В петък се сдобих с още една придобивка, с която съм изключително горд - глава от XU10J4R, 150 к.с.
Малко е неугледна, но е здрава. Купих я окомплектована с клапани, валове, повдигачи, всмукателен и изпускателен колектор, един извит на дъга пластмасов колектор, с някакви топки, с които се регулирал пътя на въздуха дали да минава по по-дългия или по-късия път, някаква вакум помпа, някакво клапанче за вакума, зъбни колелета, дюзи, рейката за дюзите, клапана за бензина, май има и термостат, роселова клапа .... веселба голяма. Та вече проектът ми ще се казва не 8v, а 16v.
Вече имам изцяло подмемена задна ходова част - нови пружини, амортисьори, втулки, тампони на задния мост, щанги, жила за ръчната спирачка. Още не съм имал щастието да се возя (по разбираеми причини), но колата поне на външен вид вече стои по доста по-различен начин.
Като я поджиткам малко, и всичко ще си улегне. Търпение му е майката.
Разгледах карантиите от двигателя, които нахвърляхме в багажника ... и мисля, че намерих обяснение защо турбокомпресорът ми е толкова шумен и защо така свисти, когато настъпя газта .... само не ми казвайте, че е от метана, защото така си свистеше още откакто си взех колата от бившия майстор, който май си експериментираше с колата ми.
Изумих се, когато видях перката не компресора на какво прилича!!! Аз никога не съм карал без въздушен филтър. Миналата година, като минавах през Унитех Варна, ми погледнаха с много зор с огледалце перката и ми казаха, че поне от лошия ъгъл, от който гледат, перката е изкривена, деформирана .... каква ти деформация, тя направо си е разпарчетосана!!! Оня мухльо явно ми е сложил някакъв калпав турбокомпресор и ми е взел моя, знам ли .....
Другото, което ме изненада, е тази пукнатина на фланеца на изпускателния колектор.
Но това вече няма значение, защото ще се прави нов изпускателен колектор.
Има едни симпатяги холандци, но искат много пари. Така че явно ще се прави в БГ.
В понеделник вкарвам колата в един сервиз да демонтират двигателя и скоростните кутии. След това поръчвам бутала и биели от САЩ, за около месец и половина ще дойдат до БГ. През това време се подменят карантиите по предницата - амортисьори, пружини, преработвам си фаровете за ксеноновите прожектори, изправят ми предния кош от удара, който направих преди 2 години (не е сериозно, само козметични изправяния), пръскат ми коша от вътршената страна. Ще нося новата глава да я шлайфат, да оправят клапаните и техните легла, ще се правят нови раздвижни зъбни колелета за двата вала, напасване на портовете на главата с тези на колекторите. После, след като сглобим двигателя и го сложим обратно в коша, ще се мисли за цялостно боядисване на колата.