BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 14 Яну 2020, 19:34

Хйде и аз станах малко BMW-ист :D Покрай приятелите дет караме се позапалих малко по тия дърти баварци иии не след дълго ми изпадна това нещо за цена близка до подарък/то си личи че тря е подарък направо де :lol: / Ей така ми го оставиха пред нас...

Изображение

Накратко за него,Е30 седан троен стоп ясно но е с насаден М50Б20. Изглежда като от скрапа, но всъщност се оказа че изобщо не е толкова зле.Има си всичко но е разглобена защото е планувано да се прави из основи.Салона е перфектен и си има всичко както е излязла от завода!Учудващо как е толкова запазен! :shock:

Накратко,започна да не ми харесва да я гледам така в градината ии понасложих някои неща като тези пластмасови вежди от Голф отпред и отзад,спойлера от Жигата джанти RH(много рядки) иии взе да ми харесва :) Купих прагове нови калници предни и т.н. ама по натам вида, че имаме малко драми с прехвърлянето :rolleyes:

Изображение

Започна се с "пърформънса" :rolleyes:

Имах си един М30Б35 и имах идея да го суапна в 30-ката и да го подкарам турбо.

Изображение

Започнах с каквото можех и като заначло исках да преработя леко архаичното му запалване...Всички знаете този кит предполагам ->

Изображение Изображение

ТОй е за преминаване към М50-> електроника на М20,М30 и незнам още кои стари мотори...Тия две три железца струват 200+ лв...Е реших да си направя като реших и малко да го модифицирам да не се сваля капачката

Изображение Изображение Изображение Изображение

След малко мислене обаче реших да направя нещата още по удобни за работа :)

Изображение Изображение

Стана отлично.ОБАЧЕ всички ми казваха да зарежа тоя дърт туч М30 и да правя М50-то.Викам добре ама 20-ката с 80мм цилиндри не е с голям потенциал.Да ама не!Приятел БМВ-ист ме светна за рецепта която става само на 20-ков блок точно защото само той е на 80мм.ТДС бутала+биели+колянов вал.Разгледах в чужди форуми и наистина срещнах няколко такива проекти.С корекции по челата на буталата/мнооого яки и може да се сваля доста от тях за да се докара няква степен прилична/видях един пич с вал от 2.5 обаче/по сметки към 2,3 го е докарал с 80мм блока/ на 2.1 бара бууст с такава сглобка и турбо мисля HX 40 - 417 коня на колела...Е това ми стигаше да почна и аз тая идея...Иии намерих веднага перфектни чаркала за пари от скрапа :)

Изображение Изображение Изображение Изображение

Мисля вижда се за какви железа става въпрос :) Взех турбо К27 от някакво волво 4,7-5 литрово камионче

Изображение Изображение

Нещо такова трябваше да стане...Целта беше около 400 коня с добър спул...не повече...

Изображение

Воден радиатор от Мерцедес...Еее бая ше поорежа ама има за какво...

Изображение

Иии общо взето плана беше с минимум средства да си кътам едни 400- коня я има я няма без да се вкарвам във филмим ОБАЧЕ :D ...същият БМВ ист дет ме запали и ми каза за рецептата ми каза как маперът му и негов приятел занимаващи се с БМВ та направили същата сглобка с HX 50 и на 2.6 бара по непотвърдена информация изкарали ~740 коня и малко над 900нм при почти 6000 оборота :shock: ...Колата си я карали и нема яд :shock: Дали е точно така незнам но пак казвам и по чужди форуми виждах не малко коне от този сет иии тогава и аз барабар Петко с мъжете започнах филма хахах....Айде изпадна мноооого тънкана тази чистак нова по-големичка турбинка/със същата К27 иначе моя приятел от М50Б28 изкара 360 на колела при 1.2 бара/ :D Нямаше вече как да се задоволя със само 400 коня хахах

Изображение Изображение Изображение Изображение

Еее вече ще имам проблем с мястото под капака :rolleyes:

Изображение

Започнах нещата за "сериозния" тунинг :D

Намерих за без пари глава от М50Б20 без ванус! Клапаните и са 7мм срещу 6 на ваносовата и тази е с двойни пружини на клапаните!Препоръчителна доработка казаха БМВ-истите!

Изображение

Започнах със заигравките...

Изображение Изображение

Фланците за всмукателя и изпускателя

Изображение Изображение Изображение Изображение

Започнах всмукателен колектор

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Има още доста шлайфане и работа по него и засега съм до тук, че и по другите се работи ииии :rolleyes: :axe:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 15 Яну 2020, 11:49

Не разбрах, дизеловите бутала ли смяташ да полсваш?
Турбото което смяташ да ползваш с какъв чугун е?
Успех с проекта.
Може ли малко повече инфо за ЦНЦ плазмата, голяма мания е :)
Аватар
toto
 
Мнения: 166
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 16 Яну 2020, 11:21

Да дизеловите бутала се ползват.Сваля им се от челото 2-3мм/имат доста за сваляне хаха/ в завийсимост от гарнитурата да се докара няква прилична степен. Чугуна да ти кажа незнам какъв е.Не съм го и гледал изобщо.Откакто съм я взел е в кашона под леглото :) Иначе плазмата вярно си е играчка за възрастни :D Масата е от Разградските,а плазмения източник е на Hypertherm - Powermax 45 XP. Макар,че е само 45А монофазен реже много :o

Ето 14мм черно

Изображение Изображение

Ако оставаше лъскаво желязото нямаше много да се различава от лазерно отрязано :? Рязал съм доста точни неща с нея иначе.

Изображение Изображение

Има Finecut дюза с която реже по финни неща и се получават добре.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Е, не е като лазер но и няма как да бъде с тази дебелина и разсейка на плазмената струя...Но пък лазер който да реже и 20мм черно/рязал съм и толкова,бавно е но го реже чудесно а в нета има и 30мм как реже вече по зле де но все пак е само 45А/ ще струва майка си и баща си :rolleyes: А да не говорим за Алуминий или неръждавейка...Щот лазер който реже 10мм черно се задъхва на 3-4мм алуминий и неръждавейка...Тук нещата са примерно 10мм черно, 9.5мм алуминий и неръждавейка :D Не я брига много много какво реже хаха...

Ето един по сложен детайл който направи 1:1 с оригинала/някои отвори нарочно ги направих по-малки,те се виждат/

https://www.youtube.com/watch?v=6olacESd9JA&t=9s

Спирам, че май се отнесох :roll: Ако нещо конкретно те интересува около нея - питай :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 17 Яну 2020, 07:55

Мерси за информацията на плазмата.
Интересно ми е тоя мотор с тея дизелови бутала и биели, какво ще се получи.
Имам същия М50 от е34 без ванос, който си чака реда.
Аватар
toto
 
Мнения: 166
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот skydiver » 20 Яну 2020, 20:03

А разни поръчки приемаш ли , или грешно съм разбрал ,че е твоя ?
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 185
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 20 Яну 2020, 20:50

Моя е моя е :) Разбирасе ще помагам с каквото мога,само не искам да разочаровам хората,защото неразбиращите го мислят за лазер и очакват мн.повече :) Но вие знам,че не сте такива такаче ако мога да съм полезен с нещо свиркайте :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот skydiver » 21 Яну 2020, 00:21

Скрита лимонка си ти... :lol:
Дай на лично някакъв телефон.
Нищо спешно няма, ще се радвам да видя някой път Сънито наживо.
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 185
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот 1040 » 21 Яну 2020, 12:23

Виж преди да започнеш изготвянето на плетения колектор и наместването на турбината нейните характеристики и главно чугуна с каква големина е.
Да не се окаже full throttle today- full boost tommorrow. Слагал съм камионски турбини и аз преди време и затова ти казвам, че осите им са доста тежки.
Аватар
1040
 
Мнения: 449
Регистриран на: 28 Дек 2011, 19:06
Местоположение: София

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 21 Яну 2020, 17:37

1040 написа:Виж преди да започнеш изготвянето на плетения колектор и наместването на турбината нейните характеристики и главно чугуна с каква големина е.
Да не се окаже full throttle today- full boost tommorrow. Слагал съм камионски турбини и аз преди време и затова ти казвам, че осите им са доста тежки.


:P ....Да има го като вариант честно казано :roll: Моя човек с М50Б28-цата с К27-ата дето е бая по малка има фул бууст на около 3800-4000 :roll: ...Тази не изглежда с много голям чугун, но трябва все пак да и видя числата :roll: Тази 2,5-ца дет споменах с "мойта" сглобка е с HX50 и я въртяла без много яд,а тя също е бая "дебела" и чугуна и определено е по-голям от на Гарет-а(имах и HX50)...Така или иначе има бая време до слагането и та ще го мисля и това да :roll:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 13 Фев 2020, 23:34

Малко напредък...Дросела е от Алфа 70мм(самата "паричка") мисля ще е достатъчен след като повечето такива набаяни карат със стоковия който е по-малък с оригиналните колектори даже...

Изображение Изображение Изображение Изображение

Ама започна и да си тегне тоя железак :axe:

Изображение

Още не съм стигнал до там но да питам някой ако знае...Как да направя маслени пръскалки на буталата? В нета намерих само това

Изображение Изображение

ясно ми е какво трябва да се случи,но не ми е ясно това някакви специални пръскалки ли са(с някво клапанче с пружинка дет отваря при определено налягане) или са си най обикновенни тесни тръбички? :roll: Във втория случай пад на налягане на маслото? :roll:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 14 Фев 2020, 07:29

Това са маслени пръскалки от М50.Не са просто тръбички.
С пружинка и съчмичка са.
Ето:https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e36-320i-cab/repair-manuals/11-engine/11-21-crankshaft-bearings/BaDXZ6d
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/oil-spray-nozzle/11421730619/
Аватар
toto
 
Мнения: 166
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 18 Фев 2021, 10:47

Такаа....Малко да ЪП-на 8) ...Работата промени своя облик така да се каже...Бялата отиде за желязо т.к. купето се оказа със сериозна корозия...Еее изпадна тази перфектна красавица иии нямаше как...взех я...(продадох си новото турбо заради нея нооо нямаше как...турбини има такива купета няма!) Оригинална 320-ка!

Изображение

Изображение

Перфектно купе!Започнах малко с глезотийки като я по оформих...

Изображение



Момчето от която я взех си е поиграло да я направи на 5х120 и отпред и отзд с дискове като отпред е с 330мм като 17' джанта влиза на косъм..

Изображение

Новите джанти вече бяха готови да чакат

Изображение

Иии както бях тръгнал....започна се по-сериозната работааа...Хайде първо разглобяване и О-ринг на блока който направих с мой изобретен инструмент ;D

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Буталата бяха челосани с 3,5мм иии пристигнаха така..

Изображение

Изображение

Изображение

Стругът бе направил доста груби челата иии се заех да ги "полирам"

Изображение

Коляновият вал от ТДС оригинално няма канал за шпонка за бензиновия пиньон...Еее грабнах шлайфчето иии си направих

Изображение

Изображение

Оригиналната шпонка(при бензиновите) е малката...голямата си я направих аз от няква машинна голяма шпонка и пасна перфектно!

Изображение

Изображение

Изображение

Нещо много важно,направих си болтовете на главата от 10мм->12мм или иначе казано 78,5 кв.мм срещу 113.04 кв.мм сечение на болта...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

иии разликата...

Изображение

малко подсилка на петите...

Изображение

Изображение

Изображение

иии вече с болтове от глава с по-висока якост(10.9 оригинални на петите, 12,9 сега)

Изображение

Реших,че ще си правя двудисков съединител иии от такъв маховика->

Изображение

с флекс,пила и точнi мерки го направих такъв->

Изображение

иии най странното е, че когато го занесохме на баланс...показа само това ;D->

Изображение

точно така,само 0,6гр дисбаланс...с инструменти от гаража и явно доста късмет бях нагласил маховика перфектно...Човека не го и пипа,защото каза че това е повече от добре...ето идеята...

https://www.youtube.com/watch?v=e7pIFN2HUXE

Резнах си това т.к. Реших, че ще местя масления филтър и други нещица но който знае М50 маслената конзола ще ме разбере,за останалите по-натам...

[imgщhttps://live.staticflickr.com/65535/50950786411_734357ca15_b.jpg[/img]

Междувременно намерих много добра по-размери турбина и в отлично състояние - К29 с билет перка

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Иии заега толкова, че и по другите работя,ще пиша и там ;D ....ИИ се оказа, че 2.0 М50 блока си има маслени пръскалки заводско! :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 22 Фев 2021, 14:53

Накефих се за маховика :)
Как беше, око шублер :)
Относно усилващата плоча на петите, не е ли по-добра идея да обхваща
и по върхнината на която ляга картера?
Само ще трябва да направиш дистанционни втулки между нея и петите.
Другото което ми е интересно, болта на петата стяга плочата и петата, не е ли необходимо
да се осигори против саморазвиване.
Турбината не е ли много голяма, тази май е за над 500 коня?
Аватар
toto
 
Мнения: 166
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 22 Фев 2021, 19:17

Хаха да маховика го приспах направо :lol: Ами за плочата имах същите притеснения точно заради вече създалия се "сандвич" от детайли иии бях пуснал тема за мнение.Казаха че с лвпило нямало да има дерт.Взех лепило но още го мисля. Моята първоначална идея беше с шпилки и веднъж стягане на петите и после отделно стягане на "плочата",но много я сваля надолу в картера и евентуални ядове със захвата на маслената попма се очертават...Другия вариант на плоча обхващаща картера

Изображение

Съм я начертал и нея но нямам време тия дни да я резна да видя с нея как ще е.Проблвема е да, с тия спейсъри...ще е добре да са доста точни :D

Иначе тази "плоча" която съм сложил сега не съм си я иЗМислил аз хаха...Видях,я че я продават та даже я и слагат...

Изображение

Таа явно върши все няква работа...Той и без друго си е бая корав тоя чугунляк...но все пак...да. Другия вид е много ПО.Ще видим как ще стане и другата ...

Турбото иначе е почти същото като това

Изображение

Само на това ин-а на компресорната перка му беше нещо от рода на 63,5-6-7 нещо такова ,а на моята е 62,5-6-7 нещо такова по спомен...Е и трима очевидно де е малко по голям де,но се вижда за колко коне е...Таа предполагам моята би трябвало да е за над 700 :roll:
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот toto » 23 Фев 2021, 07:32

Добре де тези коне в какви обороти ще успееш да ги изкараш?
Малко ми се виждат кубиците.
Не ме разбирай погрешно, не съм скиптично настроен.
Кефя се на проекта :)
Аватар
toto
 
Мнения: 166
Регистриран на: 01 Юни 2009, 11:01
Местоположение: Хасково

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот stanio.turbinata » 23 Фев 2021, 10:39

Ами тази която споменах по в началото дето е със същият железак(бутала биели и вал) е изкарала споменатите 700+ на около 6000 об и 2.5+ бара с НХ 50 обаче която е с идея по-голяма от К29-ката, а чугуна и е бая по- голям. До колкото знам и колектора и не е бил туинскрол а аз ще го направя такъв с надежда за малко по-добър спул. Вероятноста за няква моментна пикова мощност обаче е твърде вероятне и с тоя очертаващ се малък банд колата сигурно няма да е много приятна за каране но затова и ще сложа възможно най-дългия диференциал :axe: Не мисля да я въртя на повече от 6000-6200...То завийси как ще разгърне де ама това чак на дино някой ден :)
Аватар
stanio.turbinata
 
Мнения: 119
Регистриран на: 03 Фев 2013, 20:30

Re: BMW E30 M50 -> 2.5 turbo

Мнениеот skydiver » 07 Мар 2021, 14:57

Браво за ентусиазма!
Следя с интерес.
Съединението прави силата.
Аватар
skydiver
 
Мнения: 185
Регистриран на: 11 Фев 2013, 12:03


Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта