Търсейки подходящо място за новия електронен блок, направо изпаднах в дълбок размисъл къде да бъде монтиран ... не исках да бъде на мястото на оригиналното ECU, защото кутията е калпава, не е добре уплътнена, та реших да не рискувам и да бъде вътре в купето.
Да да, ама не (как се казваше - отрицание на отрицанието ... уникален език имаме). Вътре няма къде да го бодна - можеше да е зад средната конзола с 6-те уреда, но там е кофти откъм вентилация и охлаждане. В моите крака няма грам място, под жабката пак същото положение.
И реших да бастисам жабката, или поне на 75% ... ще оставя 25%, от мен да мине.
Това беше изходното положение:
Кабелите трябваше да се промушат през един специално оставен за мен проход над средната конзола (за което благодаря на PSA, че са се съобразили с моите дивотии, които творя 20 години след пускането на този модел на пазара), и да се положат зад измервателните уреди.
Съдбата в случая отново беше на моя страна. Нали се лиших от оригиналния скоростомер с жило и си монтирах електронен? Съответно тръбата, която ОТНОВО PSA любезно да ми оставили за жило, сега беше използвано за прокарването на снопа с кабели от ЕКУ-то.
Разбира се полагането на кабелния сноп започна от жабката, защото нямаше място да мине и един конектор, камо ли половин дузина такива!!!
Откъм двигателния отсек нещата вървяха леко и подведох снопа максимално далече от мястото, където ще минават тъбите на изпускателния колектор и даунпайпа след турбото.
После момчето обратно се завря в колата. Снопът влизаше перфектно в пространството на жабката
Разбира се и тук не се размина без модификация, която се постарах да бъде възможно най-безболезнена. Искам не искам трябваше да изрежа малко задния ляв край на чекмеджето, иначе кабелите подпираха и не позволяваха на жабката да се затвори.
И както във всяка приказка, и при мен имаше щастлив край.
Понеже възникна питанка във форума на Пежо - да увия жиците в двигателния отсек, за да не се запалят ... Това в момента е просо сноп кабели, пуснат да лежи в/у лявото бомбе. Тепърва има да се работи в този край на коша - нови маркучи на хидравликата, нови маркучи и тръби за климатичната инсталация, нови спирачни тръбички и маркучи, монтаж на изпускателния колектор (задължително увит с термозалента) прокарване на даунпайпа .... има време да опаковам жиците, и не само тях. И със сигурност няма да останат така незащитени. Там даже ще има и екран, който да ги пази от директната топлина на двигателя. Всички е мислено и премислено.
Както се казва всяко нещо с времето си.