Страница 1 от 25

Chrysler Neon 2L 16v N/A

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2006, 13:11
от j1v
Айде и аз да се включа с последните неща, които съм правил, после ще добавя и старите:

Подготвената тръба за пленума (100мм диаметър), фланеца (10мм дебелина, да има повече мегдан за оформяне на прехода), и отрязания алуминиев вх. колектор.

Изображение
Изображение

Пленума, върху фланеца, на който със спрей са отбелязани отворите, които днес трябва да се правят на фреза. После ще падне търкане с гриндъра, докато се оформи някъв фънки преход.

Изображение

Буталата с биелите са вече във блока, и си чакат прословутата глава :roll: :roll: :roll:

Изображение

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2006, 16:51
от killerbee
Всмукателния колектор за който споменах, че бях приготвил за Е36 беше 1:1 с този - не мисля че е проблем да се направи ...

МнениеПубликувано на: 09 Яну 2006, 16:51
от j1v
Иначе за колата и историята и

1996 година, Крайслер Неон, 2l 16v SOHC - 132hp

Доста леко за размерите си купе и прилична динамика, форма която някои харесват, а други непонасят. Един от първите представители на Forward Cab дизайна на крайслер.

Колата съм я извадил чисто нова от магазина на IDV преди 10ина години, от тогава 120х.км каране от баща ми, след това 60-ина х.км от мен. Срам ме е да кажа, че и на LPG вървеше по едно време но нз ...

на около 190х.км скъсах съединител и от там се почна. Трябваше да чакам близо месец за жило и съединител, и реших през това време да отворим да сменим гумички, ремъци и т.н. , но гледката като отворих не ми хареса и реших да сменям и сегменти ...

През какво преминах (без да ме е срам от грешките си)

1.
Сток вал, със увеличена степен на сгъстяване - от 9.8 на 10.4 (шлайфана 0.8мм глава, леко портната) Компресията ми беше 15. Мопар пърформънс PCM, CAI-ta, къстъм хедър и другите глупости. Резултата беше, че колата се движеше доста добре но до едно време ... вече си бях поръчал по-голям вал, за да сваля малко компресията, но дойде твърде късно ...
Когато го сложих пак мерене на компресия, на двата цилиндъра ОК, бях свалил на 12.5 - 13, но другите ... :-/

2.
Нови бутала, първи ремонт, hyperetectic, molly coated на Sealed Power (марката на Federal Mogul за бутала в USA)
Вече монтиран вал - Comp Cam #400 (малко по-голям duration, по-голям лифт, reduced circle base)
Пружини на клапаните от Магнум двигател (по-спортния вариант на моя мотор, от 2 ген. неон R/T и ACR - 150hp stock)
Доста по-сериозно портната глава (10x to postman) и по-голям тротъл
Вече карах със постоянно монтиран зеитроникс и закачен gauge към него.
В този си вид, колата вървеше още по-добре, на диното на проспеед показа 106kw на гумите, а на божура ниски 15-ки.
За съжаление по това време отвориха писта калояново, и вече имах нова болест. Каране на писта ... резултата според мен - прегряване на главата, паднало легло на клапан, от там скъсан клапан и салата ....

3.
Да се надяваме, че и последното трошене е било за добро. Случи се в момент, в който можех да си позволя малко пари за главата и вала, които исках Магнум глава и Crane #14 ... тез двете, заедно с едно регулируемо колело на вала, на АЕМ "уж" пътуват насам вече втори месец .... дотогава видяхте горе какво се твори - входящ колектор, сега започваме изпускателен колектор с по-широки рънъри (42-45мм) и надявам се преди да сглобим да успея да си доставя и шпер на OBX ...

Шпера го купувам от същия човек, от който си купих и коиловърите, които така и не можаха да дойдат навреме ... 1 седмица след като роди двигетеля :-/

Ето сравнени трите вала: сток, comp cam 400 и crane #14, който още очаквам.

Advertised Duration
STOCK CAM 247 265
COMP CAM 259 Intake 266 Exhaust
CRANE #14 262 262

Duration@.050

STOCK CAM 192 198
COMP CAM 205 Intake 206 Exhaust
CRANE #14 216 212

Gross Lift
STOCK CAM .309 .275
COMP CAM .384 Intake .335 Exhaust
CRANE .355 .345

Този двигател се прави докъм 180-190 коня срявнително лесно, нагоре става прекалено скъпо. Проблема е, че заради единия си вал и кобилиците, над 7800-900 оборота започва да пропуска. Има варианти, но са по-скъпи от това да се направи суап към DOHC и не си струва.

Моя таргет са именно 180-те коня и много подобрено държане на писта. Колата вече е прежалена само за уикендите, така че може и да излезе нещо

Още

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2006, 02:39
от j1v
сладурчетата, дето така и не съм пробвал ... имам си ги от три месеца :cry: :cry: :cry:

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2006, 02:40
от j1v
разликата във височината ... коиловърите са в най-разпънатото положение ... от тук нататак само снижаване

МнениеПубликувано на: 10 Яну 2006, 02:42
от j1v
camber plate

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2006, 13:36
от j1v
Днес е добър ден за българската демокрация ... току що ми се обадиха, че си имам колет, който ще взема в 1:30ч. ;-), а освен това наприхме маняшкиа фланец, като се върна ще пиша и ще качвам снимки, сега бягам, че ме чака друга работа.

Фланец между рънърите и пленума

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2006, 13:56
от j1v
ето малко снимки от днес

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2006, 14:00
от j1v
Без да искам го постнах само с една прикачена снимка, останалите снимки в един пост вече.

Дотук е направен само единия отвор, защото исках да присъствам на правенето на първия, да покажа какво искам, оставих го да прави другите и после се почва с гриндъра и шкурките.

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2006, 14:48
от j1v
Току що се връщам от пощата, и за мое огромно съжаление все още си нямам глава. Добрата вест е, че и други хора се оплаквали от закъсняли пратки от щатите, така че все още има възможност да не са ме изработили, а главата и другите неща да се таралянкат в някой контейнер ... или пък кораба да е потънал :lol: :lol: :lol:

Все пак, пратката, която получих е нещо, което ще ме занимава, докато глупавите пощи се натуткат и ми доставят главата:

(Потекоха ли ви лигите? ;-))

МнениеПубликувано на: 11 Яну 2006, 21:46
от 75 turbodelta
тая книжка долу в ляво е интригуваща и грам не се сещам кои е собственика :lol:

МнениеПубликувано на: 12 Яну 2006, 07:23
от ugabuga
evala, kato gledam sigurno poveche pari si vlojil v toia neon otkolkoto az v moiata, puk i s toia shipping ot USA postoianno ...

az lichno ne sam fen na neonite koito sa si econo-shitboxes kakto i moia tercel, no s dostatachno pari vsichko stava, za koeto ima i dokazatelstvo :)

men obache mnogo mi se nravi novia Neon SRT4. Otkakto sam se kachil na turbinirana kola, za druga ne smeia i da pomislia

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006, 00:26
от j1v
Това дали ще смуче хубаво????? :oops: :oops: :oops:
Или да разширявам още?

МнениеПубликувано на: 13 Яну 2006, 00:28
от RS-MAD
Според мене си е идеално , формата стана трепач , ама най добре ще се разбере като се сложи на колата , и мотора забръмчи ...

МнениеПубликувано на: 14 Яну 2006, 14:33
от j1v
Е да, ама мен неще не ме кефи и ще си поиграя още със гриндъра и фрезите.

Още ъпдейти

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2006, 15:58
от j1v
Венци ми прати малко снимки на колектора, който сега свалям и ще права наново. Този е с 36мм вътрешен диаметър, новия ще се прави с 39-44мм (каквито тръби/колена намеря подходящи)

Имах много хубави снимки от процеса на правене, но нали съм си ламерче, ги затрих без да искам :cry: ("rm -rf" rulzz)

Още

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2006, 16:00
от j1v
ето още

МнениеПубликувано на: 18 Яну 2006, 23:35
от ALTEZZA
гледам че хеадерите са ти longruners, т.е. за високите обороти. аз имам подобни на мойта кола, но не съм си играл да слагам бинтове. гледа имаш два сеносра, предполагам че единия е за да праща сигнал на ECUто за А/F ratioto, пак друга е за wideband. ползваш ли AFC(air flow converter)? а катазилатори имаш ли?

МнениеПубликувано на: 19 Яну 2006, 01:13
от j1v
ALTEZZA написа:гледам че хеадерите са ти longruners, т.е. за високите обороти. аз имам подобни на мойта кола, но не съм си играл да слагам бинтове. гледа имаш два сеносра, предполагам че единия е за да праща сигнал на ECUто за А/F ratioto, пак друга е за wideband. ползваш ли AFC(air flow converter)? а катазилатори имаш ли?


катализатор нема, втората ламбда е за зейтроникса, другата (дето е на единия рънър само), е narrowband-a.

AFC така и не дочака онзи сетъп, иначе имам някво smt-4 дето може и т'ва да върши, нно аз принципно съм го взел за прогресив контролер за азот.

МнениеПубликувано на: 19 Яну 2006, 21:01
от ALTEZZA
кат си без катализатор не ти ли изкарва грешка P0420 или си сложил о2симулатор? а ECUто какво air/fuel ratio подържа на full throttle?

МнениеПубликувано на: 19 Яну 2006, 21:06
от j1v
ALTEZZA написа:кат си без катализатор не ти ли изкарва грешка P0420 или си сложил о2симулатор? а ECUто какво air/fuel ratio подържа на full throttle?


грешка не вади, защото не е 100% OBD-II compliant ECU-то, от следващата година нататък вече имат втора ламбда след катализатора и за тях се слага емулатор там, да не бичи грешки.

ето я и сместта/върт момент долу как беше:

МнениеПубликувано на: 20 Яну 2006, 20:26
от j1v
Днес напазарувах новите тръби/колена за колектора - 48.3мм х 2мм (44.3мм ID)

Може би са малко големи (исках ID 41-43мм) но нямаше подходящи колена и тръби, които да са с еднакъв ID и еднаква дебелина на стените.

МнениеПубликувано на: 22 Яну 2006, 12:38
от j1v
Покрай landikar се сетих, че имам снимки на UDP-то (Under Drive Pulley), което си правих от дурал на струг. Не излиза по-евтино от оригинално такова купено от щатите, но ако трябва да се плаща шипинг вече е по-евтино. Един вид, ако имате други неща да получавате - купувайте оригинално, а ако ви е интересно като на мен, да си фабрикувате сами - :lol: :lol: :lol: DIY rulz !

Скука

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2006, 18:55
от j1v
От скука и липса на по-интересни неща, взех да се занимавам с глупости :oops: :oops: :oops:
Ето какво постигнах днес с малко шкурки, полир паста и кече ...
Полиран ще остане само надписа, другото ще е боядисано. Сега се чудя, как да налепа надписа възможно най-точно за да се пръсне наколо.

МнениеПубликувано на: 04 Фев 2006, 20:15
от VGZ
ïðúñêàø öåëèÿ êàïàê ïîñëå ñ øêóðêà ëåêî òúðêàø íàäïèñà.. òîé ðåëåôåí øå ïàäíå ñàìî òàì áîÿòà :D ìåí àêî ïèòàø ïîëèðàé öåëèÿ! ñ áîÿ íå ìå êåôè