Страница 9 от 11

МнениеПубликувано на: 14 Ное 2007, 00:55
от Пачо
уредчетата са много яки :)
Ся остава и да им намериш място на всите по таблото,
ше си като в ТУ-154 :twisted:

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2007, 02:02
от Misho 605 SVti
ildimitrov написа:tabakoff ко напраи ти бе... :shock:

Дай ценичка на какви пари иде AIR/FUEL и онез за маслото (налягане и температура) ?
Дисплеят е на Innovate, намира се на $70 - $99 USD + shipping $30 - $35 USD. Аз понеже поръчах два (за един мой приятел) и ми дойде на 135 лева с доставката.

Иначе тия от Stewart Warner също предлагат уред.
Изображение

Цена на дисплея е $74.99 USD, доставката му идва към $35-40 USD, гадовете взимат пари и за опаковка.

Уредът за температурата на маслото е $58.64 USD, а за налягането - $77.66 USD. В цените на дват уреда влизат и датчиците.

Пачо написа:уредчетата са много яки :)
Ся остава и да им намериш място на всите по таблото,
ше си като в ТУ-154 :twisted:
Чак на ТУ-154 няма да заприличам, но решетките за вентилацията в средата на таблото и оригиналният часовник и дисплея за температурата на въздуха навън ще отпътуват в отвъдното и тяхното място ще се заеме от 6 уреда. Като преработя и арматурното табло, на мястото на оригиналното ще влезнат още 4 уреда + скоростомера и оборомера.

МнениеПубликувано на: 15 Ное 2007, 23:15
от Nikoror
2 boost сензора ли си поръчал?
този за налягането на бензина ако не е електронен по-добре не го взимай, че стават проблеми понякога (не че е супер опасно ако внимаваш, ма имай едно на ум докато го слагаш ако е в купето)

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 10:26
от Misho 605 SVti
Nikoror написа:2 boost сензора ли си поръчал?
този за налягането на бензина ако не е електронен по-добре не го взимай, че стават проблеми понякога (не че е супер опасно ако внимаваш, ма имай едно на ум докато го слагаш ако е в купето)
Уредът за налягането на бензина е електрически, с датчик. Никога не бих си позволил да сложа бензинов маркуч в купето. Аз и воден не исках да пускам, но за налягането на водата не можах да намеря с датчик, който да ми хване окото. По-нататък ще го мисля.

Вторият уред за Boost ми е за налягането преди турбината, но него ще го сложа на мястото на пепелника, няма нужда да ми стои постоянно пред погледа. Ако нещо тръгне да се скапва турбокомпресора, разликата м/у наляганията във всмукателния и изпускателния ще нарастне.

Изненадващо бързо ми дойде Иновейтския уред!!! Ето го и него .... доставка за 3-4 дена!!!! От САЩ!!!!

Изображение Изображение[/

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 11:23
от Postman
tabakoff написа:...Ако нещо тръгне да се скапва турбокомпресора, разликата м/у наляганията във всмукателния и изпускателния ще нарастне.

Не разчитай на това :D

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 11:41
от Misho 605 SVti
Защо мислиш така?

По тази логика да не си слагам и датчик за налягането на водата.

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 18:49
от Postman
А каква е логиката да намалее разликата в наляганията пред турбината и след компресора? То има няколко основни (и различни) вида повреди при турбокомпресорите, при коя от тях тази разлика ще намалее?
Ако например имаш увеличена аксиална хлабина на ротора, което си е особен вид повреда преди разрушаването, налягането след компресора ще става все по-високо, а това пред турбината все по-ниско - т.е. точно обратното на което очакваш да ти подскаже за предстояща повреда...
Та поради това не разчитай много на това ;).
Манометърът за налягането на водата (охладителната течност) според мен няма да ти носи кой знае колко важна информация в ежедневната експлоатация, за която ти да не си информиран от температурата примерно. Освен като стане белята по-бързо да разбереш, че е станала аз лично друга полза не виждам. Също толкова полезно, колкото примерно да сложиш манометър за налягането в картера на двигателя - дава ти информация.

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 21:20
от Nikoror
и налягането в картера и налягането на водата съм ги виждал само като диагностични уреди, не като стационарно монтирани.
2 уреда за налягането е интересно по-скоро да мериш падове в отделни части от системата от колкото за диагностика според мен. както и 2 уреда за температура на въздуха. но отнова това са по-скоро неща за настройване от колкото за постоянно.

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 22:43
от Misho 605 SVti
Postman написа:Ако например имаш увеличена аксиална хлабина на ротора, което си е особен вид повреда преди разрушаването, налягането след компресора ще става все по-високо, а това пред турбината все по-ниско - т.е. точно обратното на което очакваш да ти подскаже за предстояща повреда...
Точно поради тази причина налягането след компресора надали ще скочи, да не забравяме все пак наличието на уейстгейта. А за това, че налягането преди турбината в този случай ще започне да пада не се бях замислял, но както сам каза - уредът ще го отчете, но в обратната посока. :wink:

Postman написа:Манометърът за налягането на водата (охладителната течност) според мен няма да ти носи кой знае колко важна информация в ежедневната експлоатация, за която ти да не си информиран от температурата примерно. Освен като стане белята по-бързо да разбереш, че е станала аз лично друга полза не виждам.
Именно, за да разбера по-бързо, както и това, че може да си намаля щетите именно заради този уред. По-добре да знам, че охладителната течност е започнала да ми изтича, отколкото да разбера по рязкото скачане на температурата на главата над 120-130 градуса, когато вече ще ми е все едно дали е 130 или 150. Бих предпочел да разбера, че ми се е скъсало водно съединение по спада на налягането на водата, но ПРЕДИ да ми е прегрял двигателя.

В крайна сметква въпрос на избор. Който поръчва музиката той плаща. А и при мен е налице и фактора "страх лозе пази".

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 23:14
от VOLUMAX
tabakoff написа:А и в крайна сметка ще .............


А в крайна сметка ще е добре поне на три от тези уреди да можеш да им имаш доверие .

Щото от мойте наблюдения рядко се намират надежно и точно работещи уреди , дано твоите да са от точните :-k

МнениеПубликувано на: 16 Ное 2007, 23:53
от Postman
tabakoff написа:
Postman написа:Ако например имаш увеличена аксиална хлабина на ротора, което си е особен вид повреда преди разрушаването, налягането след компресора ще става все по-високо, а това пред турбината все по-ниско - т.е. точно обратното на което очакваш да ти подскаже за предстояща повреда...
Точно поради тази причина налягането след компресора надали ще скочи, да не забравяме все пак наличието на уейстгейта. А за това, че налягането преди турбината в този случай ще започне да пада не се бях замислял, но както сам каза - уредът ще го отчете, но в обратната посока. :wink:

Нищо няма да отчете, далеч преди да е мръднал с толкова че да се чудиш "абе тази стрелка мръдна ли, що ли?" компресорното колело ще е проникнало в охлюва. А дали ще се качи налягането зависи от гейта наистина, но поне тенденцията е такава, т.е. обратната на това, което си писал че очакваш. То на практика е полезно човек да е информиран, дори аз лично мисля че налягането пред турбината е величина, много наситено с информация относно работата на двигателя, стига да се интерпретира правилно. Затова и ти обърнах внимание да не го приемаш толкова директно (намаляла разлика в наляганията = проблем), а да го огледаш от всички страни.
tabakoff написа:
Postman написа:Манометърът за налягането на водата (охладителната течност) според мен няма да ти носи кой знае колко важна информация в ежедневната експлоатация, за която ти да не си информиран от температурата примерно. Освен като стане белята по-бързо да разбереш, че е станала аз лично друга полза не виждам.
Именно, за да разбера по-бързо, както и това, че може да си намаля щетите именно заради този уред. По-добре да знам, че охладителната течност е започнала да ми изтича, отколкото да разбера по рязкото скачане на температурата на главата над 120-130 градуса, когато вече ще ми е все едно дали е 130 или 150. Бих предпочел да разбера, че ми се е скъсало водно съединение по спада на налягането на водата, но ПРЕДИ да ми е прегрял двигателя.

В крайна сметква въпрос на избор. Който поръчва музиката той плаща. А и при мен е налице и фактора "страх лозе пази".

Така е, спор няма, остава да проследиш какво е поведението на това налягане, за да знаеш кое да наречеш аномалия после, ако такава се появи.
Успех!

МнениеПубликувано на: 17 Ное 2007, 00:59
от Misho 605 SVti
VOLUMAX написа:А в крайна сметка ще е добре поне на три от тези уреди да можеш да им имаш доверие.

Щото от мойте наблюдения рядко се намират надежно и точно работещи уреди , дано твоите да са от точните :-k
Това ще мога да го кажа след време, надявам се да са читави.

Postman написа:... остава да проследиш какво е поведението на това налягане, за да знаеш кое да наречеш аномалия после, ако такава се появи.
Успех!
Това и ми е идеята.

МнениеПубликувано на: 18 Ное 2007, 23:37
от Misho 605 SVti
Днес реших да оползотворя част от деня в ефективна работа. Съжалявам, че ми капнаха акумулаторите на фотоапарата, та не можах да направя повече снимки. Утре ще ми монтират дограма, така че нови снимки ще има във вторник.

Днес успях да монтирам окончателно интеркулера. Кофти момент стана с лявата му долна стойка, защото трябваше да пробия дупка в гредата. Да, но когато свалих маската се оказа, че отворът за дясната стойка е изнесен на планка напред, а в зоната, където се пада лявата, такава логично няма .... и реших леко да изнеса дупката за лявата стойка на радиатора на климатика назад, или иначе казано последният застана леко на кестерме. Така се освободи и място точно в предния край на гредата, където вече спокойно боднах дупката за интеркулера, който също е леко на кестерме. Но не е толкова фатално, от спътник не се забелязва. :twisted:

Изображение
Изображение

Предвид поръчаните измервателни уреди се заех усърдно с планирането на тяхното разположение.

Уредите в крайна сметка ще бъдат общо 13.

Заедно със скоростомера и оборотомера ще бъдат разположени 2 измервателни уреда така, както е на оригиналното табло, но уредите ще бъдат нови. :twisted:
Изображение

В нишата под пепелника ще бъдат монтирани 4 от най-маловажните така да се каже уреди.

Изображение

Останалите 7 уреда ще бъдат монтирани на мястото на решетките за вентилацията и дисплея за температурата и часовника.

Изображение

Ще се заема да начертая на Визиото решетките за вентилацията, за да мога да симулирам разположението на 7-те уреда.

btw, дисплеят с часовника ще го преместя на мястото на пепелника, той така и така не се използва.

МнениеПубликувано на: 19 Ное 2007, 01:22
от 93TSIAWD
Охо, още един фен на Stewart Warner :) Само че гледам повечето ти са електрически? Аз предпочитам механичните, по-малко неща има за чупене и са full sweep, т.е. 270 градуса. Пък и са по-евтини.

МнениеПубликувано на: 19 Ное 2007, 01:31
от Misho 605 SVti
А бе не всички са по-евтини. Но не ми се иска да си вкарам маркучи с подгрято масло от двигателя или гориво .... позволих си само за налягането на водата да е механичен, и то защото SW нямат такъв електрически.

Иначе изглеждат много добри, като ги подкарам се надявам и да мерят вярно.

МнениеПубликувано на: 19 Ное 2007, 03:52
от 93TSIAWD
Изглеждат наистина, аз като си избирах дълго време гледах всички фирми и дизайнът на тези най-много ми допадна. Пък на живо изглеждат още по-добре от картинките.

Само че да си призная не са много дуракоустойчиви. Едно направо го строших като затягах маркуча (това за маслото) и трябваше да поръчвам ново. Това за boost/vac не ми е точно, стрелката при изгасен двигател стои някъде на 2 вакуум. Трябваше да го върна още като го получих, ама айде. Новото за маслото като го бъзиках и нещо се размести вътре и стрелката взе да засяда при ниски налягания - после го човърках още малко и сега уж работи нормално, ама циферблатът вътре леко стои накриво. От преди имам едно за boost/vac на HKS и то, макар че изглежда много по-неефектно, е направено много по-здраво. С една дума конструкцията им е недомислена според мен.

Аз в момента имам три - boost/vac, налягане на маслото и волтметър (не са много надеждни наште алтернатори :) ) - и смятам да взема още едно - за темп. на водата, пак механично. Специално при него не е опасно да е механично, понеже маркуча, който идва в кокпита, е пълен с някакъв специален газ, т.е. не идва горещата вода. А това за налягането на маслото съм го вързал със специален маркуч за супер налягания със алуминиеви фитинги от двете страни, няма чупене. Всъщност той ми струваше повече отколкото самия уред :)

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2007, 18:30
от Misho 605 SVti
Ето такова ще бъде разпределението на уредите по таблото и на мястото на централните вентилационни отвори .... Жалко, че часовникът няма да оцелее, но ще му намеря друго място.

Изображение

Изображение

Утре ще си поиграя малко с колажи и да вмъкна снимките на истинските уреди.

Дисплеят за нивото на бензина малко ще даде фира, но той така и не мереше вярно, а и са нали ще сме с друг контипютър. :lol:

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2007, 18:31
от Bad_Dog
Ще успееш ли да ги следиш всички тези уреди?

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2007, 18:33
от Misho 605 SVti
Ще следя основно тия на контролното табло. Другите са информативни.

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2007, 19:38
от ICI
Ще е добре, ако може да сложиш и по едно червено светодиодче с висок интензитет (най-ярките) към всеки уред, и да светва при преминаване на някакво зададено напрежение за критична стойност.
Че иначе няма следене :roll:

МнениеПубликувано на: 22 Ное 2007, 20:25
от 75 turbodelta
аз мисля че дори още някои друг параметър може да се следи :lol: ех ако имаше място за още уредчета 8)

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007, 00:18
от Misho 605 SVti
75 turbodelta написа:ех ако имаше място за още уредчета 8)
Има, но няма да го използвам.

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007, 09:48
от tom
Надявам се да отделяш малко внимание и на пътната обстановка :lol:

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007, 10:56
от Misho 605 SVti
tom написа:Надявам се да отделяш малко внимание и на пътната обстановка :lol:
И аз така се надявам. :roll: :lol:

Вие ме взехте на бъзик май. Има 7 уреда, които сa желателни:

1. Температура вода
2. Температура масло
3. Налягане масло
4. Налягане бензин
5. Горивна смес
6. Boost
7. EGT

И допълнително за мое собствено спокойствие си слагам още 3:

8. Температура на въздуха след кулера
9. Налягане вода
10. Волтметър.

Аре са, вие за 3 уреда ли сте? :D :P

МнениеПубликувано на: 23 Ное 2007, 11:41
от Manta2005
Мишо забрави още няколко давам жокерчета

Температура и налягане на маслото в ск.кутия респективно в дифа ама тука си с бонус щото са едно :)
температура на спирачната течност по възможност и темп и налягане в 4-те гуми...

:) вече се ебавам нема ми са връзваш...

Майтапа на старна след като си насвалил толкова електронни уреди поне им запиши некада тех инфо (диапазоните и ел.стойностите) на по-късен етап да ти барнем едно лекинко контролерче.. с памет.