Страница 1 от 2

Rover 200 1.4-16v (всекидневка)

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 09:23
от Joreto
Скоро се сдобих с нова всекидневка, Ровър 200 1.4-16в, к-серия мотор с 103кс и понеже съм шиле което не може да си седи на задника още след 1-та седмица почнах да го човъркам. Промяната за сега е смяна на дросела от 48мм на 56мм от турбо Ровър, като по този начин колата стана по-рязка и за моя изненада свали времената на 402м с ~0.2с - 0.3с (преди смяната 18.0 - 18.1, след 17.7 - 17.8 ) и по показания на гтека качи
+3 кс на гумите. Следващите неща които съм и намислил са махане на катализатора и смяна на задното гърне, евентуално по-натам може да се сдобие и с валове.


Ето резултата от смяната на дросела (най-бързия преди смяната с най-бавния след това).

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 09:35
от Bad_Dog
не пипай ежедневката!

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 09:38
от j1v
Bad_Dog написа:не пипай ежедневката!


И на мен така са ми казвали ама .... турихме и валчето вече :lol: :lol: :lol: :lol:

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 09:42
от Joreto
j1v написа:
Bad_Dog написа:не пипай ежедневката!


И на мен така са ми казвали ама .... турихме и валчето вече :lol: :lol: :lol: :lol:


как беше поговорката ..... шиле в торба не седи :-D

МнениеПубликувано на: 30 Авг 2007, 10:39
от j1v
Joreto написа:
j1v написа:
Bad_Dog написа:не пипай ежедневката!


И на мен така са ми казвали ама .... турихме и валчето вече :lol: :lol: :lol: :lol:


как беше поговорката ..... шиле в торба не седи :-D


тия дни си чакам и конитата :roll: :roll: ... само за изпускателния колектор стария ми, не знам кога ше остане време да го сложим

Я си кажете другите градските ви коли, к'во им правите

МнениеПубликувано на: 31 Авг 2007, 21:52
от 75 turbodelta
аз си сипвам нафта основно :lol:

МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2007, 21:54
от Nikoror
аз си мислех, че целта на всекидневката е да те кефи без да я пипаш. иначе на предното стъкло слагам параван да не ми пече в салона :oops:

МнениеПубликувано на: 02 Сеп 2007, 23:42
от Monster Performance
малийй начи не съм единственият дето не мой да спи :lol: :lol:
преди няколко месеца взех А/3 1,8т кекекекекккк
кво да кажа зех я за ежедневка щото е със сите екстри и ме кефи мнооу ама не издаржах и смених турбото от/996/,бързи дюзи,кюнци/оставих орг..задно за да не ручи кекек все пак гоня комфорт,и ся чакам Венци да я измапи щото харчи повечко от предвиденото...аа забрайх да кажа и за модерният Блооуф ОФф
а кулера виси в гаража/няаам време да го набутам в бронята/ :oops:

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 21:09
от Joreto
Такааа, преди няколко дни всеки дневката сдаде багажа, почна да надува маркучите и да изчезва водата ( маслото е чисто ):evil: . Днес реших ,че е време да я разглобя и да видя какво е положението с гарнитурата на глава тъй като това е едно от слабите места на тези ровъри, естествно взех цял нов комплект гарнитури за горната част на мотор и нови болтове. Оказа се ,че някой "майстор" е пипал преди това и явно е бил голям любител на силикона, имаше го на всякъде по мотор включително и на всеки болт :x ....

Началото ...

Изображение

Изображение

следи по капака от мешане на масло с вода при 4-ти цил.

Изображение

валчетата....
Изображение

гарнитурата на главата, метална е но изглежда така сякаш от всякъде е пропускала вода .....
горната страна

Изображение

долната страна

Изображение

главата ..

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

блока....
Изображение

Изображение


Интересно ми е защо тази гарнитура е пропускала така? Това което ми дойде на акъла е ,че може би се дължи на факта че главата не е била челосана при предишния ремонт и не е легнала добре но, защо тогава ~ 1 година нямаше проблеми ? Ясно е ,че този път заминава на челосване но от тук следва въпроса какво да правя с блока, дали и той не трабва да се челоса (честно казано ич не ми се разглобява долната част на мотора)?


П.П. тъй като главата е долу се чудя дали да не се портне малко, а при челосването дали да не се свали малко повечко за да се сгъсти мотора (знам ,че това не е най-добрия начин) ......

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 21:15
от Joreto
Снимки след като позачистих малко главата и блока .

Изображение

Изображение

Изображение

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:13
от VGZ
êàòî ãëåäàì ñè ìîêðè ðèçè êîåòî îçíà÷àâà ïî÷òè çàäúëæèòåëíî âàäåíå íà ðèçèòå ïî÷èñòâàíå îòäîëó ëåãëàòà ìàëêî ñèëèêîí íîâè î ðèíãîâå èëè ïîäëîæêè çàâèñè êàê å íàïðàâåí ... àêî íå ïîñëå êàòî ñúáåðåø øàíñà äà òåêíå àíòèôðèç â êàðòåðà å ãîëÿì è ôèëìà å ïàê ñúùèÿ :lol:

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:29
от Joreto
Малиии ти ме разби, това означава да извадим мотора :lol: . Ето какво представляват ризите нa ровъра, от това което прочетах не са точно мокри,водят ги някакви сухи/мокри ... ама може и аз да не съм разбрал правилно :D

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:29
от 75 turbodelta
ма наш кви маняшки болтове за главата има тоя мотор тънки и дълги като шпагата на д'артанян са :lol: жоре снимаи покажи ве 8)

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:33
от Joreto
75 turbodelta написа:ма наш кви маняшки болтове за главата има тоя мотор тънки и дълги като шпагата на д'артанян са :lol: жоре снимаи покажи ве 8)


муахахаххахха, вярно е това, болтове дълги по един метър :shock: , утре ще направя снимки :wink:

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:34
от 75 turbodelta
ма те са като ластици тея болтове ве що са чудите де е проблема не знам :D

МнениеПубликувано на: 19 Окт 2008, 23:37
от Joreto
75 turbodelta написа:ма те са като ластици тея болтове ве що са чудите де е проблема не знам :D


Е това е другата причина която ми мина през главата, принципно съветват да се сменят ,че инак ако са се разтегнали става белята, може и моя случай да е такъв :) . Аз по едно време мислех направо да метам новата гарнитура и да стегна с новите болтове но си викам дай първо да челосам за по-сигурно ;)

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 01:57
от anastas83
колега преди 2 години имах същия мотор ама на 400 прави го и го махай чулиии аз лично си загубих 1 месец с тоз проблем сцепи главата между клапаните ок случва се нова спешал гарнитура и болтове 350 лв. и нова глава 400 ок след 2 месеца пак сцепе на магистралата тракия дубал на сумата преди това о ринговани ризи и други простотии накрая си дал 2бона (свалил съм главата 7 пъти за 2 месеца) търсил си 2 глави по 2 месеца и незнаеш каде ще те остави това недорозомение с болтове М9 дълги 9метра наглавата му проста
пс. от двете глави съм си направил чудна масичка в халето пия си кафенце на нея и ми е кеф че таз кола не ми е прид очите не се сърди това си е истината и внимавай как затягаш новите болтове първия път скъсах един после по инструкция като ги стягах останаха хлабави на третия стягах и с чуках с буково трупче и 10кг. чук зверски че гарнитурата е твърде корава и неможе се забие в главата
а и друго се сетих като скъсах болта затягам си аз на 5 кила отпускам гледам болта сам се развива на 20 30 градуса те деиства като тросион щото е 9 метра хареса ми и си поиграх 2 3 пъти и пукна даго еб... :D

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 09:43
от Joreto
Това за махането си втори човек който го казва, първи беше бат Сащо (INTEGRALE), той си каза ,че ще бера ядове с тоя мотор. Днес почнах да се замислям дали изобщо да се занимавам с челосване, или направо да го събирам така. По ровър форумите пише да не се челосва ако не е необходимо.

П.п. С какво и как да премеря дали главата равна ?

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 10:03
от anastas83
е как с линиалче или нищо право слагаш върху главата и дигаш срещу светлината ако свети взимаш луфтомера и виждаш колко е криво до към 15 стотни е макса трите ми глави небяха криви а спукани :D дано да не е и твоита ама тез глави не се изгърбват :wink:

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 10:14
от Joreto
anastas83 написа:е как с линиалче или нищо право слагаш върху главата и дигаш срещу светлината ако свети взимаш луфтомера и виждаш колко е криво до към 15 стотни е макса трите ми глави небяха криви а спукани :D дано да не е и твоита ама тез глави не се изгърбват :wink:


Мерси, довечера ще я премеря, иначе поне видимо няма пукнатини но ще я огледам пак по обстойно :D

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 20:45
от VGZ
åé òî òîâà â ïúòè ïî ãîëÿì äðèñúê îò àëôàòà áèëî :lol:

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 21:01
от 75 turbodelta
хахаах маи маи а като допълниш и пластмасовия интериор в коша на японско-англииската котора и горчивото хапче става голямо :lol:

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 21:07
от Manta2005
75 turbodelta написа:хахаах маи маи а като допълниш и пластмасовия интериор в коша на японско-англииската котора и горчивото хапче става голямо :lol:


ооо и това не е всичко, добави и това че гадните китайци купиха цялата фабрика барабар със тухлите и я изнесоха едно към едно в китай и вече произвеждат много смело "ШАНХАЙ РОВЪР" смятай сег акато се напълни с "резервни части"

МнениеПубликувано на: 20 Окт 2008, 21:36
от 75 turbodelta
хахахахаха жоре пали и махаи тва полукитаиче :lol:

МнениеПубликувано на: 21 Окт 2008, 09:13
от Joreto
Не така за ровъра еййй [-X . Моя си е чисто кръвен англичанин и точно като някой благородник отвреме на време капризничи :mrgreen: , за сметка на това пък другата кокона се държи много прилично тези дни , чак ме кефи да се развозвам с нея :) . Днес главата заминава при бат Сашо за основно "oсвежаване" (че примерно ако почна да си пасвам клапаните в нас в хола рискувам близка среща с тиган :axe: ) .