Peugeot 605 2.0 SVti Challenger 16v Turbo - 300++

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот Misho 605 SVti » 01 Дек 2006, 00:00

А ти с какви си на KONI?
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот landikar » 01 Дек 2006, 01:42

Ако питаш мен аз бях с Кони Спорт ( жълти ). и червени пружини ОМП, които се оказа че са ми меки. После сложих пружини TEIN, с които горе долу положението се пооправи. :wink:
Аватар
landikar
 
Мнения: 1090
Регистриран на: 19 Яну 2006, 14:38

Мнениеот RS-MAD » 01 Дек 2006, 03:53

landikar написа:Направо ги направи на кораво. :wink:
Това е Кони спешъл - туристическата версия.И почти не се различават от нормалните,малко са по-добри от тях.Спортните са жълти. :wink:
Искам да те питам пружините много твърди ли ги направихте.Една кола беше с такова Кони и като и сложихме и пружини ОМП, които дори не са особено твърди, стана доста лошо - пружините разпъваха амортесьорите.

Аз съм с червено КОНИ и да ти кажа изобщо ама изобщо нямат нищо общо с нормалните ми :) Всичко на МАКС с H&R пружини и колата седи 5 пъти по-добре :)
GT3076R INSIDE
Аватар
RS-MAD
 
Мнения: 302
Регистриран на: 09 Яну 2006, 00:46
Местоположение: Пловдив

Мнениеот landikar » 01 Дек 2006, 11:38

Всичко на МАКС

Е тъй де. :wink:
Може при теб да се е получило - уцелил си комбинацията :wink: дано и при колегата да стане така. :wink:
Аватар
landikar
 
Мнения: 1090
Регистриран на: 19 Яну 2006, 14:38

Мнениеот j1v » 01 Дек 2006, 11:46

landikar написа:
Всичко на МАКС

Е тъй де. :wink:
Може при теб да се е получило - уцелил си комбинацията :wink: дано и при колегата да стане така. :wink:


Возил съм се и на Венци на колата и на доста коли с кони спорт, и определено за кола, в която ще си возя жената и децата бих предпочел червено кони. Мисля, че пежото с червените ще стане доста приятна кола. Все пак говорим за шлеп, който се управлява с китап за капитан на кораб, а не с книжка за лека кола :lol: :lol:
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Misho 605 SVti » 01 Дек 2006, 17:23

Питаш ли ме какво ми беше усещането, когато се качих от Форд Фиеста на този кораб ..... оставете, че тегне 1600кг с голи ламарини. Вътре на задната седалка спокойно седят трима души с доста изпънати крака и без да се подбутват тактично с рамене. За първи път седнах в кола, на която като си подпра ръката на отворения прозорец не ми се скрива видимостта отляво, защото лакътя ми сочи нейде към съзвездието Сатурн. Но се свиква бързо на голямото, и после не ти се влиза в малкото.

Момци, дайде съвет за тръбите за интеркулера.

Компресорът ми е на 2", входът на интеркулера е на 2.5". Дали да карам до интеркулера с 2" и непосредствено преди него да сложа редуктор към 2.5", или най-напред да редуцирам до 2.5" и да си карам до радиатора с 2.5"?

Изходът на интеркулера и входа на дроселовата клапа са на 2.5". Дали да карам на 2.5" тръба, или да направя връзката с 2.75"-3" тръби с редуктори в двата края? Това как според вас ще се отрази на поведението на двигателя на преходните режими? По-голяма тръба - повече лаг, но други твърдят, че това ще подобри респонза на двигателя.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 01 Дек 2006, 17:28

направи си го на 2" до интеркулера там с редуктор на 2.5" (точно при самия вход на ИС-то) и после от ИС-то до дросела си карай на 2.5" .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот hf hpe » 01 Дек 2006, 19:38

при мен на делата която си е фабрично турбо
изхода на турбината е по-тесен от входа на кулера
и прехода е веднага след изхода на турбото
Аватар
hf hpe
 
Мнения: 756
Регистриран на: 09 Яну 2006, 15:31
Местоположение: София

Мнениеот 75 turbodelta » 01 Дек 2006, 22:52

hf hpe написа:при мен на делата която си е фабрично турбо
изхода на турбината е по-тесен от входа на кулера
и прехода е веднага след изхода на турбото

според мен а явно и според жабарите това е наи доброто решение :wink:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот ICI » 01 Дек 2006, 23:48

Във всяко 90град. коляно има загуби в потока около 2 процента, нещо такова се сещам. С преминаване веднага след турбото на големия диаметър, ще се запази дебита по-добре.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Misho 605 SVti » 04 Дек 2006, 17:04

В събота отворихме двигателя и се констатира това:

Изображение

Главата ми е пукната на две места - м/у клапаните на 3-ти и 4-ти цилиндри.

Хубавото е, че намерих оборудвана глава за 200 лева.

Jamie ме светнаха на една врътка, проверих я, и става .... захващането на главата, маслените магистрали, водните магистрали и т.н. на моя двигател е аналогично като на 2.0 16 клапана атмосферен двигател. И ми идват разни идеи да се монтира такава глава и да си имам 2.0 турбо 16 клапана. Сгъстяването ще се компенсира с формата на буталата, това е ясно. Така и така двигателят се оказа, че има ръб и е за ремонт, ще минавам на вариант олекотени бутала и биели.

Кажете си мнението - да конвертирам ли на 16-клапана, или да си карам на 8?
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 04 Дек 2006, 18:50

Явно този проблем с пукането си е заложен в главата. Вероятно и другата ще се спука, особенно при увеличената мощност. Така и така ще вземаш глава, пробвай с 16В, при нея сигурно го няма проблема с пукането :roll: .
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 04 Дек 2006, 21:38

според мен пък има голямата вероятност пукнатините да са страничен ефект от карането на метан :wink: и съответно по високата температура в камерата :idea: колкото до 16v главата си вкараш голям филм и дето мислеше зимата да си караш може и да пропуснеш и чак като запеи коса напролет да даваш газ :lol:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Manta2005 » 05 Дек 2006, 11:31

tabakoff написа:
Главата ми е пукната на две места - м/у клапаните на 3-ти и 4-ти цилиндри.



за всеки случай виж колко са дълбоки цепнатините при мен изглеждаха така но се оказаха около 0.5мм. просто докато си полирам камерата и те излязоха :) оказа се че най-вероятната причина за тях е малкото място между леглата на клапаните и тяхните големи размери :)
Manta2005
 
Мнения: 526
Регистриран на: 27 Апр 2006, 16:03
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Misho 605 SVti » 05 Дек 2006, 16:08

Ами като гледам, при мен положението е същото - голям, ама отвратително голям всмукателен клапан, и близко разположен изпускателен клапан. Преди 2 години, когато правих частичния ремонт на двигателя, купих друг, който впоследствие се оказа, че също е със спукана глава ... така че може наистина конструктивно пукането да си е заложено.

Не вярвам да е от метанът, защото неговата температура на горене е по-ниска от тази на бензина. По-скоро е от конструкция.

Що касае, за вкарването във филм - аз вече съм се вкарал. :-) Днес или утре ще купя някаква дребна въшка, трошляк за 300 лева, колкото да ме вози идните 2-3 месеца. Я Фиат, я нещо подобно. През това време ще си поръчам олекотени бутала, олекотени биели, болтове за главата, гарнитури и т.н, всичко да си е както трябва. Минавам на вариант 16-клапана, намерих оборудвана в добро състояние за 700 лева (надявам се да я спазаря за 600). Пасва перфектно на блока, гарнитурите на моя двигател и на винтиловия се различават незначително в хода на силикона, което в моя случай не оказва никакво влияние. Днес трябва да ми измерят блока, да видят на кой ремонтен размер ще излезнат. Като дойде главата ще си сметна сгъстяването, вероятно ще се наложи леко коригиране. Блока ще го щлайфам според предписанията на производителя на буталата, вероятно JE Pistons.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Вече има и би-ксенонови прожектори

Мнениеот Misho 605 SVti » 05 Дек 2006, 16:25

Добре е, когато покрай лошите неща се случват и по-приятни... Имам си нова придобивка. Дойдоха ми би-ксеноновите прожектори от BMW Е46. Че и във вида, в който бяха постнати в ebay, да не повярва човек.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Остава само да си набавя и стабилизаторите със стартер, окомплектовани с нови крушки Philips D2S.

Остава да си намеря и държачи за крушките, защото чак след като платих прожекторите видя, че са без държачи. Нищо, поне са нови – BOSCH.
Последна промяна Misho 605 SVti на 06 Дек 2006, 11:14, променена общо 1 път
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 05 Дек 2006, 20:03

Taзи вдигащата се клапа като за къси-дълги ли действа?
Предполагам ще скочиш на 300+ с новите части :D
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 05 Дек 2006, 21:02

tabakoff написа:.............Не вярвам да е от метанът, защото неговата температура на горене е по-ниска от тази на бензина............... Що касае, за вкарването във филм - аз вече съм се вкарал. .....

е те тука съм с особенно мнение за метана :idea: то лошо няма от него ма да караш жълта кола с кошер на тавана ма тоя номер с гт турбо на метан дано да не се окажа прав за температурката му !!! а и като знам газаджиите как ще ти мапнат ЕКУ-то на метана ...........и се ужасявам а за филма решението е твое аз като писах предния пост имах предвид че искаш да караш до 2-3 дни :wink: преди снега един вид :)
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот volenv » 06 Дек 2006, 00:03

Това че метана е по-ниско калоричен не означава че в горивната камера имаш по ниска температура. Аванса и отношението на горивната смес имат по голямо влияние. На всичко отгоре цепенето на глави с по 2 клапана на цилиндрър си е конструктивен проблем откак се правят мотори изобщо.
Няма начин 16в да е лош избор.
Както няма начин метана да е добър такъв.
volenv
 
Мнения: 280
Регистриран на: 05 Фев 2006, 13:19
Местоположение: Sofia

Мнениеот Postman » 06 Дек 2006, 09:09

За метана съм запомнил 3 основни разлики от бензина, но не претендирам да съм прав 100%, та значи:
- по-калоричен е от-бензина 44,5 срещу 42,5...43,8 MJ/kg (за бензина варира - октаново число, сорта нефт и т.н.);
- метано-въздушната смес гори с по-висока скорост от бензино въздушната;
- максималната температура на горене е по-висока.
Източниците са книги за физика и химия на горенето в ДВГ от най-известните руски учени в тази област (Стечкин, Соколик и др.)..., малко отдавна съм чел за последно обаче :oops: .
Postman
 
Мнения: 523
Регистриран на: 09 Яну 2006, 10:51

Мнениеот Misho 605 SVti » 06 Дек 2006, 11:09

То се получи малко оффтопик, но може да се окаже полезен.

Винаги съм бил скаран с физиката, но се зарових по книгите.

По енергийно-масови показатели (така е формулиран в учебника на Маслинков) калоричността на бензина е 42.39 MJ/kg с/у 49.04 MJ/kg за природния газ. Това предполага малко по-висока максимална температура на горене на метана. От друга страна обаче енергийната плътност на бензина е 35 000 MJ/m^3 с/у само 20 000 MJ/m^3 на природния газ. За съжаление в учебника е дадено сравнение на бензин с водород, но по същата логика следва, че топлината на изгаряне на метано-въздушната смес е по-малка в сравнение с тази на бензино-въздушната заради значително по-ниската енергийна плътност. Което предопределя вероятно факта, че горивната смес е около 5.5:1 метан/въздух. Както и факта, че на 100км колата ми гори средно 13кг бензин спрямо 6.5кг метан.

За скоростта на горене на метано-въздушната смес нямам някаква начуна информация, на която да се позова. Но самият факт, че при работа на метан изпреварването на запалването се увеличава с 12 градуса (9 при пропан-бутан) според мен показва, че е точно обратното - тя гори значително по-бавно. Което дава някакво логично обяснение за по-меката работа на двигателите на ниски обороти на метан или на пропан-бутан.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот Misho 605 SVti » 06 Дек 2006, 11:12

Волене, да разбирам ли, че предвид конструктивно заложеното цепене на 2-клапанните глави би било по-добре да се пробвам с вентилова глава? Разликата е 200 лева (говоря за оборудвани глави и в двата случая).
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот Misho 605 SVti » 06 Дек 2006, 11:30

ICI написа:Taзи вдигащата се клапа като за къси-дълги ли действа?

Да, за къси/дълги. Дългите ще се съчетават с халогенните дълги. То така е идеята и при Е46, доколкото намерих информация в нета.

ICI написа:Предполагам ще скочиш на 300+ с новите части :D

На 300+ надали ще скоча, но колкото извади на 1.5 бара - толкова. Макар че с вентиловия вариант нямам никаква идея какво ще стане. 300 само с предно предаване .... аз до 3-та ще трябва да си огранича надува, за да стои на пътя. И ще трябва да я обуя поне в 245 гуми.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ildimitrov » 06 Дек 2006, 12:50

Аз също съм чувал, че метана е с по-висока температура при изгаряне. А това със спукването на главата при метан инсталацията - не е само при теб. Един съсед 3 пъти сменя глави на Фабия-та си.
75 turbodelta написа:За бога това е алфа, всичко може да е наебано!

Изображение
Аватар
ildimitrov
 
Мнения: 191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 22:02
Местоположение: Враца

Мнениеот Misho 605 SVti » 09 Дек 2006, 23:28

В петък се сдобих с още една придобивка, с която съм изключително горд - глава от XU10J4R, 150 к.с.

Изображение Изображение

Малко е неугледна, но е здрава. Купих я окомплектована с клапани, валове, повдигачи, всмукателен и изпускателен колектор, един извит на дъга пластмасов колектор, с някакви топки, с които се регулирал пътя на въздуха дали да минава по по-дългия или по-късия път, някаква вакум помпа, някакво клапанче за вакума, зъбни колелета, дюзи, рейката за дюзите, клапана за бензина, май има и термостат, роселова клапа .... веселба голяма. Та вече проектът ми ще се казва не 8v, а 16v.

Вече имам изцяло подмемена задна ходова част - нови пружини, амортисьори, втулки, тампони на задния мост, щанги, жила за ръчната спирачка. Още не съм имал щастието да се возя (по разбираеми причини), но колата поне на външен вид вече стои по доста по-различен начин.

Изображение

Като я поджиткам малко, и всичко ще си улегне. Търпение му е майката.

Разгледах карантиите от двигателя, които нахвърляхме в багажника ... и мисля, че намерих обяснение защо турбокомпресорът ми е толкова шумен и защо така свисти, когато настъпя газта .... само не ми казвайте, че е от метана, защото така си свистеше още откакто си взех колата от бившия майстор, който май си експериментираше с колата ми.

Изображение

Изумих се, когато видях перката не компресора на какво прилича!!! Аз никога не съм карал без въздушен филтър. Миналата година, като минавах през Унитех Варна, ми погледнаха с много зор с огледалце перката и ми казаха, че поне от лошия ъгъл, от който гледат, перката е изкривена, деформирана .... каква ти деформация, тя направо си е разпарчетосана!!! Оня мухльо явно ми е сложил някакъв калпав турбокомпресор и ми е взел моя, знам ли .....

Другото, което ме изненада, е тази пукнатина на фланеца на изпускателния колектор.

Изображение

Но това вече няма значение, защото ще се прави нов изпускателен колектор.

Изображение Изображение Изображение
Има едни симпатяги холандци, но искат много пари. Така че явно ще се прави в БГ.

В понеделник вкарвам колата в един сервиз да демонтират двигателя и скоростните кутии. След това поръчвам бутала и биели от САЩ, за около месец и половина ще дойдат до БГ. През това време се подменят карантиите по предницата - амортисьори, пружини, преработвам си фаровете за ксеноновите прожектори, изправят ми предния кош от удара, който направих преди 2 години (не е сериозно, само козметични изправяния), пръскат ми коша от вътршената страна. Ще нося новата глава да я шлайфат, да оправят клапаните и техните легла, ще се правят нови раздвижни зъбни колелета за двата вала, напасване на портовете на главата с тези на колекторите. После, след като сглобим двигателя и го сложим обратно в коша, ще се мисли за цялостно боядисване на колата.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта

cron