Мерцедес 190Е 2.5-16вТ -> 3.0-12вТ -> 3.0-24вТ

Свободен за четене, изисква регистрация при писане

Модератор: Форум модератори

Мнениеот Joreto » 27 Апр 2009, 09:24

Отдавна не съм писал в тази тема, тъй като нямаше кой знае какво развитие по колата но най-накрая мога да се похваля ,че и този мотор прехвърли атмосферното налягане. В момента е на лек повей от 0.6 . Цялата работа стана за 3 1/2 дни в Хедност тунинг в Благоевград, четвъртък след обяд разглобихме колата а в неделя вечерта към 22:30 бях в София, най-много ни забавиха стругарите ~ 1 ден . Колата върви доста прилично и в атмосферните се наложи да се направят само леко корекции тъй като минах от 170сс на 630сс инжектори. Колата държи 14.7 на празен ход, 16 : 1 при поддържане на скорост при вакум, сега само остава да се оправят смесите при налягане тъй като там е доста богат ~ 10.9 - 11:1.

Това бяха хубавите неща, естествено има и проблеми. Главния проблем за сега е ,че при 0.5 - 0.6 бара след 5000 оборота почва да детонира при пълна газ, в началото почнах с 24 градуса аванс и постепенно намалих до 5 градуса но няма никакъв ефект, колата си детонира. Много е странно тъй като когато беше атомосферка караше на 29 градуса аванс без детонация (картата на атмо. режими е същата като преди до 95кпа) а и има няколко такива мотори с турбини който карат с механичната инжекция на 0.5 без да връщат аванса, само с корекция на горивото. Това което ми идва първо на ум е да пробвам с по-студено свещи и евентуално нещо да променя по настройките на запалването (dwell-a) . Ако някой има идея от къде другаде да търся проблем да помага :D (колата е с 9.2:1 степен да сгъстяване)

Сега както винаги малко снимки :lol:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот tom » 27 Апр 2009, 21:43

Kolektora da ne e ot turbodizel :?:
tom
 
Мнения: 277
Регистриран на: 03 Фев 2006, 01:08
Местоположение: Nessebar

Мнениеот Joreto » 27 Апр 2009, 22:01

tom написа:Kolektora da ne e ot turbodizel :?:


Да от турбо дизел е, по-спомен от 3.5л.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот ludiagsm » 27 Апр 2009, 22:28

честито турбиниране и на тоя мотор :)

колко ти е ар-а на топлата част?
Изображение
LUDIAGSM PERFORMANCE TUNING
ludiagsm
 
Мнения: 1019
Регистриран на: 10 Яну 2006, 04:00
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 27 Апр 2009, 22:34

ludiagsm написа:честито турбиниране и на тоя мотор :)

колко ти е ар-а на топлата част?


мерси, сега остава само да реша проблема с детонациите. Тамaн си викам, потръгна работата и.....пак греда :lol: . АР-а на топлата част е 63
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот paco » 28 Апр 2009, 02:13

Е 9,2:1 не е ли малко нагло за турбо апликация :shock: няма ли как да я разредите ве...8,2-8,5:1 по ми харесва за тоя сетъп.

РАСО
Аватар
paco
 
Мнения: 2260
Регистриран на: 20 Май 2006, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 28 Апр 2009, 09:47

paco написа:Е 9,2:1 не е ли малко нагло за турбо апликация :shock: няма ли как да я разредите ве...8,2-8,5:1 по ми харесва за тоя сетъп.

РАСО


Не казват ,че 9.2:1 е перфектно за турбиниране. При първото турбиниране на 2.5-16в-то карах на 0.8 при степен на сгъстяване 9.7:1 а специално на този мотор Турбо техникс са слагали турбо кит на 0.5 и са давали фарбичната гаранция. Има доста такива мотор надути на 0.5 които карат с механичната инжекция без никакви проблеми, само с допълнителни инжектори без корекция на аванса.

Въпроса е дали това което чувам е реално детониране и ако е, каква е причината при мен да се чува дори при 5 градуса аванса докато тези с механичната си карат на 28 при същото налягане. Чудя се дали слаба искра може да предизвика детонация, т.е. примерно бобината да няма достачно време да зареди, ще пробвам да вдигна малко времето за зареждане и ще видим :)
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот 75 turbodelta » 28 Апр 2009, 10:17

На Ремус бмв-то вече една година върви с m20b25 на 9.7:1 степен с 0.7-0.8 бууст с GT2560R и това при условие че мотора не е ревизирван освен ако смяна на масло регулиране на клапаните и боядисване на капака се брои за ревизия де :lol: и този автомобил се използва през тази една година само на писти на пълна газ и 100 градуса на водата :wink: така че е относително коя степен е подходяща и т.н. 8)
j1v написа: ... земи си митсу ако искаш 4х4 ... бмв си има причина да се прави/кара/купува ... и тя е задното :)

_______________________
[-|O|___TOYOTA____|O|-]
Аватар
75 turbodelta
 
Мнения: 1722
Регистриран на: 08 Яну 2006, 23:54
Местоположение: РУСЕ

Мнениеот Tzenko » 28 Апр 2009, 10:53

Аз минах 10к км на 10:1 на ИС-ката и надувам на 0.6 :wink:
Изображение
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Изображение
Аватар
Tzenko
BMW Секта
 
Мнения: 818
Регистриран на: 10 Фев 2006, 15:28

Мнениеот Bad_Dog » 28 Апр 2009, 11:43

Аз със стария си двигател минах 10К км на 0.8 със 10:1 CR и не се счупи. Сега си седи в мазето и прашасва.
Bad_Dog
 
Мнения: 451
Регистриран на: 09 Яну 2006, 11:46

Мнениеот Joreto » 28 Апр 2009, 12:04

Най-вероятно проблема е в свещите, този мотор кара с h9dco които са доста топли и се получава преигнишън, повечето турбинирани м103 карат с NGK BP6EFS които идват като h6dco на бош (доста по-студени). Утре ще взема едни свещи и ще видим какъв ще е резултата.


П.П. 2.5-16-ката я карах с h7dco и след това с h6dco и нямах проблема.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот ICI » 28 Апр 2009, 13:59

Виж да не ти е променено зацепването на р.вал, че ако затваря по-рано динамичната степен скача бая и оттам може да е проблема.
То затова може да се кара с висока статична степен на сгъст. когато вала е атмосферен.
Изображение
The intake system is fully stock, only the K&N replacement.
Bangs head on keyboard...lol nice build man! Use the advice given here and enjoy your car man!
YouTube
Skype ic_design
evo2 600 ;)
Аватар
ICI
 
Мнения: 1783
Регистриран на: 25 Окт 2006, 22:29
Местоположение: Русе

Мнениеот Joreto » 28 Апр 2009, 14:25

ICI написа:Виж да не ти е променено зацепването на р.вал, че ако затваря по-рано динамичната степен скача бая и оттам може да е проблема.
То затова може да се кара с висока статична степен на сгъст. когато вала е атмосферен.


мотора не е отварян с изключение на картера за да проверим лагерите, на компресомер показа 11.5 на цилиндрите което е в нормите за този мотор . :lol:
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Joreto » 07 Май 2009, 09:28

След ~700 - 800 km навъртяни с турбината гарнитурата на главата реши де се предаде. Това се очакваше тъй като този мотор не беше отварян до този момент а беше стоял в една морга доста дълго време. Изненада ме факта ,че този мотор е много чист вътре и няма ръб по цилиндрите. Общо взето на 5-ти го разглобих а на 6-ти сглобих, остана само да сменя един водач на веригата който счупих при вадене на главата .


Изображение

това е на втори цил.
Изображение
Изображение

старата гарнитура
Изображение

имаше някакви боклуци на 3-ти цил.
Изображение


Изображение

новата гарнитура - Goetze
Изображение
Изображение
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Toshko » 03 Юни 2009, 14:50

Откакто писа че имаш детонации дори при малки натоварвания, мисля.

И се сетих, че мерцедесите с карбуратор с електронно управление (шибърния стромберг) и тези с К-Джетроник имат много интересно запалване :D

Делкото е само прекъсвач разпределител, има датчик за положение на коляновия вал (който понякога може да е и в делкото като при хонда) и плочката на електронното запалване изглежда съвсем невинна като обикновен комутатор... обаче тая плочка всъщност има електроника, която следи МАП (или е МАП или е само МАП ключе) и имитира центробежен регулатор и вакуум регулатор едновременно.

Тоест ако си с оригиналния комутатор на колата, значи вече имаш карта на запалването при това доста агресивна - със сигурност 35+ градуса над 5000 оборота :wink:

В този случай мегата трябва да се ползва като пигибек по отношение на запалването - всичко в картата на 0 и от там корекции, които в повечето случаи ще са в минус...

Ако е с тоя комутатор като на 124-ка каквато и карта да му пишеш все ще му е в повече аванса, а тия мотори носят много на аванс и детонации и по-лошо блока е много масивен и поглъща всички звуци...

Дано да съм помогнал!

п.п. изпускателя е същия като на 300ТД 149 коня...
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод Кремиковци не сме придирчиви!
on tошко не ги разбира :-$ он ги е измислил и живее сред тях Изображение
кво се пулиш ве?
Аватар
Toshko
 
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Юни 2009, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 04 Юни 2009, 09:46

Колата е с VAG комутатор, който се управлява от МС (схемата е: МС -> VAG комутатор -> оригинална бобина -> дистрибутор ) . Според мен проблема с детонациите е решен. Между времмено мотора беше разглобен и се смениха, лагери (три компонентни SPUTTER), сегменти и един крив клапан (щото съм тиква и при качване на главата го изкривих...ма така става като бързам и не внимавам...). Надявам се да ми остане време да разработя за 14.06 и да дам някакво време на Дупница.
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Toshko » 04 Юни 2009, 16:31

А от какво бяха? Питам защото навремето сенатора правеше същото... при това не само от много аванс, а от нещо дето така и не разбрах какво беше :? - над 4500-5000 никво вървене и тракане... после смених един куп работи, а останалите ги разглобих и сглобих и човърках и се оправи :lol:
Престанете да кичите вторичните суровини със скъпи тунинг аксесоари!
Ние от завод Кремиковци не сме придирчиви!
on tошко не ги разбира :-$ он ги е измислил и живее сред тях Изображение
кво се пулиш ве?
Аватар
Toshko
 
Мнения: 184
Регистриран на: 02 Юни 2009, 11:30
Местоположение: София

Мнениеот Joreto » 22 Юни 2009, 09:29

Toshko написа:А от какво бяха? Питам защото навремето сенатора правеше същото... при това не само от много аванс, а от нещо дето така и не разбрах какво беше :? - над 4500-5000 никво вървене и тракане... после смених един куп работи, а останалите ги разглобих и сглобих и човърках и се оправи :lol:


За съжаление детонации все още си има и почвам да си мисля ,че проблема идва от мегата (я шум , я някакъв друг каприз). Ще трябва да намеря стробоскоп и да видя точно какво става с аванса, само дето не ми е ясно как мога да го премеря в движение, но това ще е по-натам тъй като вчера привечер нещо се потроши по съединителя и тези дни ще трябва да се свалят скоростите :(
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Bad_Dog » 22 Юни 2009, 09:56

Чиче,

ти с кой firmware си, защото някои имаха такива бъгове с аванса?
Bad_Dog
 
Мнения: 451
Регистриран на: 09 Яну 2006, 11:46

Мнениеот Joreto » 22 Юни 2009, 10:00

Bad_Dog написа:Чиче,

ти с кой firmware си, защото някои имаха такива бъгове с аванса?


с 029y4 но се чудя дали да не мина на hires firmware-a ....
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Joreto » 30 Юни 2009, 17:06

Пак сме в движение, днес взех колата от Сашо (INTEGRALE). Проблема на съединителя се оказа в лагера на който се беше стопила пластмасовата час :roll: (за съжаление не направих снимки) .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Joreto » 19 Юли 2009, 20:55

Да се похваля, най-накрая реших проблема с детонациите и колата вече може да се кара на пълна газ :lol: . Проблема както обикновенно не беше в мегата а в простия "тунер" (моя милост) . Честно казано много съм изкефен :D .
Прикачени файлове
graph.JPG
graph.JPG (40.15 KiB) Прегледано 22155 пъти
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот Joreto » 25 Юли 2009, 19:56

Днес цял ден търкалям колата по София, преди малко се върнах от Бояна и съм страшно доволен от вървежа и държанието на колата. Вече няма детонации, налягането е ~165кпа а аванса е 21 градуса. Въпреки ,че в момента е с минерално масло на Бояна и давах доста жар (от началото на 2-ра до края на 4-та скорост, няколко пъти) но успя да качи температурата само на ~105 градус, предполагам ,че при по дълго каране на пълна газ ще качи температурата още. Надявам се като сложа Мотула да държи температурата по-ниско (в момента няма маслен радиатор и ще трябва да измисля нещо по-въпроса). Иначе при нормално каране в града държи темпа. малко под 100 градуса. Определено този мотор дърпа доста повече от 2.5-16в-то ...... абе днес съм максимално искефен от колата :lol: :lol: . Единствения недостатък е ,че не работи климатика и в тая жега направо се изпържих вътре (в собствен сос), това черното много се нагрява деа :oops: .
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

Мнениеот tom » 26 Юли 2009, 02:07

Joreto написа:. Определено този мотор дърпа доста повече от 2.5-16в-то ...... абе днес съм максимално искефен от колата :lol: :lol: .
По-доволен си от шестака нали :wink: Тия четворки са чакълобъркачки :lol:
tom
 
Мнения: 277
Регистриран на: 03 Фев 2006, 01:08
Местоположение: Nessebar

Мнениеот Joreto » 26 Юли 2009, 08:59

tom написа:
Joreto написа:. Определено този мотор дърпа доста повече от 2.5-16в-то ...... абе днес съм максимално искефен от колата :lol: :lol: .
По-доволен си от шестака нали :wink: Тия четворки са чакълобъркачки :lol:


Определено съм по-доволен от 6-ка, някак си върви, как да го кажа...по-мазно, буста идва много по-плавно, а в атмосферните режими дърпа доста повече в ниските обороти т.е. той е много по-приятен за градско каране. Другото което ме учуди е ,че при нормално каране е доста по-икономичен което според мен се дължи на по-високата степен на сгъстяване (9.2:1 срещу 8.0:1). Единственото по което отстъпва е ,че 2.5-16в-то го въртях до 7500-8000 оборота а този съм го ограничил на фабричните 6300 в резултат на което макс скороста ще е ~ 240 км/ч (3.07 диф, 5-та е 1:1).
Без зоб си микроб!
Аватар
Joreto
 
Мнения: 1191
Регистриран на: 09 Яну 2006, 09:59

ПредишнаСледваща

Назад към Отворени проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron