Пежо 205 1.9GTI - MI16 Turbo

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Пежо 205 1.9GTI - MI16 Turbo

Мнениеот waleto » 16 Юли 2007, 23:39

Здравейте!Ето и моя скромен проект.Малко със закъснение,ама пусто,много работа.
След поредното сваляне и качване на мотора
се зароди идеята да инплантирам турбинка.Пък и точно завършвахме,с един приател,турбинирането
на Голф му и горе долу знаех за какво иде реч.
Ето малко снимки на колата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Колата я разглобих Януари 2006,щото бях скъсал ушите за закрепване на тампоните на мотора към купето.
Търсех си турбо което да е относително евтино.
Тоест то това беше и идеята,всичко да стане с минимум средства.Докато чаках да искочи турбинка,смених лагери
,биелни и основни,замерих коляновия вал,смених сегменти.
Ревизирах и заварих главата,там където я бях откъснал.
С малко сметки и две гарнитури свалих степента
на сгъстяване на 8.3:1
Изображение
Изображение
Турбинката се появи от една Алфа мисля беше.Първоначално не я ревизирах,ама по случайно стекли се проблеми и обстоятелства и незнание от моя страна я занесох при Митко,което беше за добре,все пак.
Изображение
Изображение

За по-лесно,намерих един колектор от 605 турбо,въпреки че сега като се замисля щях да имам много по-малко ядове,ако си бях направил един метален.Направих една преходна планка,между колектора и турбото и с много псуване успях да го вкарам отзад,където му е мястото.Фланците за даунпайпа си ги правих сам,само за заварките нямах подходящ апарат а и не им разбирам достатъчно,та ходих до един познат да ги направи.
Изображение
Изображение
Изображение
Маслената магистрала я захраних от датчика за налягане на маслото с ето тоз преход:
Изображение
Изображение
Бях сложил и рестриктор на маслената магистрала,ама Митко като му я занесох да я ревизира ми се навика,че такова нещо не се слагало и го махнах.
Кулер,изпадна някакъв който по размери мислех че ще стане под бронята,ама не бях сметнал правилно и го сложих вътре в моторния отсег та се наложи да резна капака.Не е евективен,достатъчно,но колкото толкова.
Изображение
Изображение
Стигна се до паленето,най-накрая.Запалих я на бензин,повъртях малко дебитомера и я докарах до към 4800оборота да работи що годе нормално.След това взех един турбо изпарител и пуснах Пежото на газ.Заработи много добре(за моите разбирания) и така тръгнах за морето.След като се върнах купих един блоуоф-бошовски и го монтирах.Обаче не ми харесваше работата на колата с тоз блоуоф.Пичагата с Голфа направи едни проби с отворен боф,видяхме че нещата стават и с него и се захванах да направя един.Резултата беше приличен:
Изображение
Изображение
Наложи се да монтирам и авансконтролер,щото нямаше как да извадя нужните корекций.В момента Пежото работи на 0.7 бара,турбото сработва около 3800об.,на 2-ра на 4500об.ги имам 0.7бара и се държи доста добре.Скоро ще направя едни замервания на Божура да видя турбо и газ какво ще покажат.
Работата по колата беше около 8 месеца,предимно нощно време,щото през останалото време съм на работа.Пък и жената си иска своето от време на време. :wink:
Еми май това е за сега...

PS:Ако съм ви разсмял с това което съм направил,дано е било от сърце. :lol:
Последна промяна waleto на 30 Юни 2010, 21:10, променена общо 3 пъти
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот vlaa » 17 Юли 2007, 02:03

Така както седи кулера, не се ли напича зверски от колектора и турбото?
Ако мислиш да не я мап-ваш, поне не я карай на газ.
vlaa
 
Мнения: 61
Регистриран на: 24 Окт 2006, 00:15
Местоположение: Пловдив

Мнениеот waleto » 17 Юли 2007, 08:23

За кулера,както казах по-нагоре,това е положението за сега.Топличко му е малко,има там една предпазна ламарина,която се закача на колектора и около топлата част,но му е топличко де.
За некарането на газ е хубаво да се обосновеш,защо?
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

!

Мнениеот Sachko » 17 Юли 2007, 10:11

кат гледа снимката на мотора изваждането на кулера отпред едва ли ще струва пове4е от 100-120лв направен с евтините тръби и колена :roll:
А резултата според мен ще си струва ... и тогава въздохозаборника дет си направил за кулера ще обдухва турбото :wink:
Аватар
Sachko
 
Мнения: 507
Регистриран на: 22 Сеп 2006, 00:55
Местоположение: Банско/София

Мнениеот waleto » 17 Юли 2007, 15:28

Трябва да сменя кулера,ако го местя отпред,щот е много малко мястото.Ще и се развали визията на колата.Пък и взех друг мотор и може да започна да се занимавам с него и тогава всичко ще се променя
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот paco » 17 Юли 2007, 16:33

По ефикасно е да изведеш топлия въздух извън коша а не да се опитваш да вкараш още през заборник защото в крайна сметка и той остава там. Измести кулера отпред а въздухозаборника обърни назад.

Аз поне така бих постъпил.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Cordoba16vt » 17 Юли 2007, 16:36

Само да питам

вие от Клуб Пежо май сте некви манияци на тема турбо+газ и или метан ???
Fünfzylinder-20Ventil-Turbo-Reihen-Ottomotor
Аватар
Cordoba16vt
 
Мнения: 1037
Регистриран на: 08 Яну 2007, 10:37
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 17 Юли 2007, 16:41

Не бе с Мишо си е чиста случайност.Ама примерно Голфа и той е с турбинка и газ.
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот Misho 605 SVti » 20 Сеп 2007, 16:41

Такива сме ние в клуб Пежо, да не повярваш.

Що касае вентилирането на двигателния отсек, най-голямо разреждане има отгоре посредата на капака, както и отстрани покрай калниците над гумите до колонката на предната врата.

Вторият вариант малко по-трудно може да се реализира, защото това е свързано с разпробиване на подкалнците и самите калници, полагане на тръби, тяхното изолиране, иначе оттам ще хвърля кал в мокро време както вътре в коша, така и навън покрай отворите.

Докато първият вариант си е елементарен. Вариантите са или както Пацо казва въздухозаборникът да се обърне назад, или да се оставят отвори отгоре на капака (но не толкова назад както при теб е реализирано). Така ще може да се изсмуква топлият възух и да се отвежда навън.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ludiagsm » 20 Сеп 2007, 23:26

мен ме кефи, щом си ходил до морето и си се върнл здрав най-добре не я пипай карай си колата със здраве тука най-големите разбира4и само пишат ли пишат ама колите им не излезнаха от бокса цела година :lol:
Изображение
LUDIAGSM PERFORMANCE TUNING
ludiagsm
 
Мнения: 1019
Регистриран на: 10 Яну 2006, 04:00
Местоположение: София

Мнениеот Misho 605 SVti » 21 Сеп 2007, 10:16

:evil: ............ още няма година - само 10 месеца. :oops:
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 21 Сеп 2007, 20:51

ludiagsm написа:мен ме кефи, щом си ходил до морето и си се върнл здрав най-добре не я пипай карай си колата със здраве тука най-големите разбира4и само пишат ли пишат ама колите им не излезнаха от бокса цела година :lol:

Ами то се знае,че започнеш ли спиране няма.Става ти все по-интересно.Само че понякога се налага да е малко по-бавно.
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 25 Мар 2008, 11:40

Дойде му време на кулера да ходи навън.Та затова изхвърлих всичко,което ми пречи.Така и така ще се пренарежда.
Изображение
Между другото намерих един маслен радиатор от Сааб и един преходник от GSI.Щото много пече маслото.:
Изображение
Ето тука някакви тръбички сгъвах и заварявах и се наложи да пробивам под калника,щото е много малка колата и няма от къде да минат тръбите.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Това е кулера.Изпадна от някаква Е-класа.Това му е горе долу и положението.Малко е криво,ама да видя дали ще върши работа,пък после ще го мисля.Казанче от 306 дизел и тръба на другата страна към филтъра.Малко кофти заварки,ама толкова си мога.
Изображение
Изображение
Преработих и мястото на дебитомера и изпарителя.За да е малко по-подредено.А тука ми беше единственото място за масления радиатор.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Крайния резултат е малко грозничък.А и кулера застъпва половината воден радиатор и ме безпокои да не грее водата.Ама ще мисля да го променям,нещо!
Еми толкова за сега.Утре повече.
Последна промяна waleto на 07 Май 2009, 13:47, променена общо 2 пъти
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот paco » 25 Мар 2008, 13:50

Ибааахти плетенкицата под тоя капак...тея ЕндЖинери от Пежо са смахнати :shock:

С челен кулер определено трябва да и е по-добре на колицата ама с тея 100 завоя по турбо пътищата си е малко терсене.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 26 Мар 2008, 11:02

Еми то това е един от малкото варянти,които имам за да мога да изкарам кулера отпред.Ппредимството на кулера вътре,според мен беше,че са много къси пътищата и колата се държеше прекрасно в градски условия.Много бързо развъртане на турбото почти без лаг.А сега ще видим.Много е студено и мокро за тестове.
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 28 Мар 2008, 00:49

Още малко снимки.Така ще е за сега.Следващото нещо е да закача сондата,за да се види за какви смеси става въпрос.
Изображение
Изображение
Последна промяна waleto на 07 Май 2009, 14:21, променена общо 1 път
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот j1v » 10 Апр 2008, 21:23

Скоро май проектите на светло, ще станат повече от покритите :)
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот waleto » 10 Апр 2008, 23:32

Че то при мене няма нищо тайно!Само дето на никой не му се занимава с френски кошници.Или поне не съм забелязъл. :D
Благодаря!
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот waleto » 07 Май 2009, 22:45

Тука съм пропуснал да пиша одавна!
Таз грозотия дет се получи отдавна съм я преправил.Свалих си кулера под радиатора и всичко си дойде на мястото:
Изображение
Изображение
Изображение

По въпроса за сондата:При налягане,показва 12-ки смеси до към 5700оборота,след това започва да обеднява.Което е нормално,според мен.На празен ход,държи,около 14:1.Малко е багато,но така е по-добре.
За LPG се отнасят стойностите!
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Мнениеот leonardo_vd » 10 Май 2009, 16:56

Баси натъкнал си се на същия кулер като моя, ама аз не знаех от какво е. Явно наистина тия от Пежо са луди да нагъчкат сичко така, при мен в голф 1 влезе сравнително лесно.
Пробва ли колата какви времена дава на 402м.
Аватар
leonardo_vd
 
Мнения: 619
Регистриран на: 07 Яну 2009, 13:53
Местоположение: Видин

Мнениеот waleto » 11 Май 2009, 16:21

14.8 по Г-тек.15-ка на Калояново,миналата година.
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Re: Пежо 205 1.9 GTI-Turbo

Мнениеот waleto » 30 Юни 2010, 19:23

Малко нови неща да споделя,около моята кола.
Одавна исках да вкарам малко по голям мотор в 205-та.Та към края на зимата започнах да си сглабам един 16-ков мотор от 405ца.
Частите са стокови.Една биела беше превъртяла и вала бе спукан.
Предвид многото приказки,който се говорят за тоз мотор,за проблеми с маслото му направих някой подобрения(според мен),ако може да не остава без масло.
Взех си ламаринана която седи между вала и картера от Пежо 306S16:
Изображение
Малко обаче и се разминава захващането и ми се наложи да преработвам.
Това алуминиевото ми седи между картера и блока.Малко го поизрязах презаварих и с нови планки и се получи това.
Изображение
Изображение
Направих една вратичка на картера и ревизирах маслената помпа,като сложих малко по натегната пружина и по голямо колело вала,който предава движението на маслената помпа!
Изображение
Изображение
Изображение
Ето това се получи,преди да затворя картера:
Изображение
Мотора го досглобих,поосвежих малко коша и една вечер го наместих вътре:
[img]http://storage4.album.bg/b83/Изображение0322_932dd_21717504.jpg[/img]
[img]http://storage4.album.bg/30e/Изображение0321_d4743_21717503.jpg[/img]
[img]http://storage4.album.bg/785/Изображение0001_e9524_21717496.jpg[/img]
От тук на сетне се хванах да си сглобя един колектор за турбинката.
Ето малко снимки около работата!Няма какво много да се пише:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
[img]http://storage2.album.bg/7b6/Изображение0009_b6414_22844943.jpg[/img]
Има още снимки в случай че на някой му се гледа!
Накрая го занесох да го завари,мой приятел,щото не съм добре със заварките.А и нямам подходяща техника!
Изпускателя го увих с термоодеало и след това с алуминиева лента:
Изображение
След това се заех с всмукателя!Той представлява ето това:
Изображение
На мен обаче ми трябваше доста по къс и с дросел от другата страна.Просто защото идват много маркучи и тръби от едната страна:
Изображение
[img]http://storage2.album.bg/a0f/Изображение0005_9eea6_22859215.jpg[/img]
[img]http://storage2.album.bg/568/Изображение0026_7b0c0_22859225.jpg[/img]
Лека полека започнаха да се получават нещата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
След малко още!
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София

Re: Пежо 205 1.9 GTI-Turbo

Мнениеот waleto » 30 Юни 2010, 21:07

Наложи се да изместя хидравличната помпа.Щото тя седи върху скоростите и се върти от единия разпределителен вал.А там сега е турбината!
Та хидравликата я изместих на мястото на стойката за климатика:
[img]http://storage2.album.bg/07b/Изображение0024_6c817_22859462.jpg[/img]
[img]http://storage2.album.bg/bd2/Изображение0022_81869_22859460.jpg[/img]
Изображение

Изображение
За сега това е положението на нещата около мотора.
Всичко заработи прилично и горе долу минах към 300км.
Има още малко преди да сменя маслото и да видя как ще се държи в обороти!
Това е от мен за сега! :D
Аватар
waleto
 
Мнения: 87
Регистриран на: 03 Май 2007, 08:45
Местоположение: София


Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта

cron