Fiat Tipo HF Integrale

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот VGZ » 15 Ное 2006, 10:10

ïî ïðèíöèï íå... ñàìî íà ïðàçåí õîä ëóìáóðêàò ïîâå÷å áóòàëàòà :D
"îò êàêòî ìúæåòå ñâàëèõà ìå÷îâåòå îò êðúñòà ñè, ñâåòà èçïåäåðàñòÿ! "
"There are no easy answers to complex problems"
"All you know is all you are"
Аватар
VGZ
 
Мнения: 881
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:55

Мнениеот ICI » 23 Ное 2006, 00:01

Ето я и главата след леко прекъсване-вече готова.
Ще и снимам портовете по-нататък, като я измия.
Обема на камерите излезе пректически еднакъв с разлика по-малка от 0.5цц да не вземе да и хареса нафтата, че.... Само дето обема е 38.5цц :oops: Но ще оправим работата чрез буталата.
Та ето ги и тях.
Производителят им отнесе малко "благословии", защото се наложи да фрезоваме малко ушите и леко да се пипне и мястото за пръскалките.
Но пък и има полза от цялата случка, защото разбрах кой е предния край на буталото.
Вижда се ясно несиметричния якостно-олекотен дизайн на напречното сечение на ухото. Дебелата стена е задния край на буталото.
Следва леко закръгляне на ръбовете и се захващам за доработването на челото.
Прикачени файлове
Picture 070.jpg
Picture 070.jpg (241.7 KiB) Прегледано 40916 пъти
Picture 073.jpg
Picture 073.jpg (232.01 KiB) Прегледано 40915 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 25 Ное 2006, 19:30

Леко повторих измерванията на обемите, тоя път с 20цц спринцовка и горивните камери излязоха в границите на 40-40,5цц.
Седнахме с Prilo и той започна да чертае, а аз да гледам :D и да давам размери.
Така беше пресъздаден модела на буталото.После се оплетохме в сметки и нагласихме релефа на челото за степен на сгъстяване 8:1.
И се получи това :arrow:
Постмане, би ли дал подходящи данни за материала и налягането, за да го натоварим по възможно най-реалния начин?
Прикачени файлове
piston tuned.jpg
piston tuned.jpg (99.36 KiB) Прегледано 40794 пъти
piston tuned '.jpg
piston tuned '.jpg (94.91 KiB) Прегледано 40794 пъти
Piston 2_0000.jpg
Piston 2_0000.jpg (110.95 KiB) Прегледано 40794 пъти
Piston 2_0001.jpg
Piston 2_0001.jpg (141.98 KiB) Прегледано 40794 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот killerbee » 25 Ное 2006, 20:43

ICI написа:Докато си оглеждах мотовилките да видя как могат да се изгладят повърхнините им, се зачудих дали и те не са ковани.
Широката делителна ивица ме навежда на тая мисъл, същата като на коляновия вал, а той е кован.



99% от биелите които се ползват при автомобилите са ковани но това не ги прави здрави :idea:
Аватар
killerbee
 
Мнения: 968
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:25

Мнениеот Postman » 25 Ное 2006, 21:00

ICI написа:Постмане, би ли дал подходящи данни за материала и налягането, за да го натоварим по възможно най-реалния начин?

http://www.jepistons.com/dept/tech/
Ето какви сплави ползват JE Pistons - 4032 и 2618
Потърси данни за качествата им, би трябвало да има, аз за около 5 минути не намерих това, което ви трябва за да ги дефинирате като custom material в Солид-а (понеже там ги няма), но ако отделиш повече време ще намериш данни за якостта надявам се. Ако така и не можете да ги намерите, ползвайте 6061 - нея я има в Солид-а.
Налягането ми се струва че може да стигне 11...12 МРа като максимум.
Не гледайте само напреженията, а обърете внимание и на деформациите (преместването - displacement) в характерните точки - между буталните пръстени и настрани от оста на буталния болт.
Не ми стана ясно обаче защо сте рязали ушите на буталата ?!? Мотовилките ли са много широки или какво (може и да си писал, но не съм чел назад)?
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот ICI » 26 Ное 2006, 01:47

o.k. :D ще потърсим инфо за сплавите. Нещо данните за преместването-реалния размер на деформациите ни убягват :roll: А също и задаване на лагеруването на ушите по буталния болт. Както е сега, изглежда са запънати и аксиално и там го няма разкрачването.Интересно ще е при какво натоварване каналите ще стегнат сегментите?
За фрезоването на ушите от вътрешната страна-не достигаха около 0.2мм на мотовилката да се вмъкне.Пък и допълнително трябва да има по около 1мм между ухото и мотовилката от всяка страна, за да може разпръскваното масло по челото на буталото да се вмъкне и в ухото.Реално не е намалена широчината на лагеруващата повърхност на ухото, защото там докъдето е отнето, отвора започваше леко разширяване като преход.
Последна промяна ICI на 26 Ное 2006, 02:09, променена общо 1 път
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 26 Ное 2006, 01:55

killerbee написа:
ICI написа:Докато си оглеждах мотовилките да видя как могат да се изгладят повърхнините им, се зачудих дали и те не са ковани.
Широката делителна ивица ме навежда на тая мисъл, същата като на коляновия вал, а той е кован.



99% от биелите които се ползват при автомобилите са ковани но това не ги прави здрави :idea:


Ще им шлайфам надлъжно страничните повърхности, да им увелича вероятността за отцеляване :? Пък после ако шотпийна в Спарки се окаже подходящ...
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Postman » 26 Ное 2006, 11:13

ICI написа:Нещо данните за преместването-реалния размер на деформациите ни убягват :roll: А също и задаване на лагеруването на ушите по буталния болт. Както е сега, изглежда са запънати и аксиално и там го няма разкрачването.

Като правите статичен анализ на Cosmos, резултатите които излизат за всеки отделен "стадий" с подредени един под друг и са съответно: Stress, Displacement, Strain, Deformation, Design Check. Displacement-a показва реалното преместване на всяка точка (node) от модела (съгласно изградената мрежа от крайни елементи). Ако не сте обръщали внимание, погледнете, ще ги видите...
Натоварването на буталото по принцип е по-комплексно, не е само от газовите сили... дори ми се струва, че инерционните го натоварват повече, но това е друга тема (не че и те не могат да се изследват де).
За да го натоварите малко по-реално, когато формирате натоварването в Cosmos-a, при налагането на ограничения (Constrains), задайте повърхнината на буталния болт не Fixed, ами Hinge (панта). Вероятно ще се наложи да зададете още едно ограничение, понеже Hinge не го дефинира напълно (не съм пробвал с бутало, предполагам само) - може би е добре да зададете транслация на някоя повърхност, която не се деформира много.
Ако искате да сте още малко по-точни, разделете повърхността, където лагерува болта на 2 части (за всяка половина) - т.е. целия ъгъл от 360 гр. го разделете на 120 гр отгоре (челото) и 240 градуса отдолу (полата). Когато газовата сила "помпа" буталото, силата се предава надолу през приблизително тези 120 гр, а не 180 градуса както нормално би си помислил човек или ако не друго, поне е по-достоверно. Ако имате проблем с разделянето, може да ми пратите модела "*.sldprt" и ще опитам да помогна...
ICI написа:Интересно ще е при какво натоварване каналите ще стегнат сегментите?

Ами при това налягане (110...120 бара) преместването на материала между каналите е от порядъка на 0,05...0,07 мм - зависи колко е разстоянието между каналите. Ако хлабината между буталния пръстен и стената на канала е по-малко, пръстена би следвало да заклини, а ако локалното налягане се окаже твърде голямо (като при масивна детонация например), може и парчето материал между двата компресионни канала да се отдели от буталото.
ICI написа:Реално не е намалена широчината на лагеруващата повърхност на ухото, защото там докъдето е отнето, отвора започваше леко разширяване като преход.

Е да де, махнали сте от най-неподходящото място, където има конусен преход за намаляване на локалните напрежения след реалното деформиране на буталния болт. Ясно, че инак няма как да се сглоби двигателя, но... шанс - такива бутала са ти пратили...
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот Lukan » 26 Ное 2006, 11:30

Ние също имахме този проблем с главата на биелата и буталото ( CPS).Но не сме взиамли от биталото ( именно ,защото се усъмнихме ,че ще промениме здравината му ) а взехме от главата на биелата.Нямаме никакви грижи,Ланчата си кара два сезона така.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Lukan » 26 Ное 2006, 11:36

Биелите може да са ковани :D ,но не в този смисъл в който явно си мислиш :D Мога да ти постна снимки на няколко изкривени биелки и то от перфектно работещ мотор.Бяхме доста изненадани когато го отворихме за ревизия. Истината е или в Pauter ,или в Saenz там с техния Хром-молибден,Титан :shock: ,H или + профил :D
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 26 Ное 2006, 21:57

Постмане,явно този нашия Космос не съдържа стадиите, които си изброил. Непълна версия е сигурно, защото е кракнат, не е оригинален купуван.Жалко, защото е интересно това, дето го описваш.Ако може нещо като пратчица с наложен платеж на твоята версия :oops: :D само да не ни обвинят в пиратство
Като споменаваш инерционните сили, нали заради тях се късат буталата наполовина. И затова примерно над 7500 об/мин летите може да не издържат на линейните ускорения.
За фрезоването от ушите - гледах други бутала и при тях е много финна фаска на отвора(снимката).Имаше я идеята за отнемане от мотовилката, но по 1.3 мм от всяка страна ми се стори много.Мисля, че щеше да си влоши страничната устойчивост, а и лагерната и площ се намалява.
А буталата нали издържат до 600 коня, рекох от тях да клъцна - да станат за около 400 :P
Прикачени файлове
ross piston_bottom.jpg
ross piston_bottom.jpg (105.75 KiB) Прегледано 40707 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 26 Ное 2006, 22:01

Lukan написа:Биелите може да са ковани :D ,но не в този смисъл в който явно си мислиш :D Мога да ти постна снимки на няколко изкривени биелки и то от перфектно работещ мотор.Бяхме доста изненадани когато го отворихме за ревизия. Истината е или в Pauter ,или в Saenz там с техния Хром-молибден,Титан :shock: ,H или + профил :D

Постни де, ще е интересно :D При какъв въртящ момент са работили?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Postman » 27 Ное 2006, 00:04

ICI написа:Постмане,явно този нашия Космос не съдържа стадиите, които си изброил. Непълна версия е сигурно, защото е кракнат, не е оригинален купуван.Жалко, защото е интересно това, дето го описваш.Ако може нещо като пратчица с наложен платеж на твоята версия :oops: :D само да не ни обвинят в пиратство

Ето на картинката отдолу как изглежда интерфейсът. Версията е 2006 (по торентите не може да я няма), Cosmos-ът е интегриран в нея.
ICI написа:Като споменаваш инерционните сили, нали заради тях се късат буталата наполовина. И затова примерно над 7500 об/мин летите може да не издържат на линейните ускорения.

Съвсем грубо казано, да.
Прикачени файлове
Piston_Stress_Analysis.JPG
Piston_Stress_Analysis.JPG (163.3 KiB) Прегледано 13058 пъти
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот ICI » 27 Ное 2006, 00:56

Ха, тя версията дето я ползваме била 2003 :oops: Дано да изникне 2006 лесно, че тия торенти не им отбирам :(
А буталцата определено вече са експериментални, дано да преминат и следващите две обработки успешно.
Тъкмо им измерих дебелината на 1-ви и 2-ри сегмент, че не бях досега - 1мм и 1.3мм.
По-тънки от тези ползват ли се?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 29 Ное 2006, 20:08

Ето го и съединителя от Италия дойде. 235 мм с около 3-4мм по висока диафрагма от заводския.Незнам дали хода ще дойде малко повече, или съединителя ще отделя на по-малък ход в сравнение с оригиналния.
Доста е олекотен.Металокерамичния диск е 1.4кг срещу 1.8 на стандартния.
Притискателя е 3.750кг срещу 4.700 на стандартния.
Прикачени файлове
Picture 018.jpg
Три комплекта-ляво-оригиналният,отдавна омалял,посредата почти ново Валео 215мм(за продаване вече)и новия :)
Picture 018.jpg (279.17 KiB) Прегледано 40627 пъти
Picture 002.jpg
Picture 002.jpg (239.33 KiB) Прегледано 40627 пъти
Picture 004.jpg
Picture 004.jpg (276.97 KiB) Прегледано 40627 пъти
Picture 012.jpg
Picture 012.jpg (150.66 KiB) Прегледано 40627 пъти
Picture 010.jpg
Picture 010.jpg (192.95 KiB) Прегледано 40627 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 01 Дек 2006, 01:14

дано тои да ти пасне тоя съединител че като гледам с така прехвалените негърчета ко стааа :shock: баати и полуфабрикатите :!:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот ICI » 01 Дек 2006, 01:27

Съединителя ще заспи, само да стане новия маховик.Даже ми се струва, че ще работи с по-къс ход от стандартния. А с негърчетата добро упражнение се получи, след ден-два ще са готови. То още като ги получих, видях че са с чело за доработка,за друг път от Же :D

Да питам за нивото на "стъпалото" - разликата между повърхността на огледалния диск и повърхността, където ляга притискателя.
По принцип е 0.5мм . С керамичен диск променя ли се нещо?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 01 Дек 2006, 02:35

Не ,не се променя. Но по принцип трябва да си сглобиш пакета маховик ,диск и притискател,после да натиснеш до положение отлепване (поне 1-2 мм) и да видиш дали това отговаря на хода на жилото или помпата на съединителя.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот hf hpe » 01 Дек 2006, 02:47

при моята на маховика няма стъпало там където ляга феродовият диск
може би и затова тази диафрагма идва по-висока
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 01 Дек 2006, 17:46

О.К. :D
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 01 Дек 2006, 22:25

Ето плодът от няколкочасово фрезоване,пилене и шлайфане :D
Малко след като почнах обработката се сетих за едни дискусии за разликите между валовете, мотовилките и т.н. на Фиат и Ланча.Произвеждат се на едно място, но разликата е в сортирането по качество. По-хубавите отиват за Ланча :cry:
Прикачени файлове
Picture 078.jpg
тази и още една бяха кофти щамповани-концентратори на напрежения да искаш
Picture 078.jpg (307.64 KiB) Прегледано 40741 пъти
Picture 076.jpg
преди и след...
Picture 076.jpg (265.16 KiB) Прегледано 40741 пъти
Picture 080.jpg
остава да ги балансирам и вероятно шотпийн
Picture 080.jpg (250.06 KiB) Прегледано 20175 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот volenv » 02 Дек 2006, 00:57

Ако не ги минеш на дребоструина машина ги хвърли в кофата.
volenv
 
Мнения: 280
Регистриран на: 05 Фев 2006, 13:19
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 02 Дек 2006, 03:03

volenv написа:Ако не ги минеш на дребоструина машина ги хвърли в кофата.

Taka мисля да направя(да ги мина, не да ги хвърлям :D ), но какво точно имаш впредвид за хвърлянето :? ?Заводски минати ли са?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот ICI » 02 Дек 2006, 20:21

между другото си нагласих базовия бууст на уейстгейта на 0.7 бара.
Рубен Апаричи ще ми прави чипа и каза че въпросното базово налягане трябва да е в границите 0.7-0.8 бара. Ще ме вкара в беля тоя човек :D
Интересното е че има две схеми на свързване на бууст соленоида.
Първата е с изтичане на излишното налягане, както при серийните возила, а втората е с пренасочване на излишното налягане под мембраната на гейта, без да се изпуска.
Прикачени файлове
Picture.jpg
Picture.jpg (196.43 KiB) Прегледано 20124 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот MaXo » 02 Дек 2006, 22:17

Може ли да снимаш схемите за връзване на бууст контролерчето? По принцип на много схеми дават да се взима налягането някъде преди дросела.А на някои места съм виждал и от смукателния колектор...
MaXo
 

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron