от j1v » 09 Яну 2006, 16:51
Иначе за колата и историята и
1996 година, Крайслер Неон, 2l 16v SOHC - 132hp
Доста леко за размерите си купе и прилична динамика, форма която някои харесват, а други непонасят. Един от първите представители на Forward Cab дизайна на крайслер.
Колата съм я извадил чисто нова от магазина на IDV преди 10ина години, от тогава 120х.км каране от баща ми, след това 60-ина х.км от мен. Срам ме е да кажа, че и на LPG вървеше по едно време но нз ...
на около 190х.км скъсах съединител и от там се почна. Трябваше да чакам близо месец за жило и съединител, и реших през това време да отворим да сменим гумички, ремъци и т.н. , но гледката като отворих не ми хареса и реших да сменям и сегменти ...
През какво преминах (без да ме е срам от грешките си)
1.
Сток вал, със увеличена степен на сгъстяване - от 9.8 на 10.4 (шлайфана 0.8мм глава, леко портната) Компресията ми беше 15. Мопар пърформънс PCM, CAI-ta, къстъм хедър и другите глупости. Резултата беше, че колата се движеше доста добре но до едно време ... вече си бях поръчал по-голям вал, за да сваля малко компресията, но дойде твърде късно ...
Когато го сложих пак мерене на компресия, на двата цилиндъра ОК, бях свалил на 12.5 - 13, но другите ... :-/
2.
Нови бутала, първи ремонт, hyperetectic, molly coated на Sealed Power (марката на Federal Mogul за бутала в USA)
Вече монтиран вал - Comp Cam #400 (малко по-голям duration, по-голям лифт, reduced circle base)
Пружини на клапаните от Магнум двигател (по-спортния вариант на моя мотор, от 2 ген. неон R/T и ACR - 150hp stock)
Доста по-сериозно портната глава (10x to postman) и по-голям тротъл
Вече карах със постоянно монтиран зеитроникс и закачен gauge към него.
В този си вид, колата вървеше още по-добре, на диното на проспеед показа 106kw на гумите, а на божура ниски 15-ки.
За съжаление по това време отвориха писта калояново, и вече имах нова болест. Каране на писта ... резултата според мен - прегряване на главата, паднало легло на клапан, от там скъсан клапан и салата ....
3.
Да се надяваме, че и последното трошене е било за добро. Случи се в момент, в който можех да си позволя малко пари за главата и вала, които исках Магнум глава и Crane #14 ... тез двете, заедно с едно регулируемо колело на вала, на АЕМ "уж" пътуват насам вече втори месец .... дотогава видяхте горе какво се твори - входящ колектор, сега започваме изпускателен колектор с по-широки рънъри (42-45мм) и надявам се преди да сглобим да успея да си доставя и шпер на OBX ...
Шпера го купувам от същия човек, от който си купих и коиловърите, които така и не можаха да дойдат навреме ... 1 седмица след като роди двигетеля :-/
Ето сравнени трите вала: сток, comp cam 400 и crane #14, който още очаквам.
Advertised Duration
STOCK CAM 247 265
COMP CAM 259 Intake 266 Exhaust
CRANE #14 262 262
Duration@.050
STOCK CAM 192 198
COMP CAM 205 Intake 206 Exhaust
CRANE #14 216 212
Gross Lift
STOCK CAM .309 .275
COMP CAM .384 Intake .335 Exhaust
CRANE .355 .345
Този двигател се прави докъм 180-190 коня срявнително лесно, нагоре става прекалено скъпо. Проблема е, че заради единия си вал и кобилиците, над 7800-900 оборота започва да пропуска. Има варианти, но са по-скъпи от това да се направи суап към DOHC и не си струва.
Моя таргет са именно 180-те коня и много подобрено държане на писта. Колата вече е прежалена само за уикендите, така че може и да излезе нещо