Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот ICI » 06 Ное 2011, 21:49

ако се надуе ще стане доста бързичка
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 06 Ное 2011, 22:51

Иска ми се да я кача на 1 бар (мисля да вържа клапанчето идващата събота) но има вероятност да се наложи да я карам на по-ниско налягане заради аванса. Дори на скромните 0.5 бара е върнат доста при оборотите около макс въртящ момент за да не детонира, там в момента е на 12 градуса (фабрично този мотор върви на ~22 градуса, т.е. връщам 2 градуса за всеки 0.1 бара). Също така трябва да реша проблема с т.н. wheel-hop при тръгване от по-високи обороти.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 20 Ное 2011, 17:48

Днес остана малко време да си поиграя със сместа на колата тъй като в надналягане беше доста богата, влизаше в 10-ките. С малко игра сместа вече е в ниските 11-ки, като целта ми е средни 11-ки. Ето резултата от настройката

Изображение


Налягането не е пипано, а според г-тека колата е 245кс/331нм на гумите. Общо взето доволно за момента но има още едно - две неща за донастройка които според мен ще качат още малко конете :) .

П.П. Като се замисля това е най-доброто време давано от тази кола до момента (независимо от измервателната апаратура) .......
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 04 Дек 2011, 12:48

Вчера си поиграх малко с оборотите при които да изключвам всмукателния вал, тъй като имаше един спад на мощността между 5000-6000 оборота когато се изключваше на 5000 оборота.

Ето графиката когато всмукателния вал се изключваше на 5000 оборота, оборотите не съвпадат заради грешно калибриране (спада 5000 - 6000 оборота, макс. обороти 7200 според лог-а).
Изображение

Оказа се че оптималните обороти за изключване на вала при моята кола са 6000 оборота. Ето графиката, на нея с вижда как спада между 5000-6000 е почти изчезнал и колата има над 236кс. на гумите от 4600 - 6100 оборота (макс 242кс./361нм). Това което не ми харесва е ,че кс/нм падат доста бързо след 6000 оборота но този проблем ще го боря по-натам.

Изображение

П.П. кс./нм са според г-тека, т.е. може да са по-малко или повече, мен лично ме интересуваше самата крива .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 29 Май 2012, 09:36

Едно замерване от Петък, единствената разлика е , че колата вече е с megasquirt 2 . Общо взето колата не е по-силна просто почнах да правя по-добър старт, налягането е 0.55-0.6 бара все още. Хубавото е че изчистих 1-2 бъга които от доста време ме дразнеха и вече мога да вдигна налягането на 0.8-1.0 бар.

Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот drigata » 29 Май 2012, 13:44

Бацко,ако си ъбдейтнеш и фърмуера с новия ще си още по доволен. :lol: :lol: :lol:
Аватар
drigata
 
Мнения: 336
Регистриран на: 05 Фев 2009, 12:44

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 29 Май 2012, 14:06

С 3.2.1 ли ? Аз в момента още съм с 3.1.0 , гледам че има и 3.2.2 бета ?
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот drigata » 30 Май 2012, 10:53

Аз съм с 3.2.0 алфа и съм крайно доволен,но забравяш за мегалоуера ,за манипулации си теглиш тунер студио и си ти.

:shock: :shock: :shock:
Аватар
drigata
 
Мнения: 336
Регистриран на: 05 Фев 2009, 12:44

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 03 Юни 2012, 20:47

Днес вдигнах малко налягането на турбото и колата тръгна доста по-добре. Лошото е ,че ръчния буст контролер който взех за проба нещо не може да задържи налягането (пиква на ~0.88 и след това постепенно сваля до ~0.72) но и без това беше само за проба и ще се сменя. Другото което не ми харесва е ,че температурата на входящия въздух доста бързо се качва.

лог-а е на 4-та скорост от 2000 до 6700 оборота (т.е от ~60 км/ч до ~204км/ч)
Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот drigata » 05 Юни 2012, 15:18

Бацко,малко богата ми се чини за 0,8 буст и тоя аванс 7 градуса за 0,8 буст не е ли малко.

Ако искаш да я надуеш на 1,2-1,5 холд ,колко аванс ще има 0 градуса ли?? :cry: :cry: :cry:
Аватар
drigata
 
Мнения: 336
Регистриран на: 05 Фев 2009, 12:44

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 05 Юни 2012, 17:01

Нарочно съм я пуснал по-богата., когато настройвам предпочитам да вървя от по-богато към по-бедно и от по-малко към повече аванс а не обратно . Аванса е ~ 7 при макс. въртящ момент, защото там е най-вероятно да се получат детонации но после се качва до ~ 10 градуса. Това естествено не е окончателния аванс, но според мен може да поеме още макс 3-4 градуса (настройва се на 95H). Този мотор фабрично върви на много малко аванс ~22 градус (примерно 2.5-16в-то фабрично е ~31-32). На над 1 бар (холд) тази кола не се предвижда да се кара тъй като за над 1 бар ще трябва да се намали степента на сгъстяване.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот drigata » 05 Юни 2012, 21:03

Аха ,ясно... :) :) :)
Аватар
drigata
 
Мнения: 336
Регистриран на: 05 Фев 2009, 12:44

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 17 Юни 2012, 21:34

Тези два дни си играх с валовете, оказа се ,че колата върви най-добре когато двата вала са дадени в закъснение. Тъй като нямам раздвижни колела на валовете предварение/закъснение беше постигнато чрез изместване на един зъб на зъбните колелата.... не е оптимално но и така се получи доста добър резултат. Тестовете бяха при доста голяма жега (към 14:00) така че при по-хладно време числата сигурно ще са още нагоре. Ето графиките .

*Черната линия е с двата вала преместени в закъснение, червената линия е фабричното положение а синята линия е с дадено предварение само на всмукателния вал (при тази настройка ВВТ-то на вала беше изключено ).
Изображение


На графиката се вижда ,че когато валовете са дадени в закъснение колата е малко по-слаба между 3100 - 4600 оборота но доста по-силна след това .
Формата на графиката още не ми харесва, ще се опитам да "повдигна" часта около 5500 оборота и ако това стане вече ще ми хареса.


След като оставих валовете зацепени в закъснение тествах различни обороти за изключване на всмукателния вал, оптималните обороти се оказаха 4500. Ето и тази графика

* Черна линия - 4500 об., червена линия - 3000 об. и синя линия - 5000 об.
Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 23 Юни 2012, 17:47

Такаааа, днес реших да се опитам да направя видео на километража при ускорение на колата, мисля ,че горе-долу добре се получи (оборотомера малко бяга във високите обороти, реално макс е ~7100) :roll:

Mercedes 190E 3.0-24v turbo - YouTube

Mercedes 190E 3.0-24v turbo 1 - YouTube
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот 1040 » 30 Юни 2012, 12:44

~5сек 0-100км/ч ?
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 02 Юли 2012, 12:17

Ако може да се вярва на апаратурата с която меря ~5.5 - 6.1 според това колко добре съм стартирал....
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 06 Окт 2012, 19:20

Днешните резултати от писта Кондофрей, налягане 0.8бара с нормални гуми, т.е. както си я карам.



N___60ft____1/8 et____1/4 et___1/4 km/h

1___2.415___9.052___13.672___171.40
2___2.508___9.125___13.680___173.96
3___2.505___9.021___13.549___174.84
4___2.483___9.011___13.540___175.17
5___2.494___9.130___13.677___174.70
6___2.612___9.327___13.882___174.30
7___2.487___9.029___13.567___174.68
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот M_tech1 » 06 Окт 2012, 23:26

Браво,и аз исках да покарам утре но снощи духнах гарнитура.
С каква степен на сгъстяване е този мотор,че гониш такива смеси при това налягане?
Ако имаш прекрасна жена, ослепителна любовница, страхотна кола, нямаш проблеми с властите и данъчните; ако когато ходиш по улицата, винаги грее слънце и минувачите ти се усмихват - кажи НЕ на наркотиците!
Аватар
M_tech1
 
Мнения: 172
Регистриран на: 31 Юли 2011, 11:08
Местоположение: София

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 07 Окт 2012, 08:59

Степента на сгъстяване е ~9.2-9.3:1, смесите вече са ~11.7 - 11.8 при 0.8 бара .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот M_tech1 » 07 Окт 2012, 19:38

Залакаш на сигурно :)
Аз карам на 12.8 на 1бар при 8.4:1 степен.
Ако имаш прекрасна жена, ослепителна любовница, страхотна кола, нямаш проблеми с властите и данъчните; ако когато ходиш по улицата, винаги грее слънце и минувачите ти се усмихват - кажи НЕ на наркотиците!
Аватар
M_tech1
 
Мнения: 172
Регистриран на: 31 Юли 2011, 11:08
Местоположение: София

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 08 Окт 2012, 08:58

Няма как, все пак я ползвам като всекидневка, та по-добре здрава отколкото +10-20 коня :) . Това 12.8 ми се вижда много бедно, направо плашещо :lol: .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот paco » 08 Окт 2012, 15:00

Joreto написа:... Това 12.8 ми се вижда много бедно, направо плашещо :lol: .


1+
Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата :!:
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот M_tech1 » 08 Окт 2012, 18:53

Само 100 октана от Еко се сипва.
И като свалих главата всичко си е лъскаво,без никакви следи от детонации!
Ако имаш прекрасна жена, ослепителна любовница, страхотна кола, нямаш проблеми с властите и данъчните; ако когато ходиш по улицата, винаги грее слънце и минувачите ти се усмихват - кажи НЕ на наркотиците!
Аватар
M_tech1
 
Мнения: 172
Регистриран на: 31 Юли 2011, 11:08
Местоположение: София

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 18 Ное 2012, 20:58

Миналата събота промених начина на връзване на помпите от последователно (фабрично) към паралелно свързани и вече колата не беднее във високите обороти. ДЦ-то на инжекторите падна доста и общо взето вече имам достатъчно гориво ако реша да вдига налягането. Следвах бързи настройки на смесите и тази събота давах газ на пистата при Дупница, направих повече от 20 старта и нямаше никакви проблеми от което съм много доволен. Също така се опитах да карам и малко дрифт (с кола подготвена за дрифт) но там нещата са плачевни от към шофиьорски умения....обаче кефа е голям :) .


Както обикновенно си носех и "апаратурата" за замерване :rolleyes: , студеното време доста помага :mrgreen:

Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Re: Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Мнениеот Joreto » 22 Дек 2012, 18:25

Днес минах през диното на ХЕЕД 91, резултата е 298.8 к.с. и 427.5 н.м. на гумите при 0.7 бара. Лично аз съм доволен. Оказа се ,че колата е по-богата отколкото си мислех, сондата на Хеед показваше 11:1 когато моята показва 12:1 т.е. ~ единица разлика, явно моята сонда е вече за смяна.

Ето графиката.

Изображение


След нова година, когато реша проблема с обратното налягане ще я кача пак на диното но този път и за до настройка.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта

cron