Страница 1 от 20

Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2006, 10:22
от Joreto
Както много от вас разбраха в Петък вечерта двигателя на мерцедеса затегна, причината още не е ясна тъй като предстои да се разглоби мотора. Някой хора твърдат ,че прекалено рано съм му дал пълната газ и това е довело до повредата тъй като мотора беше доста плътен. Те твърдят ,че е трябвало да го покарам няколко хиляди км. с постеппено увеличаване на натоварването. Както и да е каквото било било, в началото имах голямо желание да лисна 2 литра бензин и да драсна кличката ма после си викам нема да оставим тоя курник да излезе по-голям инат от мен :twisted: . Ето лог-а на МС-а в момента на затегането.

Изображение

буст 2.6psi при 6600 оборота но интересното е ,че при затварянето на дросела е отчело макс буст 7.836пси при 3800 оборота. Сместа е между 11.1 - 12.1, макс отваряне на дросела е 55% т.е. даже не съм давал пълна газ, темп. на входящия въздух ~ 22 С и се качва до ~ 27 С и температура на охладителната течност ~ 87 С .... като изключим буст спайка при затварянето на дросела не виждам нищо нередно тук :)

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2006, 22:26
от j1v
Стига бре Жоре, не е от каране ... имало си е нещо от преди това, или при сглобяването или кофти част ... аре отваряй, че да се види

А това повишаване на бууста накрая, ми е нормално ако е затегнал мотора в този момент ;-)

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2006, 23:42
от tom
Жоре, може би проблема е в биелите. Нали бяха пипани с цел намаляване на степента...

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2006, 00:45
от VOLUMAX
Според мен в мотора е имало нещо тотално сбъркано, щото така като гледам клипчето и лога натоварване на мотора не виждам :roll:

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2006, 09:52
от Joreto
Във вторник ще се почва работа по него и ще се види какво е. Том съмнява ме да са виелите тъй като нямаше кой знае какво натоварване, проблема може да идва и от хлабината на блока спрямо буталата за което Лукан се сети, то е 0.04 (така го дават стандартно тъй като буталата са с инварни пластини....така мисля че се казват ) но това е само гадаене като се отвори мотора ще се разбере...само се надявам да не са много голями поръженията ,че ми се иска до 2-3 седмици да е в движение.


П.П. както споменах, двигателя превърта на ръка (без да тропа лопа или да се чуват каквито и да е нежелателни шумове) но доста тегаво като на едно дадено място, когато всички бутала са горе-долу на една линия затега повече.......

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2006, 11:27
от tom
Joreto написа: но доста тегаво като на едно дадено място, когато всички бутала са горе-долу на една линия затега повече.......
Жоре, затягането когато всички бутала са на една равнина си е съвсен нормално. Казваш че може да са затегнали буталата, те не бяха ли твоите стандартните :?:

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2006, 11:34
от Joreto
tom написа:
Joreto написа: но доста тегаво като на едно дадено място, когато всички бутала са горе-долу на една линия затега повече.......
Жоре, затягането когато всички бутала са на една равнина си е съвсен нормално. Казваш че може да са затегнали буталата, те не бяха ли твоите стандартните :?:


да, стандартните са но блока е с набити ризи които са шлайфани по буталата. Преди да се омаже мотора не се усещаше никакво затягане в тази точка при превъртане на ръка. Проблема е че мотора като цяло превърта доста по-тягаво от преди ..

МнениеПубликувано на: 30 Апр 2006, 18:30
от hf hpe
Joreto написа:
tom написа:
Joreto написа: но доста тегаво като на едно дадено място, когато всички бутала са горе-долу на една линия затега повече.......
Жоре, затягането когато всички бутала са на една равнина си е съвсен нормално. Казваш че може да са затегнали буталата, те не бяха ли твоите стандартните :?:


да, стандартните са но блока е с набити ризи които са шлайфани по буталата. Преди да се омаже мотора не се усещаше никакво затягане в тази точка при превъртане на ръка. Проблема е че мотора като цяло превърта доста по-тягаво от преди ..

Жоре тук виждам евентуално малък проблем
нали и аз се вудя дали да не сложа ризи и ми дадоха съвет, цилиндъра да се шлайфа по номинала на буталото, а не по самото бутало, защото сегментите се продават по номинал

МнениеПубликувано на: 01 Май 2006, 09:09
от Joreto
hf hpe написа:
Joreto написа:
tom написа:
Joreto написа: но доста тегаво като на едно дадено място, когато всички бутала са горе-долу на една линия затега повече.......
Жоре, затягането когато всички бутала са на една равнина си е съвсен нормално. Казваш че може да са затегнали буталата, те не бяха ли твоите стандартните :?:


да, стандартните са но блока е с набити ризи които са шлайфани по буталата. Преди да се омаже мотора не се усещаше никакво затягане в тази точка при превъртане на ръка. Проблема е че мотора като цяло превърта доста по-тягаво от преди ..

Жоре тук виждам евентуално малък проблем
нали и аз се вудя дали да не сложа ризи и ми дадоха съвет, цилиндъра да се шлайфа по номинала на буталото, а не по самото бутало, защото сегментите се продават по номинал


те са шлайфани по буталата като номинала е спазен, след шлайфа всичко се измери за дa е сигурно. Хлабината на блока спрямо буталата я оставихме на 0.040, като по книга я дават номинал 0.016 - 0.040 и пределно допустима 0.10 . Според мен порблема е в долната част на двигателя,най-вероятно лагер ...

МнениеПубликувано на: 01 Май 2006, 11:41
от VolvoFan
А това усукване на блока при затягане на главата, за което говореше Лудия, дали не може да причини нещо такова?

МнениеПубликувано на: 01 Май 2006, 19:14
от Joreto
VolvoFan написа:А това усукване на блока при затягане на главата, за което говореше Лудия, дали не може да причини нещо такова?


лично за смятам , че е малко вероятно ....

МнениеПубликувано на: 05 Май 2006, 21:19
от Joreto
Този вторник закарах колата при Лукан и Сашо т.е. колата вече е в много добри ръце. Днес като минах през гража главата беше свалена и всичко до тук е наред, както и предполагахме проблема е в долната част на двигателя. Ето малко снимки от днес :) .
Изображение Изображение Изображение Изображение

п.п. оказа се ,че всичко което съм си правил аз по колата е кажи-речи добре направено но нещата правени от други (турбо пътища, заварки и т.н.) е под всякаква критика, но тези неща ще бъдат коригирани и направени както си му е реда :)

МнениеПубликувано на: 06 Май 2006, 00:29
от VOLUMAX
Joreto написа: но тези неща ще бъдат коригирани и направени както си му е реда :)


КОГА се очакват резултати от динамичните показатели на автомобила :?:

МнениеПубликувано на: 06 Май 2006, 19:17
от Joreto
VOLUMAX написа:
Joreto написа: но тези неща ще бъдат коригирани и направени както си му е реда :)


КОГА се очакват резултати от динамичните показатели на автомобила :?:

надявам се в най-скоро време :wink: ... с малко късмет може и на 20-ти ....

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2006, 15:14
от Joreto
След дълго чакане колата днес запали отново :), сега следва ъпгреид на софта на МС-а, малко пеработка на водните и трубо пътищата и колата е готова :)

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2006, 20:06
от Joreto
Ето и няколко снимки.....от миналата или по миналата седмица :oops:

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2006, 10:12
от Joreto
Малко да ъпдейтна моя проект. След малко проблеми със свещите колата вече работи. МС-а вече е ъпдейтнат на MegasquirtnSpark-extra т.е. с по-добрия софт за МС-а :), сега остава малко да се подредят нещата в коша, да се сложи предната броня и колата е готова за каране....естествено те първа ще се настройва :D .

Изображение

Изображение

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2006, 16:29
от Joreto
Днес малко бачках по външния вид, остана само да се приправи малко бронията за да може да се кара кола. Веднъж подкара ли се ще се погрижа бронията да придобие приличен вид :) .

Изображение

Изображение

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2006, 19:00
от killerbee
Хахаха мен ме базикаха вчера едни Скандинавци за бронята ми от голф и днеска цял ден си загубих деня :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2006, 00:06
от Joreto
хахахах, тази подобна на моята....само дето изглежда доста по-добре :)

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2006, 20:28
от Joreto
Айй да се похваля малко, днес най-накрая покарах колата, даже ходих до гумаджиите да оправят предните гуми :P :lol: :lol: . Колата горе-долу върви добре...за не настроена, т.е. може а се кара, има 2-3 бъга за изчистване но като цяло съм доста доволен :D

Изображение

моторетката ...

Изображение

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2006, 21:14
от landikar
Успех Жоре. Тоя филтър дет си го забил там много ма кефи. Викай да помагаме на тестовете. Поне можем да ти държим лаптопа без да повръщаме :lol:

МнениеПубликувано на: 25 Окт 2006, 22:40
от jamie
empty

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2006, 00:23
от Joreto
landikar мерси. Този филтър е временно там .... един филтър APEXI ще заеме това място скоро време :D . Jamie, този път минах доста повече от 20м и то без проблеми ...дано ми и минал карака вече :lol:

МнениеПубликувано на: 26 Окт 2006, 01:07
от Lukan
Е а дано да не блокира,че тия камъни ще са в моята градина :D :D :D