1бар в смукателя но голямото турбо спулва след 4500.
Колата си иска доста настройки и да се изцентри вгт-то точно как най-добре върви
с него колата в ниските ,ако ли не му слагам
и на него външен гейт ако прави високо обратно налягане във високите.
Може би варянта с тд05 би бил по удачен на мястото на малкото.

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 03 Авг 2011, 21:55
от j1v
Абе в тоя форум нормални хора останаха ли ????? :axe:

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2011, 09:29
от paco
Е ти намери в кой форум да търсиш нормални хора :lol:

Адаш, и преди май е коментирано, но защо слагаш блоуофа след интеркулера? Лично невиждам смисъл да разтоварваш вече охладения въздух. Много по-удачно е да разтоварваш преди кулера за да понижиш температурата в него с някой друг градус.

РАСО

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2011, 10:55
от drigata
Успех с проекта,кефи,но според мен така както си го направил,винаги ще имаш бекпрешър (голаям) с ВНТ турбината,,а да слагаш външен гейт на малкото турбо се обезмисля ВНТ-то,а другото което е ,че скъсяваш адски живота на ВНТ-то .

Хубавото на ВНТ-то е ,че спулва много рано и управлението на буста е много прецизно,но лопатките не държат на голямо ЕГТ и създават голяма бекпрешър при голям буст.

Според мен TD05 щеше да е по добрият вариант,с два външни гейта.

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2011, 13:33
от Cordoba16vt
j1v написа:Абе в тоя форум нормални хора останаха ли ????? :axe:

VAG-сектата сме стабиляги :)

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2011, 20:22
от Пачо
paco написа:Е ти намери в кой форум да търсиш нормални хора :lol:

Адаш, и преди май е коментирано, но защо слагаш блоуофа след интеркулера? Лично невиждам смисъл да разтоварваш вече охладения въздух. Много по-удачно е да разтоварваш преди кулера за да понижиш температурата в него с някой друг градус.

РАСО

От другата страна няма грам място :D

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Авг 2011, 20:25
от Пачо
drigata написа:Успех с проекта,кефи,но според мен така както си го направил,винаги ще имаш бекпрешър (голаям) с ВНТ турбината,,а да слагаш външен гейт на малкото турбо се обезмисля ВНТ-то,а другото което е ,че скъсяваш адски живота на ВНТ-то .

Хубавото на ВНТ-то е ,че спулва много рано и управлението на буста е много прецизно,но лопатките не държат на голямо ЕГТ и създават голяма бекпрешър при голям буст.

Според мен TD05 щеше да е по добрият вариант,с два външни гейта.

Голямото обратно налягане е само когато са във начално положение лопатките.
От средно положение си е нормално.
Като дойде ред за настройка ще се разбере.За всеки случай имам тд05 резерва.

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 10 Авг 2011, 19:02
от Пачо
Колата вече е понастоена малко,има още за доискосуряване.
С мепера я карахме първо само със голямата да надува и
после със двете.
Определено със малката от ниските колата върви повече и е много по-рязка.
След 1бар вгт-то отваря напълно и остава почти намо големия компресор да помпи.
Обратното налягане на 1бар във всмукателя е 1.5бара което
е доста добре само за вгт без гейт.Само преди да се избутат лопатките минава малко над 2бара.

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 04 Дек 2011, 13:29
от Пачо
Два ръна със двете турбини и само със големия холсет.

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 25 Юни 2012, 22:19
от Пачо
Колата петърпя малко промени по изпускателния тракт,от сингъл 63 а/р на 14см
туин скрол .Счупик още една кутия и за жалост трябваше да мина на гетраг 260 на който 2ра и 3та са малко по къси и колата губи повече сцепление там.
нвзавършения рън и 12.2 е със 240ката, 12.1 е с 260.
Малко освежен кош,има още работа там.
http://www.album.bg/e30turbo/images/29449280/

Re: E30 m42 compound turbo

МнениеПубликувано на: 18 Май 2013, 23:25
от Пачо
И мойта кола доживя да види дино най-накрая.За жалост поради каръшки причини
времео за настройки беше малко.
Налягането е 0.7 и 1.45