Колата започва живота си 1989 като Милано Силвър - най-базовата версия на 75 в щатите с 2.5 литров мотор, без лсд, без шибидах без рекаро, 150тина коня... 15 години след това по неведоми пътища се озовава в Хюстън като подарък за скоро пре-открития автомобилен клуб на Rice University. Първата година работата е колата да стане годна за употреба, т.е. ръжда, смяна на всичко гумено, елементарна подръжка на двигателя, накладки и т.н.=скука. Колата участва в 2005 Оne Lap of America и постига не особено престижното 85/90 място - но поне завършва всички състезания. 2005-2006 е годината, когато започва подготовката на колата като състезателна кола в която да може да седнат 3ма човека за 8000мили. компромисите винаги са за сметка на пърформънса и последва: изцяло махане на интериора до желязо, махане на климатика, вентилацията и парното, ролкейдж 6 точков, смяна на двигателя с 3 литров, лсд, смяна на гумите по окачването с полиуретан, спортен филтър колата по принцип си е дошла с жълти конита, ниски пружини отзад и 27мм торсиони отпред (стандартните са 22мм май). в този си вид колата вече имала някакви спортни качества. за съжаление гарнитурата на главата си заминава на път за откриването на One Lap of America 2006 и следва смяна на мотора с някакъв 2.5 литров и пропускане на първите няколко писти. всичко това води до доста слабото 81/85 място. 2006-2007 година вече и аз се появих в клуба и се продължи развитието на колата. 3 литровия мотор мина онсовен ремонт - една нова риза, нови сегменти, нови водачи - общо взето най-основното. също така свалихме малко от буталата за да намалим степента на сгъстяване, защото бяхме намерили компресор мп90 който да сложим. също така скоростната кутия мина през основен ремонт с подмяна на всички синхронизатори и олекотяване на колелата. предния маховик е силно олекотен. всички тези неща вързани към 300цц дюзи и gotech standalone efi дадоха 170коня на гумите в атмосферен режим. също така сменихме радиатора, защото стария беше за боклука. олекотихме предната и задната броня (американските тежат към 30тина кила) направихме кори за вратите от въглеродни нишки и нови фарове (оригиналните на американския вариант са пълен боклук)също така изцяло нова изпускателна система. за съжаление последните месеци нещата не вървяха много добре. след една тест сесия на пистата камбаната на съединителя се разпадна. след това компресорния кит най-накрая беше готов, но малко след като го сложихме гарнитурата на главата (за пореден път) замина та се наложи 1 (един) ден преди голямото пътуваме да сменим нашия 3 литров двигател с един 3 литров двигател с "S" бутала и валове, но стандартен маховик. настроихме новата карта на горивото по път от хюстън към индиана. общо взето резултата е 54/85 място, което вече определено не е лошо. за съжаление едно от момчетата една сутрин след 11 часа пътуване и 2 часа сън като се качи в колата вкара задна без съединител и това освен че ни събуди доведе и до отчупване на част от зъб на колелото на задната, което освен че направи задна неизползваема (както се оказа по-късно) парчето от зъбното колело е попаднало между пиниона и диференциала и сега и двете не стават за нищо. въпреки това колата си изкара близо 4000мили така
за тази година плановете са горе долу ясни: трябва да отворим стария мотор и да разберем защо плюе гарнитурите така (предложения?), трябва да оправим скоростната кутия и ако тези две неща се оправят ще преминем към настройването на компресора. по окачването най-вероятно ще сменим много малко неща - евентуално 33мм торсиони отпред и по-твърди пружини отзад. трябва да видим дали кони ще ни пренастроят амортисьорите. има още 2-3 места където са гумени тампони ще сменим с полиуретан.
спирачките най-вероятно ще сменим предните с 284мм дискове от SZ и 4бутални wilwood апарати. отзад сме с вентилирани 250мм SZ дискове. в момента сме с ръчен контрол на баланса между предните и задните спирачки, но до колкото разбирам това не е достатъчно и има вариант да минем на отделни бутала и да разкараме усилването. което ми напомня, че колата е без серво и е с 225гуми и 300мм волан
еми това е общо взето. погледнете и сайта