малко да ви опресня ситуацията.
купето
в сряда или в четвъртък трябва да взема Е30 купе, макар че още не е супер сигурно защото момчето от което го купувам е малко вятърничево на прима виста..
през уикенда ще разфасовам 5-цата. взимам си мотора, скоростите, задния мост, дифа, казачета и прочие, а останалото отива на части и скрап
главата
тук се спирам на един лош момент. след като дадох 2300 лв за глава без клапани(ударила) стигам до момента с ремонта й, който ще е 1000 левчета(но да беше само така). Като цяло главата не е спукана, но имам грижи с леглата на всмукателните клапани, тъй като някой се е заиграл с фрезата и ги е повкопал (поправимо без смяна). Следващата изненада. Понеже явно водачите на са седели като хората в леглата си, водачите са набивани с център отстрани за да станат грапави, съответно да си седят в леглата, където им е мястото. Резултата е - преебани легла и правене на къстъм водачи. И трето не на последно място (все още несъм сигурен за добро или за лошо). Чашките на пуловете не са от м-повер, т.е. оригиналния размер на чашките е 29мм (такива чашки карат само м-повер, ферари, ламборджини и нчкакъв мотоциклет на ямаха). Понеже явно при срещата на клапаните с буталата чашките са дали фира (и кой знае колко струват), леглата им са разстъргани до 33 мм и съответно са използвани фиатови чашки и пулове. В резултат на това клапаните ще се отварят по рано и ще се затварят по-късно. Би трябвало да кара без да среща - на теория(което би ме устроило доста), но предпочитам да ви уведомя на практика
Общо взето шита е голям.
мотора
след като го сваля през уикенда блока отива за разстъргжане до 94мм и за фрезенк на цилиндрите за пирамидалните рингове. Реших директно да купувам и h-beam биели, за да няма отвори-затвори (ако изобщо гореспоменатата глава кара
).
съединението прави силата
съединител реших да взема SPEC stage 5 (super clamp version), който ще ми осигури безпроблемни 1200+Nm
това е засега.