Fiat Tipo HF Integrale

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот hf hpe » 10 Ное 2006, 20:04

стойка имам още една в гаража не е проблем

обаче другото искам да го продам накуп

иначе правилно си се ориентирал, на местото на топлообменика с водата се слага преходника, като в него си е вграден и термостата
бобо се охлажда по абсолютно същият начин
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 10 Ное 2006, 22:59

понеже ми се вижда малък този радиатор се замислих за едно паралелно свързване с Т щуцери на два такива радиатора :arrow:
ще трябва да проверя дали ще има място, а и такива Т щуцери
Всъщност последователно свързване ще е по-подходящо.
Прикачени файлове
twin.png
twin.png (32.21 KiB) Прегледано 44045 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот cosworth » 11 Ное 2006, 03:08

ICI написа:понеже ми се вижда малък този радиатор се замислих за едно паралелно свързване с Т щуцери на два такива радиатора :arrow:
ще трябва да проверя дали ще има място, а и такива Т щуцери
Всъщност последователно свързване ще е по-подходящо.


Не се вживавай толкова де,чак пък и два радиатора :shock: Кажи честно за къв чеп са ти два :?: Има доста серизни коли дето и един нямат и си карат без грижи,ти чак два ще слагаш :roll:
Аватар
cosworth
 
Мнения: 379
Регистриран на: 09 Яну 2006, 00:02
Местоположение: Ruse

Мнениеот ICI » 11 Ное 2006, 03:44

Ами нещо ми щукна в момента.Наистина малко ми се вижда радиаторчето, пък като се сетя на типото как за 3-4 минути маслото му отиваше на 140 градуса, при яка газ, незнам при двойна мощност как ще е. Явно маслото се загрява толкова от пръскането по буталата. Основно съм се угрижил за режим некратко каране с немного висока скорост, на жега, когато охлаждането на радиатора ще е много зле.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот hf hpe » 11 Ное 2006, 10:03

и според мен 2 радиатора е безмисленно
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот kelesha » 11 Ное 2006, 11:08

ICI написа:Ами нещо ми щукна в момента.Наистина малко ми се вижда радиаторчето, пък като се сетя на типото как за 3-4 минути маслото му отиваше на 140 градуса, при яка газ, незнам при двойна мощност как ще е. Явно маслото се загрява толкова от пръскането по буталата. Основно съм се угрижил за режим некратко каране с немного висока скорост, на жега, когато охлаждането на радиатора ще е много зле.

Маслото се загрява най много от това да, т.е че пръска буталата, НО причината да не се охлажда бързо е кофти маслен термостат, т.е такъв който отваря на висока температура. Решението е не да сложиш два радиатора, а по скоро да направиш някакъв мод на термостата, и той да ти отваря на доста по ниска темпераура. 140 градуса масло е адски горещо, лично аз никога не давам газ ако маслото ми е над 110 градуса, а за 140 въобще няма какво да говорим, даже и ЛеМанс маслото там ми се струва че ще бъде чорбичка :D
Аватар
kelesha
 
Мнения: 1194
Регистриран на: 13 Яну 2006, 18:22
Местоположение: Варна

Мнениеот cosworth » 11 Ное 2006, 11:20

kelesha написа:
ICI написа:Ами нещо ми щукна в момента.Наистина малко ми се вижда радиаторчето, пък като се сетя на типото как за 3-4 минути маслото му отиваше на 140 градуса, при яка газ, незнам при двойна мощност как ще е. Явно маслото се загрява толкова от пръскането по буталата. Основно съм се угрижил за режим некратко каране с немного висока скорост, на жега, когато охлаждането на радиатора ще е много зле.

Маслото се загрява най много от това да, т.е че пръска буталата, НО причината да не се охлажда бързо е кофти маслен термостат, т.е такъв който отваря на висока температура. Решението е не да сложиш два радиатора, а по скоро да направиш някакъв мод на термостата, и той да ти отваря на доста по ниска темпераура. 140 градуса масло е адски горещо, лично аз никога не давам газ ако маслото ми е над 110 градуса, а за 140 въобще няма какво да говорим, даже и ЛеМанс маслото там ми се струва че ще бъде чорбичка :D


Забелязал съм,че маслото ми отова на 140 градуса като я понястъпя,въпреки че имам доста голям радиатор(омега дизел) и немам термостат :roll: Дали самия радиатор не е ефективен :?:
Аватар
cosworth
 
Мнения: 379
Регистриран на: 09 Яну 2006, 00:02
Местоположение: Ruse

Мнениеот ICI » 11 Ное 2006, 14:22

Ами май обяснението за недостатъчното охлаждане е, че да речем това радиаторче от 2,5 ТД е за 140 (незнам точно) к.с. , нали колкото повече коне - толкова повече отделена топлина. Едва ли зависимостта между коне и големина на радиатора е правопропорционална, но за ориентир :roll: Термостата трябва да отваря около 85 градуса Ц , че на студено масло през зимата не е добре.
Все пак, ако имам място ще се опитам да нагнездя две радиаторчета.
Еньо, за колко даваш твоя комлект ?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 11 Ное 2006, 16:11

Келемето е прав :D .Проблема не е толко в радиатора,колкото в термостата.Ако се модифицира термостата колицата започва да си работи безгрижно и чак при яко газене маслото се замисля да иде към 100 тина градуса. В интерес на истината,точно тази Омега 2.5 ТД използва абсолютно същия маслен радиатор като на Интеграле Ево. Дори бегачките ( гр.Н) си карат с него,но се пипва термостата и нямат грижи. Това с двата маслени радиатори е излишно,да не говорим ,че е слабо място.Още едно нещо което може да протече,избие и т.н.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот KILLER GTI » 11 Ное 2006, 17:54

а за тез дето нямат маслен термостат какво ще кажете, че моя адаптор си няма!
но така и не съм стигнал до монтаж на масления радиатор и не знам какъв ще е ефекта!
KILLER GTI
 
Мнения: 245
Регистриран на: 30 Яну 2006, 01:38

Мнениеот kelesha » 11 Ное 2006, 18:33

cosworth написа:Забелязал съм,че маслото ми отова на 140 градуса като я понястъпя,въпреки че имам доста голям радиатор(омега дизел) и немам термостат :roll: Дали самия радиатор не е ефективен :?:

Марто незнам как е при теб, но по принцип термостата е точно за това, т.е да си стои на мястото и като отвори би трябвало да запушва единия кръг и да отпушва кръга през масления радиатор. Ако караш без термостат рискуваш само малка част от маслото да минава през него и за това да ти вдига толкова температурата, но няма начин маслото да загрява толкова ако през радиатора минава голямо количество масло, освен ако самия радиатор не е запушен. Незнам как е при Форда и дали масления ти радиатор е допълнително слаган, но ако всичко е наред не би трябвало да имаш проблеми и тези 140 градуса никога не трябва да ги виждаш, 110-120 градуса максимум и то при мноооооооооо ама мноооо зор каране на трасе. Така че виж как ти е направена самата система и я корегирайте, според мен в момента ти охлаждане на маслото нямаш въобще с тази температура която спомена :shock:
Аватар
kelesha
 
Мнения: 1194
Регистриран на: 13 Яну 2006, 18:22
Местоположение: Варна

Мнениеот kelesha » 11 Ное 2006, 18:38

Lukan написа:В интерес на истината,точно тази Омега 2.5 ТД използва абсолютно същия маслен радиатор като на Интеграле Ево. Дори бегачките ( гр.Н) си карат с него,но се пипва термостата и нямат грижи.

Ся остаа да кажеш как са "пипва" маслен термостат и цена няя да имаш :D Че аз искам да си "пипна" моя на Вектрата да отваря на по ниска температура ама хабер си няям как да стане тва :lol:
Аватар
kelesha
 
Мнения: 1194
Регистриран на: 13 Яну 2006, 18:22
Местоположение: Варна

Мнениеот The_Machine » 11 Ное 2006, 18:49

Изрязване на малка част от пружинката? :roll: - ще стане по-мека , ще отваря на по-ниско налягане (което налягане е породено от температурното разширение на маслото) ... знам ли :)
Бордюр racing team!
Аватар
The_Machine
 
Мнения: 78
Регистриран на: 09 Окт 2006, 00:24
Местоположение: София/Слатина

Мнениеот kelesha » 11 Ное 2006, 18:56

The_Machine написа:Изрязване на малка част от пружинката? :roll: - ще стане по-мека , ще отваря на по-ниско налягане (което налягане е породено от температурното разширение на маслото) ... знам ли :)

Лек термостата не отваря на налягане бре, отваря на температура :) Тва с пружинката не ми са струва вариант въобще, ма нека чичо Доктор да си каже тежката дума, да не са окендзам пак в разсъжденията си :D :D :D
Аватар
kelesha
 
Мнения: 1194
Регистриран на: 13 Яну 2006, 18:22
Местоположение: Варна

Мнениеот ugabuga » 11 Ное 2006, 19:13

tochno chetiah temata i misleh da kaja za termostat no kolegata me e izprevaril! mnogo e vajno da ima takav zashtoto az niamam i sega zimuska, masloto mi mu e malko hladno i se prinudih da sloja "poor man's thermostat" demek edin karton otpred no tova ne e pravilnoto reshenie.

Termostatite ne sa skupi ($50) i si struvat i niama da e trudno da se sloji kato se zaplanuva otnachalo. Osven tova bih preporachal da izpozvash pleteni markuchi za da si naimash problemi s techove shoto mene mi pisna vse otniakade da mi kape.

Nadiavam se da se pouchish ot moite greshki :)

p.s. ba si az dokato go napisha tva 5 otgovra ima oshte
4efte powered Toyota Tercel. (201whp/158lbft @ 14psi)
Аватар
ugabuga
 
Мнения: 70
Регистриран на: 11 Яну 2006, 22:47
Местоположение: New Brunswick, NJ, USA

Мнениеот 75 turbodelta » 12 Ное 2006, 20:48

на марто вместо термостат тъи като естествено тои не работеше е монтирана тапа която кара всичкото масло да си минава през радиатора като по тоя начин единственият проблем които се появява според мен е че на минусови температури и на студен старт когато маслото е доста гъсто не е добре да преминава през радиатора ма тои па марто на минусовите температури от как е сложил радиатор не я е карал :lol:
всъщност и моита бабичка е по тоя начин направена само че радиатора е от друг донор (пак опел де келеша сеа да не се възгордява много)
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот kelesha » 12 Ное 2006, 22:15

Ако всичкото масло минава през радиатора то според мен е невъзможно маслото да стигне такава температура :? Значи има някакъв проблем, но какъв е тои........беш ли му майката :D
Аватар
kelesha
 
Мнения: 1194
Регистриран на: 13 Яну 2006, 18:22
Местоположение: Варна

Мнениеот 75 turbodelta » 12 Ное 2006, 22:18

аз лично на тая неговата кола не съм го виждал маслото да е повече от 90 градуса но от тогава колата еволира доста така че :wink:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот ICI » 14 Ное 2006, 01:34

Сега се чудя за нещо друго - понеже ще си балансирам мотовилките и се замислих доколко полезно ще е да ги шлайфна целите първо, след това да им балансирам преден и заден край и след това да ги дам да ги пийншотнат. Ще проверя за пийншота и ако има възможност ще действам. Какво ще кажете?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот VGZ » 14 Ное 2006, 02:47

àç ïèèíøîò â ÁÃ íå ñúì ÷óâàë .. è äîêîëêîòî çíàì òâà å äîñòà ñïåöèàëíà ïðîöåäóðà îòíîñíî èçáîðà íà ãîëåìèíà ôîðìà è ìàòåðèàë íà "ïÿñúêà" ñ êîéòî ñå "ñòðåëÿ" åëåìåíòà
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот ICI » 14 Ное 2006, 15:25

VGZ написа:аз пииншот в БГ не съм чувал .. и доколкото знам тва е доста специална процедура относно избора на големина форма и материал на "пясъка" с който се "стреля" елемента

Има в "Спарки" в Русе. Стрелят по заварени конструкции за сваляне на напреженията. Ще поразпитам да видя.
Дойдоха дюзите от Маями :D Само за 4 дена! Бош високоомни 440 цц, или по други данни 420 цц на 3 бара.Благодарности :D
Прикачени файлове
IMGP1946.jpg
IMGP1946.jpg (184.17 KiB) Прегледано 44027 пъти
IMGP1951.jpg
няма да се смеете на подложката за мишката :)
IMGP1951.jpg (342.62 KiB) Прегледано 44027 пъти
IMGP1957.jpg
IMGP1957.jpg (211.8 KiB) Прегледано 44027 пъти
IMGP1958.jpg
IMGP1958.jpg (197.88 KiB) Прегледано 22873 пъти
IMGP1952.jpg
IMGP1952.jpg (129.1 KiB) Прегледано 22873 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот KILLER GTI » 14 Ное 2006, 22:15

по моя каталог 417,8сс/min
KILLER GTI
 
Мнения: 245
Регистриран на: 30 Яну 2006, 01:38

Мнениеот ICI » 14 Ное 2006, 23:46

Докато си оглеждах мотовилките да видя как могат да се изгладят повърхнините им, се зачудих дали и те не са ковани.
Широката делителна ивица ме навежда на тая мисъл, същата като на коляновия вал, а той е кован.
И едно сравнение на Иаса-та и заводското бутало, по специално на размерите на каналите и разположението им. Това добре...
Обаче сега съм в ШАШ :? .
Заводските бутала имат офсет на буталния болт 1 мм назад от центъра, а буталния болт на Иаса-та е с офсет 0.00 мм - точно посредата.
Кажете защо са решили да го направят така и каква ще е разликата в работата им ?
Прикачени файлове
Picture 065 copy.jpg
Picture 065 copy.jpg (265.58 KiB) Прегледано 43987 пъти
Picture 067 copy.jpg
Picture 067 copy.jpg (184.93 KiB) Прегледано 43987 пъти
Picture 060.jpg
ляво - Иаса , дясно - заводско
Picture 060.jpg (190.59 KiB) Прегледано 22833 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот The_Machine » 15 Ное 2006, 00:55

Ако говориш за офсет на пистон пина спрямо центъра на буталото , то той принципно е на 1мм с цел при обръщане на движението на буталото след ГМТ да не би да се завърти наобратно :roll: , повечето производители на ковани бутала не правят офсет , а центриран болт с цел по-директен 'Push" на буталото.

Справка бай Гай :D
Бордюр racing team!
Аватар
The_Machine
 
Мнения: 78
Регистриран на: 09 Окт 2006, 00:24
Местоположение: София/Слатина

Мнениеот ICI » 15 Ное 2006, 02:15

The_Machine написа:Ако говориш за офсет на пистон пина спрямо центъра на буталото , то той принципно е на 1мм с цел при обръщане на движението на буталото след ГМТ да не би да се завърти наобратно :roll: , повечето производители на ковани бутала не правят офсет , а центриран болт с цел по-директен 'Push" на буталото.

Справка бай Гай :D

Тъкмо се бях засилил да питам Крофт :oops: Нещо ми е убягнало, че кованите ги правят така по подразбиране.
Интересно ми е при офсет 0 на буталния болт, дали пика на налягането не трябва да се забави леко. И дали този офсет налага промени в ЕКУ таблиците.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron