Това е доста сложен въпрос
В двигателя се разработват само следните неща - Ангренажна верига и колела, сегменти и накрая разпределителен вал и пулове/повдигачи.
Разпределителния вал се нуждае от 200 до 500 километра най-много за да се сработи - тука си вече готов.
Ангренажна верига май нямаш.
Остават ти сегментите - механично сегментите се разработват доста кратко - примерно 150 километра в общи линии са достатъчни... да речем че 500 километра пробег гарантира 100% напасване на повърхностите!!!
Защо обаче някои двигатели са "тегави", "зле уплътнени" и т.н. до 5.000 к.м. и понякога до 8.000? Тия големи пробези докато уплътни ги има когато на стандартно бутало сложим ремонтни сегменти с направен прозорец по леко разстъргани цилиндри... - все тая - това е общоизвестно...
Сегментите от един момент нататък вече не се разработват, случва се нещо друго - температурно прогонване - трябва да се кара внимателно не за друго а за да свикнат сегментите да стоят с правилна форма под влиянието на температура!!! Тоест докато са нови и горещи не трябва да ги товарим механично за да успеят да се наместят.
Някъде през 60-те са започнали да се мъчат да произвеждат температурно прогонени и успокоени сегменти с линейно поведения при нагряване - с променлив успех обаче!
Тия-2-3-5 хиляди километра не са шлайфане на сегмент 'о цилиндър а именно успокояване на вътрешните напрежения в сегментите
Същото се отнася в определена степен и за буталата
Тоест на 500 километра ти си свършил механичната работа с минералното масло и сега до окончателното разработване е добре да си с висококачествено синтетично масло, което да предпазва цилиндрите от повишеното триене в следствие на не улегналите сегменти
п.п. улегналия сегмент, не е сегмент изпилен по цилиндъра, а именно улегнал сегмент - седял на топло в калъп така да се каже... даването на газ с нови сегменти води до износване, разхлопване на каналите на буталата и т.н. - сещаш се
N.B. Лагери не се разработват!
Поздрави и успех с разработването!
п.п. (последно) постоянния температурен режим е най- важен! най-добре да и е леко студено!!! (температурата на водата слабо се отразява на температурата на най-горния сегмент) идеалния режим за разработване е 1500-4000 оборота, като карането с под 1500 оборота е строго забранено! Педала на газта се натиска 1/3 до 2/3 съответно в ниските до 1/3 а над 3000 1/2ра и малко повече - нужен е и известен товар за хубаво разработване
- пак по горните съображения
След 1000-1500 километра не е зле да покараш със 120-150 км/ч но с не повече от 4000 оборота и на равно!
Аз също на 500 километра изхвърлям първото масло, второта на още 1500, третото на още 3000 (500, 2000, 5000) и после нема чупене!
Успех! И да не забравиш да даваш газ! Ако не даваш газ може и да не улегнат и да останеш във вечна разработка! Щото като остареят (това е броя на циклите на загряване и охлаждане) и после вече трудно им овира главата!
Едит
Забравих да кажа защо се сменя маслото! всички разправят за обиране на стружки
- кви са тия стружки? сигурно нямат и един грам с първото масло, ами къф грам... нещо нищожно са, пък и ако беше за стружките щяхме само да сменяме филтър, не масло
Маслото се сменя защото се къса в нов двигател
точно не улегналите сегменти създават на места такива напрежения, че направо го съсипват! Аз последно като правих сенатора за 500 километра с 15W40 накрая ми светеше лампата на празен ход
- реших че мотора е загинал... след това съм го карал само с 15W50 лятото и 0W40 зимата и винаги съм имал налягана не което другите сенаторджии (навремето имаше и такива, сега съм само аз
) са завиждали... Един друг път пак така бях унищожил 20W50
Последно п.п. Никаква спортна синтетика сега! Синтетика със същия топъл индекс като минералното, ако е 40 евтин вариант е 5W40 на Ац Делко, ако не ти се свиди може Motul 8100 - държи уникално налягане спрямо всяко друго 5W40... избягвай вече Мобил-1 щото всичко на пазара ни е правено в Турция (то си пише)