Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот LordDigital » 07 Ное 2008, 09:06

Начало: По принцип по АутоКроси са ме били разни и всякакви ефтини кошове ,ма преди неколко месеца са получи върховно достижение като се появи некакъв CRX ,правен за едно известно състезание (направи кола за $200х долара ,където х се мени във зависимост от годината). Хонадта беше турбинирана правена преди всичко за Драг защото на това състезание резултата от драга е наи-важен. Образа дето я караше беше абсолютен дебютант на АутоКрос и със жестоко лагава хонда ни утепа от бой цел ден. Едва във края на деня ,след като си прежалих стила на каране и минах само на грип съм успял да го бия със съвсем малко както се вижда е тук

Следствие: Миналта седмица решихме да взимаме нещо леко (партия със единия от другите пострадали от това че кола дето струва 10-15 по-малко от неговата го бие...) Mazda Miata не става ,шото краката не си давам да ги отрежат:) Така ,че логично остава само CRX. Първа генерация са малко кекави ,освен това маи имат некви франкофонистични торсиони ,така че тръгнахме на 2-ра. Целта беше кола без ръжда ,по възможност със мотор над 70 коня. 2 дена по-късно вече купихме една , 2 часа след като я взехме интериора и беше засилен към боклука за да се убедим че платформата е безРъжда:
Изображение

Изображение





Колата ша се прави само и единствено за суперТехнични трасета. Карането на тях е само на 1=ва и 2-ра. Има случаи когато S2000 може да изкарат до края само на първа. Никога не са ме влечали FWD или Хонди ,така че преди 4-5 дена не знаех нищо. След яко четене стигнахме до следната стратегия:


Двигател/Tranny: Колата дойде със D15B JDM със P08 ECU и OBD0 -> OBD1 conversion. Трансмисията е JDM L3 (ZC tranny).

Мотора ми се струва ,че за начало ще ни е достатъчно добър. По идея на Емо (1net) ще вземем само един емулатор за да може да му бъзикаме лесно картите. За сега сме се ориантирали към ето тоз

Трансмисията е проблемна ,2-ра и 3-та са доста агресивни (1.944 и 1.346) ,обаче Final Drive-то е ташак 3.88. На същата трансмисия за USDM изглежда е слагатн 4.250 FD. Има вариант да присамим FD от USDM ,или направо да отидем на Custom 4.7 или 4.9 FD ,за сега обаче съм намерил само MFactory което за едното зъбно КоУеО ,и то за Хонда ми са струва бая надута цена.

Диференциала е ясен ,че рано или късно ша отидем или на OPC или Quaife - все още не сме решили.




За шаситео сетъпа е ясен ,след като CRX-и имат безброи шампионски титли във почти всички SCCA класове...

Нашето купе е от наи-леките (HF) ,което по каталози го дават малко над 900 кила. Регулациите на SCCA за STOCK weight са всичко над 870 кила ,но нас не ни интересуват защото нема да им караме във шампионатите. Мисля ,че е реалистично след като изхвърлим всичко ,и оставим една седалка и таблото да паднем под 800 килца.

Окачването ша бъде GC CoilOvers sys OTC Koni.

Пружини Eibach Линеини ; Предни:Задни = 5хх:4хх - все още не е решено точно.

Предна шанга ,заводската HF може и без щанга изобщо
Задна щанга ,регулируема ST.

Energy Suspension Polyurethane за всички тампони

Camber Kit SPC за предницата и задницата. Идеята е статичният камбер да е във границите на 3.х от преде и 4.х от заде (все още не съм сигурен от какво ша стартираме)

Мисля че нема да има нуждата от стрът барове...



Джантета както всичко друго требе да е безобразно ефтино и нечовешко леко. За сега гледаме за джанти от Miata ,за 100 кинта се взимат 4 броя ,дори и наи-тежките им варянти са под 5.5 кила!

Още не сме мислили за гуми ,ма предполагам ша са Hoosier или VictoRacer. Ако джантите са 5.5 не виждам смисъл да слагаме над 205 гуми.
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот j1v » 07 Ное 2008, 12:29

Баси, бърз си ... кога почна да го мислиш, кога са оборудва с кола, че и план има вече ... ужас, депресирате ме с турбоделтата яко :roll:
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот 1net » 07 Ное 2008, 12:35

Да нахвърлям малко мисли...
КУТИЯ:
ФДР-а че е скапан .. това го говорихме вече, но ще е хубаво да отворите някой ден кутията и да изброите зъбите на всичко просто за да сте сигурни какво имате и да си спестите налучкванията. Този двигател е слаган на 5ген сивик, така че го имайте предвид ако поръчвате нещо за кутията. Пример: Ако ви изпаднат вал и корона на 4.25 на тънка цена може така да си конвертирате кутията. Малкия втек (d16z6) е с 4.25 а при вас такива кутии трябва да има бол. За съжаление обаче не мога да ти гарантирам че ще стане щото японеца е гадно копеле и чат пат, Мурумуро като не му пусне жена му и сменя някой размер или лагер.
В моя случай се получи следното, намерих кутия с предавки като вашите и диф като моя (4.25) но кутията нямаше как да се хване лесно в коша и каретата бяха различни. От донора взех всичките вътрешности без дифа и лагерите и нещата се успаха. Просто пръсваш двете на масата и почваш да се чешеш по главата.
Последно за дифа... Имай предвид че по картинг пистите почти стигам прекъсвач на 2-ра. Ако съсите крайното прекалено много ще губите доста от 2 неща: всяка смяна ви е десета назад а заради спесификата на трасето тая десета трудно се избива (просто няма време да спечелиш от ускорение) Второто от което се губи е, че колкото ви е по-късо крайното, толкова по-трудно ще ви е да карате колата плавно. Проблемът е в бавните завои, където завиваш с много ъгъл на колелата и а си подал малко повече газ, а си изпуснал траекторията. 4.25 до 4.7 според мен е истината. с 4.9 или нагоре според мен ще се борите повече с колата отколкото да бъдете бързи.
Не знам как карате на 1-ва, но аз не мога. Колкото и да съм пробвал, на 2-ра съм по-бърз просто защото на 1-ва освен да се боря с колата, друго не правя.
ЛСД: би трябвало кутията ви да е с фабричен торсен, така че не виждам смисъл да сменяте с quaife. Ако ще сменяте диф, минавайте направо на играчките за батковци, а именно 1.5 clutch type. На мен лично лсд-то на спиране много ми харесва. Заебио ускорението, там даже малко ме дразни че ми отвява цялата предница на изхода от завоя, но на спиране като заключи леко и колата пощурява.

КУПЕ:
Абе какви са тия прагове и замазани брони бе :shock: Махайте ги тея гадости. Между другото не знам как я виждаш тая работа под 800кила. :roll: Мойта в момента е 880кг без мен и без бензин, но с всички течности. От табло, врати и стъкла да свалите още 40-50 абсолютен таван. За сравнение, бегачката на Тони (същата като мойта но с Б16 и клетка) беше около 960кг. Вярно клетката и е хипер тежка (80-100кг) но за разлика от мойта по бегачката почти нищо не е останало, лексан на всякъде, изхвърлени са всички ненужни болтчета, чистачки, и т.н..... Абе с 2 думи ще ви е мъка. Между другото, не се залъгвай че ЦРХ-а тежи много малко. В общи линии са еднакво тежки с хетчбек-а.
Между другото, много ни тежат задните варти (хетчбек-а), така че ако може да го смените с карбонов или стъклопластов с лексан ще е най-добре. В наща секта поне не трябва да те притеснява прекалено леката задница. Колкото по-леко - толкова по-добре. Което ме навежда на следното. Ако някой ден нещо не ти харесва в поведението от задницата, не си мисли че си я олекотил прекалено много. Проблемът ти е другаде. Казвам го защото на повечето заднисти това им е първото предположение ;)
Стрът-барове си сложете ;) няма нищо страшно в тях. Даже бих ти препоръчал вие да си ги направите... яките планки, минимум чупки на планките и тръбите и яките тръби (от дръжки на автобуси от градския транспорт стават перфектни стрътове ;) ) Задния е елементарен. Предния ще ви поузори. Погледни си предното окачване отгоре. Има 2 шпилки държащи амортесьора и 2 по-дебели държащи горния носач.
Повечето предни стрътове ги правят да се хващат на шпилките на амортесьора. Аз съм си хванал моя на 1 (предната) шпилка на амортесьора и 1 (пак предната) шпилка на корния носач. Ако можех, щях да хвана планката и на 4-те шпилки, но не ми се занимаваше. Причината е че при това окачване натоварванията ти са и на амортесьора и на носача. До колкото разбирам нямате много опит с хонди, така че вярвай ми, колкото и да укрепиш купето, пак му е малко. Просто като става дума за окачване и купе, уякчавай. Що мислиш че тия коли тежат под тон? правени са от станиол за шоколад. Освен това, малко ме притеснява че ще карате на сликове. Баси, аз с нормални гуми достигам 1.3G за кратки перооди на спиране и завиване. Само си представи какви ще са усилията със сликове. Просто усилете окачването ;)
Погледни си задното окачване и именно планките за задната стабилизираща щанга. HF-а май няма такава, но все пак. Дори да има, самите планки са прилично здрави, НО гредата за която се захващат не е, особено ако е почнала да кородира отвътре. Ефектът е че долната част на гредата потдава доста при натоварване на щангата. Ако ще и 32мм щанга да сложиш гредата просто се чекне повече. Ако укрещите тези точки ефекта е като от по-дебела щанга. Моето решение е следното: просто отдолу вкарах една бургия в крепежните отвори на планките и почнах да дупча докато не стигнах багажника :) Така вече цялата греда поема натоварването, а не само долната и стена. И понеже ламарините са много "яки", докато стягах планките през цялата греда, гредата почна да се мачка. Ако трябва да го направя пак, ще подложа П-образен профил така че да разпределя натоварването на още по-голяма площ. Самите планки са доста здрави, но и там може малко да помогнете. Формата им е Г-образна, но са леко оребрени което явно бая им помага. Аз бих заварил по един триъгълник за да заздравя още малко Г-то. Просто помни че самите планки не са проблем, рогът е проблем щото е хипер кекав.
Самата задна щанга не мисля че има нужда да я сменяте. Карал съм с 13мм и 15мм и 15-ката е много много приличен вариант особено с по-твърди пружини. Ако питаш мен, не се мятай толкова сериозно на задната щанга. Заеби ги тия американци луди дето карат с 24мм плътна или 32мм куха. Остави евентуалната смяна на щангата за на края. Според мен решението за слагане на по-твърда щанга е лесно: Подкарваш колата на някой паркинг и правиш завои сходни на тези по състезанията ви. Някой от страни те гледа и ако задна вътрешна блокира само при яко спиране и завиване, щангата ви е ОК.
Е тука ще се поотплесна....
Според мен за цялата тая простотия със щангите е виновно задното. Хамериканите решили че колата трябва да завива много добре на изхода от завоя (нали са гадни заднисти повечето :) ) и почнали да втвърдяват задницата. По форумите ще срещнеш хиляди изказвания как така предницата получавала по-добро сцепление. На баба им задниска фърчилото :axe: Не се подвеждай от това, че колата с подадена газ не иска да завива много много. Ако втвърдиш задницата, това чувство определено се променя, но замисли се, предното така и така е умряло на излизане от завоя, нека си е умряло, но не го спъвай допълнително на sweeper-ите и на входовете на вавоите, където си ти трябва сериозно сцепление и отзад.
Предна щанга: ми аз карам без щото тук в БГ HF е ненамираем. А и дори да беше вече мисля че нямам нужда дори от тънка предна. Повече за предното окачване - после.

Олекотяването отзад е сравнително лесно... резервоара вън, ламарината за резервната гума - също. Тези неща ти дава възможност да пуснеш наистина права тръба за генерацията.

Кормилна рейка:
Ако ще сменяте с по-къса - ОК. Ако не, намерете 4ген сивик хетч ( като црх-а ама хетчбек) с хидравлика и му свалете цялата рейка барабар с гредата на която се държи. тръбите на рейката ги събирате на куп, сипвате малко течност да се климбирка вътре и лепвате едно малко казанче като от съединител. Пробвал съм и просто да запуша всички тръби и пак става и няма грижи, но принципно не ми харесва.
Ако HF-a е фабрично със серво, просто го махате. Далаверата е че със серво, рейката е 3.6об от край до край а без серво е 4об. Разликата е малка, но усезаема а и премахването на сервото много добре се отразява на чувството във волана. Аз не вярвах, но в момента няма земна сила която да ме накара да си върна сервото.

оффф малко се изморих. следващото е само за да ми напомни какво друго имах да пиша
Тампони по окачването:
Амортесьори:
Пружини:
Странности при ниска и твърда предница:
Rake:
Аватар
1net
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Апр 2007, 10:21
Местоположение: София

Мнениеот COSWORTH-2 » 07 Ное 2008, 12:38

j1v написа:Баси, бърз си ... кога почна да го мислиш, кога са оборудва с кола, че и план има вече ... ужас, депресирате ме с турбоделтата яко :roll:
Епа купи си още един курник и го почвай :D Ти в това си най-напред от всички :lol:
COSWORTH-2
 
Мнения: 16777214
Регистриран на: 07 Яну 2010, 14:29

Мнениеот 1net » 07 Ное 2008, 12:42

BTW ако не си ми разглеждал проекта, там има разни работи, и най вече тук таме някоя снимка. Трябва да има снимка на стрът баровете а някъде може и да се виждат шпилките показващи се в багажника
http://www.drifting-bg.com/forum/viewtopic.php?t=787&start=60
Аватар
1net
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Апр 2007, 10:21
Местоположение: София

Мнениеот LordDigital » 08 Ное 2008, 05:40

ФДР-а че е скапан .. това го говорихме вече, но ще е хубаво да отворите някой ден кутията и да изброите зъбите на всичко просто за да сте сигурни какво имате и да си спестите налучкванията.


На теория при такава голяма разлика между FD-та ,нема ли да може да сме сигурни след като направим засичане между обороти и скоростомер на 2-3 скорости?

В моя случай се получи следното, намерих кутия с предавки като вашите и диф като моя (4.25) но кутията нямаше как да се хване лесно в коша и каретата бяха различни. От донора взех всичките вътрешности без дифа и лагерите и нещата се успаха. Просто пръсваш двете на масата и почваш да се чешеш по главата.



Хибридизацията отпада като варянт ,понеже тез кутии тука не са чак толкоз популярни пак и труда да се вкара тва предаване изглежда доста сериозен ,и маи ще вербувам местния Професор Антонов да го прави:)

. 4.25 до 4.7 според мен е истината. с 4.9 или нагоре според мен ще се борите повече с колата отколкото да бъдете бързи.


Имаш право ,все повече и повече се накланят везните към 4.7 варианта.

Не знам как карате на 1-ва, но аз не мога. Колкото и да съм пробвал, на 2-ра съм по-бърз просто защото на 1-ва освен да се боря с колата, друго не правя.


Така е - карането на първа е несериозна работа ,виждал съм да го правят само разни гъзарчета дето демонстрират висока червена линия със Роторни двигатели или S2000 ,без да дават значими времена;)

ЛСД: би трябвало кутията ви да е с фабричен торсен, така че не виждам смисъл да сменяте с quaife. Ако ще сменяте диф, минавайте направо на играчките за батковци, а именно 1.5 clutch type. На мен лично лсд-то на спиране много ми харесва. Заебио ускорението, там даже малко ме дразни че ми отвява цялата предница на изхода от завоя, но на спиране като заключи леко и колата пощурява.


За съжаление JDM ZC имат LSD много много рядко. Сега от тебе разбирам ,че е Торшен което значи че требе да разглобим за да видим какво е. Пише ,че при свалени полуоски се гледа дали има преградка между шлиците им.

КУПЕ:
Ако някой ден нещо не ти харесва в поведението от задницата, не си мисли че си я олекотил прекалено много. Проблемът ти е другаде. Казвам го защото на повечето заднисти това им е първото предположение


Хаха ша го имам във предвид това:) Иначе броните и праговете нема да ги махаме ,щото ако ги разкараме ша останат едни големи дупки понеже тука боядисването е со Пари. Оглеждам се вече за задна врата от Карбон ,доколкото разбирам ги е имало така че има шанс да намерим.


Стрът-барове си сложете .... Що мислиш че тия коли тежат под тон? правени са от станиол за шоколад. Освен това, малко ме притеснява че ще карате на сликове. Баси, аз с нормални гуми достигам 1.3G за кратки перооди на спиране и завиване. Само си представи какви ще са усилията със сликове. Просто усилете окачването



Ша забоден стрътове ,ако има възможност да подпрем долните носачи тва е истината защото от горе както на всека дъбълУиш кола ,стръта дефакто крепи купето а не окачването...

Погледни си задното окачване и именно планките за задната стабилизираща щанга. ....Просто помни че самите планки не са проблем, рогът е проблем щото е хипер кека
в.

Малеи ма тез явно верно са правени от Станиоли:)) Като доиде момента ша са завъртим по проблемните места и ша те питам допълнително защото колата още не съм я качвал на подемка и не съм виждал какво представлява от заде.

Самата задна щанга не мисля че има нужда да я сменяте...
Силно се замислям да минем на твърдо на 10 килограмови задни пружини и да си оставим заводскта задна щанга.

Олекотяването отзад е сравнително лесно... резервоара вън, ламарината за резервната гума - също. Тези неща ти дава възможност да пуснеш наистина права тръба за генерацията.


Резервуара ша го оставим за по-нтатъка ,щото си е бая скъпо да се мине на клетка за говиро. Със виавицата съм обаче много задобрял ,кое викаш да отрежа тва там дето е като калник във багажника – цялото?;)

Кормилна рейка:
Ако ще сменяте с по-къса - ОК. Ако не, намерете 4ген сивик хетч ( като црх-а ама хетчбек) с хидравлика и му свалете цялата рейка барабар с гредата на която се държи. тръбите на рейката ги събирате на куп, сипвате малко течност да се климбирка вътре и лепвате едно малко казанче като от съединител. Пробвал съм и просто да запуша всички тръби и пак става и няма грижи, но принципно не ми харесва.
Ако HF-a е фабрично със серво, просто го махате. Далаверата е че със серво, рейката е 3.6об от край до край а без серво е 4об. Разликата е малка, но усезаема а и премахването на сервото много добре се отразява на чувството във волана. Аз не вярвах, но в момента няма земна сила която да ме накара да си върна сервото.


Не знаех че има разлика във рейките. Определено подкрепям идеята за по-бърза рейка ,нашата няма серво но вероятно е бавна. Ще кажа на хиените да се оглеждат по моргите :)
Последна промяна LordDigital на 11 Ное 2008, 04:21, променена общо 1 път
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот LordDigital » 08 Ное 2008, 06:32

1net написа:BTW ако не си ми разглеждал проекта, там има разни работи, и най вече тук таме някоя снимка. Трябва да има снимка на стрът баровете а някъде може и да се виждат шпилките показващи се в багажника
http://www.drifting-bg.com/forum/viewtopic.php?t=787&start=60


Прочетох го и препрочетох целия ,видех даже и от къде идва едно десетина кила разлика между купетата - твоята имала изолация на целия под а наща само под шофера:) Струва ми са ,че масите ша са ни доста различни де ,на един ден ша я качим на кантара и ще разберем.

Между другото понеже всичко дето правим е вече правено ,ми минава през главата една щура идея. Говорим за Супер PreBetta мисли -
присаждане на заден мост от Civic 4wd. Понеже те са вероятно напълно съвместими със първа генерация CRX може и просто да хибридизиране нашия мост. След това на диференциала му са закача един или два електродвигателя ,взимат се акумулатори да издържат 3-4 минути пълна ръчка и ставаме мамси джеисан :wink:
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот LordDigital » 08 Дек 2008, 08:08

Малко раздвижване.

Хванахме се да разглабяме предното окачване (до основи ,за да сменяме всички bushings със polyurethane). Имаше некои скъсвания ,дето са случват и на други коли (долния болт на амортисорите) - ама Хонда са се изложили яко със закрепянето на долния носач към ушите на купето. Носача са държи от Болт ,на които гайката е Номер 19 и е забутана ето така:

Изображение

Демек ако не заиграе флекса да се разрежат ушите на носача ,таз гаика нема отвиване. Освен тва са напраили на хитри и взели че я заварили - е простено име ... oбаче на Гайка Номер 19 и нахакали болт със Глава Номер 14! Естествено и двата болта са скъсаха и са наложи ползването на два водопроводни ключа за да можем да изкривим носача и да развъртим великата им 19-ka Гайка. Ето и скъсания им кекав недомислен болт:

Изображение


Както и да е ,за първи път разглабяне на окачването ,отидоха ни 2 следобяда главно във псуване. Тъкмо ни дойде Кита от Energy:


Изображение

И хааа да почнем да избиваме и монтираме ,са появи оферта дето не можехме да не приемем. Донор CRX Si sys B16 Swap и изгърмяла трансмисия. Тоз му изкаше некви цифри ,ма накрая го спазарихме за много тънкана. B16A мотор със съответните polyurethane engine mounts за CRX ,некъв маниашки щанги на лоста ,късоходен лост и разни други екстри.

Изображение

Мотора го палихме един път ,ма не работеше като хората. Оказа се ,че кабелите за свещите са прецакани ,некои свещи са полуотвити и освен това е имал VAFC ,а сега нема (MAP signal към ЕКУ-то е прекъснат). Сега му оправяме жиците и ша го палнем преди да го свалим от донора.

Днеска за половин ден ,разколачихме донора. Предното и задното окачване на земята. Интересно направена ръчна спирачка... требеше да свалим резервуара за да не срежем жилата. Ма както и да ,на таз кола поне немаше скъсани болтове. Като Si Модел идва със задни дискове спирачки ,достааа по-големи предни дискове и май само това ша ползваме - останалото на боклука въпреки ,че и това купе очудващо за мене ръжда почти нема...

Изображение
Последна промяна LordDigital на 08 Дек 2008, 08:15, променена общо 1 път
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот LordDigital » 08 Дек 2008, 08:14

Пропуснах да спомена и със кавкви джанти се сдобихме. След като огледах какви ефтини варианти има за 14-ки джанти ,разбрх защо тунинга на такива въшки излиза смешно ефтино. Намерихме заводски джанти от 96-та Мазда Миата ,за 200 кинта със доста добри гуми на тях. Джантите са известни като 7 КУХИ спици ,всяка едно джанте тежи по 4.75 килограма...

Изображение
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот 1net » 08 Дек 2008, 14:51

Тампони:
По принцип полиуретанът си е супер за това което гоните, но има няколко изключения. Първото е големия тампона на RTA-то (rear trailing arm) Говоря за най-големия тампон отзад дето се движи във всички посоки. Ако там сложите полиуретан трябва да сте със зверски твърдо окачване за да нямате ядове. Перфектния вариант за там е унибал и макар да са скъпички, унибалите няма да ти ограничават въртенето на този носач което е необходимо за нормалната работа на задното окачване. Големия носач е много странно животно. Всъщност цялото задно окачване е странно. Примерно една от идеите е че при ускорение и спиране, задницата се стреми към тоу-ин. До някъде, същото е вярно и за бъмп/ребаунд. При правилната настройка и достатъчно меко окачване дори е възможно да се индуцира малко пасивно завиване на задницата. За целта обаче колата трябва да е доста висока, което обезмисля малко гъзарията.
Както и да е, вторите важни тампони където полиуретана не е толкова читав вариант са 2-те щанги които ти свързват предния долен носач с гредата под радиатора. Хамериканците май им викат traction bar-ове. За там пак перфектното е унибал, но за целта се сменя цялата греда. парите са много и на първо време ще ви е ОК с полиуретан както съм аз. Само си почистете перфектно резбите и стягайте внимателно. Резбите на тия щанги са много лесни за превъртане а в същото време трябва тези тампони да са стегнати перфектно за да не ви играят предните гуми. Хинт: На това място се стяга докато 2-те шайби (отпред и отзад на тампоните) опрат във втулката която минава през тампоните.
Ако имате леко разминаване в положението на колата заради някакви слаби удари, тези щанги могат да бъдат направени раздвижени или втулката която е между шайбите да се скъси малко за да издърпа колелото малко напред. Това обаче е валидно само за слаби корекции на мястото на гумата.
Тампоните на toe link-овете трябва да са ви изрядни. Даже най-добре поръчайте едни линкове с унибали. Цените са прилични, а тези линкове ако не са перфектни почват едни много трудни за диагностициране проблеми със стабилността на задницата. Хем всичко е наред на стенда, хем в завой и особено на върната газ, задницата си тръгва. Много е забавно. Мислих си че ми харесва щото тръгваше контролируемо и можех да завъртам леко колата на входа, но се оказа, че всъщност като я оправих, можех да влизам в завоите много по-агресивно и пак задницата да ми тръгва колкото искам. Явно като са износени тампоните, задна външна минава на тоу-аут... забавно, но бавно :)

Амортесьори/Пружини/Коиловъри:
Вариантите са ти пределно ясни. Според мен Американския сетъп е малко малоумен. С две думи според мен американския сетъп е за хора които се опитват да карат кола с предно като кола със задно.
И като оставим това на страна, за отпред всичко от 8 до 12кг ви върши работа. За отзад - 6-10. Интересно е, че коиловъри като PIC, KSPORT, Buddy Club ги правят да не могат да пуснат колата много ниско. С дълги конита и коиловър слиивове можеш да пуснеш колата доста ниско, но почвам да се убеждавам че това не е добре. Малко повече за това друг път като стигна до "много ниско и много твърдо не е на добре"
Твърдостта на пружините ми е малко странен избор. Не мисля че ще го уцелите от първия път по няколко причини. Карал съм кола с 8/6 (мойта) и с 12/8... разлика на практика няма ако приравним всички останали фактори като сходимост и наклони. Не знам какво да ти препоръчвам. Едно е сигурно, колкото повече ограничаваш окачването, толкова по-критичен става сетъпа и толкова повече майсторство изисква зад волана.
Добре известни са следните сетъпи: 12/8, 10/6, 8/6. От тях само 10/6 ми е малко странен. 8/6 и 12/8 са доказани сетъпи. При по-неравни трасета, 8/6 би било добър компромис, но като знам че ще карате на равно бих ти препоръчал 12/8, но с такива пружини ви трябват добри амортесьори: може би koni spss3 но за мойта кола аз бих избрал Buddy Club или PIC в зависимост от това с какви средства разполагам. Кони-то все пак не е full coilover така че това е едно от нещата които не ми харесват. Не съм карал с spss3 valving-a но OTS koni-то е отвратително твърдо на свиване. Bilstein, ksport, buddy club, всички тези съм ги пробвал и според мен ако не са по-добри като цяло, то поне bump-а им е по-добърот на OTS кони-то. Между другото, конито натегнато до край едвам смогва на 8/6. Може би spss3 valving-a държи на доста по-твърди пружини, но не съм го пробвал.
Не знам как сте с парите, но ако имате $1100-1300 нямате грижи с коиловърите. Ако ги нямате може да вземете кспорт. пробвани са и работят добре и са много по-евтини от другите. Последно бих ви препоръчал да си купите и един-два ибейски кита. За црх червените са 8/6 а сините са 10/10. Тези китове са удобни заради пружините които лично съм мерил и са доста еднакви като разнос на стойностите и нямат грижи с качеството. Та в общи линии може да вземеш кспорт или PIC с 12/10 и да си купиш един червен ибейски комплект който е 8/6 :lol:

Странности при ниска и твърда предница:
Не знам защо, но това трябваше да го науча на собствен гръб, а уж съм го чел сумати пъти. Бях свалил предницата толкова че растоянието гума-калник беше нула. Страхотно изглеждащи -3 градуса наклон и си мислех че така ще е много яко. То си и беше де, докато не загледах малко снимки.
Изображение
Изображение
може да си срещал темата в honda-tech но с 2 думи: вътрешните гуми са с прекалено много камбър и седят на вътрешните ръбове. Външните гуми са ОК с уговорката че предна вътрешна може да поеме още малко отрицателен камбър.
Много тъп проблем. Най-важната гума в случая е предна външна и ако гледам само нея, то трябва да ужелича камбъра. Да ама това щеше да доведе до още по-голям камбър на вътрешните и те ептен щяха да останат на вътрешен ръб. Ако пък бях адресирал вътрешните, камбъра на външните (важните гуми) щеше да е недостатъчен.
понеже на всичкото отгоре не мога да променям предния камбър самостоятелно и поради гореизброените варианти, единствения шанс беше да оставя колата да се наклони още малко и оттам да получи още малко динамичен камбър. Това се оказа лесно - просто махнах предната щанга ( здрасти bravo :roll: ) която макар и само 18мм си оказва влияние. Това обаче значеше, че купето ще се накланя повече а както се вижда няма много на къде с ти джанти. Затова я вдигнах малко. Реално вдигането само ми намали статичния камбър. Динамичния се контролира от накланянето и така без щанга външното колело може да влезе по-навътре и да получи повече камбър ако е необходимо. Щангата не го бута надолу вече. Външните гуми пък хем са с по-малко камбър, хем няма щанга която да ги дърпа нагоре и могат да се разпънат малко повече, което им докарва по-положителен камбър. В общи линии с малък компромис на височината на центъра на тежестта, всички гуми почнаха да стъпват както трябва.
Височината на задницата също е доста важна. С 2 суми: по-добре ниска. Колата изглежда странно с ниска задница и малко по-висока предница, но стабилната задница е много хубаво нещо при агресивно влизане на спирачка в завой.


малко размишления над последния ти пост:
Б16 :) това е двигателя бе ;) мани ги малолитражките :lol:
Има едно филмче как се прави 200whp B16... ако не си го гледал, ще ти дам линк.
За съжаление това ващо е от ЦРХ и е Б16А1.. за А2 има доста повече части и предавките и ДФР-а са по-благоприатни. Б16А2 обаче е с хидравличен съединител. Хаспорт имат кит за конверсия, та ако можете сложете кутия от Б16А2. И ако намериш евтина такава кутия, пусни ми едната по имейла :)
Аватар
1net
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Апр 2007, 10:21
Местоположение: София

Мнениеот LordDigital » 20 Яну 2009, 05:41

Поразмърдахме се малко.

Тва което е ясно за сега ,че ша се сменят всичките бушинги без тез 2-та гиганските на задницата. Та са хванахме да ги избием изкарах позапрашената преса от мазето ,със която предишния път не на супрата не можах нищо да избия. Хондовите части обаче са оказаха много по-лесни (няма никакви A-Arms) ,та за половин ден и всички бакелитизирани тампони са разлетяха по пода на гаража:)

Изображение


Излезна обаче технически въпрос ,ето тоз тампон какво са прави със него - таквоз нещо не съм виждал и ми се струва че маи не требе да се пипа оти после набивание нема (на горната щанга на задния мост):

Изображение

Изображение
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот VGZ » 20 Яну 2009, 09:24

âèæ ïîëèóðåòàíîâèÿ ìó àíàëîã ïðåïîëàãàì ùå å êàòî ãîëåìèòå îòçàä èçãàðÿ ñå ãóìàòà è ñå íàõëóçâà ïúðâî âúâ âòóëêàòà è ïîñëå íàíèçâàø øèøà ...
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот 1net » 21 Яну 2009, 14:19

няма аналог в бушинг кита. горния заден носач не участва там.
Ако питаш мен сменете целия носач с раздвижен такъв. В egay има много варианти. Аз съм с меган рацинг но тампоните им се скъсаха. Ако можеш да намериш такъв раздвижен носач с унибали, това ще е яката работа.
примерно:
ingalls:
Изображение

В краен случай си го остави така за момента ако не са много скъсани тампоните
вземи си обаче задължително това:
SPC rear toe link
Изображение
Аватар
1net
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Апр 2007, 10:21
Местоположение: София

Мнениеот LordDigital » 22 Яну 2009, 07:21

Емо - мерси за отговора. Добре ,че имам резервни носачи щото от другата страна бушинга маи го избихме вече :wink:

Иначе за унибали парЕ не ми са дават ,а за тез rear toe link за сефте чувам че требе задължително да се вземат - със каква идея са?
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Мнениеот 1net » 26 Яну 2009, 10:40

е са, аз ли да ти обяснявам каква е идеята на toe link-овете ;)
ми за настройка на сходимостта :D
Идеята ми беше не че са задължителни, а че ако имаш парите, са прекрасна инвестиция. Това е така защото когато тампоните на тоу линковете се скапят, колата се държи много странно. Хем уж седи добре, хем в същото време задницата тръгва прекалено лесно. Мойте ми утепаха една година докато случайно ги забележа. Колата моментално се окопити.
Самите линкове са доста добре скрити, така че бих ти препоръчал да се завреш отдолу и да ги огледаш. намират се пред резервоара, в предния край на надлъжния носач.
Аватар
1net
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Апр 2007, 10:21
Местоположение: София

Мнениеот LordDigital » 27 Яну 2009, 08:51

1net написа:е са, аз ли да ти обяснявам каква е идеята на toe link-овете ;)
ми за настройка на сходимостта :D
Идеята ми беше не че са задължителни, а че ако имаш парите, са прекрасна инвестиция. Това е така защото когато тампоните на тоу линковете се скапят, колата се държи много странно. Хем уж седи добре, хем в същото време задницата тръгва прекалено лесно. Мойте ми утепаха една година докато случайно ги забележа. Колата моментално се окопити.
Самите линкове са доста добре скрити, така че бих ти препоръчал да се завреш отдолу и да ги огледаш. намират се пред резервоара, в предния край на надлъжния носач.


По инерция бех решил ,че ша си дойде 0 тое без да се налага да се регулира:) Иначе са ми до болка познати тез ,щото откъм купето едното го отвих със огромен зор а другото болта превъртя - слава богу тва са случи на белия CRX ,за нашия ша знам овреме да подготвя горелката щото не ми са реже купето :wink:
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот MX5 » 28 Яну 2009, 22:58

LordDigital написа:Окачването ша бъде GC CoilOvers sys OTC Koni.

Пружини Eibach Линеини ; Предни:Задни = 5хх:4хх - все още не е решено точно.


Надявам се ще вземеш не стандартните Koni Sport, а тези със SPSS3 valving? Със стандартните над 500 пружини не можеш да контролираш. Със SPSS3 имаш таван до към 800.

За пружините мисля, че си в грешка да слагаш по-твърди отпред на CRX/Civic за това, за което правиш колата. Според мен като начално започни с 450 предни и 600 задни. Мога да се разровя за повече информация, ако искаш.
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 00:36

А, забравих - също така SPSS3 версията са и скъсени на дължина, та можеш да направиш колата по-ниска без да кацне на тампоните.
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 00:55

LordDigital написа:Camber Kit SPC за предницата и задницата. Идеята е статичният камбер да е във границите на 3.х от преде и 4.х от заде (все още не съм сигурен от какво ша стартираме)


Отзад -4 ще е много. Започни с -3 на предните и -2 до -3 на задните и донагласи там в зависимост от стила ти на каране.
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот LordDigital » 29 Яну 2009, 05:24

MX5 написа:
LordDigital написа:Окачването ша бъде GC CoilOvers sys OTC Koni.

Пружини Eibach Линеини ; Предни:Задни = 5хх:4хх - все още не е решено точно.


Надявам се ще вземеш не стандартните Koni Sport, а тези със SPSS3 valving? Със стандартните над 500 пружини не можеш да контролираш. Със SPSS3 имаш таван до към 800.

За пружините мисля, че си в грешка да слагаш по-твърди отпред на CRX/Civic за това, за което правиш колата. Според мен като начално започни с 450 предни и 600 задни. Мога да се разровя за повече информация, ако искаш.


За SPSS3 при първия ми пост не бех намерил ,че ги има като опция. Бех доста уяуден ,че има готови много сериозно RaceValve-нати амортисиори за тез легени ,при тва панижение ша е кущунство да се вземем стандатни Koni Sport.

Както Емо пише по-нагоре ,принципно има две школи на сетъп на тез коли - Американска и Japan. Американците слагат по-твърдо от заде ,а дръпнатите от преде. След доста ровене из нета стигнах до извода че повечето форуми за CRX са пълни със недорасли рицари и единственето место от което намерих да черпа сериозна информациа за сетъпите е sccaforums.com. Та след бая четене и ровене и аз клоня към варианта за по-твърди задни пружини. въпреки всичко чак 600 ми са струва леко брутално ,ма ще го доОбмислям...
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот LordDigital » 29 Яну 2009, 05:32

MX5 написа:
LordDigital написа:Camber Kit SPC за предницата и задницата. Идеята е статичният камбер да е във границите на 3.х от преде и 4.х от заде (все още не съм сигурен от какво ша стартираме)


Отзад -4 ще е много. Започни с -3 на предните и -2 до -3 на задните и донагласи там в зависимост от стила ти на каране.


Да някакви такъв ша ни бъде стартовия сетъп...
TOYOTA YAMAHA CAPITAL ALLIANCE
Аватар
LordDigital
 
Мнения: 950
Регистриран на: 10 Яну 2006, 03:56
Местоположение: СелУ Chicag0

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 09:19

LordDigital написа:За SPSS3 при първия ми пост не бех намерил ,че ги има като опция. Бех доста уяуден ,че има готови много сериозно RaceValve-нати амортисиори за тез легени ,при тва панижение ша е кущунство да се вземем стандатни Koni Sport.


Хаха, аз мога да ти кажа защо :D Един от шефовете в Koni North America - Lee Grimes, който реши да пусне тия SPSS3 амортесьори като продукт, познай на каква тема беше маниак .... CRX. Имаше поне 4 CRX по едно време и още май рейси един.

Ето една от неговите снимки:

Изображение
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 09:20

Нещо форума не щя да поеме тая картинка. Ето я като URL:
http://honda-tech.com/picture.php?album ... tureid=614
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Re: Honda CRX ,N/A AutoX Картинг

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 09:27

LordDigital написа:Както Емо пише по-нагоре ,принципно има две школи на сетъп на тез коли - Американска и Japan. Американците слагат по-твърдо от заде ,а дръпнатите от преде. След доста ровене из нета стигнах до извода че повечето форуми за CRX са пълни със недорасли рицари и единственето место от което намерих да черпа сериозна информациа за сетъпите е sccaforums.com. Та след бая четене и ровене и аз клоня към варианта за по-твърди задни пружини. въпреки всичко чак 600 ми са струва леко брутално ,ма ще го доОбмислям...


То за писта може да си ги делят на американски и японски, но аз имах предвид конкретно за автокрос (и тегави трасета) какво ти трябва. Като бях в LA там в SCCA се мотах около 3 от STS Civicite, които ги караха на финалите на националния шампионат. Един познат беше няколко пъти национален шампион. Другите пак бяха по челните места. Тия хора наливаха 10x това, което бяха платили за легените, отгоре за R&D - с DL1 data logger-и мереха, сменяха сетъпи непрекъснато и тестваха - секта отвсякъде. Едва ли има сетъп, който да не са проверили . То и пари има замесени щото, който победи на националния финал, му потичат кинти от производителя на колата, гумите и т.н. :D Та от там ги помня тия неща. Момент да потърся няма ли инфо онлайн за поне една от тия коли.
Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Мнениеот MX5 » 29 Яну 2009, 09:41

Намерих една от колите.

Това е филмче от финала на националното преди няколко години. Един познат, който по принцип кара Escort GT, караше Civica - много е добър с FWD шофьорлъка:

http://www.youtube.com/watch?v=4M2AhLO6Rbc

И ето инфо за сетъпа на колата и по принцип за това поколение Civic/CRX:

http://www.redshiftmotorsports.com/RedS ... 20Page.htm

Евала, че са публикували толкова информация. Много от тях обикновено не слагат публична, заради вложените средства ...


Аватар
MX5
 
Мнения: 340
Регистриран на: 28 Яну 2009, 03:02
Местоположение: Los Angeles

Следваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron