Нараства сектата ... Alfa Q4 (S4) - j1v

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот j1v » 02 Фев 2007, 00:08

Днеска бехме на вълна презацепване на валове ... бая народ пропищя, скоро ша требе да си сменям номера, че тоз усещам, че скоро ще влиза в блеклистите :twisted:
Прикачени файлове
DSC00043.JPG
Колелцето
DSC00043.JPG (81.59 KiB) Прегледано 30532 пъти
DSC00047.JPG
И набързо измайсторения инструмент ... тоз koutumanov не спира да ме изумява :)
DSC00047.JPG (95.48 KiB) Прегледано 30532 пъти
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот ICI » 02 Фев 2007, 03:00

Ауу, така грешката може да е 2-3 градуса с тая малка шайбица :?
На маховика не му ли направихте нов белег за реална ГМТ мерен по 1-во бутало с индикаторен микрометър?То става и с дълъг опипвач през отвора на свеща - такъв е заводският спец. инструмент за определяне ГМТ.
Как го направихте зацепването със градусите на full lift на валовете? Интересно.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот j1v » 02 Фев 2007, 10:09

всичко са праи едно към гьотури :oops:

2 градуса +/- няяя са вживяваме, да не карам ф1, т'ва е алфа ЗА БОГА :lol:
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Bobo » 02 Фев 2007, 13:12

j1v написа:всичко са праи едно към гьотури :oops:

2 градуса +/- няяя са вживяваме, да не карам ф1, т'ва е алфа ЗА БОГА :lol:


Даже кат има отклонение върви повече :lol:

Я давай да видя веднага как зацепихте валовете кво ми пускаш коляновия той е ясен :wink:
These crazy italian horses!
Extreme Service Ltd.
0888 232 484 - Bobo
Аватар
Bobo
 
Мнения: 23
Регистриран на: 30 Ное 2009, 09:11
Местоположение: Sofia

Мнениеот j1v » 02 Фев 2007, 13:30

Bobo написа:
j1v написа:всичко са праи едно към гьотури :oops:

2 градуса +/- няяя са вживяваме, да не карам ф1, т'ва е алфа ЗА БОГА :lol:


Даже кат има отклонение върви повече :lol:

Я давай да видя веднага как зацепихте валовете кво ми пускаш коляновия той е ясен :wink:


Зацепването е военна тайна, плод на съвместни усилия на виндни бългърски умове, които са ме заклели да паза тайната за 600+ коньовата алфа :-)

Шегата настрана, вчера само се подготвихме за зацепване, измерихме сегашните фази на газоразпределението, сега следва сравняване, мислене (не, че не е почти измислено вече де) и зацепване :-)

И после викам да палим :twisted:
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Lukan » 02 Фев 2007, 14:00

8)
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 02 Фев 2007, 17:40

j1v написа:Зацепването е военна тайна, плод на съвместни усилия на виндни бългърски умове, които са ме заклели да паза тайната за 600+ коньовата алфа :-)

Шегата настрана, вчера само се подготвихме за зацепване, измерихме сегашните фази на газоразпределението, сега следва сравняване, мислене (не, че не е почти измислено вече де) и зацепване :-)

И после викам да палим :twisted:

направо съм озадачен :? по някакъв особняшки метод движите...
Трябва само да си измислиш как да са фазите и след това с часовник - микрометър на смъкната глава(че иначе се сгъват клапани)се хваща фул лифта на вала, продължителността му се знае от заводските данни, за да си направиш твоите фази.От фул лифта се отмерват съответните градуси и така.Ето го напълно обяснено:

Step 1 – establishing Full Lift
There is a dwell phase around full lift of several degrees on most cams, to hold the valve open at full lift. A reground cam of same lift and duration as a billet cam will have a nose of much reduced volume and flow and a smaller dwell period.
To begin with a protractor and dial gauge (with scale big enough to accommodate cam full lift) is needed to establish the centreline of the full lift position, as this will be the datum from which the cams are timed. The cam does not need to be shimmed accurately up to do this.
To establish full lift turn the cam with dial gauge on the valve to approx visual full lift - then turn cam anti-clockwise till lift reads say, 9mm, or some other fixed point on the cam flank say 0.5mm lower than full lift. Make sure the cam does not rotate of its own accord. Then stick a large diameter protractor (you can get them from stationery shops) to the rim of the cam pulley with Blu-Tack, bolt a sharp-tipped pointer to the head and set the pointer to zero degrees. Then turn the cam the other way – clockwise, thru full lift and back down to the same point on the opposite cam flank and read the degrees. True full lift is halfway between 0 and this reading. Swing the cam to and fro and check that true full lift is exactly in the middle of the dwell phase.

Mark full lift on the rear cam journal relative to the housing, say with 2 scribed or pin-punch marks painted white – this gives you the FL reference point, which is useful if you want to check the cam timing later with the engine built and the belt on.
The same method as determining the centreline of FL is used to determine true tdc on the crank – using a protractor on flywheel, a fixed pointer and a dti on no1 or 4 piston.

Make sure you bolt a tdc pointer rigidly to the block and aimed at the flywheel or front pulley - before you fit the head. Once the head is on you will struggle to find true tdc with accuracy otherwise.

Step 2 - Cam timing – how it’s done
Cams rotate at ½ crank speed. The engine rotates clockwise viewed from the crank front pulley end. TC cams are always set up on No.1 cylinder, with the valves on the overlap phase (inlet opening, exhaust closing) – not the compression stroke, although when no1 is on overlap, no 4 will be on compression (both valves closed).
The cam degree setting at tdc, relative to cam full lift, will be ½ the crank degrees at which you want full lift.
So if you want cam full lift (see below) at 110 crank degrees the inlet cam will need to be set at 55 cam degrees before cam full lift (no 1 lobe) at tdc and the exhaust 55 cam degrees after cam full lift.

EG: In the above example –
Това е много важно, рекох да го оцветя :P
For the inlet cam turn the pulley anti-clockwise 55 cam degrees from full lift to put it before its full lift posn.
The exhaust cam should be rotated clockwise 55 cam degrees from full lift to put it after its full lift posn.
Mark the tdc posn with a red mark on the cam relative to the white mark on the housing.
The values full lift, timed-in degrees and lift at tdc with the cam shimmed up should always be recorded for dyno reference. You can check and adjust the cam timing on the engine – but only with the belt final fitted and ONLY if you have adjustable camwheels.
Последна промяна ICI на 02 Фев 2007, 20:34, променена общо 1 път
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 02 Фев 2007, 19:07

Ици правилно си прочел ,но интересно ми е ти ЛИЧНО ,правил ли си го?
И още повече като знаеш и лифта и фазите,я да ми кажеш как преценяваш (пресмяташ) къде да зацепиш двата вала?
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 02 Фев 2007, 20:57

Lukan написа:Ици правилно си прочел ,но интересно ми е ти ЛИЧНО ,правил ли си го?
И още повече като знаеш и лифта и фазите,я да ми кажеш как преценяваш (пресмяташ) къде да зацепиш двата вала?

Само на коляновия вал съм си правил реално засичане на ГМТ с микрометър-часовник(и имаше 3 градуса грешка спрямо фабричния белег), абсолютно същото като установяването на фул лифт на разпр.вал е. На валовете тия дни ще правя, преди не съм им правил, защото си бях с оригиналните.
Цялата настройка се прави спрямо градусите, на които се намира фул лифта на вала.Само трябва да имаш диаграмата на газоразпределение, която ще върши работа.Или някой ти я препоръчва(като в моя случай) или пък ако валовете са оригинални, тунинг фирмата дава въпросните градуси на отваряне-затваряне и продължителността на вала и от там много простичко се пресмятат градусите на фул лифта.Ето нагледно някой диаграми със сметнат фул лифт(FL)
Прикачени файлове
new cams settings.jpg
new cams settings.jpg (128.22 KiB) Прегледано 30427 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Postman » 02 Фев 2007, 21:32

ICI, а при асиметрични гърбици как центроваме валовете, понеже най-истинските валове обикновено са такива?
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот ICI » 03 Фев 2007, 01:28

Postman написа:ICI, а при асиметрични гърбици как центроваме валовете, понеже най-истинските валове обикновено са такива?

Еее, тия екстри сигурно струват... :? За нашите итал колици не са разпространени въобще. Само симетрични има.

Всъщност пак чрез градусите на фул лифта :wink:
Върха на гърбицата може да бъде пак отправна точка.
Производителя дава инфо на колко градуса от ГМТ трябва да е и така...
Ако се мери по лифт в ГМТ, всичко зависи от работната хлабина, горното по ми се вярва. То който си купи асиметрични валове, това да му е проблема :P нали си вървят с инструкция (RFM) :D

R - Read
F - (the) Fucking
M - Manual
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 03 Фев 2007, 03:28

Въпроса ми беше ако знаеш фул лифта и градусите,без да имаш препоръка от производителя как определяш къде да ги зацепиш?
Защото съм сигурен ,че и Живко са наясно с това как да си определят фул лифта и градусите,ама след това накъде?
Без дино,степен на сгъстяване,турбина и т.н. нищо не стаа да знаеш :D
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 03 Фев 2007, 06:26

За това трябва съвет от хора дето са работили с такива валове.Ето моите фази с атмосферния всм. вал са на долната графика. Само питане му е майката :D .
Мен ме притеснява, че и двата вала на Кю4ката ще са еднакви, а нещо като правило при турбо колите е изпускателния да е по-малък от всм.
Може да се направят някакви изводи по аналогия, примерно от каталог на C&B за тоя мотор, като се гледа как са зацепени валове със такъв лифт и продължителност :roll:
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот j1v » 05 Фев 2007, 16:45

ICI написа:За това трябва съвет от хора дето са работили с такива валове.Ето моите фази с атмосферния всм. вал са на долната графика. Само питане му е майката :D .
Мен ме притеснява, че и двата вала на Кю4ката ще са еднакви, а нещо като правило при турбо колите е изпускателния да е по-малък от всм.
Може да се направят някакви изводи по аналогия, примерно от каталог на C&B за тоя мотор, като се гледа как са зацепени валове със такъв лифт и продължителност :roll:


валовете не са еднакви! Ето точните им фази и зацепване в момента, овърлапа ще го лекуваме на диното, надявам се с помощта на по-разбиращи от мен :lol:

Ако някой някога иска да замери валове на италианка може да ми врътне една шайба, за да му спестя 4-5 дена псуване по жабарите :twisted:
Прикачени файлове
DSC00012.JPG
DSC00012.JPG (60.94 KiB) Прегледано 30322 пъти
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот ICI » 05 Фев 2007, 20:28

j1v написа:
валовете не са еднакви! Ето точните им фази и зацепване в момента, овърлапа ще го лекуваме на диното, надявам се с помощта на по-разбиращи от мен :lol:

Бях останал със спомен, че ще ползваш и двата вала от Типо, а те са еднакви. Предполагам сега изпускателният ти е бивш турбо всмукателен? Сега ми стана ясно че сте мерили реалните фази с това разграфеното колело на коляновия вал.Въпроса ми е има ли скрити предимства отколкото да се ползват заводските фази - те са дадени при 0,8мм хлабина, понеже се смята че тогава клапана почва реално да флоува и съответно фазата е дадена по-кратка от реалната.Сега по фазите дето си дал,само може да се гадае с какви точно валове си :D ако не кажеш :D
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот VGZ » 05 Фев 2007, 21:50

åôåêòèâíèÿ ëèôò ïî ïðèíöèï ñå ãëåäà ñëåä 1.25 ìì èëè 0.05 èí÷à íî ìàëêî ïðîèçâîäèòåëè ãî äàâàò :?
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот j1v » 06 Фев 2007, 00:24

ICI написа:
j1v написа:
валовете не са еднакви! Ето точните им фази и зацепване в момента, овърлапа ще го лекуваме на диното, надявам се с помощта на по-разбиращи от мен :lol:


Сега по фазите дето си дал,само може да се гадае с какви точно валове си :D ако не кажеш :D


Lancia VIS - 155 или нещо подобно коньове, обърнати наобратно (вх/изх) ;-)
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Bobo » 06 Фев 2007, 13:13

j1v написа:Lancia VIS - 155 или нещо подобно коньове, обърнати наобратно (вх/изх) ;-)


Аве казвам ти че нещо си превъзбуден, освен 20 клапановия мотор няма друг атмосверен с над 150 коня :wink:
These crazy italian horses!
Extreme Service Ltd.
0888 232 484 - Bobo
Аватар
Bobo
 
Мнения: 23
Регистриран на: 30 Ное 2009, 09:11
Местоположение: Sofia

Мнениеот hf hpe » 06 Фев 2007, 14:57

Bobo написа:
j1v написа:Lancia VIS - 155 или нещо подобно коньове, обърнати наобратно (вх/изх) ;-)


Аве казвам ти че нещо си превъзбуден, освен 20 клапановия мотор няма друг атмосверен с над 150 коня :wink:

тва да не е алфа бе
има си такъв двигател
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот Bobo » 07 Фев 2007, 11:50

hf hpe написа:
Bobo написа:
j1v написа:Lancia VIS - 155 или нещо подобно коньове, обърнати наобратно (вх/изх) ;-)


Аве казвам ти че нещо си превъзбуден, освен 20 клапановия мотор няма друг атмосверен с над 150 коня :wink:

тва да не е алфа бе
има си такъв двигател


Е аз моем ти кажем че има 310 коня атмосверка то мноо лесно така :wink: Дай година и модел на колата поне, да не кажа и номер на мотора :roll:
These crazy italian horses!
Extreme Service Ltd.
0888 232 484 - Bobo
Аватар
Bobo
 
Мнения: 23
Регистриран на: 30 Ное 2009, 09:11
Местоположение: Sofia

Мнениеот j1v » 07 Фев 2007, 13:52

Bobo написа:
hf hpe написа:
Bobo написа:
j1v написа:Lancia VIS - 155 или нещо подобно коньове, обърнати наобратно (вх/изх) ;-)


Аве казвам ти че нещо си превъзбуден, освен 20 клапановия мотор няма друг атмосверен с над 150 коня :wink:

тва да не е алфа бе
има си такъв двигател


Е аз моем ти кажем че има 310 коня атмосверка то мноо лесно така :wink: Дай година и модел на колата поне, да не кажа и номер на мотора :roll:


Ти к'ва си ламя, барем не са излагай :)

Lancia Thema 2L 16v VIS
Имам и PDFs благодарение на Бат'Еньо ма сега нямам време да ти ги качвам.

http://www.globalcar.com/datasheet/Lanc ... aie16v.htm

тука го дават 152 коньове, което пак си е "над 150" :lol: , ма по принцип на други места го дават 155 ...
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот j1v » 07 Фев 2007, 13:58

Ей го на :), нямам идея какво е DIN-pk и различава ли са от DIN :oops:
Прикачени файлове
DSC00095.JPG
DSC00095.JPG (59.87 KiB) Прегледано 30457 пъти
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот j1v » 07 Фев 2007, 14:02

Е ги и валовете:
Прикачени файлове
DSC00039.JPG
DSC00039.JPG (75.92 KiB) Прегледано 30455 пъти
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот hf hpe » 07 Фев 2007, 14:09

j1v написа:http://www.globalcar.com/datasheet/Lanc ... aie16v.htm

тука го дават 152 коньове, което пак си е "над 150" :lol: , ма по принцип на други места го дават 155 ...

Живко тая дето си я дал е дъртата Тема и тя се води 150к.с.

Иначе тази която си дал технически данни за нея се води фаза 3
ВИС-а дава 5-те коня отгоре
а също е с Мотроник 2.7 ако не се лъжа
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 07 Фев 2007, 14:15

Живко, ами какъв им е лифта на атмосферните, които ползваш.
Също ако знаеш на турбо версията колко им е лифта?За сравнение с Интегралските.
И един ламерски въпрос: на какво се дължи по-малката хлабина на клапаните при турбомоторите?И вярно ли е, че на загрял мотор хлабината се увеличава. Така са ми казвали, но не съм ги мерил загрели никога.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron