Тези два дни си играх с валовете, оказа се ,че колата върви най-добре когато двата вала са дадени в закъснение. Тъй като нямам раздвижни колела на валовете предварение/закъснение беше постигнато чрез изместване на един зъб на зъбните колелата.... не е оптимално но и така се получи доста добър резултат. Тестовете бяха при доста голяма жега (към 14:00) така че при по-хладно време числата сигурно ще са още нагоре. Ето графиките .
*
Черната линия е с двата вала преместени в закъснение,
червената линия е фабричното положение а
синята линия е с дадено предварение само на всмукателния вал (при тази настройка ВВТ-то на вала беше изключено ).
На графиката се вижда ,че когато валовете са дадени в закъснение колата е малко по-слаба между 3100 - 4600 оборота но доста по-силна след това .
Формата на графиката още не ми харесва, ще се опитам да "повдигна" часта около 5500 оборота и ако това стане вече ще ми хареса.
След като оставих валовете зацепени в закъснение тествах различни обороти за изключване на всмукателния вал, оптималните обороти се оказаха 4500. Ето и тази графика
*
Черна линия - 4500 об.,
червена линия - 3000 об. и
синя линия - 5000 об.