ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 02 Май 2011, 22:13

Доста се чудих дали да пускам тема но съм сигурен че все още има запалени ЛАДА фенове на които би им било интересно. От известно време с едно приятелче правим в моят гараж въпросната ладичка. След много мои уверения че това не е добра платформа и че е по добре да изберем друго купе се оказа че собственика на ладата е заклет фен на марката и друга няма. Целта на проекта е нискобюджетна дрифтарка. Преди това братлето мина през 1001 вариянта на атмосверен тунинг които са ви познати със сигурност и най накрая се реши да премине отвъд атмосверното налягане. Есента намерихме един нивов мотор и го метнахме в коша без изобщо да го погледнем в какво състояние беше. Целта беше да го турбинираме някак да видим какво ще се получи и напролет да го извадим за ревизиране и да го направим както трябва.
Ето и малко снимки от есенното турбиниране:

Изображение

Изображение

Колектора става супер лесно и евтино. Отрязва се само оригиналният фланец на испускателя и се заваря друг за да се хване турбината и край.

Изображение

Ето го и инхалаторчето :lol: :lol:

Изображение
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 02 Май 2011, 22:34

С първоначално скалъпеният мотор успяхме да покараме не повече от 100-тина километра и мотора се предаде. като го отворихме направо унемях в какво плачевно състояние беше. Бяхме го купили от едни села около гр Исперих от едни мургави събратя които са го сцепили от джанлащина и резултата е налице.
Блока имаше рисове и трябваше да се шлайфа.
Ето го и него вече на 84мм

Изображение

Тук на собственика на Ладюхата му се доиграло от ентусиазъм и докато ме нямаше творил с червената боя :lol: :lol:

Изображение

Изображение

Понеже старите собственици поради незнайни причини толкова много са шлайфали главата че вече беше за хвърляне. Днес взехме и новата и ето я пристигнала в багажника на моя Сивик :lol:

Изображение

Забравих да спомена че ще се ползват оригиналните ми бутала от БМВ-то когато беше още М50 В25.

Изображение

Биелите са оригиналните и вала е нивов с 80мм ход. Днес закопчахме главата с една стара гарнитура и мернахме степента. Оказа се че в момента в това състояние с оригинална гарнитура е 10.2:1 което си е идеялно за атмосверка ама за налягане не става. В крайна сметка братлето реши че няма да се прави по добела гарнитура поради финансови причини и ще се ударят буталата с 1мм и да дойде мааалко по приемлива степента.
Ето и още малко снимки

Изображение

Изображение

Изображение

Така направен мотора ще стане с кубатура 1770сс
Ладичката до момента е снабдена с билщайн окачване и има някой интересни ъпгрейди с които също ще ви запозная после че вече ми писна да пиша ;)

Тия дни ще ви държа в течение и ще пускам снимки по проекта така че ще има продължение
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот anastas83 » 03 Май 2011, 08:52

Да заваряш стоманен фланец за чугун е много лесно само да не падне някаде че ще е срамно :D , иначе е супер :wink: тука в Пловдив има една лада с бмв бутала м50 с турбо жива е от доста време
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот 75 turbodelta » 03 Май 2011, 08:56

И аз му го казах на Славян това ...особенно пък при условие че е увит колектора в вата и фолио...ма отговора беше че засега така щяло да е за да се убеди и собственика че е грешно и после вече както трябва :lol:
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)

_______________________
[-|O|___TOYOTA____|O|-]
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 03 Май 2011, 14:20

75 turbodelta написа:И аз му го казах на Славян това ...особенно пък при условие че е увит колектора в вата и фолио...ма отговора беше че засега така щяло да е за да се убеди и собственика че е грешно и после вече както трябва :lol:
Павка аз от тебе доста неща съм научил и съм ти казвал че когато си ми дал съвет винаги съм се вслушвал. Затова и моят колектор не съм го увивал в нищо. Ама собственика така е решил че иска и затова го увихме. Пък за чугуна съм си предложил услугите да му направя истински изпускател ама за сега не му се дават пари и ще го изчакам като се нацепи да дойде на моя :lol: :lol:
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Пачо » 03 Май 2011, 20:48

anastas83 написа:Да заваряш стоманен фланец за чугун е много лесно само да не падне някаде че ще е срамно :D , иначе е супер :wink: тука в Пловдив има една лада с бмв бутала м50 с турбо жива е от доста време

Хм и аз така знам,но по разни форуми съм срещал
хром-никел тръби за външен гейт заварени на чугунен колектор или охлюв
без никви негативни отзиви? :roll:
Keep It Simple
Изображение
Пачо
 
Мнения: 617
Регистриран на: 30 Авг 2006, 17:07

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот 75 turbodelta » 03 Май 2011, 21:25

Да Пачо ама турбото си тежи доста повече от един геит и натоварването на заварката около фланеца е доста по голямо , да не говорим че те са завили цялата конструкция надлежно и температурите ще са доста по високи доказано е че проблем ще има освен ако колата не е градска и няма продължителни натоварвания 8)
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)

_______________________
[-|O|___TOYOTA____|O|-]
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 03 Май 2011, 21:43

Пачо написа:
anastas83 написа:Да заваряш стоманен фланец за чугун е много лесно само да не падне някаде че ще е срамно :D , иначе е супер :wink: тука в Пловдив има една лада с бмв бутала м50 с турбо жива е от доста време

Хм и аз така знам,но по разни форуми съм срещал
хром-никел тръби за външен гейт заварени на чугунен колектор или охлюв
без никви негативни отзиви? :roll:
Всъщност фланеца не е стоманен. Отрязан е от избушен турбоколектор и си е натурален чугун. Майсторчето дето го заваря уж твърди че няма да има грижи но то ще си покаже. Пък отностно термолентата на чугуна, днес братлето склони да я махнем и да сложим само една изолираща преграда между двата колектора. Сега по скоро е проблема как да намалим малко степента че днес пилнах 1мм буталото и пак идва от 10.2:1 на 9.8:1. Мерих с оригинална ладова гарнитура която за мое учудване, сплескана се оказа 1мм :shock: :shock: Мисля си ако поръчаме една 2мм-трова която спескана да е 1.7-1.8 и степента ще си дойде под 9.5:1 което вече е по поносимо. Само не знам тия правените гарнитури дали ще държат на 2мм дебелина ? Някой има ли опит ?
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Kasapina » 03 Май 2011, 23:12

Към Ладовите мотори с турбини се подхожда по друг начин с разреждането :D
Търсиш биели от фиат - по къси са ! с 7мм(по спомен) и имат двойни пръскалки
ти вече си преебал буталата но , се прави с късите биели,с шлайфана глава(зачистена) и с зачистването на блока блока си уточняваш степента в зависимост от гарнитурата.
Аз мога дати пратя гарнитура на реинц за ладата
наща турбо жига от пловдив с такава я караме за сега е Огин даже само на газзз я кара момчето , няма пари за електроника.
На 0.75 е без кулер .
на 9 степен е нарочно малко по сгъстена .
авансите са 16 основен ,36-37 атмосверен максимален
16-17 с боост
караме с делко :D с холов датчик с боост коректор за аванси ( powered by kasapina) :lol: :D
след 3,4 месеца ще има пари за МегаСмърт и ще я настроим на диното с кулер с по читав даунпаип и всмукателен колектор и тогава ще ти кажа колко ще извади,
А забравих да каже че тоя мотор дето го збрахме е и с олекотен колянов вал и маховик и то доволно орязани и се развърта много бързо с доволен въртящ момент в ниски и средни.Леките карантии останаха от атмоверен двигател един и решихме да видим как ще и се отразят - добре и идват :)
Аватар
Kasapina
 
Мнения: 141
Регистриран на: 31 Юли 2006, 00:55
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 04 Май 2011, 00:01

Kasapina написа:Към Ладовите мотори с турбини се подхожда по друг начин с разреждането :D
Търсиш биели от фиат - по къси са ! с 7мм(по спомен) и имат двойни пръскалки
ти вече си преебал буталата но , се прави с късите биели,с шлайфана глава(зачистена) и с зачистването на блока блока си уточняваш степента в зависимост от гарнитурата.
Знам аз как да подходя но колата не е моя и парите за частите не ги давам аз. Изобщо не ми трябват по къси биели при условие че има по ниски бутала за целта. ИС-овите са също на 84мм и са по ниски с 5мм от тия. Отделно са и ковани и все още се намират навсякъде. Въпроса е че толкова позволява бюджета на собственика и затова се справяме с наличните части. Отностно буталата не сме ги сговнили всичките. Пилнахме само едното за проба и останалите 5 са на лице в оригиналният си вид и няма да ги бутаме докато не се уточни всичко на 100%
Kasapina написа:Аз мога дати пратя гарнитура на реинц за ладата
Колко е дебела тая гарнитура ? Дай ми една цена тук или на ЛС ;)
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Kasapina » 04 Май 2011, 23:47

E верно че при вас е по лесно на 84 сте и имате избор на бутала (ИС)
тая кочина в нас е на 80 а буталата на Б20ката са други (по зле)
ми човек утре ако не забравя ще звънна за ценичка да проверя ама по спомени нещо около 15 кинта ли беше :D
Аватар
Kasapina
 
Мнения: 141
Регистриран на: 31 Юли 2006, 00:55
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 05 Май 2011, 18:24

Kasapina написа:E верно че при вас е по лесно на 84 сте и имате избор на бутала (ИС)
тая кочина в нас е на 80 а буталата на Б20ката са други (по зле)
ми човек утре ако не забравя ще звънна за ценичка да проверя ама по спомени нещо около 15 кинта ли беше :D
Добре де а как става положението с тия фиятските биели ??? Поразтърсих се малко и намерих 4бр такива :lol: :lol:
Ей ги на

Изображение

Верно са по масивни и наистина имат по две пръскалки което си е плюс ама като ги измерих идат 7.3мм по ниски. Демек в нашият случай ще трябва да се пили блока с поне 5-6мм което е доста според мен. Заранция ще избяга един зъб и ще трябва да правя раздвижно колело ала бала и се чудя :-k
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Kasapina » 05 Май 2011, 20:46

сглоби пробно мотора и измери камера в блока направи няколко изчисления с колко трябва да режеш глава, блок веригата до кам 5,6мм рязанен общо издържа ,в краен случаи слагаш късата верига от 1.2 или 1.3 и за да компенсираш с късата верига сваляш и тялото за разпределителния вал :D не си спомням точно схемите вече но стават :D с мерене
пробвай да измериш и камера с бутала от ИС мисля че там ще станат по лесно нещата !
Аватар
Kasapina
 
Мнения: 141
Регистриран на: 31 Юли 2006, 00:55
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 06 Май 2011, 02:49

Kasapina написа:сглоби пробно мотора и измери камера в блока направи няколко изчисления с колко трябва да режеш глава, блок веригата до кам 5,6мм рязанен общо издържа ,в краен случаи слагаш късата верига от 1.2 или 1.3 и за да компенсираш с късата верига сваляш и тялото за разпределителния вал :D не си спомням точно схемите вече но стават :D с мерене
пробвай да измериш и камера с бутала от ИС мисля че там ще станат по лесно нещата !
Да с ИС-овото бутало е малко по лесно понеже то e 5мм по ниско от тия които имаме сега. В крайна сметка последната дума ще я каже моето приятелче което е собственик на колата :wink:
Последна промяна Slavianko на 10 Май 2011, 23:08, променена общо 1 път
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 09 Май 2011, 19:53

Тази боя е от специялните и вдига 22кс :lol: :lol: Металик

Изображение

В крайна сметка се спряхме на вариянт 2мм търнато бутало и степен 9.3/1 и ще се надува на не повече от 1 бар

Изображение
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 19 Май 2011, 21:51

Ето и малко финални снимки от Ваза. Мотора вече е в коша и запали без кахъри. В момента се разработва малко и след седмица най вероятно ще и се даде газ да видим кви сме ги изяли. На финала степента я докарахме до 9.3:1 и ще се кара на не повече от 1 бар. За сега :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Kasapina » 19 Май 2011, 23:26

Аве вие много си вярвате :D
С тва делко на каде сте тръгнали :D
с тия аванси кво ще става ?
Освен смесите с тоя карб ама те не са ви наи голеия проблем. Измисли запалването !!!
аз имам решение но ся немам време да пиша.
Аватар
Kasapina
 
Мнения: 141
Регистриран на: 31 Юли 2006, 00:55
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 20 Май 2011, 00:16

Kasapina написа:Аве вие много си вярвате :D
С тва делко на каде сте тръгнали :D
с тия аванси кво ще става ?
Освен смесите с тоя карб ама те не са ви наи голеия проблем. Измисли запалването !!!
аз имам решение но ся немам време да пиша.
Просто това е по възможностите на братлето. Аз съм само изпълнител :lol: :lol: Като имаш време за писане драсни пък аверчето може да му хареса някой идея.
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот anastas83 » 20 Май 2011, 00:18

Касапа има мега решения аз го знам него :prayer: с тез карбове , делка стават ако си мразиш мотора и ти се иска да го счупиш
Аватар
anastas83
 
Мнения: 893
Регистриран на: 15 Дек 2006, 00:41
Местоположение: plovdiv

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 20 Май 2011, 21:07

anastas83 написа:Касапа има мега решения аз го знам него :prayer: с тез карбове , делка стават ако си мразиш мотора и ти се иска да го счупиш
Дааам така е. И аз съм на това мнение но всичко по реда си. Като посъбере пари братлето и ще има ъпгрейди но за сега това ще е
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Andrei » 21 Май 2011, 07:35

От джипа ми остана Мегаджолт...демек половин Мега само за запалване :lol:
муткер фускер!
Andrei
 
Мнения: 570
Регистриран на: 17 Дек 2007, 01:12
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 23 Май 2011, 22:04

Andrei написа:От джипа ми остана Мегаджолт...демек половин Мега само за запалване :lol:
Хм. Честно да ти кажа не съм никак в час с тия електроники и ако ми обясниш за кво иде реч няма да ти се разсърдя :lol:
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Andrei » 23 Май 2011, 23:32

Meга ама само за запалване...пак си требе ЕДИС4, бобина и датчик от Форд...и колело 36-1

Има си мап сензор и си праиш карта за заплаване по обороти и МАП.

http://www.autosportlabs.net/MegaJolt_Lite_Jr.
а е от тия е купуван

http://trigger-wheels.com/store/contents/en-uk/d6.html
муткер фускер!
Andrei
 
Мнения: 570
Регистриран на: 17 Дек 2007, 01:12
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот Slavianko » 04 Юни 2011, 21:05

Понеже на това ладово купе няма как да се прекара даунпайпа без да опира никъде и днес най накрая постъпих леко радикално :lol:

Изображение
Изображение

Никак не ми беше удобно обаче

Изображение

Вече има доста място за да мине и тръба 63мм за геренацията

Изображение

Избарах му и една фуния да я изведем отстрани. Идната седмица ще гледам да ми остане време и за генерацията

Изображение

Тук овековечих с тая снимка как гордият собственик на това соц возило се любува на творението си :lol: :lol:

Изображение
Тренирайте при мен за да станете като мен
Аватар
Slavianko
 
Мнения: 638
Регистриран на: 04 Яну 2009, 22:57
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2107-1.7>ВАЗ 2107-1.8 турбо

Мнениеот M_tech1 » 03 Май 2012, 00:31

Баце,кво стана с тва животно бре?
Ако имаш прекрасна жена, ослепителна любовница, страхотна кола, нямаш проблеми с властите и данъчните; ако когато ходиш по улицата, винаги грее слънце и минувачите ти се усмихват - кажи НЕ на наркотиците!
Аватар
M_tech1
 
Мнения: 172
Регистриран на: 31 Юли 2011, 11:08
Местоположение: София

Следваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта

cron