Peugeot 605 2.0 SVti Challenger 16v Turbo - 300++

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот j1v » 09 Дек 2006, 23:36

А ти купи ли си нещо за возене вече :-)

Че като гледам, яката си се захванал ;-)
Я вземи си чантата шапката гащите ...
Аватар
j1v
 
Мнения: 4954
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:52

Мнениеот Misho 605 SVti » 09 Дек 2006, 23:50

Нищо не съм купил все още за возене, изпуснах едно Уно в Чирпан за жълти стотинки, мамка му. Ако не си намеря нещо до Нова Година да ме вози, след 01.01. отивам до Германия, брат ми там е намерил едно Пежо 605 3.0 24-клапана за 2000 евро, 1999г. И ще отида да си го взема.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот MaXo » 10 Дек 2006, 01:26

Не са ли много дълги ръновете на тоя колектора?
MaXo
 

Мнениеот Misho 605 SVti » 10 Дек 2006, 02:11

Аз няма да ги ползвам тях, само главата. Колектори ще се правят нови. Тия ще ги продам.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 10 Дек 2006, 03:46

Тоя тръбния колектор дето си го замислил като модел ми се струва, че се ползва за много високи мощности.Дали ще е добър за твоята цел?
На снимката изглежда, че фланеца и съответно оста на турбото не стоят хоризонтално.
Пробвай да си връткаш твоето, докато променяш наклона му и ще видиш как се увеличава триенето в лагерите :arrow: загуби.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 10 Дек 2006, 13:53

ти ли баш нема го измислиш все някоя глупост ще изръсиш :lol: ИЦИ а не мислиш ли че примерно позицията на мотора(погледни някое пежо) е такава в коша че оста и перката са хоризонтални :wink: а и според мен при тая кола има неща които ще причинят далеч по големи загуби от позицията на турбото :!:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот ICI » 10 Дек 2006, 18:34

Надявам се наистина турбото да седи хоризонтално, иначе кел файда от ball bearing - a :D
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Misho 605 SVti » 10 Дек 2006, 18:52

Двигателят е силно наклонен назад, и турбото идва хоризонтално. Хората са си го помислили. ;-)

75 turbodelta написа:... според мен при тая кола има неща които ще причинят далеч по големи загуби от позицията на турбото ...

Би ли бил малко по-конкретен?
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот 75 turbodelta » 10 Дек 2006, 23:55

е нали знаеш как обичам турбо коли на газ :lol:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Lukan » 11 Дек 2006, 00:41

ICI написа:Тоя тръбния колектор дето си го замислил като модел ми се струва, че се ползва за много високи мощности.Дали ще е добър за твоята цел?
На снимката изглежда, че фланеца и съответно оста на турбото не стоят хоризонтално.
Пробвай да си връткаш твоето, докато променяш наклона му и ще видиш как се увеличава триенето в лагерите :arrow: загуби.

Ици :D пак се фокусираш там където най-малко е нужно! Можеш ли да ми обясниш как лека промяна в наклона на турбото ще промени триенето в СЪЧМЕН лагер! Повтарям СЪЧМЕН :D Това са топчета :lol: и още нещо :D дали си обърнал внимание на Субару импреза WRC? Там турбото е IHI RX7 е ball bearing и седи абсолютно вертикално! Дали имат проблрми с повишено триене? Не мисля 8)
Другото което също е интересно ,е че нормалните втулкови турбини дори е по добре да са леко наклонени към турбинната (топлата) част ,за да се подобри разпределението на маслото в т.нар плъзгащ лагер.Не знам дали знаеш но голяма част от "Гарет дизайн" телата имат така оформени маслени магистрали,че подават директно масло на плъзгащия лагер от компресорната част и по по-дълъг път към турбинната част.Т.е. двете втулки получават различно мазане.
Затова тази работа с хоризонталите турбини ми се струва излишна и дори леко противопоказана.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 11 Дек 2006, 01:44

Lukan написа: Ици :D пак се фокусираш там където най-малко е нужно! Можеш ли да ми обясниш как лека промяна в наклона на турбото ще промени триенето в СЪЧМЕН лагер! Повтарям СЪЧМЕН :D Това са топчета :lol: и още нещо :D дали си обърнал внимание на Субару импреза WRC? Там турбото е IHI RX7 е ball bearing и седи абсолютно вертикално! Дали имат проблрми с повишено триене? Не мисля 8)

Има едни изрични препоръки наклона на оста на турбото да не се отклонява на повече от 3 градуса(нещо такова беше)от хоризонталата заради повишаване на триенето в лагерите.
Това като го четох още нямах турбо.
Като дойде моето, веднага я пробвах тази теория и се оказа, че всичко разлчно от хоризонталата повишава триенето в лагерите.
Като имаш напредвид, че моето ГТ се завърта дори като му духнеш в охлюва :lol: сериозно, не се бъзикам. Във вертикално положение триенето е пъти повече. На Субару ще да е с аксиално ориентирани лагери :roll: ,че да работи вертикално.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот MaXo » 11 Дек 2006, 03:18

Да не е било 30 градуса ... защото 3 градуса при пътни условия се променят нон стоп....то 3 градуса е нищо.
MaXo
 

Мнениеот Lukan » 11 Дек 2006, 10:18

ICI написа:
Lukan написа: Ици :D пак се фокусираш там където най-малко е нужно! Можеш ли да ми обясниш как лека промяна в наклона на турбото ще промени триенето в СЪЧМЕН лагер! Повтарям СЪЧМЕН :D Това са топчета :lol: и още нещо :D дали си обърнал внимание на Субару импреза WRC? Там турбото е IHI RX7 е ball bearing и седи абсолютно вертикално! Дали имат проблрми с повишено триене? Не мисля 8)

Има едни изрични препоръки наклона на оста на турбото да не се отклонява на повече от 3 градуса(нещо такова беше)от хоризонталата заради повишаване на триенето в лагерите.
Това като го четох още нямах турбо.
Като дойде моето, веднага я пробвах тази теория и се оказа, че всичко разлчно от хоризонталата повишава триенето в лагерите.
Като имаш напредвид, че моето ГТ се завърта дори като му духнеш в охлюва :lol: сериозно, не се бъзикам. Във вертикално положение триенето е пъти повече. На Субару ще да е с аксиално ориентирани лагери :roll: ,че да работи вертикално.

И как точно установи ,че триенето е по-голямо или по-малко? Или просто го връткаш на ръка :D ? На сухо,без масло в лагера? :D
Някак си ми звучи доста несериозно!
Това с трите градуса е недостатъчен наклон,не ми е ясно как ще ги премериш точно три градуса и както, и Максо каза те стават доста относителни при движението на колата и "подскоците " на мотора напред-назад и встрани.

Я ми обясни как ще ориентираш лагерите по друг начин при положение че оста седи вертикално?
Според мен пак грешиш 8)
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Lukan » 11 Дек 2006, 10:24

И за да не съм голословен :D малко снимки.
За Субаруто се вижда ясно. А за Фокуса както виждаш турбото е наклонено леко назад,към топлата част.Турбото е Garrett TR30R ball bearing.
Прикачени файлове
09.jpg
09.jpg (161.5 KiB) Прегледано 34197 пъти
01.jpg
01.jpg (150.67 KiB) Прегледано 34197 пъти
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот Misho 605 SVti » 11 Дек 2006, 11:14

75 turbodelta написа:е нали знаеш как обичам турбо коли на газ :lol:

Уф, да бе, не се светнах в началото.

В интерес на истината сега мога да разбуля един мит, че работата на двигателя на метан скапвал клапаните и леглата на клапаните .... няма такова нещо, или поне при мен, след като свалих 8-клапановата глава, такива следи не са налични. Тия дни ще разглобя и нея заедно с 16-ката и ще постна снимки. Но отсега се вижда, че са перфектни, или поне тези, които валът е надигнал.

Иначе аз от началото на проекта съм писал, че искам да опитам на метан как ще стане тунинговането на двигателя. Сигурно няма да тича така, както на бензин, но ако на бензин постигна 270 к.с. с 16-ката с/у 240-250 к.с. на метан .... е, ще преглътна загубата от 20-30 к.с. :) В крайна сметка ако не стане, си оставам само на бензин. Или поне ръчкането ще оставя на бензин, а ще се возя като пенсионер на метан.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот Misho 605 SVti » 11 Дек 2006, 11:43

Lukan написа:... дали си обърнал внимание на Субару импреза WRC? Там турбото е IHI RX7 е ball bearing и седи абсолютно вертикално ...

Според мен, ако наистина лагерното тяло трябва да стои хоризонтално, това щеше да бъде упоменато изрично от производителя ... а аз такива инструкции не намирам никъде в страницата на Гарет.

Така че Лукан може да е прав, а и самият факт с вертикалното турбо в Субаруто е силно доказателство.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот ICI » 11 Дек 2006, 16:58

Колкото и да спорим на приказки нищо не може да се докаже.
Ето, имам едно GT2860RS под масата и специално на триенето при различно ориентиране на оста съм обърнал внимание.
Образно казано, турбината се завърта само от течението в стаята :lol: .Във вертикално полжение направо е като на плъзгащи лагери.Ако имах стробоскоп, можеше да пусна малко цифри за сравнение :D
Намерих го това изискване, на Холсет е:

10. The orientation of turbine housing, bearing housing and compressor
cover is fixed according to application. During installation, do not
attempt to rotate these components. Inclined turbocharger installation
is not recommended. If an installed angle is necessary, oil inlet
centreline must be +/- 10 degrees from vertical and rotor centreline +/-
5 degrees from horizontal.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 11 Дек 2006, 23:08

tabakoff написа:
75 turbodelta написа:е нали знаеш как обичам турбо коли на газ :lol:

Уф, да бе, не се светнах в началото.

В интерес на истината сега мога да разбуля един мит, че работата на двигателя на метан скапвал клапаните и леглата на клапаните .... няма такова нещо, или поне при мен, след като свалих 8-клапановата глава, такива следи не са налични. Тия дни ще разглобя и нея заедно с 16-ката и ще постна снимки. Но отсега се вижда, че са перфектни, или поне тези, които валът е надигнал.

Иначе аз от началото на проекта съм писал, че искам да опитам на метан как ще стане тунинговането на двигателя. Сигурно няма да тича така, както на бензин, но ако на бензин постигна 270 к.с. с 16-ката с/у 240-250 к.с. на метан .... е, ще преглътна загубата от 20-30 к.с. :) В крайна сметка ако не стане, си оставам само на бензин. Или поне ръчкането ще оставя на бензин, а ще се возя като пенсионер на метан.

Мисля че дори и да докажеш на себе си ( щот на мен кола на газ и тунинг не можеш да ми го докажеш никога) дано да не завърши трагично иначе добре започнатия ти проект :idea: не мисли че досега като си карал с некво почти умряло турбо на почти атмосферно налягане на метан значи и за в бъдеще с ГТ турбината ще е така лесно :wink: другото което силно ме притеснява е ламерщината измежду газажиите :lol: която може да доведе до нежелания краи :idea: дано всичко това си останат само некви предположения в някъв форум от някъв ламер и да стане това което си намислил :o
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Misho 605 SVti » 18 Дек 2006, 17:38

Оказва се, че двигателят ми преди 2 години е изтропал не по моя вина, както аз се обвинявам вече толкова време, а защото при този тип двигатели маслото от главата не може да се стече достатъчно бързо обратно в картера....... и не че ми е било малко маслото в двигателя, а просто при 5800 об/мин картерът направо си е бил сух. Иво от Орландовци освен нужните преработки на главата ще ми изработи допълнителна тръбна система за по-бързо източване на маслото от главата към картера. Това, че някои други автомобили страдали от същия проблем, ни най-малко не ме утеши, но поне един неизестен за мен довчера проблем ще бъде разрешен.

Ще сложа маслена помпа с малко по-голям дебит и малко по-високо налягане. Отправих запитване към Гарет да ми кажат дали има някакво ограничение на налягането на маслото, или ще се наложи да се редуцира налягането към лагерното тяло на турбокомпресора.

Отказах се от варианта да поръчвам бутала чак от САЩ. Иро ще ми изработи бутала на 86.5мм. Тъй като горивната камера в главата е малка, останалият обем ще се вдълбае в челото на буталото. Степента на сгъстяване ще я понижа още малко - до 8:1. Ще се монтират сегменти с намалено триене. Бутални болтове на 22мм ще лагеруват в биелите на втулки. Коляновият и разпределителните валове ще се азотират.
Аватар
Misho 605 SVti
 
Мнения: 798
Регистриран на: 18 Май 2006, 17:01
Местоположение: София

Мнениеот Lukan » 18 Дек 2006, 20:21

:D :D :D ne nujno da se dopitvash chak do Garrett :D ,za da ti kaje njakoi ot nas ,che se slaga restriktor na maslopodawaneto ,pri ball bearing turbinkite :D Inache poticha 8)
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 18 Дек 2006, 20:35

Lukan написа::D :D :D ne nujno da se dopitvash chak do Garrett :D ,za da ti kaje njakoi ot nas ,che se slaga restriktor na maslopodawaneto ,pri ball bearing turbinkite :D Inache poticha 8)

Кажи повече подробности :D ?
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот 75 turbodelta » 18 Дек 2006, 23:36

дори и на дизела имам :lol:
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Lukan » 18 Дек 2006, 23:37

Рестриктор,преди турбината с ф- 0.9-1.5 в зависимост от налягането и дебита на помпата :D
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

Мнениеот ICI » 19 Дек 2006, 00:43

Цъкнах една снимка в общ план и една детайлна :D На нея се вижда едно страничноразположено отворче с диаметър около милиметър. Малко на гости в темата на Табаков, но нали са ни еднакви ГТ-тата...Аз си мисля, че няма нужда от външен рестриктор, или греша :roll: ?
Прикачени файлове
IMGP2047.jpg
IMGP2047.jpg (202.1 KiB) Прегледано 34031 пъти
IMGP2046 copy.jpg
IMGP2046 copy.jpg (189.38 KiB) Прегледано 34029 пъти
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Lukan » 19 Дек 2006, 10:31

За да го казвам значи е така,нямам обичая да говоря празни приказки.
Не разбирам защо мислиш че по пътя по който вървиш ,някой от нас не са минали.
Аватар
Lukan
 
Мнения: 1069
Регистриран на: 06 Фев 2006, 19:33
Местоположение: Sofia

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта

cron