Здравейте!Ето и моя скромен проект.Малко със закъснение,ама пусто,много работа.
След поредното сваляне и качване на мотора
се зароди идеята да инплантирам турбинка.Пък и точно завършвахме,с един приател,турбинирането
на Голф му и горе долу знаех за какво иде реч.
Ето малко снимки на колата:
Колата я разглобих Януари 2006,щото бях скъсал ушите за закрепване на тампоните на мотора към купето.
Търсех си турбо което да е относително евтино.
Тоест то това беше и идеята,всичко да стане с минимум средства.Докато чаках да искочи турбинка,смених лагери
,биелни и основни,замерих коляновия вал,смених сегменти.
Ревизирах и заварих главата,там където я бях откъснал.
С малко сметки и две гарнитури свалих степента
на сгъстяване на 8.3:1
Турбинката се появи от една Алфа мисля беше.Първоначално не я ревизирах,ама по случайно стекли се проблеми и обстоятелства и незнание от моя страна я занесох при Митко,което беше за добре,все пак.
За по-лесно,намерих един колектор от 605 турбо,въпреки че сега като се замисля щях да имам много по-малко ядове,ако си бях направил един метален.Направих една преходна планка,между колектора и турбото и с много псуване успях да го вкарам отзад,където му е мястото.Фланците за даунпайпа си ги правих сам,само за заварките нямах подходящ апарат а и не им разбирам достатъчно,та ходих до един познат да ги направи.
Маслената магистрала я захраних от датчика за налягане на маслото с ето тоз преход:
Бях сложил и рестриктор на маслената магистрала,ама Митко като му я занесох да я ревизира ми се навика,че такова нещо не се слагало и го махнах.
Кулер,изпадна някакъв който по размери мислех че ще стане под бронята,ама не бях сметнал правилно и го сложих вътре в моторния отсег та се наложи да резна капака.Не е евективен,достатъчно,но колкото толкова.
Стигна се до паленето,най-накрая.Запалих я на бензин,повъртях малко дебитомера и я докарах до към 4800оборота да работи що годе нормално.След това взех един турбо изпарител и пуснах Пежото на газ.Заработи много добре(за моите разбирания) и така тръгнах за морето.След като се върнах купих един блоуоф-бошовски и го монтирах.Обаче не ми харесваше работата на колата с тоз блоуоф.Пичагата с Голфа направи едни проби с отворен боф,видяхме че нещата стават и с него и се захванах да направя един.Резултата беше приличен:
Наложи се да монтирам и авансконтролер,щото нямаше как да извадя нужните корекций.В момента Пежото работи на 0.7 бара,турбото сработва около 3800об.,на 2-ра на 4500об.ги имам 0.7бара и се държи доста добре.Скоро ще направя едни замервания на Божура да видя турбо и газ какво ще покажат.
Работата по колата беше около 8 месеца,предимно нощно време,щото през останалото време съм на работа.Пък и жената си иска своето от време на време.
Еми май това е за сега...
PS:Ако съм ви разсмял с това което съм направил,дано е било от сърце.